Teveel betaald voor huis in gekte?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 38.794 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:20

Agent47

I always close my contracts.

reactie op off-topic reactie

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 18-03-2024 16:47 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomVerhaegh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 14:50
JackBol schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:53:
Dit topic is inmiddels al helemaal beantwoord, maar ik had een tijdje geleden dezelfde vraag en had er wat cijfers aan gehangen.

Als je in 2019 €1000 had, is dit momenteel effectief nog maar €616 waard. We hebben een significante koopkracht daling gehad, zeker in 2022 met 10% stijging van de CPI.

Als het huis in 2019 350k was, is het helemaal niet zo gek dat je er nu 550k voor betaald.

[Afbeelding]
Hoe kom je aan die NCW getallen? 2.6% van €1000 zou €26 waarde vermindering moeten zijn i.p.v. bijna €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
'wat de gek ervoor geeft'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

TomVerhaegh schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:37:
[...]

Hoe kom je aan die NCW getallen? 2.6% van €1000 zou €26 waarde vermindering moeten zijn i.p.v. bijna €100.
Ik zie het nu ook, mijn excel ging van 2014 tot 2024 en ik heb de eerste 4 jaar eraf geknipt en dit heeft de som verprutst inderdaad.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
TomVerhaegh schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:37:
[...]

Inderdaad. Je komt op 825 euro uit als je deze cijfers hanteert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

jeroenkb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:40:
[...]

Inderdaad. Je komt op 825 euro uit als je deze cijfers hanteert
€820,51 om precies te zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGCoz4ojAXwjypdu8nXFFs0F0IY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4zApBVjmMTiaZWR5Vl9vzRRk.png?f=user_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:57

bert pit

asdasd

Het kan ook cognitieve dissonantie zijn. Dat ontstaat heel vaak na het nemen van een belangrijk besluit.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 91634

emeralda schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:45:
Het is voor mensen die al een huis hebben daarom ook de bedoeling dat het lekker schaars blijft! Vooral niet meer bouwen dan blijven de prijzen hoog.
Ben ik niet met je eens als huizenbezitter. Want een hoge woning prijs betekent ook een hogere belastingdruk. En zo lang je huis nodig hebt om in te wonen schiet je er niks mee op dat die veel geld waard is.

Tenzij je bijv gaat samenwonen, waarbij je dan wel rekening moet houden dat het wel weer veel geld gaat kosten mocht je weer uit elkaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-07 09:21
M@cer schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:27:
Vergelijken met 2019 lijkt me echt zinloos, er zijn nog maar weinig huizen die je voor de prijs van 2019 kan kopen.. Zolang je weet dat je niet in de financiële problemen komt, gewoon lekker gaan wonen en genieten in je nieuwe aanwinst.
Ja wat is het alternatief? In je auto slapen? Bij je ouders intrekken? Huren _O- ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Ik heb heel het topic doorgelezen. En we zijn bijna twee weken verder. Ik ben toch benieuwd wat de Ts gedaan heeft?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:33
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 06:03:
Ik heb heel het topic doorgelezen. En we zijn bijna twee weken verder. Ik ben toch benieuwd wat de Ts gedaan heeft?
Die heeft de benen genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-07 11:35
El Capitan schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:56:
[...]

Die heeft de benen genomen :+
die betaalt zich nu krom voor het teveel betaalde huis. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:58

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Edit: spuit 11

[ Voor 255% gewijzigd door tuinïnen op 20-03-2024 06:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:38
Heb ook altijd dat gevoel gehad en nu met het derde huis weer (maar dat gaat dan over 10-15k).
Mijn eerste app (120m2) gekocht voor 150k incl kosten, verkocht voor 190k 5 jaar later (2008-2013).
Eerste huis gebouwd (152 m2), 280k incl grond, BTW en kosten, verkocht voor 365k (2016-2023).
Tweede huis gekocht (260m2) (huis is van 2020), 508k (2023-)

