Momenteel zijn ik en mijn partner rustig opzoek naar een mooie nieuwe woning. Op dit moment hebben we een mooie woning op het oog die er goed uit ziet. Recent gebouwd en dus voorzien van alle moderne technieken zoals een warmtepomp. Echter zit er een groot nadeel aan het huis en dat is dat de complete 1e verdieping totaal onlogisch is ingedeeld voor onze woonwensen/eisen. Momenteel is de verdieping verdeeld in een grote badkamer, 2 slaapkamers, een apart toilet en een kamertje waar de trap naar de zolder verdieping is gerealiseerd. Wij hebben echter 2 jonge kinderen en willen graag minimaal 3 slaapkamers op de 1e verdieping. Het is echter geen makkelijke opgave om ergens te schuiven met wandjes om een derde slaapkamer te realiseren.
Nu heb ik wat zitten schuiven in de plattegrond en heb ik eventueel een nieuwe indeling gevonden. Hiervoor zou er wel behoorlijk wat moeten worden verbouwd. Zo zou ik graag de badkamer verplaatsen, de trap naar de zolder verplaatsen en wat muurtjes veranderen. Echter heb ik totaal geen verstand van verbouwingen en vraag ik mij af of deze herindeling realistisch is?
Hieronder eerst de oude situatie:
:strip_exif()/f/image/p4wc8fjTEGGzXG1JAl9yeilH.jpg?f=fotoalbum_large)
En mijn herindeling:
:strip_exif()/f/image/eg58TLX55wJ8olbKf9KswmBv.jpg?f=fotoalbum_large)
Naast de vraag of het realistisch is, heb ik ook nog de vraag wat het zou kunnen gaan kosten. Exacte kosten zijn natuurlijk nooit te benoemen maar in welke richting zou ik ongeveer moeten denken?
Wat onder andere gedaan zou moeten worden:
Iemand enig idee wat de haalbaarheid hiervan is?
Nu heb ik wat zitten schuiven in de plattegrond en heb ik eventueel een nieuwe indeling gevonden. Hiervoor zou er wel behoorlijk wat moeten worden verbouwd. Zo zou ik graag de badkamer verplaatsen, de trap naar de zolder verplaatsen en wat muurtjes veranderen. Echter heb ik totaal geen verstand van verbouwingen en vraag ik mij af of deze herindeling realistisch is?
Hieronder eerst de oude situatie:
:strip_exif()/f/image/p4wc8fjTEGGzXG1JAl9yeilH.jpg?f=fotoalbum_large)
En mijn herindeling:
:strip_exif()/f/image/eg58TLX55wJ8olbKf9KswmBv.jpg?f=fotoalbum_large)
Naast de vraag of het realistisch is, heb ik ook nog de vraag wat het zou kunnen gaan kosten. Exacte kosten zijn natuurlijk nooit te benoemen maar in welke richting zou ik ongeveer moeten denken?
Wat onder andere gedaan zou moeten worden:
- nieuwe badkamer
- leidingen plaatsen/verplaatsen voor badkamer
- vloerverwarming verwijderen en opnieuw leggen (ik ga er van uit dat de bestaande vloerverwarming niet verlegd kan worden
- nieuwe vloer
- muren verplaatsen + stucwerk
- trap verplaatsen - of compleet nieuwe trap - inclusief trapgat dichten en nieuw gat creëren
Iemand enig idee wat de haalbaarheid hiervan is?