Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Nothing heeft de Phone (2a) gepresenteerd. Dit model wordt onder de Phone (2) gepositioneerd. De Phone (2a) is vanaf dinsdag 5 maart beschikbaar als preorder en wordt op 12 maart uitgebracht. De basisuitvoering heeft een vanafprijs van 329 euro.

In tegenstelling tot de eerste twee telefoons van Nothing, krijgt de Phone (2a) geen Qualcomm-soc, maar de Dimensity 7200 Pro van MediaTek. Deze chip wordt bijgestaan door 8GB werkgeheugen en 128GB opslagruimte. Nothing brengt ook een uitvoering uit met 12GB geheugen en 256GB opslag, die 379 euro kost.

De Phone (2a) onderscheidt zich ook van zijn eerdere modellen op het gebied van camera’s. Zo zijn de twee 50-megapixelcamerasensors van de Phone (2a) niet linksboven, maar iets lager en in het midden geplaatst. Het toestel heeft net zoals zijn voorgangers een Glyph-interface op de achterkant. Deze verlichting bevindt zich op de achterkant en dient als manier om notificaties aan de gebruiker door te geven.

De 32-megapixelselfiecamera is identiek aan die van de Phone (2) en zit in een punch-hole in het 6,7”-amoledscherm verwerkt. Dit paneel heeft een verversingssnelheid van 30 tot 120Hz en biedt een helderheid van maximaal 1300cd/m². Verder beschikt de smartphone over een 5000mAh-accu die 45W-snelladen ondersteunt. Het bedrijf belooft dat de accu na 1000 laadcycli nog 90 procent van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft.

De Nothing Phone (2a) draait op Nothing OS 2.5, dat op Android 14 is gebaseerd. Het toestel krijgt drie jaar Android-upgrades en vier jaar beveiligingspatches.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 14 / Nothing OS 2.5
CPUMediaTek Dimensity 7200 Pro
RAM8 / 12 GB
ROM128 / 256 GB
Scherm6,7"-oled, 1300 cd/m², 30-120Hz
AansluitingenUSB Type-C
Accu en laden5000mAh, 45W-laden
Camera'sDual: 50 megapixel
Front: 32 megapixel
KleurWit / Zwart / Grijs
Prijs329 / 379 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-03-2024Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:54

C11

Ik vind het design erg leuk, maar er is voor mij onvoldoende meerwaarde ten opzichte van de Phone (1).
Ik denk dat het voor die prijs wel een prima keuze is voor veel mensen.

Marques heeft ook al een video gedeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
C11 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:53:
Ik vind het design erg leuk, maar er is voor mij onvoldoende meerwaarde ten opzichte van de Phone (1).
Mee eens. Mooi design, maar niet echt een upgrade vanaf de NP1. Er zit volgens mij ook geen draadloos laden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 17:32
rens-br schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:56:
[...]

Mee eens. Mooi design, maar niet echt een upgrade vanaf de NP1. Er zit volgens mij ook geen draadloos laden op.
Dat zit er inderdaad niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-06 20:51
C11 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:53:

Marques heeft ook al een video gedeeld:
[YouTube: Nothing Phone 2A Review: Flashy Good Deal!]
Als je nog nooit een Nothin Phone hebt gehad lijkt deze 2a wel een leuke telefoon. Net naar de review van mrWhosthb gekeken. En was aangenaam verrast door de prijs en het mooie design (vooral de zijkanten en de voorkant vind ik heel mooi). Toch kijken of er een aanbieding is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Nothing Phone (2a)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11

C11

SamSid schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Als je nog nooit een Nothin Phone hebt gehad lijkt deze 2a wel een leuke telefoon. Net naar de review van mrWhosthb gekeken. En was aangenaam verrast door de prijs en het mooie design (vooral de zijkanten en de voorkant vind ik heel mooi). Toch kijken of er een aanbieding is.
Klopt, de andere reviews zien er ook allemaal positief uit. Je moet er rekening mee houden dat het een 'budget' toestel is, maar voor die categorie is hij echt prima als je een allrounder zoekt met een mooi design.
Je mag in het lijstje van positieve dingen ook zeker Nothing OS niet vergeten.

Ik zie dat er precies ook een volledig transparante versie is in plaats van dat meer troebele. Dan komt het design nog beter over, denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door C11 op 06-03-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
C11 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:20:
[...]

Klopt, de andere reviews zien er ook allemaal positief uit. Je moet er rekening mee houden dat het een 'budget' toestel is, maar voor die categorie is hij echt prima als je een allrounder zoekt met een mooi design.
Je mag in het lijstje van positieve dingen ook zeker Nothing OS niet vergeten.

Ik zie dat er precies ook een volledig transparante versie is in plaats van dat meer troebele. Dan komt het design nog beter over, denk ik.
Nee ik vergeet niet dat deze budget is. Het toestel gaat in een hoesje. Meer bescherming voor de plastic behuizing. Dan maakt het niet uit of het transparant is of troebel. Kan je met Nothing Os wel in het developersmenu alle sensoren uitzetten wanneer je dat wilt? Bij Xiaomi is deze optie geblokkeerd vanaf Miui 11 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
SamSid schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:17:
[...]

Nee ik vergeet niet dat deze budget is. Het toestel gaat in een hoesje. Meer bescherming voor de plastic behuizing. Dan maakt het niet uit of het transparant is of troebel. Kan je met Nothing Os wel in het developersmenu alle sensoren uitzetten wanneer je dat wilt? Bij Xiaomi is deze optie geblokkeerd vanaf Miui 11 dacht ik.
Welke sensoren doel je dan op? Ik kan wel even in het menu van mijn NP1 duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
rens-br schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:38:
[...]