We plannen hier nu wel lang te blijven wonen, aangezien we 5 slaapkamers en 2 badkamers hebben, is er van ruimtegebrek geen sprake en het huis moet nog 4 jaar worden. Verder is er beneden een slaapkamer en de 2de badkamer (wel enkel een douche).
We hoeven hier in principe nooit meer weg, de 50ste vejaardag van het huis zullen we allicht niet meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-07 17:54
Ik heb ook teveel betaald voor mijn huis, maar nog wel met een dusdanige rentestand (1,55%) dat mijn maandelijkse lasten véél lager zijn dan iemand die nu mijn huis voor een ton minder zou kopen met de huidige rentes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:38
Aomi schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:27:
Ik heb ook teveel betaald voor mijn huis, maar nog wel met een dusdanige rentestand (1,55%) dat mijn maandelijkse lasten véél lager zijn dan iemand die nu mijn huis voor een ton minder zou kopen met de huidige rentes....
Dat is het handige aan je hypotheek meenemen, de lage rentestand houd je + belastingsvoordeel blijft(Vlaanderen).
Ik had op huis 2 nog 160k hypotheek openstaan en die staat nu op huis 3.
Het stukje dat ik te kort had heb ik een 2de hypotheek op moeten nemen, aan een hogere rentestand (3,3%). Maar deel 1 aan 1,1% maakt veel goed. Bedoeling is de 2de hypotheek over een jaar of 5 vervroegd terug te betalen, al ligt dat eraan wat de markt gaat doen. Ik heb ongeveer evenveel kapitaal uitstaan waarvan de opbrengsten de 3,3% overschrijden.

Echter heb je nog steeds minder winst als je 100k minder vangt als je snel verkoopt, eer je 100k rente hebt betaald ben je wel wat verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:44
@Huis Laat je nog ff iets weten? We zijn benieuwd :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 14:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zebby schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:10:
[...]

Bijna alles kost 5 ton overal :+ Wij wonen in een doodnormaal rijtjeshuis in de Drechtsteden, zelfs die heeft al woz van 422k obv verouderde gegevens (wat natuurlijk goed is voor onze belastingen), maar een verkoopwaarde van 460k+.
Van mijn leven niet dat ik dat ooit zou betalen.

Dus tja, je zit in een ruk markt, maar gaat het ooit beter worden?
Zolang je niet onder water komt te staan gaat je woning mee met de golven, en zolang je volgende huis een "beter" huis is ga je er eigenlijk altijd wel op vooruit als je simpel denkt.
Tja, overal stijgt het.

TS geet aan te balen dat ie 2 ton meer betaald dan de vorige bewoners. Bekijk het anders, die markt is zo heet. Wellicht is TS' huis over 5 jaar (2024-2019) wel 7 ton waard? Dan is het in je vuistje lachen toch?

offtopic:
blij dat @NeFoRcE in 2018 nog een woning kreeg van slechts 225k, 150m2, in jonge wijk in Assen. Nu geschat op 4 ton
.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
NeFoRcE schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:36:
[...]

Tja, overal stijgt het.

TS geet aan te balen dat ie 2 ton meer betaald dan de vorige bewoners. Bekijk het anders, die markt is zo heet. Wellicht is TS' huis over 5 jaar (2024-2019) wel 7 ton waard? Dan is het in je vuistje lachen toch?

offtopic:
blij dat @NeFoRcE in 2018 nog een woning kreeg van slechts 225k, 150m2, in jonge wijk in Assen. Nu geschat op 4 ton
.
Same here, 260k -> 460k. Achteraf ook groter kunnen kopen en had het nu weer meer geweest, maar ja, dit was uit familie dus dat ligt altijd weer anders. Weet je wie je moet vervloeken voor alle lekkages :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 10:27
Typisch een geval van buyers remorse hier :0.

