Rookgasafvoer van de ketel, gaat door de WTW, Om daarmee de aanvoer van verse lucht te verwarmen en dan door de rookgasafvoer van de WTW naar buiten.Probleem was toch meer dat je geen eigen rookgasafvoer had waardoor vaak zo’n systeem terug geplaatst moest worden?!
Dat was ook precies wat ik in gedachten had. Maar omdat de installateur (en zijn leverancier) er stellig va overtuigd zijn, dat dit dus niet lukt, had ik een twijfel moment.Ik snap hier weinig van. Haal de Optifor van de muur en plaats een willekeurige WTW op de kanalen op je toe-en afvoerkanalen.
Het 'systeem' zit niet in de buizen of je huis, maar in de Optifor. Overigens hebben wij hier een tijdlang de Optifor jaren zonder die ketel gebruikt. Werkt gewoon prima.
Dit is dus hoe het eruit ziet:
:strip_exif()/f/image/owM0CdAtyyNZbPNznZWHx1US.jpg?f=fotoalbum_large)
boven de wtw hebben we 2 buizen naar boven/buiten? toe Denk zelf de (rookgas) afvoer en een toevoer
Links onder 2 buizen verpakt in folie, waarvan ik denk dat dit de lucht aan- en afvoer van de woning zijn.
Daarnaast nog een spirobuis (niet te zien op de foto) die van boven naar onder loopt en een aansluiting / bypass heeft op de toevoer woning.
The more I learn, the less I know, I just realised
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZgBhlgJup9LXmm2oBiDsz3we.png?f=user_large)