Welke sensoren doel je dan op? Ik kan wel even in het menu van mijn NP1 duiken.
Hallo, ik weet niet of ik het goed uitleg. Maar de optie om alle sensoren in de telefoon uit te zetten.
Ik heb hier een stap voor stap van internet geplukt: https://www.lifewire.com/...oid-phone-sensors-5524799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
C11 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:20:
Ik zie dat er precies ook een volledig transparante versie is in plaats van dat meer troebele.
Op de marketingafbeeldingen ja, niet te koop :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
SamSid schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Hallo, ik weet niet of ik het goed uitleg. Maar de optie om alle sensoren in de telefoon uit te zetten.
Ik heb hier een stap voor stap van internet geplukt: https://www.lifewire.com/...oid-phone-sensors-5524799
Die tegel is beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Snq2FqUBGJLLyNlJN1Apv1AaUlI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S3x3zK9qhRiFAh1Ds39x7dsT.png?f=fotoalbum_large

Uit interesse, waarvoor heb je dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
rens-br schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Die tegel is beschikbaar:

[Afbeelding]

Uit interesse, waarvoor heb je dat nodig?
[Edit - privacy]

[ Voor 27% gewijzigd door SamSid op 14-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11

C11

CLB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:00:
[...]

Op de marketingafbeeldingen ja, niet te koop :)
Ja, het is wat verwarrend. Er zijn op de website namelijk drie versies te koop: black, milk and white. Ik ging ervan uit dat die white een transparante versie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm dat klopt inderdaad, totaal aan me voorbij gegaan die info... Bij webshops zie je maar twee varianten.

EDIT: Foto's die ik hier gepost heb zijn van het Milk-model trouwens :)

[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 06-03-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11

C11

Ik zie ook nog geen enkele reviewer met dat transparant model. Het is ook enkel verkrijgbaar met 12/256GB.

Een beetje vergelijkbaar met de release van de phone (1), denk ik. Toen was de witte ook niet verkrijgbaar met de basis specs en duurde het langer om deze te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De review van Android Planet is het Milk-model... maar als de witte er niet direct naast ligt zie je dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23

Laguna

Connaisseur

Ik vind het verschil tussen white en milk vrij lastig te zien. In de onderste foto ligt milk dus rechts?
(vanuit de POV van de persoon op de foto links)
In dat geval zou ik eerder voor milk gaan dan wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYEwIawVUI7qfbsAhm-Yq0BK9gM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZKom1RCVvk7wsF42s2SrZGKm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uXJvkEPxxPnStuR8wgGBy3mOQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PsITVBoAQEYRFcEUDVX4HDdw.png?f=fotoalbum_large

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11

C11

Laguna schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:17:
Ik vind het verschil tussen white en milk vrij lastig te zien. In de onderste foto ligt milk dus rechts?
(vanuit de POV van de persoon op de foto links)
In dat geval zou ik eerder voor milk gaan dan wit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, net omgekeerd denk ik.
Milk: troebel.
White: transparant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C11

C11

In deze video zie je de drie kleuren eindelijk naast elkaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Ik krijg vandaag de zwarte binnen.

Bij nader inzien had ik liever de witte variant, maar Belsimpel had geen op 256GB op voorraad.

Ben benieuwd! Was eigenlijk niet de bedoeling om een grote telefoon aan te schaffen, maar ik was zo onder de indruk van de Nothing Phone 2 dat dit een no brainer is.

Als de 3 uitkomt zal ik vast wel weer overstappen, maar dan is het nu een leuke back-up telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Knamix schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:59:
Ik krijg vandaag de zwarte binnen.

Bij nader inzien had ik liever de witte variant, maar Belsimpel had geen op 256GB op voorraad.

Ben benieuwd! Was eigenlijk niet de bedoeling om een grote telefoon aan te schaffen, maar ik was zo onder de indruk van de Nothing Phone 2 dat dit een no brainer is.

Als de 3 uitkomt zal ik vast wel weer overstappen, maar dan is het nu een leuke back-up telefoon.
Begrijp ik het nu goed dat je de Nothing Phone 2 al hebt en nu ook de 2a gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
rens-br schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:58:
[...]

Begrijp ik het nu goed dat je de Nothing Phone 2 al hebt en nu ook de 2a gekocht hebt?
Nee de Nothing Phone 2 had ik :)

Heb het altijd een fijn toestel gevonden, maar toch verder gekeken.

Een hoop toestellen verder en ik neig toch elke keer naar de Nothing Phone 2.

Nu vind ik het net wat te veel geld om dit als overstap te gaan gebruik voor de 3, maar de 2a kan ik tegen die tijd als back-up telefoon gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb momenteel nog een OnePlus 7T, maar volg Nothing op de voet sinds het ontstaan en ik wist al dat het met het vertrek van Carl Pei en de huidige koers van OnePlus het geen OnePlus meer zou worden. Alleen is het moeilijk inschatten of ik er met de 2a op alle fronten op vooruit ga (qua bouw niet al is de 7T veel te glad zonder hoesje). Vooral qua camera's en speakers heb ik zo mijn twijfels. Dat de telefoon wederom groter is is ook jammer, vooral in de breedte. Het alternatief is wachten op de 3, al is nog onbekend of die wederom in juli wordt gelanceerd of pas later.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Laguna schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:46:
Ik heb momenteel nog een OnePlus 7T, maar volg Nothing op de voet sinds het ontstaan en ik wist al dat het met het vertrek van Carl Pei en de huidige koers van OnePlus het geen OnePlus meer zou worden. Alleen is het moeilijk inschatten of ik er met de 2a op alle fronten op vooruit ga (qua bouw niet al is de 7T veel te glad zonder hoesje). Vooral qua camera's en speakers heb ik zo mijn twijfels. Dat de telefoon wederom groter is is ook jammer, vooral in de breedte. Het alternatief is wachten op de 3, al is nog onbekend of die wederom in juli wordt gelanceerd of pas later.
Ik kan je Nothing echt alleen maar aanraden. Ik heb de Nothing Phone(1) nu al bijna twee jaar in gebruik en ben echt heel erg blij. Hiervoor heb ik de OnePlus One en Pocophone F1 gehad (schijnbaar koop ik alleen maar eerste toestellen) en de Nothing voelt in de filosofie en gebruikersgemak hetzelfde als mijn OPO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C11

C11

Ook ik kan Nothing alleen maar aanraden. Ik heb de NP1 bij launch gekocht en nog geen enkel moment spijt gehad.

