LG Oled TV gaat op standby modus sporadisch helemaal uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05 13:59
Hallo allemaal.

Ik ben in het bezit van een LG Oled C1 65 inch die sinds een week of 2 zich vreemd gedraagt. Er is toen ook een nieuwe firmware update uitgekomen maar of dat puur toeval is laat ik even in het midden.

Als ik mijn tv op standby zet begint het rode standby lampje sporadisch om de zoveel tijd even uit & weer aan te gaan. Tot soms zelfs dat hij uit blijft en helemaal niet meer aan gaat (geen stroom toevoer meer oid?).
Het enigste wat ik dan kan doen is de stekker even uit het stopcontact halen en hem er weer in doen.
Zodra ik de tv in gebruik heb lijkt er niks mee aan de hand te zijn.

Wat ik tot nu heb geprobeert om dingen uit te sluiten zijn;

- De stekker ipv in de verdeeldoos waar hij normaal in zit, in een ander stopcontact in de muur van mijn appartement te doen.

- Hem een halve dag van de stroom gehad en weer in een stopcontact gedaan.

- De tv terug naar fabrieksinstellingen gezet.

- De tv op ‘normale’ modus ipv energie besparing modus laten draaien.

Heeft iemand ervaring met dit euvel? En wat het eventueel zou kunnen zijn?

Ik heb de tv eind Juli 2021 gekocht, dus er is helaas geen garantie meer? Daar baal ik natuurlijk wel van.

Mocht ik hem helaas toch ter reparatie moeten gaan aanbieden, is het dan verstandig om het rechtstreeks via LG te doen, of dit via Expert te regelen waar ik hem heb gekocht?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Klinkt als een main bord of voedingsbord die op het punt staat het te begeven.

Neem contact op met Expert. Je hebt niets met de fabrikant te maken, een TV in deze prijsklasse dient minimaal 6 jaar fatsoenlijk te werken.

Expert zal proberen om jou ong. de helft van de reparatiekosten te laten betalen, echter heb je volgens het non-conformiteitsbeginsel recht op kosteloze reparatie of gelijkwaardige vervanging. Dit laatste gaat je helaas vaak wel tijd en energie kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storchaveli
Bedankt @Freshouttheoven

Ik heb het probleem voorgelegd bij Expert, hun gaan met LG contact opnemen om met een ‘passelijke’ oplossing te komen.
Ben benieuwd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michas29
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2024
@storchaveli ik heb een C1 77 inch en heb dit ook sinds vorige maand.

Ik had het de eerste keer in de middag op 7 februari en toen weken lang geen last meer van gehad, tot gister en vandaag.

Ik heb die van mij in 2021 gekocht bij plattetv.nl gehaald nu hallotv.nl met de garantie van 5 jaar.

Maar ben wel benieuwd wat jij te horen gaat krijgen, want dit klinkt als iets wat met een update opgelost zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storchaveli
@Michas29

Het lijkt bij mij pas te zijn gekomen na de laatste firmware update die ik 3 weken terug heb geinstallleerd. Of het is puur toeval…

Ik hou je op de hoogte in deze topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:47
Hier een C1 77 die een paar weken geleden inmiddels gerepareerd is, gewoon onder garantie hoewel de TV inmiddels bijna 3 jaar oud is. Voeding is vervangen.

Ik had precies hetzelfde, en aangezien mijn tv altijd al achter een slimme stekker zat (niet om te schakelen, nooit een Oled afschakelen met een slimme stekker ivm anti-wear/burn-in cycle die de tv doorloopt na power down! Dit is puur om het verbruik te meten.) zag ik (achteraf) al vanaf begin november vorig jaar al een standby verbruik van 2-3 watt ipv onmeetbaar. En steeds vaker een power-on cycle als ik het verbruik in de gaten hield. Tijdens de power cycle zag je even een piek van 30W en dan weer terug naar een paar W in standby. Die ongewenste power-cycle (dit alles terwijl de tv gewoon uit stond met de afstandsbediening) vond steeds vaker plaats, en dat was gelijk een duidelijk teken dat het probleem erger aan het worden was.

Tijdens de power cycle gaat inderdaad het stnadby ledje even uit en is de tv even niet te bedienen (lees: aan te zetten met de remote) dat zijn de kenmerken van het probleem. Voor de volledigheid zal ik een screenshot van Homewizard toevoegen waar de zich steeds vaker herhalende power-cycle goed op is te zien. Goed zichtbaar: twee maal power cycle binnen anderhalve minuut! Dit was op het laatst vlak voordat de monteur kwam. In het begin zat er veel meer tijd tussen.

Ik had zelf voor het eerst door dat er iets aan de hand was nadat ik de tv voor de tweede keer niet direct aan kreeg door op de power-button te drukken op de ab. Toen ben ik het in de gaten gaan houden en daar zijn deze symptomen uit naar voren gekomen. Obv deze symptomen en het screenshot kwamen ze ook gewoon langs met een nieuwe voeding.

