Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pugnats
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-06 15:44
Weet iemand of Tado, Nest of Honeywell met internet verbinding werkt met inventum spaarpomp.

inventum zelf geeft alleen aan dat onderstaande thermostaten werken via opentherm modulerend.

Inventum – EVA Thermostaat
Honeywell – T87M2018
Honeywell - T87M1003 Modulation
Honeywell - Chronotherm Touch Modulation
Honeywell - Chronotherm CMT937M1003
Quby - Eneco Toon
Remeha - iSense
Remeha - qSense
Remeha - eTwist *altijd in combinatie met een gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-06 08:53
@Pugnats probeer het in dit topic:https://gathering.tweaker...ist_messages/1570309/last
om een lang verhaal kort te maken er zijn diverse workarrounds. maar ik kan het niet allemaal uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oje
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-11-2024

oje

Heeft iemand ervaring met een geroote TOON op de Spaarpomp/Warmtewinner?

Wie heeft de installateurscode? Of heeft een 06 van een "toegelaten" servicemonteur / zzp?

Op de Ww kan ook een Toon worden aangesloten, lees ik in de installatiehandleiding. Maar Eneco verkoopt geen Toon 1 meer. Ook geen Toon 2. "We komen in de zomer met iets nieuws" ... Maar intussen wil ik verder.

Graag reactie via een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pugnats
Tot op heden helaas nog niet meer informatie op meer thermostaten werken er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonwes99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:45
oje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:28:
Heeft iemand ervaring met een geroote TOON op de Spaarpomp/Warmtewinner?

Wie heeft de installateurscode? Of heeft een 06 van een "toegelaten" servicemonteur / zzp?

Op de Ww kan ook een Toon worden aangesloten, lees ik in de installatiehandleiding. Maar Eneco verkoopt geen Toon 1 meer. Ook geen Toon 2. "We komen in de zomer met iets nieuws" ... Maar intussen wil ik verder.

Graag reactie via een PM.
De Toon wordt niet genoemd bij de Spaarpomp, maar wel in de brochures van de WarmteWinner. Er staat “Tijdens de ontwikkeling van de WarmteWinner zijn Toon en de WarmteWinner volledig op elkaar afgestemd” en “Op Toon bedien je ook de ventilatiestanden van het ventilatiesysteem van de WarmteWinner”. Omdat de warmtewinner niet specifiek anders ontwikkeld is dan de Spaarpomp, zou een Toon ook op de spaarpomp moeten werken, en ook daar de ventilatie moeten kunnen bedienen. De Toon2 zou dat theoretisch ook met ingebouwde vochtsensor moeten kunnen doen, maar het lijkt alsof die ontwikkeling compleet stil ligt en de Toon2 niets meer of minder is dan een snelle Toon1.

Installateurscode wellicht hetzelfde als de Inventum Ecolution en Modul-Air:
rechtsonder, linksboven, midden, linksonder en als laatste rechtsboven

Eneco_Whitepaper WarmteWinner_2022.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door tonwes99 op 16-05-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oje
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-11-2024

oje

@tonwes99 Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pugnats
Helaas tot op hede nog geen verbetering in kwa keuzen thermostaat met een inventum spaarpomp

Heb het tot op hede nu opgelost door een Chronotherm Touch Modulation aan te sluiten.
Op op Chronotherm Touch Modulation Tele ingang gebruikt om een Zigbee schakelaar aan te sluiten. De Zigbee schakelaar heb ik gekoppeld aan mijn Philiphs Hue brige zodat ik het aan/uit kan zodat op een vast ingestelde temperatuur.
Met behulp van Home Assistant kun je dit veder Automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonwes99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:45
Als het enige wat je wilt, via HA de WP schakelen, dan is er wellicht een andere optie.... Een Toon op 25oC instellen. De voeding van deze Toon in een Homewizard stekker doen en met HA schakelen. Als de Toon zonder stroom is, gaat de WP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan073
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-05 23:25
Mocht iemand nog een Inventum EVA thermostaat hebben liggen die hij/zij niet gebruikt, dan heb ik wellciht intresse om deze over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-03 17:28
Een tado werkt gewoon met de spaarpomp via opentherm.
Heb ik al een paar jaar zo draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pugnats
@Renger-oi
Mag ik je vragen welke Type tado je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pugnats
@Renger-oi
Je hebt Inderdaad gelijk dat Spaarpom werkt met de Tado via opentherm protocol.
Heb via Marktplaats een Tado (V2 met een V3 Bridge) op de kop kunnen tikken om het uit te testen.
Ik heb de Tado ingesteld als D01 opentherm volgens de Manual en tot op heden werkt het goed,
De Spaarpomp gaat uit als je verwarming uit zet of lager zet en gaat weer aan als vraag er naar is.

Dit had ik eerder moeten weten hand ik nooit mijn Tado weg hoeven te doen toen ik Spaarpomp kreeg,
Ben dan ook verkeerd ingelicht door de bedrijf die het geplaatst heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Pugnats op 19-01-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-03 17:28
Ik gebruik de V3+.
Volgens Inventum werkt het niet maar het werkt zonder problemen.
Ook volgens de installateurs werkt het niet, maar TADO heeft mij toen de thermostaat over the air ingesteld en werkte meteen.
Heb de spaarpomp al 3 jaar nu.
Inventum wil alleen maar dat je alles via hen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:32
kan je die tado gewoon met de 2 draadjes die uit de muur komen bij mij aansluiten op de iventum modul-air want die is er nu bij mij geinstaleerd, en de monteur gaf aan dat mijn honeywell Lyric T6 niet meer werkt met de inventum spaarpomp, dus heb de vraag even bij de woningbouw gelegd, hat de honeywell net een jaar en gekocht voor €200 en nu zit er gewoon weer een witte ronded honywell op die ik met de hand moet bedienen.
Kan u zeggen dat die tado v3 zo out off the box werkt op de inventu spaarpomp modul-air?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pugnats
Tado V3 werkt bijna out of the box via de normale 2 draadjes uit de muur naar de Spaarpomp/Ketel, je moet hem dan wel als OpenTherm aansluiten en Tado tijdens de instalatie via instalatie menu op D01 zetten.
het kan zijn dat honeywell Lyric T6 ook gewoon werkt.
Er is zelfs een folder van Inventum waar de honeywell Lyric T6 op staat als foto,
echter na contact opnemen met Inventum geven ze aan dat het volgens hun niet werkt net zo als de Tado.
Maar in de praktijk blijkt dat de Tado gewoon werkt met de Inventum Spaarpomp.
Er is maar 1 manier dat is gewoon uitproberen, ik weet helaas niet of de Inventum modul-air op de zelfde manier communiceert als de Inventum Spaarpomp via OpenTherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Pugnats op 07-03-2025 09:46 ]

Pagina: 1