Er staan best veel reviews online van de 2a, dus je kan vast wel wat meer info over de camera's en speakers vinden.
Wachten op de 3 of niet zal vooral van jouw budget afhangen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik heb de Nothing Phone 2a nu in gebruik :)

Als je vragen heb, laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Knamix schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:29:
Ik heb de Nothing Phone 2a nu in gebruik :)

Als je vragen heb, laat het me weten!
/open deur: hoe bevalt die?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knamix
rens-br schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:52:
[...]

/open deur: hoe bevalt die?
Tot nu toe goed! Nog niet veel gedaan met het toestel, maar ik heb het gekocht vanwege de (hopelijk) goede accuduur.

Snelheid is voor de prijs top! Je merkt wel wat traagheid als je snel dingen wil doen zoals wisselen van apps en de camera snelheid is niet super (switchen van lenzen).

In het begin tijdens het instellen had de Nothing Phone het wel even moeilijk (veel dingen tegelijk).

Kwa typen en algemene feel doet het toestel veel goed en is het bijna vergelijkbaar met de Nothing Phone 2.

Tijdens het uitpakken merk ik wel dat het toestel een stof magneet is (plastic).

Speakers zijn okay, scherm is goed en de cameras zijn prima voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

C11 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:02:
Wachten op de 3 of niet zal vooral van jouw budget afhangen lijkt me?
Budget is op zich geen probleem, maar eigenlijk vind ik 500 wel de max voor een telefoon. Indien ik meer uitgeef moet het wel echt een top toestel zijn. Afgelopen week was mijn 7T weer om de haverklap aan het rebooten, dus dat was wel een reden om op korte termijn een nieuw toestel te kopen. Maar mogelijk heb ik de oorzaak gevonden, toestel kon om onverklaarbare reden maar geen verbinding krijgen met de draadloze Cisco access points op mijn werklocatie en bleef desondanks constant proberen verbinding te maken. Volgende week even testen of met het WiFi netwerk vergeten het probleem is opgelost.

@Knamix bedankt voor je eerste indruk. Ik vermoed dat je de zwarte variant hebt. Mijn voorkeur zou naar wit gaan. Ik hoop wel dat ze het kleurverschil tussen de verschillende camera's kunnen verkleinen, want dat viel wel tegen moet ik zeggen. Op basis van wat ik gezien heb vind ik mijn 7T betere foto's maken en de macro modus is ook een fijne toevoeging, jammer dat ze die functie niet hebben toegevoegd bij de 2a. Hij heeft immers een ultra wide camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Laguna schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:57:
[...]

Budget is op zich geen probleem, maar eigenlijk vind ik 500 wel de max voor een telefoon. Indien ik meer uitgeef moet het wel echt een top toestel zijn. Afgelopen week was mijn 7T weer om de haverklap aan het rebooten, dus dat was wel een reden om op korte termijn een nieuw toestel te kopen. Maar mogelijk heb ik de oorzaak gevonden, toestel kon om onverklaarbare reden maar geen verbinding krijgen met de draadloze Cisco access points op mijn werklocatie en bleef desondanks constant proberen verbinding te maken. Volgende week even testen of met het WiFi netwerk vergeten het probleem is opgelost.

@Knamix bedankt voor je eerste indruk. Ik vermoed dat je de zwarte variant hebt. Mijn voorkeur zou naar wit gaan. Ik hoop wel dat ze het kleurverschil tussen de verschillende camera's kunnen verkleinen, want dat viel wel tegen moet ik zeggen. Op basis van wat ik gezien heb vind ik mijn 7T betere foto's maken en de macro modus is ook een fijne toevoeging, jammer dat ze die functie niet hebben toegevoegd bij de 2a. Hij heeft immers een ultra wide camera.
Ik heb inderdaad de zwarte variant. Het liefst had ik de milk kleur gewild, maar die verkopen ze niet bij Belsimpel.

Wellicht ruil ik het toestel nog om voor een witte variant, maar tot nu toe zit het toestel toch in een case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Kleine update:

Nu ik het toestel in gebruik heb, merk ik dat het echt een stuk vloeiender werk als een uur geleden. Wellicht was het toestel nog wat dingen op de achtergrond aan het doen, maar ik ben positief verrast!

Accu update: anderhalf uur schermtijd en ik heb nog 90 procent over :)

Dit is trouwens wel op wifi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Het is nog aardig rustig hier :)

Tot nu toe bevalt het toestel nog prima!

Zag ook dat er vandaag een nieuwe update uit was gekomen (2.5.4).

Toestel geeft zelf nog aan dat ik de laatste update heb, maar dit zal in de loop van de week gepusht worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 12:05
Ik heb het toestel ook sinds enige dagen en ik ben positief verrast. Ik heb sinds 3 weken een Xiaomi 14 en wilde de nothing 2a als backup gebruiken, maar ik vind het zo goed werken dat ik overweeg om de Xiaomi weg te doen. Vooral het scherm en de software zijn voor mij de grote pluspunten. Alles werkt snappy en de kleurweergave is voor mij heel erg prettig. Zelfs de camera's maken goede foto's, terwijl ik daar eigenlijk geen hoge verwachtingen bij had.

