Custom bootlogo universiteit verwijderen HP 8300 MT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
Allereerst weet ik niet of ik dit in de juiste sectie heb geplaatst, mijn excuses als dit niet zo is.

Ik heb via Marktplaats tweedehands een HP8300 MT pctje gekocht.
Hij werkt prima, maar tijden het opstarten toont het scherm een logo van de Rijksuniversiteit Groningen.
Het lijkt erop dat dit in de bios ingebakken zit want het scherm wordt getoond voordat Windows gestart is.

Weet iemand hoe ik dit weg zou kunnen krijgen ?

Na wat googlen kom ik niet echt verder. Ik kom vooral topics tegen die betrekking hebben op UEFI biossen, en dat heeft deze pc niet.

Random WTF

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zelfs met 'old school' bios heb je volgens mij de optie in de bios settings om bootscherm uit te schakelen, dit zou onder Boot-time Diagnostic Screen opties moeten staan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Spasm schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:56:
Allereerst weet ik niet of ik dit in de juiste sectie heb geplaatst, mijn excuses als dit niet zo is.
Overige hardware heeft maken met randapparatuur en voedingen ;). Jouw vraag past perfect in PMG met de M van moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Wellicht heb ik iets gevonden, de juiste zoekterm was volgens mij 'splash screen':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijVVEEA7ekEnfAsWt_58pOpLzbU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JOGxWBRIl4b65KkcNJKQc42Y.png?f=user_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
SinergyX schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:00:
Zelfs met 'old school' bios heb je volgens mij de optie in de bios settings om bootscherm uit te schakelen, dit zou onder Boot-time Diagnostic Screen opties moeten staan.
Deze 'old school' bios heeft de optie helaas niet.

Ik heb inmiddels het (dos) flashi.exe programma gedownload, maar als ik het start vraagt het om een administrator wachtwoord. In de readme vind ik hier niks van terug.

Heb ook gegoogled maar kom er niets mee verder. Wellicht is jullie google-fu beter dan de mijne?

Random WTF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spasm
Voor degenen die hetzelfde probleem hebben, het is me eindelijk gelukt om het weg te krijgen.
Het blijkt dat ik het programma DOSFLASH.EXE nodig had. Het programma FLASHI.exe werkt blijkbaar alleen voor de HP Elite 8000 serie, en ik heb de 8300 serie.

Ik heb met Rufus een FreeDos USB stick gemaakt en met het commando
code:
1
DOSFLASH /I delete
is het universiteitslogo nu verleden tijd ! Het originele HP logo is er nu voor in de plaats gekomen.

Random WTF

Pagina: 1