Mijn vraag
Ik heb 2 omvormers, allebei 3-fasen. Eén van de twee valt al dagen hele uren uit. Zie hieronder voor meer info.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Growatt App en website
1x MOD8000TL3-X
1x MOD5000TL3-X
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opbrengst van de dak van het huis van gisteren:
:strip_exif()/f/image/mKYFVC2hxVyD6KVYpeIUyR00.jpg?f=fotoalbum_large)
Voltage van de omvormer op het dak van het huis (blauw) en het voltage van het dak van de schuur (rood) van gisteren:
:strip_exif()/f/image/rzbz2y8b3Og5DAhUZWpG4mvn.jpg?f=fotoalbum_large)
Opbrengst van het dak vandaag:
:strip_exif()/f/image/2HLsyxDRa4ni5fN5Zu0kNIPe.jpg?f=fotoalbum_large)
Voltage van de omvormer op het dak van het huis (blauw) en het voltage van het dak van de schuur (rood) van vandaag:
:strip_exif()/f/image/GtFzH34aFj8n8vhyAWbW9Mrg.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt in de grafieken zien dat als de spanning boven de 400 volt uitkomt, dat de omvormer dan uit gaat.
Wat ik zelf denk ik dat er iets verkeerd aangesloten is en dat er nu 400 volt in mijn huis zit wat niet de bedoeling is.
Wat denken jullie?
P.S. Wij hebben een 3x25 aansluiting en geen krachtstroom.
P.P.S. Voor de volledigheid nog een screenshot waarop is te zien dat de andere omvormer nog wel blijft werken.
Ik heb 2 omvormers, allebei 3-fasen. Eén van de twee valt al dagen hele uren uit. Zie hieronder voor meer info.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Growatt App en website
1x MOD8000TL3-X
1x MOD5000TL3-X
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb op internet verschillende videos gezien die het hebben over een vol stroomnet, maar ik denk niet dat dit aan de hand is gezien maar 1 van de twee omvormers uitvalt.
- De installateur gebeld, die geeft aan dat het wel door punt 1 komt. Hij heeft ook onderstaande grafieken gezien en geeft aan dat dat normaal is.
- Kabels zijn 6mm2, dus moet voldoende zijn.
Opbrengst van de dak van het huis van gisteren:
:strip_exif()/f/image/mKYFVC2hxVyD6KVYpeIUyR00.jpg?f=fotoalbum_large)
Voltage van de omvormer op het dak van het huis (blauw) en het voltage van het dak van de schuur (rood) van gisteren:
:strip_exif()/f/image/rzbz2y8b3Og5DAhUZWpG4mvn.jpg?f=fotoalbum_large)
Opbrengst van het dak vandaag:
:strip_exif()/f/image/2HLsyxDRa4ni5fN5Zu0kNIPe.jpg?f=fotoalbum_large)
Voltage van de omvormer op het dak van het huis (blauw) en het voltage van het dak van de schuur (rood) van vandaag:
:strip_exif()/f/image/GtFzH34aFj8n8vhyAWbW9Mrg.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt in de grafieken zien dat als de spanning boven de 400 volt uitkomt, dat de omvormer dan uit gaat.
Wat ik zelf denk ik dat er iets verkeerd aangesloten is en dat er nu 400 volt in mijn huis zit wat niet de bedoeling is.

Wat denken jullie?
P.S. Wij hebben een 3x25 aansluiting en geen krachtstroom.
P.P.S. Voor de volledigheid nog een screenshot waarop is te zien dat de andere omvormer nog wel blijft werken.
:strip_exif()/f/image/bQDc5Kg3rFIihCI0pNcTifqv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door joosie op 07-03-2024 16:51 ]