[ Voor 3% gewijzigd door barbarian op 20-03-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldo0405
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-03 18:06
@barbarian enige updates na een aantal dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
update mbt wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldo0405
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-03 18:06
@barbarian hoe lang de batterij meegaat tijdens een normale dag, goede of slechte ervaringen die u zijn opgevallen, ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
waldo0405 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:30:
@barbarian hoe lang de batterij meegaat tijdens een normale dag, goede of slechte ervaringen die u zijn opgevallen, ...?
Accu is meer dan prima! Normale werkdag tussen de 8-9 uur schermtijd.

Mest zit ik rond de 4.5 uur met 50% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe telefoon, en deze vinkt heel wat van mijn punten af tegen een mooie prijs. Ik vind op de foto's en youtube-reviews alleen het zwart/witte-thema wel heel erg somber. Is dat aan te passen? dat je nog wel wat kleur krijgt in je app-icoontjes en achtergrond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
En nu ook met Tweakers review: review: Nothing Phone (2a) vs. Redmi Note 13 Pro+ - Budget betekent bloatware.... Donovan is erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kroesss schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:42:
Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe telefoon, en deze vinkt heel wat van mijn punten af tegen een mooie prijs. Ik vind op de foto's en youtube-reviews alleen het zwart/witte-thema wel heel erg somber. Is dat aan te passen? dat je nog wel wat kleur krijgt in je app-icoontjes en achtergrond?
Achtergrond kan je zo wijzigen natuurlijk en ik gebruik Nova Launcher op mijn Nothing Phone 1 en dat ziet er exact hetzelfde uit als op al mijn andere vorige telefoons. Dus kan het niet met de Nothing Launcher, kan je gewoon simpelweg een andere bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 14:04
Kroesss schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:42:
Bij de Phone (2) kan je de icoontjes in de 'originele' staat ook gewoon. Bij longpress op het homescreen > aanpassing > pictogrampakket staan 3 opties:
- Standaard (icoon zoals door de app-bouwer gemaakt)
- Nothing (alles zwart/wit)
- Kleur (soort mix van bovenstaande maar dan een accentkleur op de Nothing icoontjes...beetje rommelig)
Daarnaast is er nog een knop 'toevoegen' voor eventuele andere gedownloade pakketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Shivan_20 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:48:
[...]

Bij de Phone (2) kan je de icoontjes in de 'originele' staat ook gewoon. Bij longpress op het homescreen > aanpassing > pictogrampakket staan 3 opties:
- Standaard (icoon zoals door de app-bouwer gemaakt)
- Nothing (alles zwart/wit)
- Kleur (soort mix van bovenstaande maar dan een accentkleur op de Nothing icoontjes...beetje rommelig)
Daarnaast is er nog een knop 'toevoegen' voor eventuele andere gedownloade pakketen.
Ah, dat is mooi! Ik snap dat het heel stylish is om alles zwart/wit te hebben, maar voor dagelijks gebruik is het mij denk ik te somber. En een extra launcher te installeren zoals Rens aangeeft kan uiteraard, maar als het enige doel is om de icoontjes in kleur te krijgen, wellicht een wat grof middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist de Nothing Phone 2 aangeschaft (koopje), maar ik moet zeggen dat het verschil met de 2a wel erg weinig is.

Er is één ding zeker en dat is dat het scherm van de 2a en accu merkbaar beter zijn. Het aparte vind ik ook dat de 2a dunnere bezels heeft dan de 2 en dat het scherm ook een stuk feller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0rsten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 12:21
Zelf het toestel 6 dagen in gebruik, kom van een Oneplus Nord.
Thema ook maar op default Android (met kleuren iconen) gezet het zwartwit was beetje te somber.

De data en apps overzetten via USB-C ging helaas niet, na 2 uur proberen dacht ik dan maar met de hand (ligt aan de oneplus)

Verder heel positief verast door deze telefoon dacht dat de upgrade minimaal zou zijn maar in alles is hij een stuk rapper/beter, en het scherm mag er ook wezen, voor een budget phone maakt de telefoon bovengemiddelde foto’s
De batterij verbruik is echt top van dit ding, verder ben ik er alleen maar positief over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 20:53
Ik kan helaas Nothing Phone alleen maar afraden. Zo lang als het toestel heel blijft is alles leuk en fijn, goede software, onderscheidend en werkt gewoon goed. Het bedrijf erachter is echter niet bereikbaar.

Zo snel als er iets niet goed gaat (schade etc.) zijn ze vrijwel geheel afwezig. Geen contact, geen enkele (!) reactie via de officiële kanalen (telefoon en website-mail).

Ik heb uiteindelijk via mijn rechtsbijstand mijn aankoopbedrag terug gekregen, maar ik ga nooit meer zoveel geld uitgeven aan dit bedrijf/ deze startup. Zolang de Phone1 het blijft doen prima (krijg nog regelmatig updates, dat is in orde), maar dat is dus de laatste keer. Ik wens het jullie in ieder geval niet toe...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
wowly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:46:
Ik kan helaas Nothing Phone alleen maar afraden. Zo lang als het toestel heel blijft is alles leuk en fijn, goede software, onderscheidend en werkt gewoon goed. Het bedrijf erachter is echter niet bereikbaar.

Zo snel als er iets niet goed gaat (schade etc.) zijn ze vrijwel geheel afwezig. Geen contact, geen enkele (!) reactie via de officiële kanalen (telefoon en website-mail).

Ik heb uiteindelijk via mijn rechtsbijstand mijn aankoopbedrag terug gekregen, maar ik ga nooit meer zoveel geld uitgeven aan dit bedrijf/ deze startup. Zolang de Phone1 het blijft doen prima (krijg nog regelmatig updates, dat is in orde), maar dat is dus de laatste keer. Ik wens het jullie in ieder geval niet toe...
Wat voor problemen had je dan?

