Hallo. Graag zoek ik jullie afvies bij de aanschaf van een nieuwe game pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe game pc samenstellen. Mijn huidig systeem is inmiddels een paar jaar oud en ik vond het een goed moment om mijn huidige pc over te dragen aan mijn dochter en voor mijzelf een nieuw systeem te bouwen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de € 2.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande lijstje neem ik mee:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel graag veel diverse spellen. Denk hierbij aan: Civ, Stelaris, Rimworld, Syties Skylines (2) COD/Warzone, Cyberpunk, Skyrim, Byond All Reason
Ik merk dat bij mijn oude build mijn cpu vaker de bottleneck is bij strategie spellen. Een snelheid boost bij fps games zou daarnaast ook niet heel vervelend zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een beetje. Ik merk dat ik heel tevreden ben over de laatste 2 Asus moederborden en minder goede ervaringen heb met een AMD grafische kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil kunnen gamen op 1440p met redelijke fps en strategie games op grotere mappen kunnen spelen zonder terug te vallen naar lange vertragingen als de PC aan de beurt is.
Verder vind ik het prettig als mijn systeem stil is en vind ik de stof filters in mijn huidige case ook heel fijn.
Liever betere kwaliteit en iets mindere prestaties dan een onbetrouwbaar systeem.
Ga je overklokken?
Mogelijk, mijn vorige systeem wel overklokt maar weet niet of ik hier nu ook zin in heb
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen krijgen op onderstaande build. Ik merk dat mijn kennis niet 100% meer up to date is en weet dus niet of dit de beste combi voor mij gaat zijn. Vooral op gebied van grafische kaarten zie ik door de bomen het bos niet meer. Mis ik nog iets? Kan het misschien slimmer?
Verder wat vragen onder de build met alternatieven die ik in mijn zoektocht tegen ben gekomen.
Build
Alternatieven
Vragen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe game pc samenstellen. Mijn huidig systeem is inmiddels een paar jaar oud en ik vond het een goed moment om mijn huidige pc over te dragen aan mijn dochter en voor mijzelf een nieuw systeem te bouwen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de € 2.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande lijstje neem ik mee:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | Alienware AW2721D Wit, Zwart | ||
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | ||
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Pro Compute, 1TB | ||
1 | Toetsenborden | Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Qwerty US) | ||
1 | Muizen | Razer Viper |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel graag veel diverse spellen. Denk hierbij aan: Civ, Stelaris, Rimworld, Syties Skylines (2) COD/Warzone, Cyberpunk, Skyrim, Byond All Reason
Ik merk dat bij mijn oude build mijn cpu vaker de bottleneck is bij strategie spellen. Een snelheid boost bij fps games zou daarnaast ook niet heel vervelend zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een beetje. Ik merk dat ik heel tevreden ben over de laatste 2 Asus moederborden en minder goede ervaringen heb met een AMD grafische kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil kunnen gamen op 1440p met redelijke fps en strategie games op grotere mappen kunnen spelen zonder terug te vallen naar lange vertragingen als de PC aan de beurt is.
Verder vind ik het prettig als mijn systeem stil is en vind ik de stof filters in mijn huidige case ook heel fijn.
Liever betere kwaliteit en iets mindere prestaties dan een onbetrouwbaar systeem.
Ga je overklokken?
Mogelijk, mijn vorige systeem wel overklokt maar weet niet of ik hier nu ook zin in heb
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen krijgen op onderstaande build. Ik merk dat mijn kennis niet 100% meer up to date is en weet dus niet of dit de beste combi voor mij gaat zijn. Vooral op gebied van grafische kaarten zie ik door de bomen het bos niet meer. Mis ik nog iets? Kan het misschien slimmer?
Verder wat vragen onder de build met alternatieven die ik in mijn zoektocht tegen ben gekomen.
Build
---|---|---|---|---|
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 156,10 | € 156,10 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 192,- | € 192,- |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 359,95 | € 359,95 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X | € 809,- | € 809,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 159,75 | € 159,75 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 70,95 | € 70,95 |
Totaal | € 1.946,27 |
Alternatieven
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X OC | € 889,- | € 889,- |
1 | Behuizingen | NZXT H5 Elite Zwart | € 119,- | € 119,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x SHIFT ATX3.0 | € 146,10 | € 146,10 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 1TB | € 95,- | € 95,- |
Vragen
- Ik ga net iets over mijn budget als ik een 4070 Ti Super koop. Is dat de investering waard?
- De fractal kast heb ik uitgekozen op looks, mijn huidige kast heeft stof filters. Deze volgens mij niet. Zouden jullie voor een kast met stof filters gaan? Bijvoorbeeld de NZXT H5?
- Op meerdere plekken kwam ik de Dark Rock Pro 4 tegen als heel goede koeler. Na wat onderzoek vond ik als tegenhanger de Noctua. Is dit de kosten waard om een stiller systeem te krijgen?
- Ik heb nu een voeding van 850 wat in het systeem zitten. Is dat niet teveel en kan ik beter voor een 750 gaan?
- Ik kreeg niet echt uitgevonden of Lexar nu beter was dan Kingston, dus heb er 1 gekozen. Hier nog advies welke (of een alternatief) ik het beste kan gebruiken?