Ja, bij mij werkt de beta nu ook, wel erg buggy trouwens.G_Dragon schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:19:
[...]
Werkt hij nu?![]()
Op Reddit had iemand er ook last van op Xbox en die geeft net aan dat het opgelost is.
Is er een closed beta voor PC ook?
Heb hem vorige week gepreorderd, dus geen idee of dat er iets is
Zover ik nu kan vinden niet:DickvanMaurik schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:15:
Is er een closed beta voor PC ook?
With Test Drive Unlimited Solar Crown set for a September release as a car MMO, testing its network-connected abilities will be key to a smooth launch – and now those with a PlayStation 5 or Xbox Series X|S can be part of a beta to do just that.
This follows a limited-time demo on PC – with restricted progress – which acted as a form of open beta, back in June.
Those who have pre-ordered the Gold digital edition can access the ‘VIP’ beta from today, 13th August, running until 18th August. This version retails for $89.99/€89.99/£74.99 and includes seven days of early access when the game releases alongside additional cars and cosmetic items.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Test Drive Unlimited Solar Crown PS5 en Xbox Series X|S bèta overzicht:
- VIP-bèta: 13 augustus 8.00 uur UTC - 18 augustus 2024 8.00 uur UTC, voor degenen met een Gold digitale editie pre-orders op PlayStation 5 en Xbox Series X|S
- Gesloten bèta: 27 augustus 8:00 UTC - 30 augustus 2024 20:00 UTC, voor degenen met een digitale editie van Gold, Streets Silver, Streets Sharps of een fysieke Collector Edition-pre-orders op PlayStation 5 en Xbox Series X|S
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ibiza komt terug!!
YouTube: Test Drive Unlimited Solar Crown | Post-Launch Content Trailer
Erg getwijfeld, maar toch wel blij dat ik hem een paar weken terug heb je preoderd
YouTube: Test Drive Unlimited Solar Crown | Post-Launch Content Trailer
Erg getwijfeld, maar toch wel blij dat ik hem een paar weken terug heb je preoderd
Zojuist de nieuwe gameplay gezien, dit had ik niet verwacht bij deze game al zo snel. 
Toch wel blij dat ik de pre order gedaan heb nu, kan niet wachten om te starten met deze game (Beetje uitgekeken op FH5 atm)
Toch wel blij dat ik de pre order gedaan heb nu, kan niet wachten om te starten met deze game (Beetje uitgekeken op FH5 atm)
Toch ook maar de Gold Edition besteld. Had veel twijfels in het begin, maar de progress die ze maken is veelbelovend.
Waar ik vooral ook nog benieuwd naar ben is of ie op pc speelbaar gaat zijn op een setup met 3 monitors. Zou in combinatie met de cockpit cam wel vet zijn.
Nu dit spel zo goedkoop is via Brazilië twijfel ik echt over dit spel, maar er komt nog zoveel uit.. waar moet ik de tijd vandaag halen, helemaal als de kleine er straks is in Maart

Ben uberhaupt benieuwd of dit met een simrig fijn speelt.rubbels schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:11:
Waar ik vooral ook nog benieuwd naar ben is of ie op pc speelbaar gaat zijn op een setup met 3 monitors. Zou in combinatie met de cockpit cam wel vet zijn.
Kon me herinneren dat TDU2 nu niet echt met een wheel fijn speelde imo (T300 RS geprobeerd)
Care to share een mini tutorial hoe dit voor elkaar te krijgen?G_Dragon schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:21:
Nu dit spel zo goedkoop is via Brazilië twijfel ik echt over dit spel, maar er komt nog zoveel uit.. waar moet ik de tijd vandaag halen, helemaal als de kleine er straks is in Maart![]()
Normaliter heb ik m'n Xbox op US staan en koop ik ook in $ giftcards, maar is het in dit geval een kwestie van je Xbox op Brazilië zetten --> Braziliaanse giftcards kopen (waar koop je deze bijvoorbeeld
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Braziliaanse Xbox Gift cards kopen, die op je Xbox account zetten en als dit je eerste keer is krijg je de de vraag om een adres in te voeren en daarna kan je met de Braziliaanse munteenheden het spel kopen (doe dit al jaren). maar ik stuur je de uitgebreide handleiding even in DM.AntraXxX schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:01:
[...]
Care to share een mini tutorial hoe dit voor elkaar te krijgen?
Normaliter heb ik m'n Xbox op US staan en koop ik ook in $ giftcards, maar is het in dit geval een kwestie van je Xbox op Brazilië zetten --> Braziliaanse giftcards kopen (waar koop je deze bijvoorbeeld), codes redeemen, spel aanschaffen en klaar is kees?
Is dit puur voor Xbox of ook voor PC? Vraag dit voor een vriendG_Dragon schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:10:
[...]
Braziliaanse Xbox Gift cards kopen, die op je Xbox account zetten en als dit je eerste keer is krijg je de de vraag om een adres in te voeren en daarna kan je met de Braziliaanse munteenheden het spel kopen (doe dit al jaren). maar ik stuur je de uitgebreide handleiding even in DM.
Zover ik weet werkt dit alleen op XboxDickvanMaurik schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:36:
[...]
Is dit puur voor Xbox of ook voor PC? Vraag dit voor een vriend
Heb even een tijdje niet meer verdiept in dit spel. Heeft het nog altijd verplicht PvP races of hebben ze dit ondertussen veranderd?
En waarom geen PC beta. Dit vind ik weer een beetje verdacht. Misschien bang voor kritiek dat het spel nog altijd kwa performance niet goed draait?
Bedoel, als je de gold edition hebt gekocht, kan je over 5 dagen al het volledige spel spelen. Dus waarom de PC uitsluiten?
Op de Steam pagina staat "single-player" vermeld. Vind het geen probleem om mensen tegen te komen in free roam, heb ook geen problemen om PvP te racen. Maar de progressie en eventuele "story" wil ik toch wel graag gewoon op mijn eigen gemak willen spelen tegen Ai, zonder elke keer te wachten op matchmaking, mensen met ping problemen, griefers etc.
Ik wil PvP spelen wanneer ik er zin in heb, en de rest gewoon tegen AI. Net als Test Drive Unlimited 2. Free roam maakt me echt geen bal uit.
Edit: ook dit snap ik niet helemaal. Wanneer je de gold editie koopt, kost het je 80 euro. Koop je alles los, schiet de prijs flink omhoog. 70 euro voor losse DLC?
:strip_exif()/f/image/SqeHi3keCJLDibOpWuSjUJTe.jpg?f=fotoalbum_large)
En waarom geen PC beta. Dit vind ik weer een beetje verdacht. Misschien bang voor kritiek dat het spel nog altijd kwa performance niet goed draait?
Bedoel, als je de gold edition hebt gekocht, kan je over 5 dagen al het volledige spel spelen. Dus waarom de PC uitsluiten?
Op de Steam pagina staat "single-player" vermeld. Vind het geen probleem om mensen tegen te komen in free roam, heb ook geen problemen om PvP te racen. Maar de progressie en eventuele "story" wil ik toch wel graag gewoon op mijn eigen gemak willen spelen tegen Ai, zonder elke keer te wachten op matchmaking, mensen met ping problemen, griefers etc.
Ik wil PvP spelen wanneer ik er zin in heb, en de rest gewoon tegen AI. Net als Test Drive Unlimited 2. Free roam maakt me echt geen bal uit.
Edit: ook dit snap ik niet helemaal. Wanneer je de gold editie koopt, kost het je 80 euro. Koop je alles los, schiet de prijs flink omhoog. 70 euro voor losse DLC?
:strip_exif()/f/image/SqeHi3keCJLDibOpWuSjUJTe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qh13xJgGnfioYceIUb9p631K.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 124% gewijzigd door Toonen1988 op 30-08-2024 19:56 ]
Op eneba zag ik de gold edition voor rond de 48 euro staan. Dit maakt het het wel aantrekkelijk maar ik denk dat ik ondanks de roadmap de reviews maar ga afwachten.Toonen1988 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:05:
Heb even een tijdje niet meer verdiept in dit spel. Heeft het nog altijd verplicht PvP races of hebben ze dit ondertussen veranderd?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik wacht ook de reviews af. Schijnbaar krijgt het spel ook geen cross-play en je kunt alleen met mensen spelen binnen je regio. Dus heb je vrienden buiten Europa, helaas daar kan je dus niet mee samen spelen. Je locatie wordt gebaseerd op je Steam account.Marcievg schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:51:
[...]