En via: https://nl.nothing.tech/pages/support-after-sales-process reageerde ze niet? Ik heb daar vorig jaar aangegeven dat mijn oplader niet lekker werkte en kreeg binnen enkele dagen reactie en kreeg meteen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
wowly schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:46:

Jij bent de eerste die ik er over hoor.

Desalniettemin is het erg vervelend als het inderdaad zo is, maar dit kan bij elk bedrijf gebeuren :) .

Ik heb nooit problemen gehad met Nothing Phone en ik heb alle toestellen van hun (Nothing Phone 1, 2 en de 2a).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
rens-br schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:42:
[...]

Wat voor problemen had je dan?

En via: https://nl.nothing.tech/pages/support-after-sales-process reageerde ze niet? Ik heb daar vorig jaar aangegeven dat mijn oplader niet lekker werkte en kreeg binnen enkele dagen reactie en kreeg meteen een nieuwe.
Backglass gescheurd. 2 x telefonisch contact gehad, daarna nooit meer van ze gehoord. op mail wordt niet gereageerd.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Knamix schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Jij bent de eerste die ik er over hoor.

Desalniettemin is het erg vervelend als het inderdaad zo is, maar dit kan bij elk bedrijf gebeuren :) .

Ik heb nooit problemen gehad met Nothing Phone en ik heb alle toestellen van hun (Nothing Phone 1, 2 en de 2a).
Nee, dit gebeurde alleen bij Nothing. Hun aftersales zit ergens in portugal of spanje en rammelt van alle kanten. Jammer, het toestel is gewoon gaaf. Maar met zoveel geld erin kan ik het niet verantwoorden....

Owja, reserveonderdelen zijn totaal niet verkrijgbaar. Zit je dan met je 600 euro telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdispert
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 11:50
Wat een heerlijke telefoon is dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Valdispert schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:19:
Wat een heerlijke telefoon is dit!
Zeker! Het is dat de mijne nu op V&A staan (heb een np2 kunnen kopen voor 420 nieuw in doos 12GB/512GB) anders had ik de NP2a zeker gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Knamix vanwaar de keuze voor de NP2 ipv de NP2a?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Laguna schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:13:
@Knamix vanwaar de keuze voor de NP2 ipv de NP2a?
Ik kan mijn toestel nog terug sturen naar Belsimpel en omgerekend ben ik dan 90 euro meer kwijt voor de NP2 met 12GB ram en 512GB opslag (mijn 2a heeft 8GB ram en 128GB opslag).

Ook had de 2a op somme plekken wat vertraging (omlaag trekken van de notificatie menu, camera openen en algehele feel van het toestel).

Dan merk je wel het verschil in processorkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dank. Ik las ergens dat de prestaties van de Dimensity 7200 Pro tussen een Snapdragon 855 en 865 liggen. Aangezien mijn OP7T is voorzien van een 855+ ga ik er op prestaties niet op vooruit en is het tevens de vraag hoe toekomstbestendig de MediaTek chip is (ik wil er toch weer zo'n 4-5 jaar mee doen). Toch maar wachten op de NP3 dan. Ook omdat ik het idee heb dat de camera's van de 2a minder presteren dan die in mijn 7T.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 31-03-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
waldo0405 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:30:
Ik heb de mijne inmiddels retour gestuurd. Het toestel is voor de prijs een goede, echter vind ik de omvang toch wel aan de lompe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-04 14:42
Ik ben op zoek naar een mooi alternatief voor mijn OnePlus Nord (1). Budget is maximaal €400. Doe toch niet veel meer dan een beetje YouTube kijken en browsen.

Heb vergeleken met de OnePlus Nord 3 en de Redmi Note 13 Pro+, maar kwam toch uit op dit toestel. Vooral die mogelijkheid om die icoontjes kleurloos te maken en het feit dat er geen bloatware op staat, staat me aan. Word ik rustig van ☺️. Camera boeit me niet echt.

Zijn er andere die de overstap hebben gemaakt van een OnePlus Nord (1)? En hoe bevalt deze jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33
Ik ben ook behoorlijk gecharmeerd van deze telefoon als opvolger van mijn huidige telefoon. Vrijwel allemaal goede recensies, behoorlijk degelijk (aldus JerryRigEverthing). Een lekkere minimalistische OS en geen bloatware. Prijsstelling is ook prima.

Ik gebruik de telefoon voor bellen, berichten, internet en wat werk gerelateerde dingen, dat zal de Nothing 2a allemaal prima kunnen, alleen wanneer ik vergelijkingsonderzoeken opzoek van de CPU (qualcomm snapdragon 870 vs mediatek dimensity 7200 pro), dan zie ik eigenlijk op vrijwel geen enkel vlak echt verbetering ten opzichte van mijn huidige Motorola G100. Ik wil er wel op vooruit gaan. Daarom ben ik nog niet 100% overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 15:02
Ik ben op zoek naar een snelle lader voor dit toestel. Uiteraard is er een originele verkrijgbaar voor 35 euro. Iemand verder nog tips? Onze Xiaomi laders doen er anderhalf uur over, valt me toch iets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:50
Ik ben aan het kijken voor een Nothing Phone 2a maar vraag mij af of VoLTE of VoWiFi goed werkt. Is dat het geval? (Vodafone en KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
XoReP schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:20:
Ik ben aan het kijken voor een Nothing Phone 2a maar vraag mij af of VoLTE of VoWiFi goed werkt. Is dat het geval? (Vodafone en KPN)
Op mijn Nothing Phone 1 werkt het in ieder geval goed bij Odido. Over beide andere providers kan ik dan weer net niks zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 14:59
Een week in bezit. Heerlijke no-nonsense telefoon:

- meer dan snel genoeg voor 95% van het gebruik
- bovengemiddeld scherm
- nagenoeg stock Android, een verademing dat me doet denken aan mijn Nokia 7 Pro, dat destijds draaide op het Android One programma
- eigenzinnig design, dat kwalitatief erg goed aanvoelt
- 4 jaar security updates
- werkt erg fijn samen met Nova Launcher
- absurd lage prijs (319 euro in het wit 8gb | 128gb, bij verlenging bij Odidi slechts 246 euro)
- accu gaat ZEER lang mee

Eerlijk waar, ondanks dat ik veel duurdere toestellen heb gehad is dit mijn favoriete smartphone tot nu toe, warm aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 15:24
Ik gebruik nu 1 maand met volle tevredenheid de 2a alleen kon ik op mijn vorige S22+ de aan/uit knop gebruiken met 2x indrukken om zo het flitslicht te activeren, handig voor als ik s' nacht naar de wc ga zonder mijn vrouw te storen met het licht.
Als ik 2x druk op de aan/uit knop krijg je de fotocamera bij de a2, ik kan niet vinden om dat te veranderen. Weet iemand of dat wel te veranderen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb de 2a nu drie dagen in bezit maar ben absoluut niet tevreden.

De battery drain is echt ongelovelijk. Elke nacht gaat de batterij van de volle 100% naar zo'n 30% in de ochtend. Opladen gaat erg traag (verschillende (snel-)laders geprobeerd) en ook overdag is de drain enorm. De telefoon is op deze manier eigenlijk niet normaal te gebruiken.

Op het nothing forum staan een hoop vergelijkbare verhalen. De problemen lijken geintroduceerd te zijn na een recente update naar v2.5.5. Ik lees veel klachten van gebruikers maar geen enkele reactie van nothing phone zelf.

Dit was bv afgelopen nacht, terwijl ik lekker aan het (uit)slapen was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSKkleWq_2sq_Oej8QkIfSu7ak0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z4DlvFtjzoaYWnRjoWTPAKKy.png?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking: mijn vorige telefoon, op exact dezelfde plek neergelegd, gebruikte misschien maximaal 10% tijdens een nachtje niks doen.

Jammer, ik vind het verder best een aardig toestel maar dit is echt onacceptabel. Ik kijk het nog even aan tot maandag, maar als er dan niks veranderd is gaat ie retour. Wat ik echt heel erg balen vind, vooral omdat ie dan waarschijnlijk op de grote hoop e-waste belandt. :(

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crytex
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-06 20:13
Scharrelkip schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:03:
Ik gebruik nu 1 maand met volle tevredenheid de 2a alleen kon ik op mijn vorige S22+ de aan/uit knop gebruiken met 2x indrukken om zo het flitslicht te activeren, handig voor als ik s' nacht naar de wc ga zonder mijn vrouw te storen met het licht.
Als ik 2x druk op de aan/uit knop krijg je de fotocamera bij de a2, ik kan niet vinden om dat te veranderen. Weet iemand of dat wel te veranderen is ?
Staat bij instellingen -> gebaren -> druk twee keer op aan/uit knop.
Hier geen problemen met batterij, mss eens factory reset zonder backup herstel doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Crytex op 12-05-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
Super, ik had deze instelling over het hoofd gezien.
Mijn dank is groot 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:27
Ik ging naar de winkel om een Oneplus Nord3 gaan maar blijkbaar heeft Oneplus nu ook aardig wat bloatware aan boord. De verkoper vertelde me dan over Nothing... ik kende dit nog niet.
Was direct overtuigd en heb de 2a gekocht. Nog geen seconde spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Valdourian schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:22:
Ik ging naar de winkel om een Oneplus Nord3 gaan maar blijkbaar heeft Oneplus nu ook aardig wat bloatware aan boord. De verkoper vertelde me dan over Nothing... ik kende dit nog niet.
Was direct overtuigd en heb de 2a gekocht. Nog geen seconde spijt van!
Je hebt in feite gewoon een OnePlus gekocht want tegenwoordig is Nothing OnePlus(Carl Pei) en OnePlus is Oppo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:27
RepareerDroid schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:39:
[...]
Je hebt in feite gewoon een OnePlus gekocht want tegenwoordig is Nothing OnePlus(Carl Pei) en OnePlus is Oppo.
Zoals ik het vernomen heb is Carl Pei ex-ceo van Oneplus, en sinds de samensmelting met Oppo kon hij hem daar niet meer in vinden, is hij eruit gestapt en heeft die Nothing opgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
Wel vreemd, ik kan sinds de laatste update geen verbinding meer maken met mijn computer terwijl ik een maand geleden nog heel veel muziek heb over gezet van mij pc naar de 2a en dat ging zonder problemen, nu geeft de pc aan dat er een stuurprogramma van de 2a niet op de pc geïnstalleerd kan worden. Heb al van alles geprobeerd maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Scharrelkip schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:41:
Heb al van alles geprobeerd maar zonder succes.
Wat is 'van alles'?

In ieder geval dit al geprobeerd:
- MTP driver los te downloaden van internet?
- Driver via Computerbeheer te updaten?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-05-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nothing Phone (2a) Special Edition - 379 euro 12/256GB
Nothing Phone (2a) Special Edition

Nothing Phone (2a) Special Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Wat is er zo 'special edition' aan? Alleen een andere kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Exact dat ja, zelfde hardware, zelfde prijsstelling...
En de kleuren rood, geel en blauw zijn herkenbaar van andere Nothing-producten, c'est ca :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33
Ik vind het nog steeds een hele aantrekkelijke telefoon (de looks, geen bloatware, formaat), heb nog wel een paar twijfels. Op internationale forums lees ik bijvoorbeeld heel veel problemen met bellen via bluetooth (carkits) en Android Auto (zowel met recente auto's en iets minder recent). Aangezien ik tussen de 5 tot 10 uur per week Google Maps in de auto gebruik is Android Auto toch voor mij een must. Hoe zijn de ervaring hier? Lees hier vrij weinig klachten over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:09:
Exact dat ja, zelfde hardware, zelfde prijsstelling...
En de kleuren rood, geel en blauw zijn herkenbaar van andere Nothing-producten, c'est ca :)
Zie het nu inderdaad ook staan in de officiële aankondiging: https://nothing.community...-phone-2a-special-edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 23:43

IkWilbert

Het is mij!

