Mij ervaring met Evohome
De Configuratie.
EvoHome Toestelregeling, warmtepomp module
Systeeminstellingen
schakelingen per uur 1
minimale aan-tijd 20 minuten
minimale uit-tijd 5 minuten.
HR92 op thermostatische radiatorafsluiter met automatische debietregeling.
HCE80 (of HCC100) t.b.v. vloerverdeler.
Zover ik uit mijn grafieken kan halen lijkt EvoHome in warmtepomp module als volgt te werken. De warmtepomp volgt een weersafhankelijke stooklijn, passend bij de woning. Als er een verschil van 0,5° tussen gevraagde en gewenste temperatuur is, zal de regelunit BRD91T bedienen, waarna de warmtepomp naar een instelde maximaal temperatuur gaat.
Bij verschillen minder dan 0,5 ° zal de regelunit de verblijf ruimten op temperatuur houden door middel van het procentueel openen van de regelventielen.:fill(white):strip_exif()/f/image/ESishWmfwpQkqMa7It5hXiPd.png?f=user_large)
Het lijkt er op dat EvoHome op deze manier de stooklijn afstelt (fijn tuned) per verblijf ruimte. Let op, dit werk niet met een open/dicht regelklep. Zoals de Honeywell zoneklep.
De Configuratie.
EvoHome Toestelregeling, warmtepomp module
Systeeminstellingen
schakelingen per uur 1
minimale aan-tijd 20 minuten
minimale uit-tijd 5 minuten.
HR92 op thermostatische radiatorafsluiter met automatische debietregeling.
HCE80 (of HCC100) t.b.v. vloerverdeler.
Zover ik uit mijn grafieken kan halen lijkt EvoHome in warmtepomp module als volgt te werken. De warmtepomp volgt een weersafhankelijke stooklijn, passend bij de woning. Als er een verschil van 0,5° tussen gevraagde en gewenste temperatuur is, zal de regelunit BRD91T bedienen, waarna de warmtepomp naar een instelde maximaal temperatuur gaat.
Bij verschillen minder dan 0,5 ° zal de regelunit de verblijf ruimten op temperatuur houden door middel van het procentueel openen van de regelventielen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ESishWmfwpQkqMa7It5hXiPd.png?f=user_large)
Het lijkt er op dat EvoHome op deze manier de stooklijn afstelt (fijn tuned) per verblijf ruimte. Let op, dit werk niet met een open/dicht regelklep. Zoals de Honeywell zoneklep.