Op eneba zag ik de gold edition voor rond de 48 euro staan. Dit maakt het het wel aantrekkelijk maar ik denk dat ik ondanks de roadmap de reviews maar ga afwachten.
Dit is al een grote discussie op Steam de laatste paar dagen.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 31-08-2024 23:59 ]
Dat wist ik niet eens.Toonen1988 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:58:
[...]
Ik wacht ook de reviews af. Schijnbaar krijgt het spel ook geen cross-play en je kunt alleen met mensen spelen binnen je regio. Dus heb je vrienden buiten Europa, helaas daar kan je dus niet mee samen spelen. Je locatie wordt gebaseerd op je Steam account.
Dit is al een grote discussie op Steam de laatste paar dagen.
Ik keek erg uit naar dit spel. Maar toen ik de eerste gesloten bèta speelde verloor ik al snel de de interesse.
Het blijft een tdu game en ik hoop dat ze hem toch nog leuk maken.
Maar met wat jij zegt is dat toch weer een extra smet op het vooruitzicht. Ook slecht dat dat in deze tijd nog zo is met een ontwikkelaar.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Even voor de duidelijkheid, ik zie op meerdere forums, Steam en ook hier mensen praten over ongeautoriseerd resellers die TDU Solar Crown goedkoop aanbieden. Graag wil ik jullie even erop attenderen dat deze key's niet legaal zijn verkregen. Waarom? Hoe kunnen ze anders deze key's zo goedkoop aanbieden? Als ze deze key's via een legale manier hadden gekregen, waren ze nu de key's met een massale verlies aan het verkopen.
Ik zou het op dit moment even niet riskeren, want overal wordt dit gepost, zelfs op de officiële Steam forums. Ik vermoed dat de uitgever snel een onderzoek gaat starten. Misschien zijn ze er zelfs mee bezig.
Ik zou het op dit moment even niet riskeren, want overal wordt dit gepost, zelfs op de officiële Steam forums. Ik vermoed dat de uitgever snel een onderzoek gaat starten. Misschien zijn ze er zelfs mee bezig.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 02-09-2024 00:47 ]
De reden waarom ik heb voor 90% met buitenlandse giftcards koop en heel soms via Eneba maar andere sites blijf ik mooi bij wegToonen1988 schreef op maandag 2 september 2024 @ 00:46:
Even voor de duidelijkheid, ik zie op meerdere forums, Steam en ook hier mensen praten over ongeautoriseerd resellers die TDU Solar Crown goedkoop aanbieden. Graag wil ik jullie even erop attenderen dat deze key's niet legaal zijn verkregen. Waarom? Hoe kunnen ze anders deze key's zo goedkoop aanbieden? Als ze deze key's via een legale manier hadden gekregen, waren ze nu de key's met een massale verlies aan het verkopen.
Verwijderd
De game is voor Gold editie uitgekomen nu, maar er is maintenance aan de servers. Kan ik nog niet spelen.
Geen goed begin voor de ontwikkelaars..
Het verbaast me hoe weinig berichten er zijn over dit nieuwe spel, zelfs op Reddit is het zeer weinig. Stond deze week op punt van aanschaf, maar denk dat even wachten beter is.
XBL gamertag StayingPow3r
Oef, op dit moment zijn maar 33% positieve reviews. Ik lees dat er mensen al uren proberen te spelen maar nog altijd niet op de server komen. De hele Steam forum wordt overspoelt met mensen die niet kunnen spelen.
Ik lees ook nog nergens of PvP nu verplicht is of dat je ook kunt switchen tussen AI.
Ik lees ook nog nergens of PvP nu verplicht is of dat je ook kunt switchen tussen AI.
[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 05-09-2024 15:17 ]
Volgens mij staken de ontwikkelaars ook op het moment, dus ik vraag mij af of zaken snel opgelost gaan worden.Toonen1988 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:15:
Oef, op dit moment zijn maar 33% positieve reviews. Ik lees dat er mensen al uren proberen te spelen maar nog altijd niet op de server komen. De hele Steam forum wordt overspoelt met mensen die niet kunnen spelen.
Ai dat belooft niet veel goeds. En als het echt online only is, zou het me ook niets verbazen als het helemaal doods is wanneer de game over een paar maanden in de sale is.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Review op gtplanet.net
Een magere 5 waarbij vooral de graphics en het rijden zelf het moeten ontgelden.
Maar wees nu eerlijk: dit viel toch een beetje te verwachten na alle previews, etc.
Een magere 5 waarbij vooral de graphics en het rijden zelf het moeten ontgelden.
Maar wees nu eerlijk: dit viel toch een beetje te verwachten na alle previews, etc.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ondertussen is het al gezakt naar 26% positieve reviews. Mensen kunnen niet inloggen, andere mensen krijgen geen download/install.
Ik zie ook klagende mensen dat ze geen key of een onjuiste key van cdkeys hebben gekregen.
En de mensen die erin komen, zijn ook niet zéér positief. Als de ontwikkelaars ook nog aan het staken zijn, dan is dit echt een rampzalige release.
Steam forums van TDU Solar Crown is op dit moment helemaal overspoelt door mensen die niet kunnen spelen. Was eerlijk van plan om vannacht het spel te kopen, als ik teug ben van mijn nachtdienst. Maar ik denk dat ik nu toch lekker ga wachten.
Ik zie ook klagende mensen dat ze geen key of een onjuiste key van cdkeys hebben gekregen.
En de mensen die erin komen, zijn ook niet zéér positief. Als de ontwikkelaars ook nog aan het staken zijn, dan is dit echt een rampzalige release.
Steam forums van TDU Solar Crown is op dit moment helemaal overspoelt door mensen die niet kunnen spelen. Was eerlijk van plan om vannacht het spel te kopen, als ik teug ben van mijn nachtdienst. Maar ik denk dat ik nu toch lekker ga wachten.
[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 05-09-2024 21:13 ]
Verwijderd
Kom ik eindelijk in game loopt het spel vast en sluit af als ik in de lobby ben. In de beta was dat ook zo. De eerste twee races kunnen doen en nu kom ik niet meer aan racen toe omdat de game vastloopt. Dit allemaal op de Xbox. Ik denk al eraan om een refund aan te vragen. Voordat het speelbaar is met een update zijn we al een week verder. Nog nooit zo'n slechte launch meegemaakt en ik heb op verschillende systemen launches meegemaakt.
Haal de game na updates en met een fikse korting is mijn advies.
Ik kan helemaal niet spelen.
Haal de game na updates en met een fikse korting is mijn advies.
Ik kan helemaal niet spelen.
Hier idem, early access gekocht voor de PS5. Na uren wachten nog steeds in de wachtrij. Ook raar, je nummer in de wachtrij loopt soms zelfs op? Ga je opeens van plek 300 naar plek 700.
Ik ga ook kijken of ik refund kan aanvragen.
Ik ga ook kijken of ik refund kan aanvragen.
Als je last hebt van crashes is het uitschakelen van Voice Chat een optie, lees deze post eens;
https://www.reddit.com/r/testdrivesolarcrown/s/yOX1gSsCki
https://www.reddit.com/r/testdrivesolarcrown/s/yOX1gSsCki
Verwijderd
Ik heb op de Xbox een refund aangevraagd en het is goedgekeurd inmiddels. Ik krijg mijn 90 euro terug. Meer mensen moeten dit doen om te laten weten dat wij gamers dat niet pikken. Refunden is 5 minuten werk op de Xbox.
Ik haal de game wel een keer met aanbieding voor maximaal 19,99.
Die screenshots doen toch letterlijk pijn aan je ogen anno 2024, alsof je naar een X360 / PS3 titel kijkt. Damn.MazeWing schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:24:
Review op gtplanet.net
Ik wacht nog wel ff met deze game (helaas)..
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Jammer dat het zo'n aanfluiting is, hopelijk word dit snel verbeterd deze stond hoog op mijn wensenlijst.
zag er youtube allemaal zo mooi uit, maar als grapchics maar een magere voldoende krijgen. erg jammer
zag er youtube allemaal zo mooi uit, maar als grapchics maar een magere voldoende krijgen. erg jammer
Het is eigenlijk gewoon heel simpel:G.Scholtens schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:08:
Jammer dat het zo'n aanfluiting is, hopelijk word dit snel verbeterd deze stond hoog op mijn wensenlijst.