Arosa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:22:
Ik vind het nog steeds een hele aantrekkelijke telefoon (de looks, geen bloatware, formaat), heb nog wel een paar twijfels. Op internationale forums lees ik bijvoorbeeld heel veel problemen met bellen via bluetooth (carkits) en Android Auto (zowel met recente auto's en iets minder recent). Aangezien ik tussen de 5 tot 10 uur per week Google Maps in de auto gebruik is Android Auto toch voor mij een must. Hoe zijn de ervaring hier? Lees hier vrij weinig klachten over het toestel.
Ik zie zojuist in de release notes van de laatste update verbeteringen mbt Android Auto.
https://nothing.community...-nothing-os-256-changelog

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
rens-br schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Wat is 'van alles'?

In ieder geval dit al geprobeerd:
- MTP driver los te downloaden van internet?
- Driver via Computerbeheer te updaten?
MTP driver nog niet geüpdatet van het internet, ga het proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 15:39
Ik ben sinds 2 dagen nu ook in het bezit van een 2a, kom af van een Realme GT Neo 2.
Ben uitermate tevreden met de 2a, al had de Realme wel een mooier (meer verzadigd) scherm.

Ben alleen op zoek naar een cheap snellader voor deze telefoon, want ik mis het snelladen heel erg.
Iemand eentje gevonden ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
speedme schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:08:
Ik ben sinds 2 dagen nu ook in het bezit van een 2a, kom af van een Realme GT Neo 2.
Ben uitermate tevreden met de 2a, al had de Realme wel een mooier (meer verzadigd) scherm.

Ben alleen op zoek naar een cheap snellader voor deze telefoon, want ik mis het snelladen heel erg.
Iemand eentje gevonden ?
Anker 45W snellader voor €22 cheap genoeg?
https://www.amazon.nl/dp/B0BQLGTCG3
uitvoering: Anker 313 Charger (Ace 45W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Heb jij zelf ook deze voor de 2(a) ?
M.a.w. kun jij bevestigen dat deze inderdaad de 2(a) snel laad ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
speedme schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Heb jij zelf ook deze voor de 2(a) ?
M.a.w. kun jij bevestigen dat deze inderdaad de 2(a) snel laad ?
Ja, hij laadt ook de (2a) snel op, naar schatting komt ie ook in de buurt van het maximum wat de (2a) ondersteunt. Alle snelladers met PPS zouden volgens Nothing ondersteund zijn: https://support.nothing.t...-to-fully-charge-Phone-2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
RepareerDroid schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:40:
[...]
Ja, hij laadt ook de (2a) snel op, naar schatting komt ie ook in de buurt van het maximum wat de (2a) ondersteunt. Alle snelladers met PPS zouden volgens Nothing ondersteund zijn: https://support.nothing.t...-to-fully-charge-Phone-2a
Dank je wel voor de extra info.

Ik heb nu deze gekocht : https://www.amazon.nl/dp/B0CQ28H78D?psc=1
Puur omdat er meer USB-C en USB-A aansluitingen op zitten.
Hij heeft ook goede reviews.

Krijg hem vanavond binnen, dan zal ik mijn bevindingen hier posten.

EDIT : hij is nu aan het opladen, geeft inderdaad aan dat hij aan het "snel laden" is.
Echter, vanaf 27% tot 100% duurt toch nog 1 uur en 11 minuten.
In mijn ogen niet echt snel laden dus....

[ Voor 12% gewijzigd door speedme op 13-06-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
speedme schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:42:
[...]

EDIT : hij is nu aan het opladen, geeft inderdaad aan dat hij aan het "snel laden" is.
Ondanks wat er in de naam staat is dat geen echte 45W lader, dus die snelheid klopt wel.
In het over dit item blokje staat: "Twee PD3.0 USB-C snellaadpoorten: USB-C1 levert 25 W, terwijl USB-C2 20 W levert. Zo kunnen bijvoorbeeld de iPhone 15 en de Galaxy S24/S23 tegelijkertijd binnen 30 minuten van 0% tot 60% worden opgeladen. "
Oftewel je kunt 1 apparaat met maximaal met 25W laden in de bovenste poort, en daarnaast kun je nog een 2e apparaat tegelijk met 20W in de poort daaronder opladen voor een totaal van 45W. Maar je kunt dus niet de volledige 45W gebruiken om 1 apparaat op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:10
Arosa schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:22:
Ik ervaar geen problemen in de 3 maanden dat ik de nothing(2a) heb in combinatie met een 2022 Citroen C4.
Bellen i.c.m. Logitect Zone werkt ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 15:02
speedme schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:42:
[...]

Dit was precies mijn ervaring met een soortgelijke lader van Ugreen. Misschien is de originele lader gewoon de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
RepareerDroid schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:27:
[...]
Ondanks wat er in de naam staat is dat geen echte 45W lader, dus die snelheid klopt wel.
In het over dit item blokje staat: "Twee PD3.0 USB-C snellaadpoorten: USB-C1 levert 25 W, terwijl USB-C2 20 W levert. Zo kunnen bijvoorbeeld de iPhone 15 en de Galaxy S24/S23 tegelijkertijd binnen 30 minuten van 0% tot 60% worden opgeladen. "
Oftewel je kunt 1 apparaat met maximaal met 25W laden in de bovenste poort, en daarnaast kun je nog een 2e apparaat tegelijk met 20W in de poort daaronder opladen voor een totaal van 45W. Maar je kunt dus niet de volledige 45W gebruiken om 1 apparaat op te laden.
Dank je wel voor de uitleg, al was ik mij hiervan bewust.
Ik wist al dat het max 25W zou zijn op poort C1 en dus geen 45W.