TV moet wel even plat op zijn scherm gelegd kunnen worden voor reparatie, dus een ruime tafel is wel handig. En ook moet je even helpen met het kantelen van de tv, die is te groot om dat door 1 persoon te kunnen doen.

Normaal gesproken is mijn standby verbruik bijna onmeetbaar omdat ik geen (always-on) wifi aan heb (hele wifi staat uit, netwerk is bedraad aangesloten) en ook geen andere slimme zaken zodat je tv met Google kan aanzetten.

Overigens heb ik uiteraard alle energiebesparingsmogelijkheden verder UIT staan om echt van het geweldige Oled beeld te kunnen genieten.

Vermoed dat dit wel meer gaat voorkomen, dus denk je dat je dit hebt, zet je tv even achter een slimme stekker en na een dag weet je waar je aan toe bent. Wacht ook niet onnodig lang met de reparatie aanmelden want het gaat van kwaad tot erger. De laatste dagen voordat de monteur kwam, moest ik de tv even van de netspanning afhalen voordat ik hem kon aanzetten. Ander kenmerk van de storing is dat die zich alleen tijdens standby voordoet, als de TV gewoon aan staat is er niets aan de hand en kan je eindeloos kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyKmURBqMnb7XtX7iACp2S0ef6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXSsN6YaZ39aYKCmRsFyTJyE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Skynett op 03-03-2024 03:59 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
@Skynett

Dit komt dus bekend voor kwa wat mijn tv nu doet. Expert heeft mijn tv aangemeld bij LG voor reparatie dus hoop snel wat te horen.

Is dus na het vervangen van de voeding bij jou het probleem verholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Jazeker. Ik begin mijn post ook met de melding dat de tv inmiddels gerepareerd is. Standby verbruik is weer onmeetbaar. (althans voor de slimme stekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
@Skynett

Oke ik ben benieuwd wat LG er aan gaat doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
De screendump is wel de meest harde vorm van onweerlegbaar bewijs dat de tv niet in orde is. Dit wordt door de techneuten daar zeer goed begrepen en ook serieus opgepakt.

Heb je geen slimme stekker, maar verder wel exact dezelfde (en geen andere) symptomen, verwijs dan in je mail naar dit topic zodat ze daar de technische onderbouwing van je klachten kunnen terugvinden.

Tussen aanmelden bij de winkel Kamera Express Rotterdam en dat de monteur langs kwam zaten wel ruim twee weken, maar tussentijds werd ik op zich duidelijk op de hoogte gehouden.

Verder alleen maar goede ervaringen met die winkel, dit is al mijn 2e oled die daar vandaan komt. Bij de vorige (65c7) werd vanuit LG zelf al preventief de voeding vervangen na 3 jaar. En een vriend van mij die ook zijn toestel daar vandaan had kreeg op zijn 65e7 voor het aflopen van de extra 5 jaars garantie nog even een nieuw oled scherm kosteloos geplaatst wegens burn-in. En nu ook weer na de zgn 2 jaar standaard garantie, heeft er niemand tijdens het hele proces ook maar op gehint dat er iets door mij betaald zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storchaveli
Expert heeft LG benadert, en LG weer mij.

LG heeft LetMeRepair Benelux, een geautoriseerd bedrijf voor LG en anderen merken mij laten mailen.

Hun zullen mij binnenkort inplannen voor onderzoek (denk ik?) en eventuele reparatie.

Volgens hun website doen ze in-home / on-site services verlenen, dus ga er van uit dat ze het bij mij thuis gaan proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Zojuist een kostenraming gekregen van LetMeRepair.

Daarin hebben ze het over het vervangen van de Power Supply.

Gaat ongeveer €206,- kosten. Er staat ook een coulance bij van - €165,-
Dus het kost normaal gesproken rond de €370,-

[ Voor 25% gewijzigd door storchaveli op 12-03-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Aankomende woensdag komt een monteur de vervanging/reparatie uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storchaveli
Bij deze wil ik melden dat de reparatie met succes is uitgevoerd en het probleem is verholpen.

De monteur was binnen 15 minuten klaar, verliep allemaal prima, en een vriendelijke gast!

Hij heeft het voedingsbord vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door storchaveli op 22-03-2024 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Mooi dat de tv weer gerepareerd is. Ik hoop voor je dat het ook voor jou ook gratis was net als bij mij. Monteur meldde aan mij dat de kosten niet voor mij waren, hoewel het toestel al meer dan 2 jaar oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Het bedrag was €372,13, maar is een coulance van LG afgegaan van €165,80.

Heb in totaal dus €206,33 moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat toevallig. Ik heb mijn OLED LG TV (uit 2021) ook net aangemeld bij LG met hetzelfde euvel.
Dat is toch wel vreemd als het zoveel voorkomt.

Blij te lezen dat er iets van een coulance regeling is. Daar kan ik naar verwijzen zodra ik een prijs opgave krijg.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bij mij net gerepareerd. Monteur was toevallig in de buurt.