- Wil je het beste in zijn soort ga je voor Forza Horizon (mits je een Xbox of pc hebt)
- Wil je een slap aftreksel ga je voor The Crew Motorfest
- Wil je nog een matiger aftreksel dan ga je voor Test Drive Unlimited: Solar Crown
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb een lang weekend en was van plan om ook eens gek te doen en voor de Gold te gaan voor early acces, toch nog maar ff gewacht en maar goed ook wederom.Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:30:
Ik heb op de Xbox een refund aangevraagd en het is goedgekeurd inmiddels. Ik krijg mijn 90 euro terug. Meer mensen moeten dit doen om te laten weten dat wij gamers dat niet pikken. Refunden is 5 minuten werk op de Xbox.
Deze game heeft nog een aantal updates nodig zo te lezen allemaal.
Zonde, had er erg veel zin in.
'Vroeger' altijd zo lekker uitkijken naar releases dates maar helaas is het al heel lang zo dat je beter een aantal patches afwacht, ik vind dit zelf altijd zo zonde van mijn hype vooraf maar het went wel
Heb PS5 dus dat is jammer, de NFS reeks vind ik gewoon niks boeiends meer en de GT sports weer teveel simulatie.MazeWing schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:10:
[...]
Het is eigenlijk gewoon heel simpel:
- Wil je het beste in zijn soort ga je voor Forza Horizon (mits je een Xbox of pc hebt)
- Wil je een slap aftreksel ga je voor The Crew Motorfest
- Wil je nog een matiger aftreksel dan ga je voor Test Drive Unlimited: Solar Crown
Dit was een goede game om naar uit te kijken, hopelijk doet de fabrikant er nog wt aan
Gezien het feit dat Microsoft meer en meer Xbox ga.es naar de ps5 brengt hoop ik voor je dat Forza Horizon 5 ook op de PlayStation gaat uitkomen. Forza Horizon is echt met afstand de beste in zijn genre.
De serverproblemen lijken nu voor het grootste gedeelte opgelost.
De rest van het gepiep op internet is vooral vanuit mensen die de game geeneens hebben gespeeld of alleen de beta van vorige week hebben gespeeld. Het verschil tussen de beta en de huidige versie is zeer groot.
De graphics lopen flink achter op bijv. FH5, maar bedenk dat TDU Solar Crown niet door een AAA ontwikkelaar is gemaakt maar een AA ontwikkelaar met een veel kleiner team en budget. Ik ben soms weleens benieuwd of mensen ook echt een Xbox 360 of PS 3 hebben staan om de beelden mee te vergelijken, want dat is gewoon aanstellerij naar mijn mening.
De gameplay zelf is gewoon lekker en de echte TDU vibe zit er weer in. De besturing is verder ook gewoon prima. Iedere game voelt anders, maar ik vind dit veel beter rijden dan bijv. de laatste delen van Need for Speed.
De rest van het gepiep op internet is vooral vanuit mensen die de game geeneens hebben gespeeld of alleen de beta van vorige week hebben gespeeld. Het verschil tussen de beta en de huidige versie is zeer groot.
De graphics lopen flink achter op bijv. FH5, maar bedenk dat TDU Solar Crown niet door een AAA ontwikkelaar is gemaakt maar een AA ontwikkelaar met een veel kleiner team en budget. Ik ben soms weleens benieuwd of mensen ook echt een Xbox 360 of PS 3 hebben staan om de beelden mee te vergelijken, want dat is gewoon aanstellerij naar mijn mening.
De gameplay zelf is gewoon lekker en de echte TDU vibe zit er weer in. De besturing is verder ook gewoon prima. Iedere game voelt anders, maar ik vind dit veel beter rijden dan bijv. de laatste delen van Need for Speed.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik kan niet wachten tot ik er volgende week mee aan de slag kan
Maikel64 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:11:
Zo sta ik er zelf ook wel in. Afgezien van de server problemen gisteren, is het in de game zelf best wel lekker arcade racen, vele malen beter dan de NFS serie waar ik niet doorheen kom. Ja, grafisch is het achterhaald en eerlijk gezegd had ik ook beter verwacht, maar het speelt wel lekker weg en er lijkt vooralsnog voldoende te beleven in Hong Kong. Nog niet lang gespeeld, maar denk dat deze mijn aandacht er nog wel even bijhoudt. En wie weet dat het met wat updates alleen maar beter wordt.Maikel64 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:11:
I pitty the fools who took my game-station.....
Als ik kijk naar de laatste Forza Motorsport en zie wat er met updates bereikt kan worden, heb ik goede hoop.Ulti23 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:22:
[...]
Zo sta ik er zelf ook wel in. Afgezien van de server problemen gisteren, is het in de game zelf best wel lekker arcade racen, vele malen beter dan de NFS serie waar ik niet doorheen kom. Ja, grafisch is het achterhaald en eerlijk gezegd had ik ook beter verwacht, maar het speelt wel lekker weg en er lijkt vooralsnog voldoende te beleven in Hong Kong. Nog niet lang gespeeld, maar denk dat deze mijn aandacht er nog wel even bijhoudt. En wie weet dat het met wat updates alleen maar beter wordt.
De reden waarom ik het spel nog niet heb gekocht is de "always online" functie. Zoals je al aangaf, ze zijn geen triple A studio, kleiner budget etc. Dat het minder grafisch uitziet, kan ik begrijpen. Maar waarom dan "always online." Als ze inderdaad geen budget voor mooiere graphics hebben, waarom dan jezelf in de onkosten gooien om die dure servers draaient te houden en onderhouden zodat iedereen kan blijven spelen.
Dat het geen triple A studio is met een kleinere budget, maak ik me juist meer zorgen om. Wat als de verkopen tegenvallen? Dan trekken ze gewoon de stekker eruit, en dan kan jij ook fluiten naar je gebruikers licentie.
TDU2 was ook online, maar het had tenminste een offline modus. Toen de servers offline gingen, kon je nog altijd single-player spelen. Met TDU Solar Crown dus niet.
Dit weerhoud mij ervan om het spel te kopen. Zeker nadat het een trend is geworden om "always online" games offline te gooien.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 06-09-2024 15:08 ]
Misschien om het gebruik van illegale kopieën tegen te gaan?Toonen1988 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:59:
[...]
De reden waarom ik het spel nog niet heb gekocht is de "always online" functie. Zoals je al aangaf, ze zijn geen triple A studio, kleiner budget etc. Dat het minder grafisch uitziet, kan ik begrijpen. Maar waarom dan "always online." Als ze inderdaad geen budget voor mooiere graphics hebben, waarom dan jezelf in de onkosten gooien om die dure servers draaient te houden en onderhouden zodat iedereen kan blijven spelen.
Dat het geen triple A studio is met een kleinere budget, maak ik me juist meer zorgen om. Wat als de verkopen tegenvallen? Dan trekken ze gewoon de stekker eruit, en dan kan jij ook fluiten naar je gebruikers licentie.
TDU2 was ook online, maar het had tenminste een offline modus. Toen de servers offline gingen, kon je nog altijd single-player spelen. Met TDU Solar Crown dus niet.
Dit weerhoud mij ervan om het spel te kopen. Zeker nadat het een trend is geworden om "always online" games offline te gooien.
Slap excuus, sinds de illegale download wereld niet meer zo groot is en daarnaast laat CDPR zien dat als je een goede game maakt, mensen het nog altijd kopen, ongeacht of het makkelijk illegal te downloaden is ja of nee. En ze hadden gewoon gelijk.Mr. Freeze schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:24:
[...]
Misschien om het gebruik van illegale kopieën tegen te gaan?
Bedrijven hebben meer controlle over hun product, kunnen gamers makkelijker manipuleren om extra dingen te kopen en erg handig als het even tegen zit, kunnen ze het spel makkelijk offline gooien en het voor jou onspeelbaar maken, dan hoeven ze tenminste geen support meer te leveren. Maar jij kan wel fluiten naar je gebruikerslicentie.
