.NL Domein parkeren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandmman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-12-2024
Het is haast ondoenlijk om je domein ergens te parkeren.
Ik gebruik MS 365 voor mijn mail hosting
Ik gebruik Cloudflare voor alle DNS en traffic zaken (dus iok gebruik de Cloudflare NS)
Uit arre moede heb ik nu nog mijn domein geregistreerd bij TransIP, want daar zat voorheen alles
Maar deze club begint én heel duur te worden én willen me steeds meer van hun diensten opdringen.

Dus ik zoek ene registrar waar ik wél mijn .nl (en mischien andere toplevels) kan vastleggen, maar wiens services ik verder niet gebruik. Wie heeft tips waar dit betrouwbaar en voordelig (<€5/j) kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:21
Vimexx?

Ik wil ook nog wel eens heen en weer verhuizen tussen Vimexx en Transip voor de korting.

Dat kan makkelijk gezien je net als ik je DNS zone bij Cloudflare hebt staan. Alleen even aanpassen van 2 DNS servers onder je domein. Mail vertraging duurt dan dus ook nooit lang.

[ Voor 95% gewijzigd door pennywiser op 20-02-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandmman
Als ik hun topic bekijk https://gathering.tweaker...ist_messages/1678737/last wordt ik niet heel blij als ik alleen al lees dat ze niet echt zich aan de wet houden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:57
Sandmman schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Als ik hun topic bekijk https://gathering.tweaker...ist_messages/1678737/last wordt ik niet heel blij als ik alleen al lees dat ze niet echt zich aan de wet houden.....
Transip hoort gewoon bij het zelfde clubje, 'Team Blue'.

Buiten om de klacht die je aangeeft is het gewoon een prima partij.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:21
Sandmman schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Ja kan. Nooit problemen mee gehad. Ze zijn wel 1 van de grotere partijen. Veel andere partijen hebben ook te maken met technische beperkingen of problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 22:47
Ik weet dat je bij mijndomein.nl ook domain only kunt registreren/verhuizen, maar niet voor < €5 per jaar, hun zitten volgens mij op € 12...

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandmman
Christoxz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Transip hoort gewoon bij het zelfde clubje, 'Team Blue'.

Buiten om de klacht die je aangeeft is het gewoon een prima partij.
Ja met TransIp heb ik ook wel "troubles" gehad. Wist niet dat zij Team Blue zijn (?!?!)

Belangrijkste is dat ze betrouwbaar (zowel qua delivery als qua administratie) zijn en lieft voordelig, hoeft niet bottom of the barrel maar ik neem feitelijk niets bij hen af wat resources vraagt anders dan een initiele registratie zeg maar (ja hun server meot ook draaien).
Dus als Vimexx die hokjes aanvinkt (wat ik zo snel niet echt in hun topic zag, sorry) dan zijn ze contender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
Heel duur voor alleen een .nl-domein valt wel mee toch? 12 Euro ex-btw per jaar, heel veel goedkoper zal je het ook niet zo snel vinden zonder bundel-korting of eenmalige acties bij een betrouwbare partij. Die registratie- en vernieuw-kosten blijven bestaan. Tevens zijn ze zo opdringerig niet? Ik krijg nooit berichten van ze...

[ Voor 18% gewijzigd door eric.1 op 20-02-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De kosten om als registrar bij SIDN een domein te registreren liggen hoger.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:21

Sebazzz

3dp

Hostnet heb ik mijn domein bij (en zakelijk ook). Geen opdringen, snelle en vriendelijke support :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:24
@Sandmman Ik gebruik oxxa.com. Daar kost een .nl domein nog geen 5 euro per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-04 16:26
Ik gebruik versio voor mijn domein en DNS beheer. Ik gebruik geen andere diensten van ze (ze zijn al te duur).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik zit bij mijn.host. Daar kost een .nl 4.99 p/j. Is onafhankelijk en goede service en DNS beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:31
Toevallig ben ik onlangs overgestapt van TransIP naar Strato. Overstap ging enorm soepel en het eerste jaar kostte het maar €0,12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:07

Zenix

BOE!