Paar andere zaken vallen me ook op:
- Als koper in stedelijk gebied geen rekening gehouden met m2 prijs? Dat is niet handig, zeker in steden als Utrecht geeft dit altijd een zeer goede indicatie van de prijs tov de markt.
- Niet weten wat de vorige eigenaar betaald heeft? Dat is niet handig, je wilt altijd weten hoe de ander in de evt onderhandelingen staat. Maak sowieso een gewoonte van het opvragen van alle documenten van een huis als je wilt gaan bieden, ook wat voor hypotheek erop gevestigd is. Een uitdraai van de verkoopprijzen in de buurt komt ook erg van pas, zeker icm bovenstaand punt.
- Je lijkt te schrikken van de kostenschatting uit het bouwkundig rapport, €5k. Dit is heel normaal, waarschijnlijk ook allemaal zaken die niet direct opgelost hoeven te worden. Ik heb nog nooit een huis gekocht waar er een lagere schatting was, altijd wle kapotte dakpan, likje verf etc, oook allen geschat op de 'ik laat het doen' prijs. Daarnaast, zoals anderen ook al aangaven is dit gewoon het bedrag waar je eigenlijk jaarlijks (zeker 2 jaarlijks) rekening mee moet houden voor onderhoud, zeker bij een oud huis.

Aantal andere zaken:
- 500k is een hoop geld, maar nu 67k teveel uitgeven betekend waarschijnlijk dat bij een gelijkblijvende markt je over 10j zeker uit de schulden bent bij evt verkoop. Inflatie etc verzacht evt pijn nog verder. Tevens gaan jullie de komende jaren waarschijnlijk veel meer verdienen en wordt de relatieve last steeds kleiner.
- Evt onder water staan is alleen relevant als je wilt verhuizen, als je dat kunt voorkomen is er nooit iets aan de hand.

Kortom, als je blij bent met je huis, lekker blijven zitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Revaes schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:48:
(...)
- Niet weten wat de vorige eigenaar betaald heeft? Dat is niet handig, je wilt altijd weten hoe de ander in de evt onderhandelingen staat. Maak sowieso een gewoonte van het opvragen van alle documenten van een huis als je wilt gaan bieden, ook wat voor hypotheek erop gevestigd is.
(...)
Wat zegt het inschrijvingsbedrag in het Kadaster over de financiën van de verkoper? Werkelijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

NeFoRcE schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:36:
[...]

Tja, overal stijgt het.

offtopic:
.
offtopic:
Hier van 550k naar 950k in 4 jaar tijd, onze nieuwe woning is in dezelfde tijd in euro's bijna hetzelfde gestegen dus uiteindelijk schiet je er weinig mee op :+ behalve dan de lage rente.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Wispe schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:46:
[...]

Wat zegt het inschrijvingsbedrag in het Kadaster over de financiën van de verkoper? Werkelijk helemaal niets.
Afhankelijk van de situatie kan dat natuurlijk wel iets zeggen.

Laatst heb ik voor een vriend wat onderzoek gedaan naar een woning. Het bleek dat de woning in 2000 is gekocht en dat er in 2011 nog iets met de hypotheek is gebeurd (extra inschrijving) voor een totaalbedrag van 380k. In 2020 is de ene partner overleden en onlangs de andere partner, daarmee is er vanuit de akte van erfrecht een hypotheek bij twee kinderen terecht gekomen, afgaande op de geboortedata van de kinderen is de ene bijna 50 en de andere net 50 gepasseerd.