Het tegen gaan van illegale downloads staat ergens achter op een lijstje van redenen.
Goed dat er wetten zijn om intellectuele eigendommen te beschermen, maar de rechten van een gebruikers licentie blijven achterhaald. Ik vind dat de Europese unie hier ook eens naar mag kijken, want het is een trend om een server offline te gooien en een spel compleet onspeelbaar te maken. En dan praten we ever X aantal maanden na release.
Het is ook erg jammer dat ze geen cross-play hebben toegevoegd in een "only online" en "mmo" racing game.
[ Voor 51% gewijzigd door Toonen1988 op 06-09-2024 17:50 ]
Ze hebben de game hypt, dus mensen voor bereid met een slechte beloftes in trailers ect ect. Daarna een demo uur gebracht met onder voorwaarden . En nog steeds mensen die vooraf de game bestellen........ppffff
De voortekenen waren daar, !
Zelf heb ik alle delen gespeeld en me prima vermaakt. Keel er ook haar uit naar dit deel, had er ook een paar centen voorover. Maar helaas na al die jaren kijk het wel even aan of ik het wel koop of noet
Zelf heb ik alle delen gespeeld en me prima vermaakt. Keel er ook haar uit naar dit deel, had er ook een paar centen voorover. Maar helaas na al die jaren kijk het wel even aan of ik het wel koop of noet
Welke voortekenen? Wat hebben ze voor beloftes gedaan in de trailers dan? En wat nog meer dan?duiveltje54 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:13:
Ze hebben de game hypt, dus mensen voor bereid met een slechte beloftes in trailers ect ect. Daarna een demo uur gebracht met onder voorwaarden . En nog steeds mensen die vooraf de game bestellen........ppffff
En er is geen demo geweest, alleen een closed beta.
Dit is dus precies zo'n reactie waar internet vol mee staat, van iemand die de game niet eens heeft gespeeld.
Ik snap niet helemaal waar je naar verwijst en welke beloftes ze niet zijn nagekomen? Wat wel een feit is, is dat het spel niet goed is afgewerkt. TDU2 was toen ter tijd ook geen hoogte punt kwa driving physics, en zijn immers arcade racers.duiveltje54 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:13:
Ik snap niet het kritiek van dat de driving physics slecht zijn. Dat had ik persoonlijk verwacht en zie het niet echt als een minpunt. Als ik simulatie wil, start ik iRacing, rFactor 2 of Assetto Corsa wel op.
Waar ik me hoofdzakelijk aan stoor is de "always online" en noodgedwongen PvP. Heb geen probleem met free roam spelers, maar in races wil ik zelf kiezen wanneer ik tegen andere spelers wil racen en wanneer niet.
En mocht het spel offline worden gegooid, wil ik nog graag PvE willen doorspelen, zoals TDU2. Helaas is dit niet mogelijk in TDU SC.
Dat zijn mijn kritiek punten van het spel. Dat ze niet hun beloftes zijn nagekomen, zie ik niet echt. Wel dat het spel nog ontzettend veel werk nodig heeft. Kwa content zit het wel weer goed.
Wat ik tot nu toe in video's heb gezien is dat de NPC's niet dat "jow bro" gehalte hebbeb zoals in The Crew. Begrijp me niet verkeerd, de NPC's zijn niet echt goed in TDU SC, maar wel veel beter dan bijv. The Crew. Maargoed, dit vind ik persoonlijk nog het minste, want het draait immers om het racen.
Ben nog altijd aan het twijfelen, als het spel ook offline gespeeld kon worden, had ik het allang gekocht.
@Maikel64
Nou als je de wel uitgebrachte Demo hebt gespeeld op Steam, dan snap je mij misschien?
Ok, ze gaven zelf ook aan dat de Demo niet helemaal reëel is zoals het eind product bv: de besturing en beeld voor de game.
Maar het gaf geen positief gevoel voor het merendeel van de mensen die een pre-order hebben gedaan.
Zelf geef ik ook aan dat ik de game graag al had willen kopen, maar nu de kat uit boom even kijk.
Dus ja als ik dan jouw reactie zo lees : Dit is dus precies zo'n reactie waar internet vol mee staat, van iemand die de game niet eens heeft gespeeld.
Tja jammer zo'n reactie
Nou als je de wel uitgebrachte Demo hebt gespeeld op Steam, dan snap je mij misschien?
Ok, ze gaven zelf ook aan dat de Demo niet helemaal reëel is zoals het eind product bv: de besturing en beeld voor de game.
Maar het gaf geen positief gevoel voor het merendeel van de mensen die een pre-order hebben gedaan.
Zelf geef ik ook aan dat ik de game graag al had willen kopen, maar nu de kat uit boom even kijk.
Dus ja als ik dan jouw reactie zo lees : Dit is dus precies zo'n reactie waar internet vol mee staat, van iemand die de game niet eens heeft gespeeld.
Tja jammer zo'n reactie
@Toonen1988
Beloftes is idd niet het juiste woord , had ik anders moeten weer geven. Ging mij om de Trailers je word zo lekker gemaakt ect ect .
En dan een demo uit brengen die in mijn ervaring slecht was. Ondanks dat ze zelf aangaven dat niet het spel reflecteert. Het beïnvloed mensen hun idee over de game .
En helemaal al dat de game al een paar is uit gesteld en dan met zo'n Demo uitkomen.. Goed dat je de game uitstelt ect ect , maar kom dan met een fatsoenlijke demo i.p.v. waar ze nu mij aankwamen. Het helpt de verkoop niet lijkt me zo....En zeker als je nog een account ervoor moest aanmaken....
En ja TDU en TDU 2 hadden probleempjes , maar ik daar zelf vrij weinig last van en het spel speelde voor mij prime heb er heerlijk vermaakt en vele uren erin gestoken. . Totdat de cheaters kwamen^^
Maar goed ,zal er nog eens een blik opwerpen op de game en hopelijk overtuigd het mij om hem toch aan te schaffen
Beloftes is idd niet het juiste woord , had ik anders moeten weer geven. Ging mij om de Trailers je word zo lekker gemaakt ect ect .
En dan een demo uit brengen die in mijn ervaring slecht was. Ondanks dat ze zelf aangaven dat niet het spel reflecteert. Het beïnvloed mensen hun idee over de game .
En helemaal al dat de game al een paar is uit gesteld en dan met zo'n Demo uitkomen.. Goed dat je de game uitstelt ect ect , maar kom dan met een fatsoenlijke demo i.p.v. waar ze nu mij aankwamen. Het helpt de verkoop niet lijkt me zo....En zeker als je nog een account ervoor moest aanmaken....
En ja TDU en TDU 2 hadden probleempjes , maar ik daar zelf vrij weinig last van en het spel speelde voor mij prime heb er heerlijk vermaakt en vele uren erin gestoken. . Totdat de cheaters kwamen^^
Maar goed ,zal er nog eens een blik opwerpen op de game en hopelijk overtuigd het mij om hem toch aan te schaffen
Schijnbaar zijn er ook problemen met het opslaan van de progressie. Ik zie veel berichten verschijnen dat mensen hun progressie kwijt zijn en opnieuw moeten beginnen.
Serieus dat is ook wel zonde zeg, ik hoop echt dat de ze in de komende tijd deze game gaan verbeteren, ik had er echt veel zin in en kan niet wachten om hem op te pikken maar nog niet in deze staat.Toonen1988 schreef op zondag 8 september 2024 @ 04:51:
Schijnbaar zijn er ook problemen met het opslaan van de progressie. Ik zie veel berichten verschijnen dat mensen hun progressie kwijt zijn en opnieuw moeten beginnen.
Auto's die door de map zakken, AI die je gelijk van de baan ramt bij de start, heb al wat 'grappige' filmpjes gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door Sipio op 08-09-2024 11:00 ]
Ik had TDU Solar Crown toch nog aangeschaft maar ondertussen een refund aangevraagd. Op dit moment vind ik het niet waard. Het geeft mij niet echt het oude TDU gevoel.
Ook het geforceerde PvP vind ik een rare keuze. Begrijp me niet verkeerd, ik vind PvP leuk maar laat mij zelf kiezen wanneer ik PvP wil.
Zo had ik bijv races waar je maximale performance mag hebben, laat zeggen 480. Ik kom aan met mijn 450 power auto. Een andere race heb ik niet en alle upgrades heb ik al. De AI is ook rond deze power.
