Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 10:19
Ik heb 3 partijen over de vloer gehad voor de installatie van een airco.

partij 1 komt met de airco Mitsubishi SRK/SRC 35 ZS-WF split unit airco 3.5

partij 2 komt met de airco LG DUALCOOL PC12ST.NSJ Standaard Plus 3.5 kW

partij 3 komt met de AUX split unit airco 3.5 kW

Er zit nog al prijs verschil in en de ene partij praat slecht over de van aux en de ander praat weer slecht over de merk LG.

Zelf was ik voornemens voor LG te nemen voornamelijk vanwege de merknaam en weet niet of het kwalitatief ook beter is. De Mitsubishi is natuurlijk weer qua prijs minder aantrekkelijk.

Ik ga de airco voornamelijk gebruiken als bijverwarming, huis is redelijk geisoleerd.
spouwmuurisolatie, enkele ramen zijn hr++ en enkele dubbelglas, welke komend jaar ook vervangen gaan worden. vloer isolatie staat op de planning voor april.

Voor mij is de wens budget technisch een leuk aircosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Ga je de airco's voornamelijk gebruiken om te koelen of ook om te verwarmen? Ik weet namelijk dat de LG bij multisplits een ingebakken timer heeft waarna er een oil return cycle plaats vind. Alle olie wordt dan teruggezogen naar de buitenunit. Dat kan voor minder comfort zorgen.

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
MHI = top. LG = minder, maar niet slecht en Aux = budget rommel.

Alle waar naar zijn geld. Ik verwarm al 4 jaar met een Daikin maar waarschuw je wel voor comfortproblemen zie topic L/L. Ik ben kritisch op L/L en stap over op L/W.

Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2

[ Voor 26% gewijzigd door MotorBeast op 23-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik gebruik hier 2 LG airco systemen waarvan 1 gebruikt wordt voor verwarmen. Was eigenlijk bedoeld als bijverwarming maar inmiddels is m'n gas verbruik gedaald van 950m3 naar ongeveer 200m3.

Werkt verder uitstekend. Moet wel aangeven dat het wel even wennen was, meer geluid natuurlijk maar ook de manier van verwarmen is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:06
Ik verwarm een woning uit 2004 met een LG artcool Gallery 3,5 kW op 45 m2, iets meer geluid als een standaard airco vanwege de aparte bouw van het ding, maar staat 10 keer mooier in een woonkamer.

Hij heeft ook niet alleen een klep aan de onderkant maar ook links en rechts, dus heeft naar mijn beleving een betere spreiding van de te verplaatsen lucht. Ik ervaar geen rare problemen als olie die terug de buitenunit in gaat, ik heb geen idee wat @Ruidasilva daarmee bedoeld, maar alsnog ervaar ik geen negatief comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:18
Misschien is het handig dat Sneaky88 de prijzen er bij vermeld en welk budget hij in gedachten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:09

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb overigens al enkele jaren een Aux in de woonkamer hangen (nog overblijfsel van de vorige bewoner) en die werkt ook helemaal prima. Buitenunit zorgde wel voor wat meer resonantiegeluid, maar dat is ook opgelost met extra dempers van Aliexpress tussen buitenunit en de muurbeugel. Alleen als het echt koud is buiten en er regelmatig een defrost plaatsvindt, hoor je wel eens wat opmerkelijke geluiden, maar dat hoort blijkbaar zo.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
RobertV70 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:06:
Ik verwarm een woning uit 2004 met een LG artcool Gallery 3,5 kW op 45 m2, iets meer geluid als een standaard airco vanwege de aparte bouw van het ding, maar staat 10 keer mooier in een woonkamer.

Hij heeft ook niet alleen een klep aan de onderkant maar ook links en rechts, dus heeft naar mijn beleving een betere spreiding van de te verplaatsen lucht. Ik ervaar geen rare problemen als olie die terug de buitenunit in gaat, ik heb geen idee wat @Ruidasilva daarmee bedoeld, maar alsnog ervaar ik geen negatief comfort.
Zoek maar eens in L/L topic. Een multi is niet fijn van LG. Lijkt op een defrost maar is het niet. Maar volgens mij wil TS geen multi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
Wauw bedankt voor de reacties.
Bedoeling is inderdaad voor het bijverwamen zodat cv ketel minder verbuik heeft.
Mitsui werd me ook aangeboden maar volgens mij is dat ook een budget merk. Werd me wel verteld dat dit beter is dan LG. iemand die daar iets over kan vertellen?

Budget is rond 1000 voor het apparaat. Het hoeft geen multi te zijn inderdaad.
installatiemateriaal en installatie kosten niet in berekend.
Mocht iemand nog een goede installateur omg groningen weten hoor ik het ook graag.

[ Voor 4% gewijzigd door sneaky88 op 23-02-2024 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:50

silverball

De wagen voor moderne mensen

sneaky88 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:02:
Bedoeling is inderdaad voor het bijverwamen zodat cv ketel minder verbuik heeft.
Mitsui werd me ook aangeboden maar volgens mij is dat ook een budget merk. Werd me wel verteld dat dit beter is dan LG. iemand die daar iets over kan vertellen?
Dat kan, maar Mitsubishi Heavy Industries is echt de topklasse betreft airco's. Ook kwa geluidsproductie.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:40
silverball schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:07:
[...]

Dat kan, maar Mitsubishi Heavy Industries is echt de topklasse betreft airco's. Ook kwa geluidsproductie.
In mijn ogen is Mitsubishi Heavy een budget merk en Mitsubishi electric, waarvan zeker de prof line de top van de business.

LG is mwoah AUX is een Chinese omstickeraar.

Voor een enkele airco heeft Daikin een mooie deal met de perfera.

[ Voor 13% gewijzigd door Technician- op 23-02-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:06
sneaky88 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:02:

Budget is rond 1000 voor het apparaat. Het hoeft geen multi te zijn inderdaad.
installatiemateriaal en installatie kosten niet in berekend.
Mocht iemand nog een goede installateur omg groningen weten hoor ik het ook graag.
1000 euro, dan kom je al snel op LG uit, of evt. een ander merk, mitsubishi lijkt me redelijk onhaalbaar voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky88
LG is dus een redelijke airco voor het geld. Kan ik hieruit opmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:40
sneaky88 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:16:
LG is dus een redelijke airco voor het geld. Kan ik hieruit opmaken.
Redelijk ja.
De installatie is al bijna meer dan €1000, tenzij het een makkelijke installatie is.

Mijn tip, zoek nog even verder naar een scherpe aanbieder van de MSZ-HR35VF.

Het hele goede basismodel van Mitsubishi electric moet je voor onder de €1000 makkelijk kunnen vinden.
Pagina: 1