AliExpress mobiele website, bizar schunnige zoek suggesties

Pagina: 1
Acties:
  • 3.771 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 12:14

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Ik opende de AliExpress website voor de eerste keer op een telefoon met geen enkele twijfelachtige search history of cookies of whatever. Het is een werktelefoon dus squeaky clean wat dat betreft. Sowieso geen pr*n in welke browser history dan ook, ook niet op andere devices (nee echt), maar tot mijn verbazing krijg ik dit als standaard zoek suggestie!?
spoiler: AliExpress zoek suggestie mobiel
kut en kont neuken
:/ wtf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXHcO87tOmFjtntBgAsvczW6ySE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Bnm0MY0ubAGxarNA4RSziMwQ.png?f=user_large

Na wat voorzichtig en gênant navragen bij vrienden blijkt dat ditzelfde bij meerderen verschijnt. Het lijkt erop dat dit alleen bij de mobiele versie gebeurt, op laptop krijg ik een ietwat normale(re) zoeksuggestie "high heels kurt gegier" (alsnog vreemd).

Anyway wat zou de oorzaak zijn, ik dacht eerst aan misschien een soort vertaalfout, maar goed dan nog, op een shopping website? Zou de website gehacked zijn, of een rancuneuze ali-medewerker, of gewoon flut-websitebeheer? En welke standaard zoek suggestie krijgen jullie als je de website opent op je mobiel?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Die post van @nemesis2212 gaat inderdaad over hetzelfde. Opmerkelijk dat er blijkbaar al een jaar lang een dergelijke zoektekst standaard op de website staat.

Btw ik had ook de Duitse, Franse en Spaanse variant bekeken vanaf mobiel (url wijzigen in de.aliexpress, fr.aliexpress, es.aliexpress), maar staan voor zover ik kan zien normale zoektermen met de gebruikelijke huishoudartikelen

[ Voor 41% gewijzigd door BdR op 04-03-2024 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:28
Wij hebben met een vriendengroep al meer dan een jaar in de app groep hier hele leuke voorbeelden van, de een nog gekker dan de ander. Is dus niet iets van nu.
PS in de app op de mobiel gebeurd precies hetzelfde. Ik heb in de app exact dezelfde als in jouw voorbeeld

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 04-03-2024 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
@Arjant2 okee, ja ik had al jaren niet meer gekeken, en ik had al geen hoge pet op van AliExpress maar alsnog; enigszins verbaasd over deze bagger. Bij de "Zoek ontdekking" staat inderdaad nog meer van dit soort troep zoektermen:

spoiler: AliExpress Zoek ontdekking
spermastopper 6mm, neukmachine voor mannen, rubberkut, geil pakje women, pistool, neuken ondergoed vrouw, japanse slipjes, macrame koord 3mm

Wellicht heeft iemand zoektermen zitten spammen? Zou dit echt het resultaat zijn van jarenlang de zoekresultaten van verveelde tieners/huisvrouwen/kantoorvee? Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat er niet meer aan de hand is, ik bedoel gezien het echt alleen maar nsfw termen zijn plus rare/onzinnige combinaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
JukeboxBill schreef op maandag 4 maart 2024 @ 00:16:
[...]

Dan zal deze topic ook wel gauw op slot gaan.
Niet totdat we een plausibele oorzaak achterhaald hebben :D

[ Voor 3% gewijzigd door BdR op 04-03-2024 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BdR schreef op maandag 4 maart 2024 @ 00:17:
[...]

Niet totdat we een plausibele oorzaak achterhaald hebben :D
Plausibele oorzaak? Een mistrained algoritme en gebrek aan interesse bij Alibaba om dat op te lossen. Want waarschijnlijk levert het genoeg geld op, zo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 09:45
Wat grappig, zelf heb ik deze ervaring niet. Ben een goede klant van ze, bestel zeker 1x per maand wel iets van technische dingen, meeste in de arduino/esp sfeer en aanverwante zaken. Ook als ik mijn zoekgeschiedenis wis, krijg ik dit soort suggesties niet. Wel zitten er tussen alle geboden zaken in nieuwsbrief en in de app sporadisch vrouwenartikelen, meestal kleding zoals jurken, truien maar ook panties en onderbroeken. Heb weleens zo'n product aan mijn vrouw laten zien, dat was duidelijk een fout. Direct was het aantal aangeboden vrouwelijke producten verdrievoudigd. Echt een hair trigger algoritme. Gelukkig ging dat ook weer terug naar het gebruikelijke niveau na een week of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:31

Metalfreak

Hoije woh!

Room42 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 01:04:
[...]

Plausibele oorzaak? Een mistrained algoritme en gebrek aan interesse bij Alibaba om dat op te lossen. Want waarschijnlijk levert het genoeg geld op, zo.
Dat is denk ik de meest verklaarbare oorzaak. Geen kennis van de Nederlandse taal, dus het zal allemaal wel. Net zoals de vertalingen van producten, daar zit ook geen enkele corrigerende actie op getuige de "Ontwijken Oplader" die ik onlangs voorbij zag komen (het was dus een Dodge Charger Lego kloon). En overigens zie ik zoekacties waarvan ik vermoed dat er toch echt regelmatig op gezocht wordt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28
Dat is geen foutje
spoiler:
dat doet Ali expres

Geruststellend om dit te lezen, ik twijfelde pas al aan mijzelf.
Pas dacht ik dit bij het aanklikken van een product dus ook te lezen, maar toen had ik al geklikt.
Bij het terug gaan naar de vorige pagina stond er ineens een andere suggestie die minder banaal was.
Toen vroeg ik mij dus serieus af of ik het wel goed gezien had :X

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bij gebrek aan discussiewaarde gaat deze op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.