Ik start de race, gooit het spel opeens een andere speler erbij met 479 power. Daar kan je totaal niet tegen opboksen. Ik andere race gejoined, precies hetzelfde.
Nee dankje, daar zit toch geen plezier in?
Ze richten zich op een multi-player spel zonder cross-play tussen platformen of zelfs regionale servers.
Als ik kijk naar de aantal spelers, denk ik niet dat dit spel lang zal blijven. Het is een zooitje, ik heb refund aangevraagd.
Ik had persoonlijk geen last van server problemen, maar kwa performance liep het ontzettend bagger.
Ook het geforceerde PvP vind ik een rare keuze. Begrijp me niet verkeerd, ik vind PvP leuk maar laat mij zelf kiezen wanneer ik PvP wil.
Zo had ik bijv races waar je maximale performance mag hebben, laat zeggen 480. Ik kom aan met mijn 450 power auto. Een andere race heb ik niet en alle upgrades heb ik al. De AI is ook rond deze power.
Ik start de race, gooit het spel opeens een andere speler erbij met 479 power. Daar kan je totaal niet tegen opboksen. Ik andere race gejoined, precies hetzelfde.
Nee dankje, daar zit toch geen plezier in?
Ze richten zich op een multi-player spel zonder cross-play tussen platformen of zelfs regionale servers.
Als ik kijk naar de aantal spelers, denk ik niet dat dit spel lang zal blijven. Het is een zooitje, ik heb refund aangevraagd.
Ik had persoonlijk geen last van server problemen, maar kwa performance liep het ontzettend bagger.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 08-09-2024 17:43 ]
Heb ook de early access via de gold edition en eerste 1,5 dag zo goed als niet kunnen spelen door de server problemen. Gisteren en vandaag bijna hele dag zitten racen en er maar 5x uitgegooid ofzo. Moet zeggen ik vermaak me wel met races, alleen graphics is het wel een drama en dan rij ik al op performance mode maar beeld hapert gewoon best vaak.
Ik speel op de Xbox Series x
En wat me opvalt voor een game die always online is zie ik bijna niemand in spel/kaart max 5 ofzo.
Wil eens racen tegen echte mensen ipv AI dus mochten jullie ook zin in hebben in PvP race mijn gamertag is vanderaatje
Ik speel op de Xbox Series x
En wat me opvalt voor een game die always online is zie ik bijna niemand in spel/kaart max 5 ofzo.
Wil eens racen tegen echte mensen ipv AI dus mochten jullie ook zin in hebben in PvP race mijn gamertag is vanderaatje
:strip_exif()/f/image/FrrOgq640usOPVr64cjqG6xx.jpg?f=fotoalbum_large)
Oeps daar is ie weer 😭
Edit: tweede poging werkt wel goed
[ Voor 4% gewijzigd door Vanderaatje op 08-09-2024 20:44 ]
Wat ik zo jammer vindt is dat er beste veel animo voor deze game is, en deze al meerdere keren is uitgesteld. En dan wanneer het uitkomt het teleurstel, na zoveel tijd die ze hebben genomen.
Neem dan even meer de tijd , de centen komen dan toch wel naar ze toe. Nu vragen de mensen hun centjes terug ( en terecht in mijn ogen ) en ze zijn er geen klote mee opgeschoten.
Had zelf ook hoge verwachtingen , net zoals meerdere games met remaster. Maar ben al zo vaak teleur gesteld in deze dat ik deze dan ook niet ge-preorderd heb.
Neem dan even meer de tijd , de centen komen dan toch wel naar ze toe. Nu vragen de mensen hun centjes terug ( en terecht in mijn ogen ) en ze zijn er geen klote mee opgeschoten.
Had zelf ook hoge verwachtingen , net zoals meerdere games met remaster. Maar ben al zo vaak teleur gesteld in deze dat ik deze dan ook niet ge-preorderd heb.
En toch ben ik heel erg benieuwd, was zo fan van Test Drive 2 ? Op de Xbox 360?
Dat je kan zien hoeveel KM je heb gereden met je auto, zie ik nu gelukkig ook weer staan.
Wel even de reviews afwachten, maar wil hem eigenlijk wel echt hebben op de Playstation 5
Dat je kan zien hoeveel KM je heb gereden met je auto, zie ik nu gelukkig ook weer staan.
Wel even de reviews afwachten, maar wil hem eigenlijk wel echt hebben op de Playstation 5
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik weet niet wanneer het Embargo vervalt van de reviews maar wat ik nu zo snel kan vinden op Reddit is het volgende:
AutoEvolution: (75/100) Test Drive Unlimited Solar Crown is a perfectly good racing game that grew on me the more I played it. Unlocking more parts of the map, buying more vehicles, and participating in various races made me want to engage with the Solar Crown world more and more. In other words, the game has its formula right, and with a few tweaks here and there, in time, I'm sure it will be a great game that will keep its fan base happy and fed for years to come.
HeyPoorPlayer: (60/100) Test Drive Unlimited: Solar Crown sits in a bit of an unfortunate spot on the road. It wants so badly to be like its older brothers, Forza Horizon and The Crew. Yet it misses its mark due to a laundry list of immersion-wrecking faults and bugs, a lack of technical details, and an unremarkable collection of cars. To Test Drive Unlimited: Solar Crown’s credit, Hong Kong can be an absolutely gorgeous sandbox with its impressive mix of urban and natural environments. Despite these shortcomings and its occasionally spotty steering and quirky rearview mirrors, there’s something worthwhile trapped under the hood. Buried somewhere underneath the attempts at realism, you can almost catch a glimpse of the fun arcade racer Test Drive Unlimited: Solar Crown is better suited to be.
GameReactorUK: (7/10) Test Drive Unlimited: Solar Crown is not, in my opinion, the game that pushes Forza Horizon off the open world racing throne. It's not exactly close with either its driving feel or visuals, yet still there is a lot of entertaining content to take part in for those who want to venture out on the virtual roads.
VGC: (60/100) Solar Crown is a perfectly enjoyable open-world racing game with solid handling and plenty to do, but its world map is too large to maintain a consistent level of detail and it loses some personality as a result. This, combined with occasional frame rate issues even in Performance mode give the game an unpolished feel. If you're looking for a new open-world racer we'd still recommend it, as long as you don't expect anything particularly innovative.
GamingBolt: (70/100) Test Drive Unlimited Solar Crown doesn't scale the heights of other virtual tourism open world racers in recent years, but it's an enjoyable driving game in its own right, even with its rough edges
TraxionGG: (Consider) There is plenty to appeal here, but you must dig deep and commit to the long haul. If you are interested, try not to quit after the first two hours and wait to be rewarded. Which in many ways is what the Test Drive Unlimited series has always done best. The slow reveal, the hard work, the reward. Solar Crown is set to expand and improve in the years to come. Whether or not a loyal community is formed to bring the streets to life is critical and Traxion will keep tabs on its progress. As it stands today, however, there are rough edges that need filing down.
RacingGamesGG: (9/10) Test Drive Unlimited Solar Crown blends strong driving physics with a vibrant environment that rewards exploration. AI racing is strong, and there is plenty to do and discover in this new open-world racer. While narrative story takes a bit of a back seat, you'll have plenty of fun driving around Hong Kong Island and taking in everything this game has to offer.
GRYOnline.pl: (60/100) The two most important features of TDU: Solar Crown, namely the driving and the open world, are very well done. And the flaws? They are very serious, without question. However, probably all the shortcomings can be eliminated with updates. Not in a week, not in a month, maybe not even in a year - but it can be done.
CarThrottle: (3/5) t’s taken 13 years and quite a few delays, and simply seeing a new entry into the Test Drive Unlimited series is a delight. But, should you race out to buy Solar Crown? If you’re expecting a deep experience from day one, probably not. If it were my money, I’d hold off a few months and a few content updates, and pick it up when it’s on sale. Ibiza’s planned return in December could be a good point for that. There’s a solid game waiting to be unlocked here, but I think it’s going to need time for KT Racing’s real ambitions to be realized. The foundations are in place but in its launch state there’s not a great deal of depth and a sense of lifelessness to things which hopefully, time will solve. And let’s hope it won’t be another 13 years of whatever the god-awful closing line the game has to offer ringing in my ears.
