Alternatief voor Logitech Harmony one+

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo
Na 10 jaar heeft mijn ab het begeven. Een mooi alternatief is de Elite, maar daar zit tweedehands ook nog een stevig prijskaartje aan.
Is er een goed alternatief van een ander merk? De logitech werkte perfect via de opdrachten

Budget is 175 euro

Wat gebruik ik
NVDIA TV Shield Pro
LG oled tv C3
Ziggo mediabox next
Denon AVR 2400H
Humax 5200c (gebruik ik als digitale radio ontvanger

Alles gaat via hdmi Arc vanuit de tv naar de receiver, alle andere apparatuur is via hdmi aangesloten op de receiver.

Ik heb zelf een alternatief gezien en dat is de Sofabaton x1. Heeft iemand ervaring met deze AB? Ik vraag mij wel af of b.v. de mediabox van Ziggo in hun bestand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Dat heeft letterlijk niks met de vraag van @yep123 te maken.

@yep123, waar gebruik je de shield precies voor? Ik merkte dat ik de shield meer en meer gebruikte als streamer via apps en steeds minder voor het echt zware werk zoals Plex en Kodi. Ik weet niet wat jouw usercase is, maar wellicht is dat vergelijkbaar met die van mij.

Ik zat een beetje in hetzelfde schuitje. Ik heb dezelfde tv als jij, ook een nvidia shield en eea aangesloten op een receiver met een HDMI 2.1 splitter, dus alles via e-ARC. Was erg in mn nopjes met m'n harmony hub + companion. Die companion AB begon helemaal plakkerig te worden. Blijkbaar gebeurt dat na verloop van tijd. Ik weet dat mijn Harmony One dat ook had. Het spul is niet meer te betalen, waardoor ik ben afgestapt van de Harmony.

Ik heb alle apps die ik eerst op de shield had staan nu op de tv staan (netflix, prima, skyshowtime, viaplay, nlziet etc). Hierdoor heb ik geen harmony meer nodig en doe ik alles via de AB van de LG. Tv via KPN heb ik er een tijd geleden al uitgegooid. De app deed niet precies wat ik wilde en de tv ontvanger forceert dolby vision áltijd. Heel irritant. Nu gebruik ik NLziet. Alle apps werken echt prima met de C3, waardoor mijn shield niet meer gebruikt wordt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Op MP staan regelmatig Harmony ultimate setjes. een losse hub met een Touch ab (=ultimate) werkt ook.
Ben je voor minder dan100 euro klaar en weet je dat het werkt.

@Hulleman Dat plakkerige had je met Cif schuurmiddel kunnen verwijderen en dan was je ab weer ok.
yep123 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Ik zou op de LG plex kunnen zetten ipv Kodi. Kan dan alle apps via de tv kijken en de receiver gaat ook aan op de goede ingang. Maar als ik overschakel naar tv via Ziggo of Radio ga luisteren heb ik toch andere ab's nodig om de apparaten in te schakelen en te zorgen dat de Denon de goede ingang gaat gebruiken
Zou met een ultimate of Elite met 1 ab werken door een activiteit aan te maken.

[ Voor 71% gewijzigd door BenEco op 04-03-2024 19:22 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 16:52

Tijntje

Hello?!

De spirituele opvolger lijkt deze te zijn, Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Is alleen wel iets prijziger

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
BenEco schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:30:
Op MP staan regelmatig Harmony ultimate setjes. een losse hub met een Touch ab (=ultimate) werkt ook.
Ben je voor minder dan100 euro klaar en weet je dat het werkt.

@Hulleman Dat plakkerige had je met Cif schuurmiddel kunnen verwijderen en dan was je ab weer ok.
Goede tip, ik heb de Companion nog :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yep123
Hulleman schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Dat heeft letterlijk niks met de vraag van @yep123 te maken.

@yep123, waar gebruik je de shield precies voor? Ik merkte dat ik de shield meer en meer gebruikte als streamer via apps en steeds minder voor het echt zware werk zoals Plex en Kodi. Ik weet niet wat jouw usercase is, maar wellicht is dat vergelijkbaar met die van mij.

Ik zat een beetje in hetzelfde schuitje. Ik heb dezelfde tv als jij, ook een nvidia shield en eea aangesloten op een receiver met een HDMI 2.1 splitter, dus alles via e-ARC. Was erg in mn nopjes met m'n harmony hub + companion. Die companion AB begon helemaal plakkerig te worden. Blijkbaar gebeurt dat na verloop van tijd. Ik weet dat mijn Harmony One dat ook had. Het spul is niet meer te betalen, waardoor ik ben afgestapt van de Harmony.

Ik heb alle apps die ik eerst op de shield had staan nu op de tv staan (netflix, prima, skyshowtime, viaplay, nlziet etc). Hierdoor heb ik geen harmony meer nodig en doe ik alles via de AB van de LG. Tv via KPN heb ik er een tijd geleden al uitgegooid. De app deed niet precies wat ik wilde en de tv ontvanger forceert dolby vision áltijd. Heel irritant. Nu gebruik ik NLziet. Alle apps werken echt prima met de C3, waardoor mijn shield niet meer gebruikt wordt.
Ik gebruik kodi op de shield, netflix, amazon prime. Wil graag nog de ziggo next blijven gebruiken kwaliteit van beeld en geluid is beter dan NL ziet. En wat super goed werk is dat we een oude humax als digitale radio ontvanger gebruiken. De tv hoeft niet aan en er zit nog een scherm op de humax zodat je kunt zien welke radiozender je erop hebt.

Ik zou op de LG plex kunnen zetten ipv Kodi. Kan dan alle apps via de tv kijken en de receiver gaat ook aan op de goede ingang. Maar als ik overschakel naar tv via Ziggo of Radio ga luisteren heb ik toch andere ab's nodig om de apparaten in te schakelen en te zorgen dat de Denon de goede ingang gaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Tijntje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:39:
De spirituele opvolger lijkt deze te zijn, Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Is alleen wel iets prijziger
Dat is mij iets te gortig qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
yep123 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:00:
Radio zou je eventueel nog via de app tune-in kunnen streamen naar je Denon. Met een iphone/ipad kan dat via airplay. Hoe dat met een android telefoon zit weet ik niet.

Overigens merk ik niet dat de beeldkwaliteit van NL ziet minder is dan wat ik via KPN ontvanger te zien kreeg. Geluid blijft wel hangen op 2.0, maar voor TV vind ik dat niet zo'n punt.

Pagina: 1