Beste optie voor tijdelijk internet tot glasvezel er is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wij gaan over enkele maanden verhuizen naar een zo goed als hagelnieuwe woning. Er ligt Ziggo kabel en wij worden op Delta glasvezel aangesloten, de offerte en betaling is er allemaal al door en vanaf nu is het ±12 weken wachten tot de aannemer begint (we horen binnenkort wat preciezer wanneer van de aannemer).

Er komt dus een periode van misschien maar 1 week, misschien 2-3 maanden dat we nog geen glasvezel hebben. Die wil ik zo optimaal mogelijk overbruggen.

Rekening houdend met dat ik veel thuis werk is een degelijke verbinding wel nodig voor videobellen en verbindingen die ik gedurende de werkdag moet leggen met soms VPN, soms remote desktop, dat soort dingen. Dus veel stotters die dergelijke verbindingen regelmatig verbreken is niet wenselijk.

Ik heb al bij Ziggo gekeken maar daar zit je sowieso 1 jaar aan vast. KPN biedt ADSL maar dat is 10/1 Mbit/s up/down, dat is echt te traag.

Andere opties die ik heb bedacht zijn:
- Starlink €50/mnd met €10/mnd huur voor apparatuur en eenmalig €23, volgens adrescheck beschikbaar en geen contract dus maandelijks opzegbaar, lijkt me op zich ook een leuke optie om te proberen
- Ik heb KPN mobiel onbeperkt abo op 5G (nog een oudere van vorig jaar dus geen snelheidslimiet), ik zou een mobiel access point kunnen kopen (mijn router heeft geen 4G/5G module of optie) maar dan moet ik volgens mij wel mijn sim daarin plaatsen (en dus ben ik telefonisch niet bereikbaar) en dagelijks bij 20GB een nieuwe bundel aanvragen (al denk ik niet snel daar tegenaan te lopen)
- KPN ADSL is wel maandelijks opzegbaar, maar 10/1 Mbit/s is wel extreem traag
- Ziggo kabel Lite 100/10 Mbit/s is prima qua snelheid, maar 1 jaar is wel op dit moment 9*42,50 + 3*21,25 = € 446,25

Wat lijkt jullie de beste optie om tijdelijk te overbruggen?

Beste antwoord (via MooDyBLueS op 18-02-2024 20:03)

Anoniem: 1986520

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:59:
en wij worden op Delta glasvezel aangesloten

Begin met jezelf niet voor de gek te houden….. zolang die glasvezel niet werkend in je meterkast is aangesloten heb je gewoon nul zekerheid hoe lang het echt gaat duren.

Neem gewoon vanaf je gewenste startdatum een Ziggo abo. En als glas zo belangrijk is eentje die maandelijks oozegbaar is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33
ADSL lijkt mij raar in een nieuwbouw pand. KPN legt bij jou nog analoge telefonie aan?
Starlink is niet betrouwbaar, een paar keer per dag kan je van satteliet wisselen en dat duurt net iets langer dan wisselen van wifi netwerk. :+ Reken in minuten. Is dus beter geworden in NL.
Ziggo kost je 12x het maandbedrag.
5G kost je een goede router en een extra abonnement als je wilt blijven bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 18-02-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:46
Weet je zeker dat DSL wel beschikbaar is? In principe wordt koper bij nieuwbouw niet meer aangelegd, ook in gebieden waar KPN zelf niet levert via glasvezel legt men liever niks aan dan nu nog koper aan te leggen.
Als een oude woning wordt gesloopt en er iets nieuws komt, blijft het adres natuurlijk hetzelfde maar is de kabel weg, daar houd zo'n postcode check geen rekening mee, en die kabel vervolgens weer ff naar binnen brengen zit er ook niet in.
Ik zou naar een Sim met 4g dongel/router optie kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jadjong schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:10:
<>
Starlink is niet betrouwbaar, een paar keer per dag kan je van satteliet wisselen en dat duurt net iets langer dan wisselen van wifi netwerk. :+ Reken in minuten.
<>
Dit is echt complete onzin. Die wisselingen gebeuren merk je niets van en gebeuren om de zoveel minuten, je ziet er altijd meerdere gelijk (net zoals GPS).
edit: en als jouw WIFI ook zo traag wisselt heb je je netwerk niet op orde.