GameOnlyPL: (2.5/5) I don't know who I could recommend Test Drive Unlimited Solar Crown to. If you like racing, you'll find games where it's done better. You won't visit picturesque locations or listen to good music here. This is a title that has many elements that could create a fantastic social racing MMO if they were done well. I have the impression that the creators wanted to do too much, which is why we ended up with an ugly game, but at least unfinished. The title is sold at a really low price by today's standards, below 100 PLN, and that's still too much considering the current state of production. The creators have already announced their plans for new content and support for the title for the next few months, but I don't know if it makes sense. Maybe it's worth learning from what didn't work out and trying to do something new and better? Despite all my complaining, I think KT Racing can do better.
GameGrin: (7/10) A relatively triumphant return for the long-dormant franchise, Solar Crown still has a ways to go before it can stand shoulder-to-shoulder with its peers, but for now it’s off to a good start.
GTPlanet: (2.5/5) Visually and dynamically unimpressive, TDUSC appears to focus more on the style of the interior environments than the substance of gameplay. It’s very hard to argue with the size and diversity of the map, but there’s only ~200 mostly short races on it. Just 100 cars at launch and generic tuning options we’ve seen everywhere else before. The online offering is… the game, with nothing additional as far as we can tell. Always online, requiring console MP subscription, and a Nacon account to take part in any gameplay. Uninspiring vehicle physics both on- and off-road (and dreadful in the air) leads to a very unsatisfying, arcade-lite driving experience. No 4K option on ninth-gen consoles, and doesn’t hold 60fps even at 1080p on PS5. Poor draw distances, plenty of tear and pop-in, inconsistent shadows, and sub-PS3-era lighting. Cars all sound pretty good and adapt to modifications, reasonable soundtrack; default mix could do with bringing up environmental sounds a lot.
XboxEra: (0/10) -Review in progress- Unable to review the game as game crashed repeatedly upon joining any social areas like HQ, Race countdown, workshop, dealership etc. On the Xbox Series X (as well as XSS. And PC)
JournalDuGeek: (8/10) Test Drive Unlimited Solar Crown captures the essence of the original series with realistic driving, detailed vehicle modeling, and an immersive open world on Hong Kong Island. However, as a AA title, it lacks the graphical polish of AAA games and is exclusively multiplayer, offering no solo progression. Despite these limitations, it delivers a nostalgic and enjoyable experience, earning an 8/10.
AltChar: (70/100) If you're searching for an arcade racing game that stands out from its predecessors, the series, or the genre as a whole, you won't find it here. Test Drive Unlimited: Solar Crown offers nothing new—just the same elements we've seen in countless similar games before.
Ik zag vorige week al reviews dus ik denk dat het embargo al vervallen is.G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:40:
Ik weet niet wanneer het Embargo vervalt van de reviews maar wat ik nu zo snel kan vinden op Reddit is het volgende:
[...]
Maar de serverproblemen zorgen voor veel late reviews en ik denk dat de game nu ook echt niet aan te raden is. Het is jammer, want ik keek er wel naar uit. Nu is het hopen dat de meeste problemen snel opgelost zijn, anders gaat dit al snel de Concord kant op...
Het is wel jammer om te zien dat het grafisch wel echt verouderd lijk te zijn.Martinspire schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:33:
[...]
Ik zag vorige week al reviews dus ik denk dat het embargo al vervallen is.
Maar de serverproblemen zorgen voor veel late reviews en ik denk dat de game nu ook echt niet aan te raden is. Het is jammer, want ik keek er wel naar uit. Nu is het hopen dat de meeste problemen snel opgelost zijn, anders gaat dit al snel de Concord kant op...
Zonde, maar krijg je van jaren uitstel.
1e Nederlandse recensie is niet best, framedrops
Online shit
https://gameliner.nl/revi...-niet-op-orde/5232-29-1-5
[ Voor 13% gewijzigd door Mars18 op 10-09-2024 14:58 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Zijn nu weer update aan het doorvoeren hopelijk zien we straks wat verbetering 🙏
https://x.com/testdrive/s...a7UZiWRO6fHt1_9cKxYw&s=19
https://x.com/testdrive/s...a7UZiWRO6fHt1_9cKxYw&s=19
na de update om de 30 seconden de melding "save fail, retry". maakt niet uit of je yes of no aangeklikt hebt, blijft vervolgens terug komen
test drive solar eclipse?
Meen je, wat rot zeg.Alex_79 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:41:
na de update om de 30 seconden de melding "save fail, retry". maakt niet uit of je yes of no aangeklikt hebt, blijft vervolgens terug komen
Ik wacht wel tot de kerst met dit spel
Zag gister toevallig een gameplay sessie van een uur, wat best soepel verliep. Voelde nog een tikkeltje doods en grafisch best wel 'meh' (PS5 gameplay, kan ook wat youtube compressie zijn).
Dus hoop dat ze met een paar goede updates alle grote problemen kunnen verhelpen en dan kan het nog best een leuke titel zijn om eens aan te schaffen.
Dus hoop dat ze met een paar goede updates alle grote problemen kunnen verhelpen en dan kan het nog best een leuke titel zijn om eens aan te schaffen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
zoals de review die je eerder postte zegt, áls het draait is het een prima game. niet super idd maar goed genoeg ter vermaak. dat always online debacle is echter funest.Mars18 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:17:
[...]
Meen je, wat rot zeg.
Ik wacht wel tot de kerst met dit spel
Ik ben gisteren voor 1 euro begonnen aan The Crew 2, moet zeggen dat ik minder met boten en vliegtuigen heb, maar wat een leuk spel is dat.Alex_79 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:31:
[...]
zoals de review die je eerder postte zegt, áls het draait is het een prima game. niet super idd maar goed genoeg ter vermaak. dat always online debacle is echter funest.
Blijf voorlopig die maar spelen
goede keus. het meest ironisch is nog wel dat in Ivory Tower, dat de Crew games maakt, veel werknemers zitten die nog aan de eerste twee test drive unlimited games hebben meegewerkt.Mars18 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:15:
[...]
Ik ben gisteren voor 1 euro begonnen aan The Crew 2, moet zeggen dat ik minder met boten en vliegtuigen heb, maar wat een leuk spel is dat.
Blijf voorlopig die maar spelen
Vanavond kan ik (hopelijk) eindelijk spelen. Weet iemand hoe de situatie nu is met de officiële releas? Thx
Bij de PU zijn ze niet heel positief, aangeraden wordt om nog even te wachten met de aanschaf tot de game uit “ early access “ is.
:strip_exif()/f/image/JPsZdXHWITNhQcxYMf8VQ7Mo.jpg?f=fotoalbum_large)
https://pu.nl/artikelen/n...priced-early-access-game/
:strip_exif()/f/image/JPsZdXHWITNhQcxYMf8VQ7Mo.jpg?f=fotoalbum_large)
https://pu.nl/artikelen/n...priced-early-access-game/
Het spel is op dit moment volledig uitgekomen, maar de aantal spelers zijn niet gestegen.
Ik lees ook van diverse mensen die keys hebben gekocht op Instant-Gaming hun toegang tot hun spel hebben verloren.
EDIT: De peak is zojuist toch overschreden. Er is toch een lichtelijke stijging te zien.
Ik lees ook van diverse mensen die keys hebben gekocht op Instant-Gaming hun toegang tot hun spel hebben verloren.
EDIT: De peak is zojuist toch overschreden. Er is toch een lichtelijke stijging te zien.
[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 12-09-2024 19:41 ]
5,6 op metacritic
1x een 7,5 4x een 7 en de rest een 6 of lager...
Het staats op plaats 64/65 van racing games op de ps4 en ps5 (dus vanaf 2014). Het enige race spel dat lager scoort is underpass met een 5,4.
Dat is gewoon een debacle voor een "reboot". Mensen die twijfelden gaan dit echt niet meer kopen. Als de spelers aantallen laag blijven dan gaat dat al heel snel gevolgen hebben voor de verdere ontwikkeling. Dan krijg je snel genoeg een soort skeleton crew die het minimale doet en is het wachten voordat de stekker eruit getrokken wordt.
Het staat zelfs op plaats 198/213 als ik kijk naar ALLE platformen van de laatste 20 jaar!
1x een 7,5 4x een 7 en de rest een 6 of lager...