128 euro. Ik kreeg 55% coulance. Dat vind ik nog wel netjes

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvgv
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-04-2024
Zelfde probleem, LG TV gaat volledig uit vanuit standby na verloop van tijd.

Enige manier om terug aan te krijgen is stekker langere tijd uittrekken.

Dit is sinds laatste software update, duidelijk een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Bvgv schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:27:
Zelfde probleem, LG TV gaat volledig uit vanuit standby na verloop van tijd.

Enige manier om terug aan te krijgen is stekker langere tijd uittrekken.

Dit is sinds laatste software update, duidelijk een bug.
Toevallig vallen er bij jou twee dingen samen. Het is geen bug, de voeding dient vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvgv
  • Laatst online: 18-04-2024
Dit is wel heel opvallend, inclusief de reactie van een onbekende dat het toeval is en dat ik dus, na garantie, voor de kosten zal moeten opdraaien.
Mij lijkt dit meer op een upgrade die aanleiding geeft tot defecten.
Misschien iets voor Testaankoop om dit verder te onderzoeken. Op mijn hulp kunnen ze rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
@Bvgv
Plaats je toestel achter een slimme stekker en monitor het verbruik, met name in standby. Benieuwd of je dan ook in de loop van de tijd een toename van het standby verbruik ziet, inclusief een steeds korter interval tussen de momenten dat de tv uit gaat terwijl hij in standby staat. Laatste symptoom is dat je de tv ook steeds vaker van de netspanning moet loskoppelen om hem überhaupt nog aan te krijgen.

Mbt het zelf moeten bijdragen aan de reparatie buiten garantie, dat is wellicht per winkel anders. Ik heb hem bij Kamera Express in Rotterdam gekocht (dat is hun TV-vestiging) en ik hoefde niets te betalen, bijna 3 jaar na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhan81
  • Laatst online: 11-04-2024
Sindskort heb ik de zelfde probleem met mijn oled65C12LA. Tv gaat niet aan bij stanby. Lampje brand ook niet meer. Ik moet telkens de stekker er uithalen. Ik wacht op een reactie van LG. Ze zijn wel erg traag met reageren. Tv had ik in 2021 september gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Het lijkt wel een veel voorkomend probleem, en dan juist bij de C1 serie….

Misschien een slechte batch van een bepaalde periode oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Erhan81 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 01:41:
Sindskort heb ik de zelfde probleem met mijn oled65C12LA. Tv gaat niet aan bij stanby. Lampje brand ook niet meer. Ik moet telkens de stekker er uithalen. Ik wacht op een reactie van LG. Ze zijn wel erg traag met reageren. Tv had ik in 2021 september gekocht.
Hier in dit topic is mij aangeraden om juist met de winkel waar ik de tv toendertijd had aangeschaft contact mee op te nemen, omdat je met hun te maken hebt en niks met LG zelf.

Misschien dat het proces tot reparatie dan ook sneller gaat? Zo’n winkel neemt contact op met LG via een dealer e-mail adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinzijp
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb sinds korte tijd hetzelfde euvel met mijn oled77b1la gekocht bij mediamarkt begin december 2021.

Mijn slimme stekker meer geen wattage.
Dat wordt media Markt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Robinzijp schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:53:
Ik heb sinds korte tijd hetzelfde euvel met mijn oled77b1la gekocht bij mediamarkt begin december 2021.

Mijn slimme stekker meer geen wattage.
Dat wordt media Markt bellen.
Neem contact op met mediamarkt, hun zullen bij LG een reparatie aanvraag moeten gaan indienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omar5
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Hier hetzelfde prouder een LG TV OLED77C16LA uit 2021
Ook een reparatie met korting ( coulance van LG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkopje
  • Laatst online: 07-10-2024
Mijne doet dit plotseling ook
Is van 10 juli 2021
En ik heb nog een probleem,deze is van bcc,die zijn failliet
Ik heb een lg oled65c16la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Neem even contact op met LG zelf, en vraag hoe je dit nou kan laten repareren onder garantie, en laat hier even weten wat daaruit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkopje
Dank je,ga ik meteen via mail doen
De garantie voorbij bij mij
Gemaild,nu even afwachten

[ Voor 22% gewijzigd door witkopje op 23-08-2024 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witkopje
Vandaag heeft er al iemand gebeld,eerste opmerking,je zult hem wel hebben laten vallen
Ja hoor,ik ben een vrouw van 70 en wandel rond met dat zware ding
Toen werd hij vriendelijker,ik heb foto van de nota en van de achterkant van de tv moeten maken en appen,binnen 2 dagen krijg ik een prijs,met coulance
Maar eerst moest ik de tv uittrekken,en weer insteken,baterijen uit de afstandsbediening halen
Alsof ik dat allemaal al niet geprobeerd had
Toen was het,terug naar de fabrieksintelling zeten,dat heb ik geweigerd,begreep hij dus niks van

