SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Zelf gebruik ik voor beide units de MHI-AC-CTRL, die @Brummler al noemde. Dat werkt prima samen met HA en de bediening gaat prima, of we nu thuis zijn of niet.
Hallo,
Wij hebben een MHI airco. Via de integratie van Mitsibushi in Home Assistant zien wij de sensor sensor.woonkamer_energy_usage_cycle. Deze geeft het verbruik aan. Middels een helper heb ik een nutsmeter aangemaakt om het dagelijks verbruik bij te houden. Nu valt mij op dat het verbruik evenredig omhoog gaat, of te wel ieder uur komt er 0,25kwh bij. Dit klopt dan toch niet? De sensor zou toch op en neer moeten gaan per uur ipv in een ‘trappetje’ en exact het zelfde verbruik per uur (0,25kwh).
Zie ik hier iets over het hoofd?
Wij hebben een MHI airco. Via de integratie van Mitsibushi in Home Assistant zien wij de sensor sensor.woonkamer_energy_usage_cycle. Deze geeft het verbruik aan. Middels een helper heb ik een nutsmeter aangemaakt om het dagelijks verbruik bij te houden. Nu valt mij op dat het verbruik evenredig omhoog gaat, of te wel ieder uur komt er 0,25kwh bij. Dit klopt dan toch niet? De sensor zou toch op en neer moeten gaan per uur ipv in een ‘trappetje’ en exact het zelfde verbruik per uur (0,25kwh).
Zie ik hier iets over het hoofd?
[ Voor 4% gewijzigd door RSJW op 21-11-2024 08:54 ]
Vandaag mijn MHI airco laten installeren ( FDUM40VH ducted versie), en ik dacht slim te zijn om die middels de ESP van AUijtdehaag aan te sturen. Helaas kom ik er achter dat mijn printplaat helemaal geen CNS aansluiting heeft
Dus neig ik nu naar een oplossing die via XY bus (zelfde als het bedieningspaneel) aangesloten kan worden, WF-RAC heeft ook CNS nodig wat ik zo lees dus die valt af. Intesis zou kunnen maar is cloud only?
Iemand nog suggesties voor een oplossing die zonder cloud kan functioneren?
:strip_exif()/f/image/Fr1A9AlTp99a4LM448ZOoT40.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BEHZUMvqEGwKlwjwxrWXyZza.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qOaTz3uO2vHGrvk2SLAZDI1J.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Ik ga nu kijken hoe ver ik kan komen met https://github.com/Arnold-n/P1P2MQTT ik heb de bridge besteld en zal mijn voortgang hier nog delen.
Dus neig ik nu naar een oplossing die via XY bus (zelfde als het bedieningspaneel) aangesloten kan worden, WF-RAC heeft ook CNS nodig wat ik zo lees dus die valt af. Intesis zou kunnen maar is cloud only?
Iemand nog suggesties voor een oplossing die zonder cloud kan functioneren?
:strip_exif()/f/image/Fr1A9AlTp99a4LM448ZOoT40.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BEHZUMvqEGwKlwjwxrWXyZza.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qOaTz3uO2vHGrvk2SLAZDI1J.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Ik ga nu kijken hoe ver ik kan komen met https://github.com/Arnold-n/P1P2MQTT ik heb de bridge besteld en zal mijn voortgang hier nog delen.
[ Voor 59% gewijzigd door njh op 23-12-2025 23:55 . Reden: plaatjes zeggen meer dan 1000woorden :) ]
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/6YIsyOWKG3HSSQUw0B9tz4Ta.jpg?f=fotoalbum_large)