Hallo,
Wij zijn op zoek naar een vervanger voor onze huidige CV ketel van ongeveer 23 jaar oud.
We hebben op dit moment een Vaillant VHR 18-22 C.
Even wat gegevens:
- Tussenwoning uit 1963, gedeeltelijk geisoleerd (bijna overal dubbel glas, geen vloerisolatie, matige dakisolatie).
- Verwarming staat eigenlijk alleen op de begane grond aan. Op de 1e verdieping staat de verwarming alleen in de badkamer aan en op zolder (daar hangt de CV) lopen de leidingen maar er zijn geen radiatoren.
- Woningoppervlakte van ca. 125m² en inhoud van ca. 330m3
- We hebben een normale douche, geen bad.
- In de keuken gebruiken we een kleine keukenboiler.
- Jaarverbuik ongeveer 1.100 m3.
Ik heb positieve verhalen gelezen over de Intergas Xtreme, maar nu twijfel ik tussen de Xtreme 30 (CW4) en de Xtreme 36 (CW5).
Kan iemand mij misschien wat adviezen geven over een keuze tussen deze 2 modellen rekening houdend met bovenstaande gegevens?
Zijn er nog bepaalde vereisten (voor b.v. de leidingen) voor deze modellen?
Alvast dank!
Wij zijn op zoek naar een vervanger voor onze huidige CV ketel van ongeveer 23 jaar oud.
We hebben op dit moment een Vaillant VHR 18-22 C.
Even wat gegevens:
- Tussenwoning uit 1963, gedeeltelijk geisoleerd (bijna overal dubbel glas, geen vloerisolatie, matige dakisolatie).
- Verwarming staat eigenlijk alleen op de begane grond aan. Op de 1e verdieping staat de verwarming alleen in de badkamer aan en op zolder (daar hangt de CV) lopen de leidingen maar er zijn geen radiatoren.
- Woningoppervlakte van ca. 125m² en inhoud van ca. 330m3
- We hebben een normale douche, geen bad.
- In de keuken gebruiken we een kleine keukenboiler.
- Jaarverbuik ongeveer 1.100 m3.
Ik heb positieve verhalen gelezen over de Intergas Xtreme, maar nu twijfel ik tussen de Xtreme 30 (CW4) en de Xtreme 36 (CW5).
Kan iemand mij misschien wat adviezen geven over een keuze tussen deze 2 modellen rekening houdend met bovenstaande gegevens?
Zijn er nog bepaalde vereisten (voor b.v. de leidingen) voor deze modellen?
Alvast dank!