Even terugkomend op mijn oorspronkelijke vraag.W13k3 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:20:
Inderdaad de hybride auris van later in 2015 en nieuwer mag trekken.
De hatchback mag 385 kg trekken en de touring sport 345 kg.
Ik heb er zelf een klein bagagewagentje achter. Een oude van Weeghel pony. Bovenop 4 fietsgeulen. Wij kunnen met 4 personen, 2 mountainbikes en 2 stadsfietsen en al onze bagage op vakantie en dan zit ik nog niet aan de 345 kg. De auto heeft er ook geen moeite mee.
Naar de stort gaat ook prima. Alleen veel puin of dakpannen, ja dan moet je een keer extra rijden.
Best te doen vind ik. Maar wil je een vouwwagen of caravan dan zou ik verder kijken.
Rijden met een niet toegestane combinatie: niet doen. Geeft teveel ellende bij een ongeval. Oh en bij de stort wordt ook nog wel eens gecontroleerd. Kennelijk een goede plek om verkeerde combinaties te beboeten...
Het is een Toyota Auris 2 sports touring uit 2014 geworden. We zijn er ontzettend blij mee echt een hele fijne auto.
En via de site van het RDW zie ik inderdaad dat ik 345KG mag trekken.
:strip_exif()/f/image/PBwVzbFewPcMAI9dmVE5TgXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas zit er onder mijn auto geen trekhaak maar een klein karretje zou dus wel een optie zijn.
Inmiddels heb ik dakdragers + dakkoffer aangeschaft dus voor op vakantie is dat voor ons eerst wel prima. (hoop ik)