Toen ik zei dat er meer klachten over dit toestel van jaar 2021 waren zei hij,ja maar,alle toestellen die wel goed zijn leest u niets over,alleen maar die enkele met een probleem,ik ben gewoon beleefd gebleven,maar het liefste................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
witkopje schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:18:

Toen ik zei dat er meer klachten over dit toestel van jaar 2021 waren zei hij,ja maar,alle toestellen die wel goed zijn leest u niets over,alleen maar die enkele met een probleem,ik ben gewoon beleefd gebleven,maar het liefste................
Mocht dit punt weer ter sprake komen, dan heel concreet worden en naar dit topic verwijzen. Zowel qua technische onderbouwing van dat het toestel daadwerkelijk defect is (hij vertoont immers aantoonbaar ander gedrag, onderbouwing bestaat uit het vastleggen van het energieverbruik icm met de andere symptomen) als van de onderbouwing dat reparatie hiervan ook gratis uitgevoerd is, o.a. bij mij.

Verder een vrij brutaal persoon door zo maar even te veronderstellen dat je hem hebt laten vallen. Behalve brutaal is het ook nog eens een vrij domme uitspraak omdat het geen enkel verband tussen de klacht en de oorzaak legt.

Ik hoop dat je verder gewoon netjes geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkopje
Dank je wel,vandaag via app foto van aankoopnota en serienummer gestuurd,kreeg vrijwel onmiddelijk een mail om te beantwoorden van een reperateur,ook gedaan,behalve een filmpje,wat moet ik filmen bij een tv die niks doet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkopje
Het viel me niet meteen op,maar een bedrijf uit dordrecht???
Volgens mij weten ze niet waar meerssen ligt,dat is tegen maastricht aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkopje
Ooow dat is het hoofdkantoor,bijkantoor in landgraaf,had het gevraagd,je krijgt via de app heel snel antwoord,en vriendelijk antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witkopje
Prijsopgave is 186 euro,mits het de voeding is,wel minus de coulance al,,dank jullie wel allemaal,ik hoop dat het dan opgelost is,zou niet weten wat het anders zou zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witkopje
Monteur is geweest
En hoera,de tv is gemaakt,en hoera,het was inderdaad de voeding
Nette man,en snel gefixt,denk een minuutje of 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 15:45
Zelfde probleem sinds een week.

Hier ook belangrijk om melden: probleem deed zich onmiddellijk voor na software update... Heel verdacht allemaal.

Ga eens proberen om de firmware terug te zetten naar een vorige versie via usb. Iemand dit reeds geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Erraa schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:04:

Hier ook belangrijk om melden: probleem deed zich onmiddellijk voor na software update... Heel verdacht allemaal.
Helaas speelt de update geen enkele rol, het is een toevalligheid, meer niet. Zoals je kan lezen sluipt de storing er langzaam in en gaat het daarna van kwaad tot erger. De logging mbv de slimme stekker was heel erg duidelijk, en gaf onder meer aan dat het probleem zich al voordeed voordat er van een update sprake was. Ik zag daarmee geen enkele reden meer om verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erraa
Frequent voorkomend en gekend probleem dus, vooral bij de c1 serie van 2021?
Iets mee te doen bij de consumentenbescherming?

• storchaveli
Erraa schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:41:
Frequent voorkomend en gekend probleem dus, vooral bij de c1 serie van 2021?
Iets mee te doen bij de consumentenbescherming?
Daar begint het wel steeds meer op te lijken..

Betreft de jouwe ook het 65 inch model?
Want dan lijkt het vooral bij de 65 inch modellen uit 2021 voor te komen

• Mars trigger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02 20:32
LG TV 77/78" OLED77C16LA

Hier hetzelfde probleem.
Standby lampje gaat uit. Hierna gaat hij niet meer aan.

Na een aantal keren de stekker er in en eruit, zorgt ervoor dat hij het weer doet, totdat je hem weer uitzet, dan kan je het weer herhalen met de stekker.
Vandaag moederbord vervangen, dit heeft het niet opgelost, hierna ook de voeding, nu lijkt het opgelost.
Gelukkig nog onder garantie.

Wel apart dat dit nu in 2024 begint te spelen.
Netjes opgelost door lg aan huis.

• Skynett
storchaveli schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:44:
[...]

65C1 werden eenvoudigweg meer verkocht dan de 77C1. Beide hebben er gewoon last van.

• storchaveli
Mars trigger schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:15:
LG TV 77/78" OLED77C16LA

Hier hetzelfde probleem.
Standby lampje gaat uit. Hierna gaat hij niet meer aan.

Na een aantal keren de stekker er in en eruit, zorgt ervoor dat hij het weer doet, totdat je hem weer uitzet, dan kan je het weer herhalen met de stekker.
Vandaag moederbord vervangen, dit heeft het niet opgelost, hierna ook de voeding, nu lijkt het opgelost.
Gelukkig nog onder garantie.

Wel apart dat dit nu in 2024 begint te spelen.
Netjes opgelost door lg aan huis.
Hopelijk heb je niet voor het vervangen van het moederbord moeten betalen, want het is echt het voedingsbord dat het probleem geeft

• storchaveli
Skynett schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:38:
[...]

