Koffie-Verkeerd schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:39:
[...]
Hoi Miciel,
In de info van Inventum zelf vind ik nog steeds alleen maar de Eva en de round modulation.
Wel op andere plaatsen gelezen dat de chronotherm touch modulation, de Qsense en de I-sense ook zouden moeten werken maar nog nergens iets gelezen van iemand die werkt met een van die thermostaten.
is specifieke informatie welke bij de online curses wordt versterkt. ik kan eventueel wel een
print screen invoegen. maar dat voegt niet veel meer informatie toe dan het overgenomen lijstje.
het gaat erom dat deze uitleesbaar zijn voor wartmepomp zonder dat er een warmtevraag is..
de warmte pomp stookt bij en probeert daarmee een warmte vraag als het ware te voorkomen.
https://tweakers.net/i/Ml...3Abojo9Y.png?f=user_large zie de xl printscreen...
Heb nu recent zelf ook een spaarpomp in huis maar kan (nog?) niet zeggen dat het voldoet aan m'n verwachtingen.
Ik vind dat de ketel te vaak bijspringt en ook altijd op de max van Taanv (= 60 graden).
Voor de spaarpomp er was, verwarmde de ketel meestal zo rond de 40 graden waarbij Taanv op 65 stond.
vraagje ja ik heb door de instellingen van de parameters heen gekeken maar ik heb eigenlijk 1 vraag aan je
zit de cv ketel wel aangesloten op de modulerende uitgang van je warmte pomp of zit hij op de aan/uitgang.
want normaliter hoort de ketel eerder bij te springen op een lagere temperatuur... (ik moet even uitzoeken welke temperaturen het precies waren. maar volgens mij was het bij de 45 graden dus hier gaat iets mis)
verder kleine sidenote de spaarpomp levert maar 1,5 kw aan warmte op dat is dus 1500 watt. waar een andere hybryde warmtepomp bijvoorbeeld 4 kw oplevert. (disucie over dat hybride een half systeem is
in een ander topic graag voeren) secondaire vraag is er voldoende doorstroming derde vraag is de instaatie wel juist uitgevoerd.. gooi eens een foto online zit de keerkelp in de aanvoer van je cv ketel etc.. kom veel grappen tegen...
Alleen radiatoren, geen vloerverwarming
Inventum spaarpomp
Honeywell Round Modulation
Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 uit 2012
Pomp op stand 3
Parameter 3 (Ingesteld maximaal CV vermogen) staat op 30 (fabrieksintselling is op 70)
Parameter 8 (CV-pomp nadraairijd na CV-bedrijf) staat op 3 (fabrieksinstelling is op 1)
Parameter c (Minimaal toerental CV) staat op 25 (fabrieksinstelling is op 30)
Parameter F (Starttoerental CV) staat op 50 (fabrieksinstelling is op 70)
Parameter F. (Starttoerental WW) staat op 50 (fabrieksinstelling is op 70)
Parameter h (Max. toerental ventilator (* 100 rpm)) staat op 40 (fabrieksinstelling is op 46)
Alle andere parameters staan op de fabrieksinstellingen.
Verder is de boel waterzijdig ingeregeld.
In elke radiatorafsluiter zit een Heimeier Eclipse, sommige met een thermostatische knop, de rest met handwieletjes.
Mijn vragen:
1 Heb je op-/aanmerkingen op de gebruikte parameterinstellingen van de ketel?
2 Hoe bezwaarlijk is het gebruik van de dynamische heimeier eclipse afsluiters? Kan ik ze beter verwisselen met V-Exact II?
3 Is het van die Remeha thermostaten zeker dat die werken?
4 welk topic bedoel je in de gequote reactie met: "neem ook in dit topic eventjes een kijkje 144 paggina,s aan leesvoer,"?
Mijn vragen:
1 Heb je op-/aanmerkingen op de gebruikte parameterinstellingen van de ketel? reactie: eigenlijk heb ik geen opmerkingen over de parameters. zie de rest van mijn reactie ik vermoet dat je ketel op de verkeerde uitgang zit aangesloten. waardoor hij eigenlijk te laat wordt ingeschakelt met een temp van 60 graden.
wat vooral lijkt op een aanuit regeling. (of dat een bepaalde parameter zorgt voor een aan/uit regeling. )
of er is onvoldoende circulatie in de woonkamer/betreffende ruimte waar de kamer thermostaat hangt....
liever geen thermostaatkranen in de woonkamer bij een luchtwarmte pomp/spaarpomp etc..
2 Hoe bezwaarlijk is het gebruik van de dynamische heimeier eclipse afsluiters? Kan ik ze beter verwisselen met V-Exact II? reactie: eigenlijk wordt dat niet besproken in de cursus dus ik heb helaas geen antwoord daarop van inventum wel moet ik benadrukken dat de radiatoren in de woonkamer zoveel mogelijk open moeten staat. stel die vraag maar in het andere forum.. ik weet een hoop maar dynamisch is iets van de laatste jaren...
3 Is het van die Remeha thermostaten zeker dat die werken? reactie: ze vertellen dat in de cursus voor installateurs met een tabel erbij van de thermostaten. ik zal kijken of ik de tabel in dit topic kan uploaden. maar als ze dat dat in de curses voor installateurs vertellen dan kan je ervanuit gaan dat het zo is. (zal wat wezen verkeerde informatie geven in de cursus/jij weet natuurlijk niet dat deze informatie komt uit de cursus voor installateurs komt)
https://tweakers.net/i/Ml...3Abojo9Y.png?f=user_large
4 welk topic bedoel je in de gequote reactie met: "neem ook in dit topic eventjes een kijkje 144 paggina,s aan leesvoer,"? reactie.. ben ik echt vergeten om de link te posten. ts dat is slecht. hier is de link...
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1570309 ik volg dat topic helaas niet
meer er komen teveel vragen in binnen.

maar dit vindt ik niet erg zo af en toe een vraag is prima..
en dan is er ook nog het secondaire forum...
https://gathering.tweaker...message/81158640#81158640
mijn vraag..waarom komt deze reactie eigenlijk binnen in dit topic en niet in het thermostaten topic
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2211612 ja is een jaar oud kijk daar is
het lijstje van de thermostaten weer.. maar dan een andere gebruiker... oftewel Remeha moet werken.
[
Voor 8% gewijzigd door
miciel op 30-12-2024 00:50
]