Conclusie: de mensen die de woning hebben gekocht in 2000 en nu zijn overleden zaten rond hun pensioenleeftijd toen ze de woning kochten (afgaande op de leeftijd van de kinderen/erven). Met een totale inschrijving van 380k betwijfel ik of die hypotheek aanzienlijk is afgelost in de afgelopen 20 jaar omdat dit kennelijk moest gebeuren van AOW/pensioengeld. Tel daarbij op dat de rente 20 jaar geleden heel anders was dan wat we de afgelopen jaren hebben gekend en dat het in 2000 nog volkomen normaal was om (een gedeelte van) de hypotheek aflossingsvrij af te sluiten om de kosten te drukken dan ga ik er vanuit dat er nog wel een aardig bedrag open staat. Zeker gezien het feit dat er nu een hypotheek bij de erven (kinderen) rust.

Het blijft een beetje 'giswerk' maar mijn vriend wist hierdoor wel beter wat zijn onderhandelingspositie is.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Harrie_ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 06:56:
[...]

Afhankelijk van de situatie kan dat natuurlijk wel iets zeggen.

Laatst heb ik voor een vriend wat onderzoek gedaan naar een woning. Het bleek dat de woning in 2000 is gekocht en dat er in 2011 nog iets met de hypotheek is gebeurd (extra inschrijving) voor een totaalbedrag van 380k. In 2020 is de ene partner overleden en onlangs de andere partner, daarmee is er vanuit de akte van erfrecht een hypotheek bij twee kinderen terecht gekomen, afgaande op de geboortedata van de kinderen is de ene bijna 50 en de andere net 50 gepasseerd.

Conclusie: de mensen die de woning hebben gekocht in 2000 en nu zijn overleden zaten rond hun pensioenleeftijd toen ze de woning kochten (afgaande op de leeftijd van de kinderen/erven). Met een totale inschrijving van 380k betwijfel ik of die hypotheek aanzienlijk is afgelost in de afgelopen 20 jaar omdat dit kennelijk moest gebeuren van AOW/pensioengeld. Tel daarbij op dat de rente 20 jaar geleden heel anders was dan wat we de afgelopen jaren hebben gekend en dat het in 2000 nog volkomen normaal was om (een gedeelte van) de hypotheek aflossingsvrij af te sluiten om de kosten te drukken dan ga ik er vanuit dat er nog wel een aardig bedrag open staat. Zeker gezien het feit dat er nu een hypotheek bij de erven (kinderen) rust.

Het blijft een beetje 'giswerk' maar mijn vriend wist hierdoor wel beter wat zijn onderhandelingspositie is.
Goed dat je het woord 'kan' erbij getypt hebt, maar jammer dat je het niet onderstreept hebt.
Dat jij deze ene keer schijnbaar gelijk hebt gehad, blijft het met een kanon op een mug schieten.
Ik heb mijn inschrijvingsbedrag 5x hoger dan dat mijn hypotheek openstaat. Succes met mijn huis te krijgen als je afgaat van deze summiere informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05
Huis schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:05:
Nu ik alle documenten binnen heb zie ik dat de personen het hebben gekocht in 2019 voor 2 ton minder. En de staat van de woning (heb oude fotos gezien) is hetzelfde. Is dit dan niet een ontzettende miskoop?
Het is 2024, woningen zijn schaars. Waar staat een vergelijkbaar huis voor dat bedrag nu te koop?

Wees blij dat je een huis hebt, ga lekker wonen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Wispe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:17:
[...]

Goed dat je het woord 'kan' erbij getypt hebt, maar jammer dat je het niet onderstreept hebt.
Dat jij deze ene keer schijnbaar gelijk hebt gehad, blijft het met een kanon op een mug schieten.
Ik heb mijn inschrijvingsbedrag 5x hoger dan dat mijn hypotheek openstaat. Succes met mijn huis te krijgen als je afgaat van deze summiere informatie.
Ik heb 'kan' inmiddels onderstreept en je hoeft wat mij betreft niet zo 'militant' te reageren hoor :*

Punt was meer dat ik een ervaring wil delen (n=1) waar het nut heeft gehad. Ik roep trouwens ook nergens dat je enkel en alleen op basis van de ingeschreven hypotheek je tactiek moet bepalen, maar voor minder dan een tientje heb je deze informatie (en ben je ook op de hoogte van het originele aankoopbedrag).