Niettegenstaande, mijn oude telefoon (een Realme GT Neo 2) laadde met 33W op en deed er maar een half uurtje over om volledig opgeladen te worden.

Misschien vergelijk ik appels met peren hoor en ik maak er ook totaal geen drama over, het is nu eenmaal zoals het is.

Vond het alleen apart en had het leuk gevonden als ik ook in iets van een half uurtje mijn N2a had kunnen opladen. Is namelijk wel erg gemakkelijk soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
En toen was er opeens een 2a plus aangekondigd

https://www.androidplanet...one-2a-plus-aankondiging/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_VH
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-05 16:21
Leuk dat hier een topic van is :). Ik heb zelf een Nothing Phone 2a en die bevalt uitstekend alhoewel de achterkant vrij rap vies wordt en hoesjes fysiek wat lastiger te vinden zijn. De OS is uitstekend en bevat leuke aanpasmogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
R_VH schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:42:
Leuk dat hier een topic van is :). Ik heb zelf een Nothing Phone 2a en die bevalt uitstekend alhoewel de achterkant vrij rap vies wordt en hoesjes fysiek wat lastiger te vinden zijn. De OS is uitstekend en bevat leuke aanpasmogelijkheden.
Ik heb vanaf dat deze, deze hoes om mijn 2(a) :

https://www.amazon.nl/dp/B0CYGVWW8C

Werkt prima, moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Dit topic loopt nog niet zo heel goed, mogelijk omdat nog niet veel mensen de 2(a) hebben.

Forum/community van Nothing zelf loopt beter : https://nothing.community/t/phone-2a

Goed om daar te lezen dat de ontwikkelaars mee kijken en zo bugs redelijk snel zorgen opgepakt en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De Plus van de Plus blijkt heel beperkt. De telefoon is even groot als de (2a) en krijgt 5W sneller opladen (45W naar 50W), een iets snellere SoC (MediaTek Dimensity 7350 ipv 7200) en een betere selfie camera (32MP naar 50MP). Nothing Phone (2.1a) zou een betere naam zijn. Na het verschijnen van de Pixel 8a en Nord 4 zou 5 of 6 jaar updates voor de Plus nog een mooie bonus kunnen zijn(al zou dat weer oneerlijk zijn voor 2a gebruikers).
Bron: https://www.gsmarena.com/...specs_leak-news-63870.php

[ Voor 19% gewijzigd door RepareerDroid op 28-07-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

speedme schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:18:
Dit topic loopt nog niet zo heel goed, mogelijk omdat nog niet veel mensen de 2(a) hebben.

Forum/community van Nothing zelf loopt beter : https://nothing.community/t/phone-2a
Heb hem nu een week, was bang dat hij erg groot was maar valt me alles mee.
Vervangt een Zenfone 9 welke ter reparatie moet, ben er nog niet uit welke blijft als de Zenfone terug is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Probleem met enorm agressieve proximity sensor

Ik heb al een aantal maanden een 2a en ben best tevreden maar heb een ENORM irritant probleem.
Zodra mijn hand of vinger vanaf 5 centimeter of dichter bij de rechterbovenkant van het toestel (waar de proximity sensor zit), gaat het scherm al op zwart. Voor de duidelijkheid: dat doet het toestel OOK als ik niet aan het bellen ben. Dat maakt de gebruikerservaring er bijna onwerkbaar door.

Op geen enkel toestel wat ik hiervoor had, ging het scherm al zo snel op zwart.

Herkent iemand dit gedrag of is dit een goede reden om het toestel te laten vervangen? Want het compleet uitschakelen van de proximity sensor wordt ook niet aangeraden lees ik overal.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris79 op 02-08-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Chris79 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:22:
Probleem met enorm agressieve proximity sensor

Ik heb al een aantal maanden een 2a en ben best tevreden maar heb een ENORM irritant probleem.
Zodra mijn hand of vinger vanaf 5 centimeter of dichter bij de rechterbovenkant van het toestel (waar de proximity sensor zit), gaat het scherm al op zwart. Voor de duidelijkheid: dat doet het toestel OOK als ik niet aan het bellen ben. Dat maakt de gebruikerservaring er bijna onwerkbaar door.

Op geen enkel toestel wat ik hiervoor had, ging het scherm al zo snel op zwart.

Herkent iemand dit gedrag of is dit een goede reden om het toestel te laten vervangen? Want het compleet uitschakelen van de proximity sensor wordt ook niet aangeraden lees ik overal.
Probeer eens met de telefoon app *#*#0588#*#* te bellen. Dit zou toegang tot de proximity sensor test functie moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
RepareerDroid schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:06:
[...]
Probeer eens met de telefoon app *#*#0588#*#* te bellen. Dit zou toegang tot de proximity sensor test functie moeten geven.
Dat heb ik net geprobeerd maar deze functie werkt helaas niet op de 2a, zodra ik de laatste * intoets verdwijnt het hele nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
En nu gebeurt het weer niet. Heel apart. Ik vermoed dat dit een bug is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Chris79 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:29:
En nu gebeurt het weer niet. Heel apart. Ik vermoed dat dit een bug is ofzo.
Heb je de laaste Nothing update ( https://nothing.community...a-nothing-os-26-changelog ) en nieuwste Play Services update? En heb je ook een herstart geprobeerd nadat het probleem verscheen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris79
Ik voel me zo dom. Het was 'Darken fully in pocket' optie in de Wakey app die ik gebruik. Die uitgeschakeld en nu zijn de problemen weg.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Nothing Phone (2a)] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: • [Nothing Phone (2a)] Accessoires