65C1 werden eenvoudigweg meer verkocht dan de 77C1. Beide hebben er gewoon last van.
Inderdaad, ik heb volgens mij (nog) geen 48, 55 of 83 inch C1 model voorbij zien komen met dit probleem

• Mars trigger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02 20:32
storchaveli schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:03:
[...]

Hopelijk heb je niet voor het vervangen van het moederbord moeten betalen, want het is echt het voedingsbord dat het probleem geeft
Voor mij viel het onder garantie, gelukkig.
Maar beiden zijn wel vervangen, dus ook een nieuw moederbord :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mars trigger op 19-09-2024 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ ieder die tegen zoiets aanloopt:
In Nederland heb je recht op garantie gedurende de te verwachten economische levensduur. Na 3 jaar mag jij aannemen dat je tv het nog perfect doet en dus zal de verkoper jou nog steeds onder garantie moeten helpen. Dat geldt natuurlijk niet voor verkeerd gebruik.

https://www.rijksoverheid...gaat%20dan%20het%20andere

[ Voor 74% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2024 13:37 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Erraa
storchaveli schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:44:
[...]

Hier de 77 inch versie, ook gekocht in 2021 (plattetv.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Erraa schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:04:

Ga eens proberen om de firmware terug te zetten naar een vorige versie via usb. Iemand dit reeds geprobeerd?
Heb je al met LG contact opgenomen voor een reparatie?

Zo ja, hoe staat het er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erraa
storchaveli schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:55:
[...]

Heb je al met LG contact opgenomen voor een reparatie?

Zo ja, hoe staat het er voor?
Heb ik gedaan. Zelf uiteindelijk moeten terugbellen gezien ze nog extra details nodig hadden. Ze hebben me zo'n 2 weken geleden beloofd een voorstel te sturen, maar tot de dag nog niets ontvangen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 20:39
Hier een redelijk tevreden gebruiker van een LG OLED65CX6LA, in 2021 bij kameraexpres gekocht.
Ik had geen aanvullende garantieregeling gekocht.
Verder hetzelfde probleem sinds lente, maar door dit topic op het juiste spoor gekomen.

Contact opgenomen met kamera expres en na 2 weken werd het moederbord vervangen, dat laatste ging echt vrij snel, waarbij helaas wel een kabel niet goed terug werd geplaatst dus moest ik alsnog een beugel ff los schroeven.

Moest helaas wel bijbetalen, als ik @Jorgen hierboven begrijp had ik dat eigenlijk niet hoeven doen.
Geeft beetje zure nasmaak, verder was de service wel duidelijk in hun correspondentie.
Uw televisie heeft een gebruiksduurverwachting van 72 maanden. Uw heeft 42 maanden
gebruik gemaakt van uw televisie. Dit is 58% van de totale gebruiksduurverwachting. Kamera
Express zal daarom instaan voor 42% van de totale reparatiekosten.
De totale reparatiekosten zijn €211.23
De kosten voor u komen daarmee uit op €122.51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Megupe schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:29:
Hier een redelijk tevreden gebruiker van een LG OLED65CX6LA, in 2021 bij kameraexpres gekocht.

Contact opgenomen met kamera expres en na 2 weken werd het moederbord vervangen
Dat is een model van een jaargang eerder dan wat hier tot nu toe besproken is. Ook is bij jou iets anders vervangen dan bij de C1 modellen, waar bij juist de voeding vervangen dient te worden en het moederbord gewoon blijft zitten.

Maar fijn dat je tv weer gerepareerd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Skynett op 09-10-2024 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Megupe schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:29:
Ik had geen aanvullende garantieregeling gekocht.
Verder hetzelfde probleem sinds lente, maar door dit topic op het juiste spoor gekomen.

Contact opgenomen met kamera expres en na 2 weken werd het moederbord vervangen, dat laatste ging echt vrij snel, waarbij helaas wel een kabel niet goed terug werd geplaatst dus moest ik alsnog een beugel ff los schroeven.

Moest helaas wel bijbetalen, als ik @Jorgen hierboven begrijp had ik dat eigenlijk niet hoeven doen.
Geeft beetje zure nasmaak, verder was de service wel duidelijk in hun correspondentie.

[...]
De Rijksoverheid en ook Consuwijzer hebben daar websites over wat je rechten zijn binnen de verwachte levensduur. Ik vind die 72 maanden nog erg kort want dat is maar 6 jaar. Van een luxe Oled TV mag je echt wel meer dan 6 jaar goede werking verwachten. In dat geval heb je nog recht op garantie.

Zie https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:00
Het klopt inderdaad dat een televisie in deze klassen minimaal 6-7 jaar mee moet kunnen gaan. Uit mijn eigen ervaring met mijn eigen televisie heb ik een LG 55EG910V een 55-inch Full-HD OLED televisie gekocht in Mei 2016 (Model 2015) en werkt nog steeds naar behoren toen gekocht voor 1499 euro.

