8 Jaar geleden hebben wij een huis gekocht, maat daarin een Ferolli ketel en WTW unit. Dit is toentertijd (2004) in de gehele wijk zo geïnstalleerd. 5 jaar geleden is de ketel doorgebrand. En heb ik deze moeten laten vervangen. Helaas moest dat weer een Ferolli worden en heb ik dan maar op huur basis genomen, daar ik eigenlijk geen ferolli meer wilde.
De ferolli ketel is gekoppeld aan de Ferolli optifor WTW dmv het rookgasafvoerkanaal. Een andere ketel kon dus niet geplaatst worden.
Het goede nieuw is nu, dat ze er beide uitgaan.
Voor de ketel komt er een warmtepomp voor in de plaats. De WTW vervangen blijkt dus wat moeilijker. Van een installateur, die om deze reden geen offerte kon/ wilde opstellen kreeg ik het volgende te horen:
Online kom je niet echt oplossingen tegen, behalve het hele zaakje vervangen door een Zender (Stork, welke ook aan de basis van de agpo optifor heeft gestaan).
De ferolli ketel is gekoppeld aan de Ferolli optifor WTW dmv het rookgasafvoerkanaal. Een andere ketel kon dus niet geplaatst worden.
Het goede nieuw is nu, dat ze er beide uitgaan.
Voor de ketel komt er een warmtepomp voor in de plaats. De WTW vervangen blijkt dus wat moeilijker. Van een installateur, die om deze reden geen offerte kon/ wilde opstellen kreeg ik het volgende te horen:
enHelaas moet ik u melden dat ik u geen offerte kan doen toekomen.
Momenteel hebben we geen (warmtepomp) alternatief voor het systeem dat bij u aanwezig is.
Het huidige Agpo HR OPTIFOR OT systeem is een dusdanig exclusief systeem dat er op dit moment nog geen passend alternatief verkrijgbaar is.
Dit systeem heeft namelijke een uniek WTW-systeem welke zijn warmte haalt uit de rookgasafvoeren van de gecombineerde cv-ketel, wat met een warmtepomp dus niet mogelijk is.
Aangezien het Agpo HR OPTIFOR OT destijds veelvuldig geplaatst is, is een goed alternatief vinden een must.
We zullen de ontwikkelingen dan ook nauwlettend in de gaten houden en u inseinen als we mogelijk toch iets gevonden hebben.
Zijn er meerdere tweakers die met dit probleem te maken hebben gehad?Klopt, dit is ook besproken. Deze vervangen wilde ik ook meenemen in de offerte.
Echter het WTW-syteem bij u werkt op een compleet andere manier als een normale WTW.
Een normale woonhuis WTW zuigt lucht af in de woning, haalt daar enkel de warmte uit en zuigt verse lucht aan van buiten welke met de opgevangen warmte wordt verwarmd.
Bij u wordt het de verse lucht verwarmt met de warmte welke het systeem van de rookgasafvoer van de ketel haalt en niet enkel, zoals een normale WTW, uit de afgezogen lucht.
Omdat dit dus niet te vervangen is door een verkrijgbaar systeem kunnen we momenteel geen aanbieding doen om een goede vervanger te bieden.
Online kom je niet echt oplossingen tegen, behalve het hele zaakje vervangen door een Zender (Stork, welke ook aan de basis van de agpo optifor heeft gestaan).
The more I learn, the less I know, I just realised