Na jaren geleden mijn game-pc verkocht te hebben en overgestapt te zijn naar een iMac begint het toch weer te kriebelen om te gaan gamen dus ik ga er zelf weer eentje proberen te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p maar in de toekomst ook de mogelijkheid voor 4K, het is wel de bedoeling dat het systeem een paar jaar goed mee kan komen met de nieuwere games ( GTA, CoD, WoW )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de kast zat ik rond de 2000 euro te denken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles nieuw
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De behuizing Fractal Design North heb ik puur op uiterlijk gekozen en de reviews die er te vinden zijn zijn positief.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil systeem omdat hij op het bureau komt te staan
Dat hij een aantal jaar gebruikt kan worden
Ga je overklokken?
Voorlopig niet
Wat verwacht je van ons?
- Mogelijke aanpassingen waardoor het systeem beter bij elkaar past
- De voeding 850W is puur op de gok gekozen, moet dit meer/ minder?
- Is het slim om 1x een M.2 SSD te nemen of nog een andere SSD/HDD erbij voor backups/games?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p maar in de toekomst ook de mogelijkheid voor 4K, het is wel de bedoeling dat het systeem een paar jaar goed mee kan komen met de nieuwere games ( GTA, CoD, WoW )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de kast zat ik rond de 2000 euro te denken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles nieuw
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De behuizing Fractal Design North heb ik puur op uiterlijk gekozen en de reviews die er te vinden zijn zijn positief.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil systeem omdat hij op het bureau komt te staan
Dat hij een aantal jaar gebruikt kan worden
Ga je overklokken?
Voorlopig niet
Wat verwacht je van ons?
- Mogelijke aanpassingen waardoor het systeem beter bij elkaar past
- De voeding 850W is puur op de gok gekozen, moet dit meer/ minder?
- Is het slim om 1x een M.2 SSD te nemen of nog een andere SSD/HDD erbij voor backups/games?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 159,- | € 159,- |
1 | Processors | Intel Core i5-14600K Boxed | € 325,73 | € 325,73 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 264,- | € 264,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 SUPER WINDFORCE OC 12G | € 689,- | € 689,- |
1 | Processorkoeling | Montech Metal DT24 Premium | € 74,58 | € 74,58 |
1 | Ventilators | Lian Li Uni Fan SL-INF 120 RGB Triple Pack Zwart, 120mm | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Ventilators | Noctua NF-F12 PWM Bruin, 120mm | € 21,18 | € 21,18 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 148,15 | € 148,15 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 129,- | € 129,- |
Totaal | € 2.035,44 |