Ik zou zeker als ik jou was gaan klagen bij de verkoper en eisen dat het gemaakt wordt of anders koop je daar nooit meer erbij zeggen. Ze moeten voor jou met een oplossing komen. Zelfs als de garantie van 2 jaar voorbij is moeten ze iets voor jou regelen. Je kan zeggen de levensverwachting niet behaald.

Succes!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:40
Ik heb een LG OLED65CX6LA en heb dit probleem ook sinds vandaag. Ik heb deze 65 inch OLED tv in juli 2020 gekocht bij plattetv(was toen €2.599). Achteraf realiseer ik me dat ik al eerder moeite had om de tv middels de afstandsbediening aan te zetten, maar ik weet dat toen aan het niet goed richten van de afstandsbediening.

Vandaag zag ik dat het rode standby lampje niet meer brandde en ik kreeg de TV niet meer aan met de afstandsbediening. In eerste instantie dacht ik dat het aan de batterijen van mijn afstandsbediening lag, maar vervanging door nieuwe batterijen gaf geen soelaas. Na de stroom even van de TV gehaald te hebben startte hij weer op.

Toen ben ik gaan googelen en kwam op deze site terecht: ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Het is zeer waarschijnlijk een probleem met de voedingskaart.

Ik ben nog verder gaan googelen en kwam op deze site van LG: https://www.lg.com/nl/ond...W_h3Tpv-kXFrHgnayqP-OyAzG

Daar staat kort samengevat dat er in 2020 door LG een gratis vervangingsprogramma is geweest voor de TV-voedingskaart van bepaalde modellen OLED TV’s van 2026 t/m 2019. Er zou sprake zijn van een overhittings probleem.
Blijkbaar waren er al vanaf 2016 problemen met de TV-voedingskaarten van LG OLED tv’s en dan valt het me zwaar tegen van LG dat ze dat bij de modellen van 2020 en 2021 niet meteen hebben aangepast.

Ik ga deze week bij PlatteTV/Hellotv vragen hoe ik nu verder moet. Het valt me zwaar tegen dat een TV van € 2.500 nu al mankementen gaat vertonen en ook dat LG al in 2020 wist van deze problemen bij modellen vanaf 2026.
Het vertrouwen in LG heeft wel een flinke douw gekregen. Als reparatie te duur wordt, denk ik niet dat ik weer een LG neem. Mijn vorige TV was een Samsung en die hangt nu in mijn slaapkamer. Hij is wel verouderd maar functioneert nog prima voor een TV van 15 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxotes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecniv010
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 11:47
Helaas hier ook een 65" C1 na 3 jaar volledig onbruikbaar geworden. Standby lampje uit, televisie dood.

Ben in contact getreden met LG en heb een eerste voorstel gehad, maar daar ga ik niet mee akkoord, een tv van dit bedrag mag simpelweg niet zo snel kapot gaan. Als ik zo het internet afstruin is dit een heel breed probleem en zou LG dit uit vrees voor imagoschade al gratis moeten repareren.

Moet sowieso zeggen dat ik de service tot dusver beneden peil vind. Meerdere keren ticket zelf op moeten volgen, mailen via het contactformulier werkt niet (wordt niet verzonden) en is er geen directe mail beschikbaar. Bij navraag naar dit laatste was het ook "stuur dan maar een WhatsApp" bij de klantenservice.

20 jaar positieve ervaring met dit merkt wordt op deze manier wel erg snel afgebroken moet ik zeggen.

Mocht ik een update hebben zal ik hem hier delen. Ik hoop dat LG dit wat serieuzer zal gaan nemen bij meer meldingen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Ecniv010 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:10:
Helaas hier ook een 65" C1 na 3 jaar volledig onbruikbaar geworden. Standby lampje uit, televisie dood.

Ben in contact getreden met LG en heb een eerste voorstel gehad, maar daar ga ik niet mee akkoord, een tv van dit bedrag mag simpelweg niet zo snel kapot gaan. Als ik zo het internet afstruin is dit een heel breed probleem en zou LG dit uit vrees voor imagoschade al gratis moeten repareren.

Moet sowieso zeggen dat ik de service tot dusver beneden peil vind. Meerdere keren ticket zelf op moeten volgen, mailen via het contactformulier werkt niet (wordt niet verzonden) en is er geen directe mail beschikbaar. Bij navraag naar dit laatste was het ook "stuur dan maar een WhatsApp" bij de klantenservice.

20 jaar positieve ervaring met dit merkt wordt op deze manier wel erg snel afgebroken moet ik zeggen.

Mocht ik een update hebben zal ik hem hier delen. Ik hoop dat LG dit wat serieuzer zal gaan nemen bij meer meldingen. We gaan het zien.
Andddd another one bites the dust, eigenlijk moet LG dit gewoon erkennen als een probleem in de C1 serie en kosteloos oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecniv010
storchaveli schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:16:
[...]

