Boot logo vorige eigenaar / bios reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-05 18:26
Boot logo vorige eigenaar.
Ondanks 2 HP 8200 computers ( refurbished ) gekocht , bij 1 HP 8200 was boot via USB niet mogelijk, het plan is om Windows 7 te installeren  en deze offline  gebruiken ( muzieksoftware en PCI geluidskaarten).

Nu heb ik een bios reset gedaan en krijg in plaats van het HP logo een logo van de vorige eigenaar ( universiteit ) bij opstart, ook zonder HD dus ik neem aan dat dit iets in de bios 
is, kan echter niets vinden in de bios zelf. wel op de HP website onder bios update  staat "The DOS Flash utility can be used to replace the standard HP logo that appears during Power-On Self Test (POST) with a custom image. See DOSFlash.txt after installing "

Als ik het goed begrijp kan je alleen dit logo wegkrijgen met een  bios flash ?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via tronmedia op 05-03-2024 16:33)

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28
Ik heb hetzelfde gehad, met logo universiteit Groningen. Zie mijn topic + oplossing.
Dit ging om een HP 8300, maar wellicht is de procedure hetzelfde:

Custom bootlogo universiteit verwijderen HP 8300 MT

Random WTF

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

daar is een tool voor genaamd ereplogo

https://www.hp.com/ctg/Manual/c03394575.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-05 18:26
Bedankt, ik zal even kijken of het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
tronmedia schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:21:
Boot logo vorige eigenaar.
Ondanks 2 HP 8200 computers ( refurbished ) gekocht , bij 1 HP 8200 was boot via USB niet mogelijk, het plan is om Windows 7 te installeren  en deze offline  gebruiken ( muzieksoftware en PCI geluidskaarten).

Nu heb ik een bios reset gedaan en krijg in plaats van het HP logo een logo van de vorige eigenaar ( universiteit ) bij opstart, ook zonder HD dus ik neem aan dat dit iets in de bios 
is, kan echter niets vinden in de bios zelf. wel op de HP website onder bios update  staat "The DOS Flash utility can be used to replace the standard HP logo that appears during Power-On Self Test (POST) with a custom image. See DOSFlash.txt after installing "

Als ik het goed begrijp kan je alleen dit logo wegkrijgen met een  bios flash ?

Alvast bedankt
Zou die zaak ook ff berichten waar je hem gekocht hebt.

Denk niet dat die universiteit zit te wachten op telefoontjes van mensen die hun logo zien op afgedankte hardware.

Vraag mij uberhaupt af of dit mag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28
Ik heb hetzelfde gehad, met logo universiteit Groningen. Zie mijn topic + oplossing.
Dit ging om een HP 8300, maar wellicht is de procedure hetzelfde:

Custom bootlogo universiteit verwijderen HP 8300 MT

Random WTF