Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 18:24

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik heb een offerte gekregen voor een Midea Monobloc type 6 All-E ready van HeatTransformers.
Ik ben bij deze leverancier gekomen via een Greenchoice-actie. Ik wil wel over naar een wp maar ik zit nog met zoveel vragen dat ik maar eens zo'n gesprek ben aangegaan. De man van HT adviseerde mij een Midea. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt een bedrijf te zijn dat veel B2B levert en minder aan consumenten.

De offerte was:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AVszI6T.png

En de specs van de Midea:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/twgq3Dh.png

Ik zat van te voren met twijfels over mijn isolatie. Ik zit in een huis met noppenfolie-isolatie en dat is niet bij te isoleren (al bij twee bedrijven gecheckt). Ook heb ik geen vloerverwarming, maar deze Midea zou een hogetemperatuur-wp zijn die mijn bestaande radiatoren kan gebruiken. Mijn twijfels over de isolatie en of mijn radiatoren geschikt zijn waren niet nodig volgens de adviseur / verkoper.

Ik verstook nu zo'n 800m3 gas per jaar en heb 2000kWh stroom over. Huidige ketel is 7 jaar, maar ik wil voor 2026 iets anders hebben omdat na 2026 waarschijnlijk de ISDE subsidie er af gaat omdat dan hybride de norm is.

Volgens HT-meneer is deze wp all-electric ready en mocht mijn cv het begeven, dan kan ik deze wp uitbreiden met een warmtebuffer voor de warmwatervoorziening.

Dit klinkt allemaal best positief, maar als ik verkoper was zou ik ook positieve verhalen ophangen.
Ik was niet van plan de offerte te accepteren omdat ik sowieso nog wat verder wil kijken, maar het bedrag viel me zeker niet tegen.

Ze bellen me vrijdag terug, wat voor vragen moet ik stellen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:28

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Koudemiddelleiding is wel wat vreemd bij een monoblock.
Zowel een bypass en een buffervat... wordt dat een seriebuffervat? Dat is op zich wel OK en verrassend (je kunt natuurlijk narekenen of dat überhaupt nodig is).

R32 is niet bijzonder hoge temperatuur, maar dat geeft niet want dat wil je toch niet. Liever fans onder de ventilatoren.
Ik kan verder vooral Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic aanraden ;)

Voor 800 m³ vervangen is hij wat aan de grote kant en 58 dB is best wel wat geluid.
Je kunt vragen of je hem ergens kan beluisteren tijdens een SWW run, het is intussen te warm voor defrosts.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik weet ook niet of dat allemaal gebruikt gaat worden, kan zijn dat het er op staat voor het geval het nodig is. Wij stoken alleen beneden en we overwegen nog vloerverwarming. In dat geval zou een buffervat ook niet eens nodig zijn, heb ik begrepen, omdat je dan 24/7 stookt.

Overigens is die 800m3 een beetje vertekend. We werken allebeide vrij veel dus de kachel staat vaak uit. Bovendien stoken we bij met een electrisch kacheltje, want ik heb toch overcapaciteit PV, dus dat stookt goedkoper dan gas. En tenslotte hebben we in de tijd van de dure gaskuubs er een gewoonte van gemaakt iets minder te stoken en dat doen we eigenlijk nu nog. Lang verhaal kort: die 800m3 is met een klein beetje laten vieren van de stookregels en iets meer thuis zo weer 1200m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:56
De midea’s zijn voor heel weinig geld te verkrijgen vanuit Italië.
Heb gedacht om er 6 te halen ofzo maar ik durf het toch niet aan. :$

Op papier en in de Tweakers van UK blijken de Wp’s prima te functioneren.

[ Voor 22% gewijzigd door Technician- op 06-03-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoldier
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-05 21:55
Dit type warmtepompen wordt door Midea ook in opdracht van verschillende fabrikanten opgebouwd, alleen dan met een logo van het betreffende merk er op en wellicht afwijkende specs. Ik heb zelf ook een afgeleide van zo'n warmtepomp in de vorm van een Immergas. Ik heb er geen enkele klagen over. Heb er inmiddels ook enkele bij vrienden en familie geplaatst en die draaien ook zonder problemen. Bij 1 ook 1 van 6 Kw op het dak van een aanbouw en geen enkele klacht van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharmingDemon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-04 16:40
Ik ken meerdere mensen met een Midea hybride (soms met een andere 'sticker', zoals Ferroli en Sinclair) en ze draaien echt als een zonnetje.