Het staats op plaats 64/65 van racing games op de ps4 en ps5 (dus vanaf 2014). Het enige race spel dat lager scoort is underpass met een 5,4.
Dat is gewoon een debacle voor een "reboot". Mensen die twijfelden gaan dit echt niet meer kopen. Als de spelers aantallen laag blijven dan gaat dat al heel snel gevolgen hebben voor de verdere ontwikkeling. Dan krijg je snel genoeg een soort skeleton crew die het minimale doet en is het wachten voordat de stekker eruit getrokken wordt.
Het staat zelfs op plaats 198/213 als ik kijk naar ALLE platformen van de laatste 20 jaar!
[ Voor 16% gewijzigd door MazeWing op 12-09-2024 21:32 ]
Vrees dat de game met een paar updates gewoon erg goed zal zijn maar of het dan nog veel nieuwe spelers gaat trekken is maar de vraag.
Eindelijk kunnen spelen, op de xbox en dat ging eigenlijk helemaal prima. Best vermakelijk. En vind dat je best veel kan doen in de wereld. Klein beetje het tdu2 gevoel van vroeger kunnen herkennen
We wachten nog rustig de nodige reviews /updates af, gaan er vanuit de makers hier toch echt wel wat mee gaan doen.
Offline modus erin
Grafisch verbeteren etc
Komt vast goed
Offline modus erin
Grafisch verbeteren etc
Komt vast goed
Ik begrijp niet waarom de game niet nog een maand of 2 is uitgesteld. Er is verder geen race-concurrentie dit jaar en het is duidelijk dat de game nog wat meer tijd nodig had om de meeste fixes wel te releasen. Bizar dat ze deze versie hebben uitgebracht, want dit kost ze echt veel geld.
Hoe slecht is het grafisch? Op youtube ziet het er allemaal top uit, maar hoe is het daadwerkelijk?
Volgens mij op goede gaming pc prima, probleem zit hem meer op de consoles, heb zelf een Xbox Series x en kan je zeggen des te verder je komt (super cars) des te meer het hinderlijk wordt.G.Scholtens schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:29:
Hoe slecht is het grafisch? Op youtube ziet het er allemaal top uit, maar hoe is het daadwerkelijk?
Verwijderd
De game krijgt een 5 op IGN:
https://www.ign.com/artic...imited-solar-crown-review
Met alle info die we nu hebben ben ik blij met mijn refund.
https://www.ign.com/artic...imited-solar-crown-review
Met alle info die we nu hebben ben ik blij met mijn refund.
Op pc is het ook geen groot feest. Het is bijzonder, want vergeleken met horizon of the crew is het grafisch zeker minder goed. Echter heb je in TDU een stuk minder fps en meer haperingen. Alsof het eigenlijk nog in beta is.Vanderaatje schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:17:
[...]
Volgens mij op goede gaming pc prima, probleem zit hem meer op de consoles, heb zelf een Xbox Series x en kan je zeggen des te verder je komt (super cars) des te meer het hinderlijk wordt.
Precies, ik was ook niet helemaal onder de indruk. Ik ben ook blij met mijn refund. Ze hebben hun peak van early access overtroffen met 5,305. Maar soms daalt de spelers aantallen toch wel tegen de 1000 spelers, vooral in late Europese tijdzones.Jordy8 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:53:
[...]
Op pc is het ook geen groot feest. Het is bijzonder, want vergeleken met horizon of the crew is het grafisch zeker minder goed. Echter heb je in TDU een stuk minder fps en meer haperingen. Alsof het eigenlijk nog in beta is.
Ze willen ook op multi-player richting terwijl ze geen cross-play tussen platformen hebben en regionale servers. Ik begrijp dat het tegen lag en hoge pin abusers is, maar als het spel op het hoogst, 5,305 spelers had op release en nu tussen de 1 a 3k spelers heeft zonder cross-play of wat dan ook, zal het denk ik niet lang duren dat de playerbase uiteindelijk nog extra gaat dalen. Kwa reviews staat het nu op 44% positief op Steam.
Dat is jammer, had toch gehoopt op super mooie game. Hopelijk doen ze er wat mee en anders maar wachten op nieuwe nfs ofzo😄Vanderaatje schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:17:
[...]
Volgens mij op goede gaming pc prima, probleem zit hem meer op de consoles, heb zelf een Xbox Series x en kan je zeggen des te verder je komt (super cars) des te meer het hinderlijk wordt.
Ook al ben ik het niet altijd eens met Mack, maar deze review heeft hij echt gelijk. Heb me weer kapot gelachen met zijn manier van reviewen.

[ Voor 18% gewijzigd door Toonen1988 op 14-09-2024 22:41 ]
Kon het niet laten en heb hem vrijdag toch gekocht, vind the Crew wat te veel en richt mij liever alleen op auto's.
Het speelt erg leuk, en races zijn prima, het eiland is erg mooi en groot. Speel op de PS5 en kom geen bugs tegen, Alleen jammer van de servers daar wel paar keer geen verbinding mee kunnen krijgen.
Speel het nu 7 uur en ben level 15. Ben wel tevreden met de aankoop en heb wel het Test Drive 2 gevoel van de Xbox 360
Het speelt erg leuk, en races zijn prima, het eiland is erg mooi en groot. Speel op de PS5 en kom geen bugs tegen, Alleen jammer van de servers daar wel paar keer geen verbinding mee kunnen krijgen.
Speel het nu 7 uur en ben level 15. Ben wel tevreden met de aankoop en heb wel het Test Drive 2 gevoel van de Xbox 360
Leuk om te lezen dat jij je er zo mee vermaakt, ik hou het ook een beetje in de gaten. maar zie nog niet genoeg om te zeggen JA ik haal hem, zit er toevallig ook een fotomodus in het spel? Want het lijkt grafisch een old-gen spel te zijn en er niet echt geweldig uit te zijn, zie op reddit ook veel klachten daarover.Mars18 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:59:
Kon het niet laten en heb hem vrijdag toch gekocht, vind the Crew wat te veel en richt mij liever alleen op auto's.
Ben zelf wel heel erg van de racespellen vandaar ik hem zeker in de gaten hou!
Ik zit echt bovenop dit spel om te kopen, er schijnt een Patch aan te komen.
Als de reacties daarop goed zijn komt ie in huis.
Als de reacties daarop goed zijn komt ie in huis.
Zijn benieuwd naar de patch, hopelijk is het wat positiefs
Ja zit een fotomodus in, ziet er goed uit.G_Dragon schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:07:
[...]
Leuk om te lezen dat jij je er zo mee vermaakt, ik hou het ook een beetje in de gaten. maar zie nog niet genoeg om te zeggen JA ik haal hem, zit er toevallig ook een fotomodus in het spel? Want het lijkt grafisch een old-gen spel te zijn en er niet echt geweldig uit te zijn, zie op reddit ook veel klachten daarover.
Ben zelf wel heel erg van de racespellen vandaar ik hem zeker in de gaten hou!
Valt mij wel op dat de auto's erg duur zijn, heb nu 600.000 coins maar kan amper wat leuks kopen volgens mij.
Wel positief dat er geen micro transactions inzitten.
De developer is toch aan het staken? Ik denk dat je in dat geval je verwachtingen erg bij moet stellen...G.Scholtens schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:43:
Zijn benieuwd naar de patch, hopelijk is het wat positiefs
Inmiddels een 5.5 op metacritic en volgens steamdb rond de 3000-4000 spelers iedere dag (wel een dalende lijn te zien).
Geen idee van de aantallen op de consoles. Maar ik denk dat we wel kunnen spreken van een flop met dit soort lage cijfers, een stakende developer en (op pc) geen hoge aantallen qua spelers voor een verplicht online spel.
Gelet op de ervaring bij andere spellen is het gewoon binnen een paar maanden gedaan. Ze zullen het hoogst noodzakelijke doen en de verplichte "nummertjes" die ze in de season pass beloofd hebben en that's it. Hopen op een patch die alles in orde maakt is gewoon onrealistisch....
https://x.com/testdrive/status/1836422220840612306To better prepare for the first official season of Solar Crown Live, we have decided to postpone its launch to October 2nd. This will also allow us to release our first major patch a few days before the season begins, ensuring optimal conditions for everyone.