Andddd another one bites the dust, eigenlijk moet LG dit gewoon erkennen als een probleem in de C1 serie en kosteloos oplossen
Helemaal mee eens, ik heb inmiddels terugkoppeling vanuit LG dat die van mij onder garantie hersteld gaat worden. Dus laat je vooral niet afpoeieren en zet door.

Erg jammer dat het langs deze weg moest, want heb me best kwaad moeten maken.

Heel veel sterkte aan eenieder die dit proces nog door moet gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Ecniv010 schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:54:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb inmiddels terugkoppeling vanuit LG dat die van mij onder garantie hersteld gaat worden. Dus laat je vooral niet afpoeieren en zet door.

Erg jammer dat het langs deze weg moest, want heb me best kwaad moeten maken.

Heel veel sterkte aan eenieder die dit proces nog door moet gaan!
Ik ben toendertijd (helaas) akkoord gegaan met een reparatie bedrag met coulance korting, maar allang blij dat het gefixt was!

Mooi dat jij het nu gratis opgelost gaat krijgen! 😁👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Ik kwam ook op dit topic, omdat ik precies hetzelfde probleem heb als velen hier. En ook weer typisch:
LG OLED65CX6LA eind 2020 gekocht (bij PlatteTV) inclusief een extra garantiepakket (3 jaar totaalservice ipv standaar garantie van 2 jaar). En nu het net een jaar buiten die garantie is begeeft de tv het. Ik kreeg de volgende reactie vanuit HelloTV:
Helaas is de fabrieksgarantie verlopen, waardoor de reparatie niet geheel kosteloos zal zijn.
We vragen graag een prijsopgave voor u aan, dat is kosteloos en dan dat zal een vrijblijvende offerte zijn, die u dus kunt weigeren.

Immers heeft de tv een langere levensduur, waardoor er een coulance berekend zal worden.
Dit zal door het merk gedaan worden.

Mochten de kosten te hoog uitvallen, kan er gekeken worden voor een nieuwe tv met een scherpe prijs!

Het enige positieve is dat ik niet zelf nu naar LG hoef en te hopen op een redelijk voorstel met coulance. Dat wordt nu hopelijk al in gang gezet. Binnen een aantal dagen hoor ik meer van de servincepartner van LG: GXO/Ce repair.
Moet zeggen dat ik nog niet weet of ik de strijd verder aan ga met ze. Prioriteit heeft voor mij dat de tv zsm gefixt wordt en ik hopelijk nog wat jaren vooruit kan. Niet voor een belachelijk bedrag natuurlijk. Maar ik lees hier in dit topic enigszins schappelijke coulance prijzen. Al blijft het eigenlijk echt slordig dat dit bij een zo veelvoorkomend probleem bij een dergelijke high end tv niet kosteloos wordt gefixt. Want dit heeft echt niks met gebruik te maken. Alleen al in dit topic (maar ook bij talloze Reddit topic) betreft het allemaal tv's rond 2020/2021 die na 3 á 4 jaar dit (voedings?) probleem hebben.

Heb dus niet veel toe te voegen van eerder mensen hier, maar vond het wel goed om het te melden. De LG OLED tv's zijn waanzinnig en krijgen terecht hoge cijfers, maar dit lijkt me toch wel echt een dingetje. Misschien iets voor Tweakers om in te duiken en/of rekening mee te houden bij toekomstige recensies? Moet zeggen dat ik eerder nog weinig wanklanken heb gehoord over de LG tv's. Overal hoor en lees je al jarenlang juichende verhalen. En ja ze zijn geweldig, maar ga je nog 2000 á 3000 euro uitgeven aan een LG tv als er dit soort problemen spelen na 3 á 4 jaar? Hoop dat het hierbij blijft en het een 'incident' is bij deze specifieke lijn, maar de tijd zal het leren.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 10:22
Hier hetzelfde probleem met een 55 CX uit 2021. Net met LG gebeld en krijg een voorstel van reparatie. Wordt vervolgd. Ook verwezen naar dit topic en het topic op avforums.

Edit: Prijsopgave gehad:
Totaal excl. btw € 279,56
Coulance van fabrikant € -109,03
Totaal excl. btw € 170,53
BTW 21% € 35,81
Totaal incl. btw € 206,34
Reeds betaald € 0,00
Totaal € 206,34

[ Voor 38% gewijzigd door Vince22 op 28-02-2025 11:06 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik heb een LG C1 65 inch (2021) en heb de zelfde problemen.
Heb contact opgenomen met de verkopende partij, hopelijk wordt het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:03
Ook ik mag mij melden hier met een 77 inch C1 uit 2021. Sinds vorige week doet hij het niet meer en het gedrag lijkt op een kapotte power supply (lampje gaat knipperen om aan te gaan, je hoort de "klik" en begint opnieuw). :(

Mij gemeld bij de winkel en via CE repair wordt er middels coulance een bedrag van 200 euro gevraagd voor de reparatie waar ik niet mee akkoord ga aangezien ik er 3,5 jaar geleden bijna 3K voor heb betaald en de PSU bij veel C1/CX eigenaren na 2/3 jaar de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hier eind vorig jaar hetzelfde probleem gehad op een 65C1.
Na wat heen en weer mailen met de winkel is het gratis gerepareerd, uitgevoerd door CE Repair.

