Chromecast

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flower20
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-06 22:50
Hoi allemaal

Aangezien ik er niet meer uitkomt hoop ik hier de goude tip te vinden

We hadden altijd een Crome cast in de tv zitten nu hebben we die tv verplaats naar een andere ruimt en de zelfde crome cast er in. Nu alleen zodra ik iets stream dan is er wel geluid maar alleen nog geluid van het muziek de stemmen kan je echt totaal niet meer horen zelfs niet op volume 70. Soms hoor je wel een stem van van de persoon die dan daarna wat zeg hoor je dan weer niet. Hoop dat iemand me kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starlight96
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Heb je gekeken naar de instellingen van het geluid?
Probeer bij 'Weergave en geluid' --> 'Geavanceerde geluidsinstellingen' wat instellingen aan te passen om te kijken of dat iets oplevert.

Is het geluid wel normaal als je de tv zonder chromecast gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flower20
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-06 22:50
Ja dat heb ik al gedaan heb meerdere instelling al aangepast niks helpt, Heb zelfs via de app van google home aangepast. Krijg alleen maar dat je soms een iemand hoort praten maar de rest er om heen niet. Of het geluid zelf is heel hardt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buckwhead
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
Het klinkt alsof je alleen de Links en Rechts te horen krijgt van een multi-channel (5.1) stream.
Aangezien de stemmen dan in het center kanaal gecodeerd zitten (en soms hoor je dat dan ook nog vaag via de L/R kanalen) mis je de informatie.

Wat Starlight96 zegt: het zal met een instelling op je ChromeCast of GoogleHome te maken hebben; daarin zal je moeten aangeven of je wel of niet alleen als stereo de geluidstrack wilt versturen of ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:33
En anders de chromecast even een factory reset geven en even helemaal opnieuw instellen/configureren.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13
Het klinkt, zoals eerder vermeld, dat je bij het verplaatsen van de tv de auto settings per ongeluk hebt aangepast. Dit is denk ik een setting in de TV zelf en zal, zo vermoed ik, niets met de Chromecast te maken hebben.

Makkelijke oplossing is zowel de Chromecast als de tv even resetten naar fabrieksinstellingen en het dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:36
Volgens mij moet je bij de geluidinstellingen van je TV even kijken en daar alles op default zetten.
Ik had dit probleem toen ik mijn chromecast aan een andere TV ging, bleek dat de TV ingesteld stond voor 5.1 opeens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Dit heb ik ook gehad.
Begonnen met instellingen op de Chromecast voor geluid op stereo te zetten wat niet hielp.
Daarna CC opnieuw opgestart, geen verschil.
Toen CC opnieuw ingesteld (na reset naar fabrieksinstellingen) en toen was het wel goed.

[ Voor 58% gewijzigd door Daniel36 op 21-02-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04-06 20:15
Ik zou graag een nieuw topic starten voor de Chromecast/Google Home maar het lukt me niet te vinden hoe dat te doen. Ik zie nergens de knop voor nieuw topic. Ik doe vast iets verkeerd...

Maar omdat dit topic redelijk recent is post ik het maar hier:

Ik heb een Chromecast H2G2 gekocht. En Google Home geïnstalleerd. Nu wil ik dit ding bijwerken.

Bij het speuren kom ik steeds uit op:
Open de Google Home-app op je smartphone of tablet.
Zoek je Chromecast apparaat in de lijst van verbonden apparaten en tik erop.
Ga naar de instellingen (het tandwielpictogram).
Scroll naar beneden en zoek naar de optie ‘Fabrieksinstellingen herstellen’ of iets vergelijkbaars.
Bevestig dat je de Chromecast wilt resetten. De app zal je waarschijnlijk om bevestiging vragen, dus lees goed wat er staat voordat je op ‘Ja’ tikt.
Maar ik zie helemaal geen instellingen icoon!

Hoe moet ik dat nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

@Freek_2023
Topics kicken en -kapen is niet de bedoeling, ook als je niet gevonden krijgt een eigen topic te starten. Waarbij een Chromecast een bron is en deze vraag in Televisies, projectors & mediaspelers had gemoeten. Naar mijn weten is Tweakers niet aangepast, iets meer dan een maand geleden (en daarvoor) lukte een eigen topic openen je nog wel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.