Het geluidsniveau van 58 dB klopt volgens mij niet, want in de specs van Midea zelf is dit voor de 6 kW monoblock slechts 47 dB(A). Het zijn volgens mij namelijk een van de stilste units op de markt. Ik heb het zelf bij een familielid gehoord (ook 6 kW) tijdens een koude dag in januari: je hoort hem echt bijna niet. Ze hebben een oud huis in de binnenstad, dus de Midea is wat hoger in temperatuur ingesteld.

Hier kun je de brochure met de specs downloaden: https://midea-nederland.nl/product/arctic-monoblok/

De Arctic-serie warmtepompen zijn 'volwaardige' warmtepompen die ook hybride kunnen worden aangesloten. Midea schrijft volgens mij in het hybride installatieschema een balansfles voor. Hier zitten de aanvoer en retour van de cv-ketel, de aanvoer van de warmtepomp en de aanvoer naar het afgiftesysteem op aangesloten. De retour van het afgiftesysteem wordt op de retour van de warmtepomp aangesloten. In de praktijk wordt i.p.v. een balansfles vaak een 50 liter buffervaatje toegepast.

Het is dat ik al een warmtepomp heb (ander merk, functioneert prima), maar ik zou ook zo voor een Midea gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door CharmingDemon op 20-03-2024 11:22 ]

naim superuniti | Wilson Benesch Vertex | Technics SL-1710 | Cambridge Audio Alva Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maqui
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Toeval wil dat ik van exact dezelfde club (HT) deze week een offerte heb ontvangen voor deze pomp, maar dat ze specifiek een Honeywell DT4R (aan/uit, ‘dom’, draadloos) thermostaat adviseren, daar de T6 Lyric niet goed zou werken met de Midea. Dit terwijl ik al een T6 Lyric (modulerend, ‘slim’, bedraad) heb hangen (werkt met de ketel iig. goed). Ben benieuwd of dat in jouw opvolgend gesprek ook ter sprake is gekomen (dat ze dus recent ander advies geven), anders is dit wel heel vreemd!?

Als ik eea. probeer in te lezen kom ik er niet uit wat wijsheid is (ondanks dat de T6 soms wel ‘afgebrand’ word op aansturing van een warmtepomp, adviseerd Quatt bv. specifiek de T6)… 🥺❓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik heb in het tweede gesprek gezegd dat ik nog even verder wil kijken. Dit was mijn eerste offerte en ik weet nog niet precies wat ik wil. Aanbod vond ik niet verkeerd klinken in elk geval. En de Midea lijkt wel een prima pomp, dus wellicht wordt het hem ook nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M040
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-06-2024
Ook ik heb via HT in februari een offerte voor een Midea monoblock Type 6 All-E ready ontvangen. Ik heb na enkele gesprekken wel een paar aanpassingen hierop laten maken, waaronder de toepassing van een geïsoleerd buffervat: dat schijnt het rendement te verhogen en voorkomt het 'jutteren' van de WP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kdn1Om5rE9ZwFDpCid0H8q7tR5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xj3p6CtQuN5jahbtprd1bgPg.jpg?f=fotoalbum_large

Er is wel nog geen overeenkomst over de extra meters cv geïsoleerde leiding (geen koudemiddel bij dit monoblock!). Er zou standaard 5 meter bij de prijs inbegrepen zijn. Het werkelijk aantal meters zou tijdens de installatie worden vastgesteld en berekend.

Daarnaast is er het nodige gedoe over de keuze van de kamerthermostaat: in de offerte zat een hele simpele (aan-uit) terwijl ik de warmtepomp en temperatuur in de woonkamer graag via een App wil kunnen programmeren. Vervolgens werd met een meerprijs van 200 Euro de Honeywell Lyric T6 aangeboden, maar dit schijnt een modulerende thermostaat te zijn die niet goed met de WP samenwerkt! Vervolgens werd tegen een meerprijs van 100 Euro de Honeywell DTR4 aangeboden: wel draadloos, maar geen App/programma ... Terwijl in de brochure van Midea wordt aangegeven dat je de WP met een App kunt bedienen en programmeren: ik snap nu niet meer hoe je deze WP dan het beste kunt laten samenwerken met een kamerthermostaat ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKiQ8zIvVpx1j5m0Jio1mCqrfSc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kKo6Jm7Xa1itPWsF9zCxQsqX.jpg?f=user_large