Als je een aankoop wil gaan doen van enkele tonnen (of meer) dan is het toch niet zo'n gek idee om voor zo'n summier bedrag deze informatie op te vragen? In het kader van 'baat het niet dan schaadt het niet'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Harrie_ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Ik heb 'kan' inmiddels onderstreept en je hoeft wat mij betreft niet zo 'militant' te reageren hoor :*

Punt was meer dat ik een ervaring wil delen (n=1) waar het nut heeft gehad. Ik roep trouwens ook nergens dat je enkel en alleen op basis van de ingeschreven hypotheek je tactiek moet bepalen, maar voor minder dan een tientje heb je deze informatie (en ben je ook op de hoogte van het originele aankoopbedrag).

Als je een aankoop wil gaan doen van enkele tonnen (of meer) dan is het toch niet zo'n gek idee om voor zo'n summier bedrag deze informatie op te vragen? In het kader van 'baat het niet dan schaadt het niet'...
Vrijwel iedere woning die >4-5 jaar geleden is gekocht heeft 30-50% overwaarde, dus ik ben het eens met @Wispe dat het weinig zegt. Bovendien hebben wij onze woning ingeschreven op de max hypotheek om 2 redenen 1) als we over bouwdepot heen zouden gaan konden we makkelijk extra lenen (niet langs notaris) en 2) overwaarde bij verkoop kwam later beschikbaar, dat is nog in mindering gebracht (en we hebben extra geleend in box 3 tbv sparen en beleggen met 1,x% rente).

Op basis van deze info zou jij dus veel teveel betalen voor onze woning :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 22-03-2024 08:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05
Exact dit dus:
In de regio Utrecht is dat overbieden weer heel normaal, vertelt Marius Don van Molenbeek Makelaars. „We zien ook weer dat huizenzoekers dat overbieden incalculeren. Als ze bijvoorbeeld €500.000 kunnen betalen, dan gaan ze zoeken tot €450.000.” Maar daar houden verkopers ook rekening mee, zegt Don. „Huizen worden dan scherp geprijsd, om te zorgen dat je de doelgroep binnen krijgt.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Harrie_ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Je insinueert dat het zin heeft. Dat is mijn punt.
Zou zonde zijn als een lezer van jouw bericht zijn droomhuis aan zijn neus voorbij gaat omdat jij zegt dat zo'n uittrekseltje met een inschrijvingsbedrag iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Wispe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:01:
[...]

Je insinueert dat het zin heeft. Dat is mijn punt.
Zou zonde zijn als een lezer van jouw bericht zijn droomhuis aan zijn neus voorbij gaat omdat jij zegt dat zo'n uittrekseltje met een inschrijvingsbedrag iets zegt.
Ik insinueer helemaal niets. Ik zeg dat het zin kan hebben.

En daarbij... We zitten hier op GoT. Niet op het Viva-forum waar de potentiële huizenkoper blind maar wat doet. Hierboven legt @Sport_Life nog uit wat de precieze reden is waarom hij voor het maximale inschrijfbedrag is gegaan (zoals wel vaker het geval is onder de clientele hier: er is over nagedacht, men heeft zicht erin verdiept).

Dus ik zal het nog even anders verwoorden: Ben je iemand die goed op de hoogte is van de materie en zich goed heeft verdiept in de woningmarkt met al haar ins en outs; vraag vooral even alle beschikbare informate bij het kadaster op, misschien heb je er iets aan. Snap je er werkelijk helemaal geen drol van; vraag vooral niets op en volg je aankoopmakelaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Harrie_ op 22-03-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit topic gaat allang niet meer over de vraag van de TS. Daarnaast heeft @Huis zich al een tijdje niet meer gemeld. Dus voor nu op slot: als @Huis een update heeft stuur mij een DM en dan kijken we verder :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.