• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-04 01:50

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
AltTabKeys schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:05:
[...]

iCUE is inderdaad geïnstalleerd.

Betreft bestanden. Ik heb enkele TB’s aan opslag. Wellicht dat hij daar telkens ook oude bestanden van scant, en dat dat zoveel energie kost?

Inmiddels heb ik via Broncontole het process MsMpEng.exe aangevinkt, en zie dat hij inderdaad druk bezig is met het lezen van bestanden onder het kopje "Schijf"
Het zijn een stuk of 12 bestanden die hij aan het checken is. Wellicht nog wel veer meer, maar Broncontrole laat er nu telkens 12 per keer zien. Elke seconde komt er wel een nieuw bestand bij en verdwijnt er een.
Inmiddels is het proces klaar met het scannen van bestanden, en staan er nu 0 open onder het kopje "Schijf", maar blijft de temperatuur van de CPU volgens het Display van mijn moederbord nu 56 graden, en via HWMonitor .exe is het gehele pakket maar liefst +/- 67 graden.
HWMonitor zegt daarnaast dat slechts +/- 8% van de CPU nu in gebruik is. Maar, ondertussen verbruikt het pakket wel een schommelende +/- 74 watt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkBejq-6qpQPGK5UBPFOIRRocws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Lcg4CPrKmYOBuMk9CLVfqkCk.png?f=fotoalbum_large

Laat maar. Nog geen enkele minuten later was de gehele C:-Schijf weer aan de beurt...

What a terrible day to have eyes!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-04 01:50

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Maar dan ga je er dus van uit dat het probleem bij hen ligt. En dat ze dat weten.

Om toch zeker te zijn dat het niet komt doordat een lokaal proces (te) veel of (te) grote files in (te) korte tijd opent: schakel als test eens alle (niet-Microsoft) software uit, alle (niet-Microsoft) services. Of gebruik een tool als https://learn.microsoft.c...ternals/downloads/procmon om te zien of/dat veel bestanden worden geopend.
Ik heb het programma geopend. Ik weet niet precies waar ik op moet letten, maar dit is wat mij opvalt:

iCloudDrive.exe heeft veel bestanden status "ReadFile" onder 'Operation' via pad C:\Users\TomVa\AppData\Local\Packages...

Eens even kijken wat er gebeurt als ik iCloud uit schakel.
Ik kan best geloven dat iCloud hier de boos doener is. Aangezien ik dit programma pas sinds recent gebruik. (Zo ongeveer de periode dat Ms...exe. bezig is)

Inmiddels iCloudHome.exe geopend, waarin te zien is wat iCloud op het moment doet.
Onder 'iCloud Drive' staat 'Initialiseren'. Dat is dus waarschijnlijk de boosdoener. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dol5dz3DRXrIMTAD2ZfUXysUEi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMLfXSpc2oGeWXhFzM5iKnTH.png?f=fotoalbum_large

EDIT: Fun Fact. Onderdaan het scherm van Process Monitor staat dat slechts nog maar 73% van alle processen worden vertoont. Hij laat nu 53.125.808 processen zien (Ja, miljoen) van de 73.019.000 en rap oplopende.

En yup, iCloudDrive.exe is 99% aandeelhouder lmao.

[ Voor 8% gewijzigd door AltTabKeys op 11-03-2024 17:49 ]

What a terrible day to have eyes!

Pagina: 1