Ben nog steeds enthousiast over de Midea monoblock WP, maar offerte/opdracht loopt nu al 2 maanden en nog geen installatiedatum door HT vastgelegd en ik wil wel een goed werkende totaaloplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M040
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-06-2024
Inmiddels van Heat Transformers een passende oplossing aangeboden gekregen: de Honeywell EvoHome single zone AAN/UIT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRN10oseMtEdPpAuoaKF1xrBFWk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1SOFSKt5KfvBOlWqGmMbGt2n.webp?f=user_large

Meer info op deze website: https://www.resideo.com/nl/nl/oplossingen/comfort/evohome/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
M040 schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:54:
Daarnaast is er het nodige gedoe over de keuze van de kamerthermostaat: in de offerte zat een hele simpele (aan-uit) terwijl ik de warmtepomp en temperatuur in de woonkamer graag via een App wil kunnen programmeren.
Even een domme vraag, want ik heb nog geen WP, maar is het idee van een WP niet dat je zo weinig mogelijk met de temperatuur gaat rommelen? Wat voor wisselingen zou je willen programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 11:40
Zo te zien hebben ze een voorraadje waar ze vanaf willen bij HT. deze kreeg ik in mijn e-mail via eigenhuis. Eigenlijk wil ik een full electric als ik de overstap maak naar een warmtepomp, dus ik laat de hybride voorbijgaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8evhXA0Cr57Qt6T-792yKFvQeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCHGYmLnI4iDijVOYSR9ccQs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Je kan ook gelijk full electric toch, met een Midea? Toen ik ze aan de lijn had zeiden ze dat ik eerst deze kon doen en dan later evt over naar FE, maar dat kan ook in 1x lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt66
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-06 16:26
Heb vandaag eindelijk van veh hetzelfde aanbod gehad midea 6kw en geen quatt voor 2800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Guids schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:14:
Zo te zien hebben ze een voorraadje waar ze vanaf willen bij HT. deze kreeg ik in mijn e-mail via eigenhuis. Eigenlijk wil ik een full electric als ik de overstap maak naar een warmtepomp, dus ik laat de hybride voorbijgaan.

[Afbeelding]
Ik heb inderdaad hetzelfde aanbod gekregen. Geen idee of die Midea's fatsoenlijke apparaten zijn...

Wel vreemd trouwens, de Midea was voor mij "mogelijkheid B". Mogelijkheid A is 1000 euro duurder, voor dezelfde verwachte besparing, split-systeem (dus lelijke kast binnen), maar dan een Remeha. Overigens is dat wel een 4kW systeem, dus hoe dat werkt (dezelfde besparing met lager vermogen en lagere COP) is mij onduidelijk.

Ik wil wel naar hybride; heb een mooie ATAG ketel van 2 jaar oud hangen en zát zonnepanelen om het stroomverbruik te dekken.

[ Voor 23% gewijzigd door Esumontere op 17-04-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:45

R2L

Esumontere schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:47:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde aanbod gekregen. Geen idee of die Midea's fatsoenlijke apparaten zijn...
Hier ook aanbieding, dus ik lees even mee. Met name of ie goed met de evohome met meerdere zones samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins Ad
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-10-2024
Hoi, ook via Eigenhuis de aanbieding gehad als alternatief B. Heb wel interesse maar vraag me af wat het verschil is tussen Midea Arctic Monobloc en Midea Monobloc (dus zonder Arctic). Heb vraag al aan HT gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Volg deze discussie met met belangstelling verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 10:28
Met mijn ogen dicht zou ik kiezen voor een Monoblock. Door de bank genomen een beter rendement en geen gedoe met koudemiddel in huis. Maar is toch vaak duurder dan een split. En bij VEH is het 1000€ goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt66
vrijdag heattransformers ook rechtstreeks aanbod gehad, dan extra meters leiding, thermosstaat en vuilfilter(wat bij veh standaard erbij zit) maar opgeteld en afgetrokken is verschil klein.
Groep en werkschakelaar kan ik zelf wel doen. Kosten dan ca.6100 minus subsidie is 3029,- netto. Vraag me alleen af waarom hier nu een honeywel DT4r nodig is en mijn honeywell vision niet meer goed is via VEH geen opmerking hierover gehad. Volgens heattranformers zou ik ca. 3,7 kw nodig hebben
Twijfel tussen Quatt evt duo en midea aanbod

[ Voor 10% gewijzigd door mt66 op 27-04-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

Esumontere schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:47:
[...]