Gewoon bij cloudflare, goede prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-04 23:38
Zenix schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:33:
Gewoon bij cloudflare, goede prijzen.
Indien ze je TLD supporten zeker het beste (en anders wel top als nameserver host). Maar ondersteunen momenteel nog geen NL domein als Registrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:44
Mocht je toevallig internet bij Freedom hebben kan je daar gratis je .nl domein registreren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:52
Ik heb sinds kort ook een domein staan bij mijn.host. Tot op heden geen problemen mee gehad en alles werkt top. Zit ook DNS bij maar heb die doorgelinkt naar CloudFlare om daar pages te kunnen gebruiken.

Kost ook niet veel (€ 4,99/jaar (ex. BTW) zonder gekke tijdelijke kortingsacties, scheelt toch meer dan de helft met die € 12 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42

Zorian

What the fox?

Je kan je domein ook gewoon bij Cloudflare zelf onderbrengen, een .nl is daar niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:05
Zorian schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:26:
Je kan je domein ook gewoon bij Cloudflare zelf onderbrengen, een .nl is daar niet duur.
Hoe dan?
WebsiteNaam.nl cannot be registered as Cloudflare does not yet support the ".nl" extension.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:59
Hier zijn toch legio opties voor

namecheap
godaddy
asura

etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

158.nl nog net iets goedkoper dan mijn.host.

Of intention ook nette prijzen en telefonisch bereikbaar (wel net boven je budget).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:36

jurroen

Security en privacy geek

Duke of Savage schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:03:
Ik gebruik versio voor mijn domein en DNS beheer. Ik gebruik geen andere diensten van ze (ze zijn al te duur).
Ren, als je nog kunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dk0yP1jwIjIf8VPSS00zihdiHN0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/c97TGxHfmPpJW9OVrrbMD7aI.gif?f=user_large

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb de domeinen bij ovh.com staan, niet de goedkoopste, wel erg goedkoop. Het is een hele grote partij in frankrijk wat als voordeel heeft dat de infrastructuur robuust is en de support in orde is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:31
@Zenix @Zorian Een .nl kan dus niet bij Cloudflare:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpM5KYkF9b0_MTbFdxplrJRcuuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k9F09ckXgwLWyI5KBFFYT6DP.png?f=user_large

En ik weet zeker dat het sowieso niet gaat voor verhuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik host bij Contabo, maar heb mijn domeinen en dns records bij Vimexx. Werkt al lange tijd prima.

[ Voor 4% gewijzigd door ahbart op 21-02-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42

Zorian

What the fox?

alex3305 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:24:
@Zenix @Zorian Een .nl kan dus niet bij Cloudflare:

[Afbeelding]

En ik weet zeker dat het sowieso niet gaat voor verhuizingen.
Bijzonder, dan heb ik misschien mazzel gehad en/of gebruik gemaakt van iets tijdelijks of een test ofzo, want ik kon destijds gewoon mijn .nl naar Cloudflare verhuizen, zie nu inderdaad dat het niet meer kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandmman
Thanks All.... Ik vind NL partijen wel fijn voor dit soort zaken. En aangezien ik graag zaken spreid en niet alles in 1 mandje wil (want bij problemen ben je dan alles kwijt) ga ik denk ik eens kijken bij mijn.host, vooral ook omdat ik van 158 niet veel vinden kan verder al zien ze er niet "onbetrouwbaar" uit of zo.

Voor de goede orde, de registrar die kosten maakt is feitelijk SIDN en die vragen 4,14 ex, de tussenpartij voert alleen een admi handeling door en maakt dan verder geen kosten behalve die voor betalingsverkeer. Dat is in mijn ogen wel belangrijk om mee te nemen. Daarom is een prijs <5/j redelijk, maar 0,12/j dus weer niet ( dat is zo ver onder de prijs....) En dus > 6/j ook moeilijk en dus de 12/j van TransIP al helemaal niet.
Pagina: 1