Er komt dus redelijk snel een patch.
De stakingen zijn dacht ik niet perse bij de developer, maar bij de uitgever.
Benieuwd wat ze nog in die eerste patch krijgen. Ik hoop dat het niet alleen om crashes en kleine fixes zal draaien, maar ook grafisch de boel eindelijk onder controle (en anders een ETA voor wanneer dat wel is). Want anders denk ik wel dat het einde van de game in zicht is. Voor ee npaar duizend spelers gaan ze die game niet lang live houden.
Niemand hier heeft Cyberpunk gespeeld vanaf het begin neem ik aan? Dat was wellicht een grotere aanfluiting en ook dat is uiteindelijk goed gekomen na vele patches.
Laten we dus niet te hard roepen dat Solar Crown nu al dood is.
Ik speel Cyberpunk 2077 sinds release. Als allereerste had de PC minder problemen gehad dan de console, en voor mij was Cyberpunk 2077 ook al goed op release.Maikel64 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:42:
Niemand hier heeft Cyberpunk gespeeld vanaf het begin neem ik aan? Dat was wellicht een grotere aanfluiting en ook dat is uiteindelijk goed gekomen na vele patches.
De punten die nu worden aangehaald waarom Cyberpunk 2077 eigenlijk een goede game is, zat ook al in 1.0 release maar toen gaf bijna niemand het een eerlijke kans door alle meme's en video's die werden gepost van de console versie.
De game heeft ook altijd positieve reviews gekregen op Steam. Daarnaast hebben veel mensen verwacht dat het een GTA clone zou worden, terwijl CDPR dit nooit heeft gezegd.
Kortom, dit is een héél andere situatie. Ja, natuurlijk zaten er bugs in, natuurlijk is niet alles erin gekomen wat CDPR heeft belooft.
Maar wat het spel zo goed maakt, zat ook al in 1.0. De PS4 en Xbox One waren hoofdzakelijk de platformen waar Cyberpunk 2077 niet op werkte. Ze hadden deze platformen moeten cancellen en alleen op PC, Xbox Series X en PS5. Dan zag het er waarschijnlijk een heel stuk anders uit.
Op de Xbox One en PS4 heeft het spel nog altijd problemen, als ik mensen reacties lees op internet.
TDU Solar Crown is een ander verhaal. De "always-online" draait TDU Solar Crown de nek om. Mensen hebben nog altijd problemen met de servers, dit spel loopt ook nog eens slechter dan Cyberpunk 2077 op release kwa performance, terwijl het grafisch niveau ook nog eens een tikje lager is. Het is saai, totaal niet het TDU gevoel.
[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 19-09-2024 16:28 ]
Er zijn genoeg voorbeelden van games die helaas niet compleet waren bij release. Ook qua gameplay is er bij Cyberpunk enorm veel veranderd/toegevoegd, ander goed voorbeeld is No Mans Sky en langer geleden bijvoorbeeld Driveclub.
Er is meer dan genoeg hoop dat ze met wat aandacht deze game gewoon oplappen en van middelmatig naar heel goed brengen.
Er is meer dan genoeg hoop dat ze met wat aandacht deze game gewoon oplappen en van middelmatig naar heel goed brengen.
Ga nu alsjeblieft niet Solar Crown met Cyberpunk vergelijken. Even een aantal (random) argumenten:
- Cyberpunk had op release meer dan 1 miljoen spelers op de pc. Op consoles zal dit cijfer nog veel hoger liggen (dit is dus op pc al een factor 200 meer dan Solar Crown)
- CD project Red was ook eigen uitgever van Cyberpunk en had dus de ruimte, geld en tijd om aan Cyberpunk te werken.
- CDPR had een zeer goede staat van dienst met hun Witcher games (terwijl de staat van Kylotonn met Hun WRC games ook vaak bleef hangen in de 6'jes en 7'tjes).
- Cyberpunk bij release was zeer slecht voor de (tot dan toe) onberispelijke staat van dienst van CDPR. Er was dus alles aan gelegen om dit goed te krijgen.
- Hype: Veel meer pre-orders en veel hogere verwachtingen van Cyberpunk dan bij Solar Crown
Onder aan de streep zit Bacon (de uitgever) dus met een spel dat slechte reviews haalt, lage spelers aantallen heeft (op pc althans), vol zit met bugs, in de basis gewoon veel zaken ontbreken die wel in voorgaande versies zaten, ondermaatse graphics, etc.
Ook al zou Kylotonn zelf dolgraag het doel verbeteren en een soort van No Mans Sky, Cyberpunk, etc. comeback willen maken, ik acht de kans groot dan Nacon ze zeer weinig ruimte hiervoor geeft.
Daarnaast is Nacon gewoon een zeer matige publisher met een gemiddeld metacritic score van 65.2 en hun beste game scoorde een 81. Ze bungelen echt onderaan de rating qua publishers.
En niet te vergeten hun pracht game van 2023: Gollum
Een publisher die zijn gehele bestaan al genoegen neemt met 6'jes en 7'tjes en zoiets als Gollum uitbrengt is natuurlijk prima in staat om een game van middelmatig naar heel goed te brengen....
- Cyberpunk had op release meer dan 1 miljoen spelers op de pc. Op consoles zal dit cijfer nog veel hoger liggen (dit is dus op pc al een factor 200 meer dan Solar Crown)
- CD project Red was ook eigen uitgever van Cyberpunk en had dus de ruimte, geld en tijd om aan Cyberpunk te werken.
- CDPR had een zeer goede staat van dienst met hun Witcher games (terwijl de staat van Kylotonn met Hun WRC games ook vaak bleef hangen in de 6'jes en 7'tjes).
- Cyberpunk bij release was zeer slecht voor de (tot dan toe) onberispelijke staat van dienst van CDPR. Er was dus alles aan gelegen om dit goed te krijgen.
- Hype: Veel meer pre-orders en veel hogere verwachtingen van Cyberpunk dan bij Solar Crown
Onder aan de streep zit Bacon (de uitgever) dus met een spel dat slechte reviews haalt, lage spelers aantallen heeft (op pc althans), vol zit met bugs, in de basis gewoon veel zaken ontbreken die wel in voorgaande versies zaten, ondermaatse graphics, etc.
Ook al zou Kylotonn zelf dolgraag het doel verbeteren en een soort van No Mans Sky, Cyberpunk, etc. comeback willen maken, ik acht de kans groot dan Nacon ze zeer weinig ruimte hiervoor geeft.
Daarnaast is Nacon gewoon een zeer matige publisher met een gemiddeld metacritic score van 65.2 en hun beste game scoorde een 81. Ze bungelen echt onderaan de rating qua publishers.
En niet te vergeten hun pracht game van 2023: Gollum
Een publisher die zijn gehele bestaan al genoegen neemt met 6'jes en 7'tjes en zoiets als Gollum uitbrengt is natuurlijk prima in staat om een game van middelmatig naar heel goed te brengen....
Is der al iets bekend over de patch die zou komen?
Deze was al op 16 september aangekondigd en zou meer dan 300 fixes bevatten. Tot de dag van vandaag hebben ze nog geen enkele fix doorgevoerd dan alleen wat server onderhoud. We zijn alweer tien dagen verder en de playerbase blijft maar dalen. Schijnbaar vind de ontwikkelaar en uitgever dit geen probleem.G.Scholtens schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:58:
Is der al iets bekend over de patch die zou komen?
Het spel ondersteund ook geen cross play tussen platformen en regionale servers. Hierdoor zal het spel nog flinker in een daling komen.
:strip_exif()/f/image/tWgsYHfMV8RmAbXRXF93PoVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 26-09-2024 16:20 ]
Toonen1988 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:17:
[...]
Deze was al op 16 september aangekondigd en zou meer dan 300 fixes bevatten. Tot de dag van vandaag hebben ze nog geen enkele fix doorgevoerd dan alleen wat server onderhoud. We zijn alweer tien dagen verder en de playerbase blijft maar dalen. Schijnbaar vind de ontwikkelaar en uitgever dit geen probleem.
Het spel ondersteund ook geen cross play tussen platformen en regionale servers. Hierdoor zal het spel nog flinker in een daling komen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/MYQrKFgz3JjaY4lgq7cckzrW.jpg?f=fotoalbum_large)
Forza Horizon 4 🤪