Blijkbaar zit onze centrale verwarmingsketel (een HR combicondensatie gasketel) aan zijn laatste weken/maanden bezig.
Dit na 17 jaren trouwe dienst.
Deze stuurt met een 30kwh een 11-tal radiatoren aan en gaf ons warm water.
Ik merkte al wel wat langer dat de performantie terug aan het lopen was.
Nu qua vervanging...
Ik ben niet klaar om heel de tuin om te gaan spitten, vloerverwarming te leggen en daarbij rond de 50.000€ te gaan spenderen.
Ook ben ik van mening met mijn 6000 kwh zonnepanelen installatie dat ik niet voldoende stroom opwerk om in het warmtepomp verhaal in te stappen.
Ik verwarm nu het huis tot een 15-16 graden en van zodra we thuis zijn zetten we onze houtkachel aan voor de gezelligheid en dan gaat de temperatuur in de beneden verdieping vlotjes naar 20-22 graden zodat de gasketel niet aanspringt.
Ik kan het huis met 50° centrale verwarming, vlotjes op een 20-21 graden houden als ik wil (wel mijn radiatoren eens moeten ontluchten)
Nu er gaat zowiezo iets moeten komen.
Is dit een nieuwe combi condensatie ketel op gas ?
Is dit een electrische boiler met airco's ?
toch een soort combinatie warmtepomp of hybride systeem ?
Ik heb er weinig verstand van, maar volgens mij denk ik dat ik gewoon het beste opnieuw een gasketel omhoog hang (zal me ook het minste kosten vermoed ik)
Wat zouden jullie doen ?
Dit na 17 jaren trouwe dienst.
Deze stuurt met een 30kwh een 11-tal radiatoren aan en gaf ons warm water.
Ik merkte al wel wat langer dat de performantie terug aan het lopen was.
Nu qua vervanging...
Ik ben niet klaar om heel de tuin om te gaan spitten, vloerverwarming te leggen en daarbij rond de 50.000€ te gaan spenderen.
Ook ben ik van mening met mijn 6000 kwh zonnepanelen installatie dat ik niet voldoende stroom opwerk om in het warmtepomp verhaal in te stappen.
Ik verwarm nu het huis tot een 15-16 graden en van zodra we thuis zijn zetten we onze houtkachel aan voor de gezelligheid en dan gaat de temperatuur in de beneden verdieping vlotjes naar 20-22 graden zodat de gasketel niet aanspringt.
Ik kan het huis met 50° centrale verwarming, vlotjes op een 20-21 graden houden als ik wil (wel mijn radiatoren eens moeten ontluchten)
Nu er gaat zowiezo iets moeten komen.
Is dit een nieuwe combi condensatie ketel op gas ?
Is dit een electrische boiler met airco's ?
toch een soort combinatie warmtepomp of hybride systeem ?
Ik heb er weinig verstand van, maar volgens mij denk ik dat ik gewoon het beste opnieuw een gasketel omhoog hang (zal me ook het minste kosten vermoed ik)
Wat zouden jullie doen ?