Wat dat betreft sluit ik me dus zeker aan bij @Ecniv010; laat je niet afschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Toevallig komen ze morgen mijn tv "maken", en hierin werd aangeven dat het niet onder de garantie viel.

En inderdaad rond de 200 euro komen ze het maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
Ik heb een zelfde soort issue met de LG 65C1 uit 2021. De TV gaat niet in 1 keer aan en soms moet de spanning een aantal seconden van de TV af om weer aan te kunnen gaan. Prijsopgave ontvangen van CE Repair (via de verkoper) voor het vervangen van de power supply. Uiteindelijk na coulance moet ik €213 betalen.

Is dit een slechte batch of zullen alle TV’s van LG uiteindelijk dit probleem krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecniv010
Ping83 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:19:
Ik heb een zelfde soort issue met de LG 65C1 uit 2021. De TV gaat niet in 1 keer aan en soms moet de spanning een aantal seconden van de TV af om weer aan te kunnen gaan. Prijsopgave ontvangen van CE Repair (via de verkoper) voor het vervangen van de power supply. Uiteindelijk na coulance moet ik €213 betalen.

Is dit een slechte batch of zullen alle TV’s van LG uiteindelijk dit probleem krijgen?
Kwestie van tijd voordat die gaat, heel vervelend. Met zoveel klachten online geloof ik niet meer in 1 batch. Eerder een slechte 1ste versie van de PSU. Ik zou contact opnemen met eerst de verkopende partij/ LG en laat je niet met een kluitje het riet insturen: Ik heb het tot hier moeten spelen om het gedaan te krijgen.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-05 23:01
Ping83 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:19:

Ook hier sinds een paar dagen hetzelfde probleem, gaat om een 65CX uit 2021. Met bijna dagelijkse posts over dit probleem zullen er nog wel meer volgen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:24

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ik lijk helaas sinds kort ook dit probleem te hebben :(
Betreft de OLED65C16LA
Helaas heb ik de tv bij BCC gekocht (maart 2022) en zijn deze nu failliet, als ik het goed heb. Ik kan niet in de mail terugvinden wat de garantievoorwaarden waren, en de 'MijnBCC' site bestaat ook niet meer.

Is het verstandiger direct met LG contact op te nemen? Ik kan zo even niet achterhalen of de vestiging van BCC waar ik mijn tv gekocht heb een vorm van doorstart gemaakt heeft.

@Ecniv010 Waar heb jij jouw eerste ticket/klacht/mail ingediend, en wat heb je uiteindelijk via bovenstaande link gedeeld? Ik ben wel benieuwd hoe jij via de Management Feedback verder bent kunnen komen.

fookin mad fer it

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecniv010
DikkeBMW schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:17:
Ik lijk helaas sinds kort ook dit probleem te hebben :(
Betreft de OLED65C16LA
Helaas heb ik de tv bij BCC gekocht (maart 2022) en zijn deze nu failliet, als ik het goed heb. Ik kan niet in de mail terugvinden wat de garantievoorwaarden waren, en de 'MijnBCC' site bestaat ook niet meer.

Is het verstandiger direct met LG contact op te nemen? Ik kan zo even niet achterhalen of de vestiging van BCC waar ik mijn tv gekocht heb een vorm van doorstart gemaakt heeft.

@Ecniv010 Waar heb jij jouw eerste ticket/klacht/mail ingediend, en wat heb je uiteindelijk via bovenstaande link gedeeld? Ik ben wel benieuwd hoe jij via de Management Feedback verder bent kunnen komen.
Wat ruk om te horen, heel vervelend!

Ik ben gewoon begonnen met de winkelier zelf, helaas was al snel duidelijk dat ik daar de oorlog niet mee ging winnen. (Puur om het verhaal rond te maken).

Vervolgens ben ik https://www.lg.com/nl/ond...contact-met-ons-op/email/ de mallemolen ingestapt, vervolgens meerdere malen telefonisch en via WhatsApp.

Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik van kastjes naar muren werd gestuurd en geen antwoord op mijn vragen kreeg, dat ik een 2 á 3 pagina's lange mail heb getikt. Voornamelijk het volgende:

- Dat ik helemaal klaar was met die "klantenservice";
- Het belachelijk vind dat dit een bekend probleem is LG er niks aan doet terwijl de TV's een fortuin kosten
(met meerdere links);
- Ambassadeur af was voor het merk;
- Etc.

Ik had toen binnen een dag reactie. :*) Hoewel ik wel moet bekennen dat ik van kop tot staart ongeveer 1.5 week bezig ben geweest om het gedaan te krijgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je heel veel succes!
Pagina: 1