Volgens mij verkoopt BOSCH ze ook als... naja.. BOSCH]

wel veel mooiere kast als je het mij vraagt, maar ik dacht onderhuids hetzelfde
Afbeeldingslocatie: https://www.warmteservice.nl/cdn-cgi/image/h=610,f=webp/medias/product_images/P2310101139037712859_zoom.jpg?context=bWFzdGVyfHByb2R1Y3RfaW1hZ2VzfDIwNDg4fGltYWdlL2pwZWd8aW1hZ2VzL3Byb2R1Y3Qvd3Nwcm9kdWN0L2g1ZS9oNTMvOTA5MDIxNjI5NjQ3OC5qcGd8ODEzM2FkMWI2OWNiMGY0MjlmMTJjNGNmYjIyNWM1NGJjYjVmMjZjOTI0NWVlZTAzODA2N2E4Nzk5ZTFlMmUzNw

[ Voor 42% gewijzigd door paQ op 27-04-2024 10:34 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt66
Die bosch lijkt er inderdaad verdacht veel op maar kan hem niet op sites vinden maar wel deze Remeha buitendeel warmtepomp monoblock 2 AWHP 6 MR 7798739, inderdaad veel klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:07
Bosch is inderdaad ook Midea.
Artell is ook een Midea.
Half mei komt de Midea R290 beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzuk
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-06-2024
@M040 @P_Tingen Sorry for speaking in english, my dutch is still very elemental. Did either of you go through with the installing the system? I also got a quote from HT. But not sure what to think off the system yet and how big of a buffer system will I would need. I have been recommended a 24 litre no isolated buffer tank. My house is from the 1977, except floor the house is well indulated, 110m2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJw8_NE6gjBWlnS8Paaiaxv0jRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/raXs1RHFd8H4W2LLpuB0PGZt.jpg?f=user_large

Looking forward to hearing from someone here. Also added a picture of my current system for advice,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHLGhbHBuy_G5uhBEsXDdy1zUjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBoZUgzj3pNP5G0ojKCTAitD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIPes-BzC7yrlJ_jW_ytXdNybHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D50Z76WjjKsvU49CsUGSMP3v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Zijn er nog mensen die gebruik hebben gemaakt van deze aanbiedingen aangaande Midea? Hoe bevalt het?

Ik heb ook een slimme T6 thermostaat (modulation). Waarom dan de overstap naar aan/uit?
Mocht de WP niet voldoende zijn dan wil je toch niet dat de ketel vol aan schiet maar rustig gaat bij verwarmen?

Vereniging Eigen huis aanbod heb ik ook in mijn mailbox ontvangen.

Onderstaand aanbod is gebaseerd op de gegevens die je hebt ingevoerd in de warmtepompcheck. Het aanbod is inclusief meest voorkomend meerwerk, lange garanties en installatie.

Prijs na aftrek subsidie: €2799

Er zitten netjes specificaties e.d. bij maar over wat er precies valt onder de installatie zijn ze onduidelijk, maar ze hebben wel een lijst met meerwerk prijzen.....vaag!

Ook heb ik in de aanvraag aangegeven dat een buffervat geen probleem was maar die zie ik nergens terug in de aanbieding. (Oud huis, oude radiatoren, geen goede isolatie). Geen idee waarom ze die er niet bij hebben gezet.

Ze zetten deze weg tegenover de Remeha Elga Ace 4 kW Split, die duurder is en voor mij een veel langere terugverdientijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EZvQOF0JSSyJqlFxyZqW6UzYdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imXfhOw4eJlXw0qY7ekv7jrR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door CPM op 22-05-2024 20:04 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt66
Ik twijfel nog tussen deze midea of een quatt duo. Vorige week nog weer nieuwe installateur gehad maar dan wordt het richting 9000 dus fors meer voor een intergas met nieuwe ketel of all elctric vaillant voor 11500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aelbaert
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-01 13:06
..

[ Voor 99% gewijzigd door Aelbaert op 27-06-2024 02:20 . Reden: probeer er nog met leverancier uit te komen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfceha
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-01 16:05
de thermostaat moet een aan/uit type zijn. De warmtepomp zelf moduleert al uit zich zelf (weer afhankelijk) en de aansturing van de cv gebeurt door de warmtepomp. Het gas verbruik is ook erg laag in tijden van onze winters ( -1 ). Verbruik 4,7 m3 in 24 uur dat is dan nog incl koken en verbruik warmwater.
Pagina: 1