Starlink zou (mits je de schotel kan huren) mijn voorkeur hebben.

Ik heb zelf starlink
[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 18-02-2024 18:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nicodier
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-06 20:54
Je kunt Ziggo bellen om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten. Je ziet dan af van eventuele promotiekorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33
franssie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:16:
[...]

Dit is echt complete onzin. Die wisselingen gebeuren merk je niets van en gebeuren om de zoveel minuten, je ziet er altijd meerdere gelijk (net zoals GPS).
Dan had ik niet voldoende satteliet in de buurt.
Hoe kom je bij traag wifi wisselen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12

FreakNL

Well do ya punk?

Omdat hij ironie niet begrijpt…

Maar Starlink lijkt me overkill. Gewoon lekker 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jadjong schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:28:
[...]

Dan had ik niet voldoende satteliet in de buurt.
Hoe kom je bij traag wifi wisselen. :?
Uit jouw post
at duurt net iets langer dan wisselen van wifi netwerk. :+ Reken in minuten.
Maar het is wel belangrijk dat je goed vrij zicht hebt, of je zat in de eerste Beta - daar was wel wat uitval inderdaad (maar die was dacht ik niet in NL beschikbaar).
Hoe dan ook het werkt bij mij prima.

@FreakNL je hebt ironie en onware uitspraken, ook al daat daar een :+ achter. In dat geval, post dan niets.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 18-02-2024 18:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • Beste antwoord
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

en wij worden op Delta glasvezel aangesloten

Begin met jezelf niet voor de gek te houden….. zolang die glasvezel niet werkend in je meterkast is aangesloten heb je gewoon nul zekerheid hoe lang het echt gaat duren.

Neem gewoon vanaf je gewenste startdatum een Ziggo abo. En als glas zo belangrijk is eentje die maandelijks oozegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Anoniem: 1986520 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:50:
[...]

Precies dit. Recente glasvezel topics voldoende berichten dat het bij vele allemaal uitloopt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Oh ik nu pas dat er ook Ziggo is. Gewoon dat nemen dan. Vaak krijg je ook een half jaar korting ofzo. Kijk je over een jaar verder. Of 1 die maandelijks opzegbaar is.

Niks mis met Ziggo.

Sowieso heb je als tweaker natuurlijk je eigen infra, dus gewoon ziggo modem in bridge en eigen router erachter en eigen wifi. Stap je ooit over op glas is het een kwestie WAN overprikken en klaar.

[ Voor 44% gewijzigd door FreakNL op 18-02-2024 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gewoon jaartje Ziggo doen.. eventueel met dikke kortingen voor 1 jaar of je belt ze en vraagt om per direct maandelijks opzegbaar... echter betaal je dan meteen de volle mep per maand...

en glasvezel opleveringen duren vaak langer dan je zou willen... als ze nu over 12 weken spreken is het in veel gevallen eerder het dubbele dan niet driedubbele voor er aktief wat is :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
gjtm schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:11:
Weet je zeker dat DSL wel beschikbaar is? In principe wordt koper bij nieuwbouw niet meer aangelegd, ook in gebieden waar KPN zelf niet levert via glasvezel legt men liever niks aan dan nu nog koper aan te leggen.
Als een oude woning wordt gesloopt en er iets nieuws komt, blijft het adres natuurlijk hetzelfde maar is de kabel weg, daar houd zo'n postcode check geen rekening mee, en die kabel vervolgens weer ff naar binnen brengen zit er ook niet in.
Ik zou naar een Sim met 4g dongel/router optie kijken.
Nu je het zegt, ik weet het niet zeker nee. Maar als ik een postcodecheck doe zie ik dat daar alleen "standaard internet" beschikbaar is met het abo van 100/10 Mbit/s maar met waarschuwing erbij dat op mijn adres alleen 10/1 Mbit/s gehaald kan worden.

Maar als dat geen ADSL is, wat dan? KPN heeft naar mijn weten toch alleen telefonie en glasvezel? Wij hebben nu (huidige woning) KPN glasvezel maar op het nieuwe adres is glasvezel KPN niet hun "servicegebied", Delta voert dat daar uit.

Er heeft overigens nooit eerder een woning gestaan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
franssie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:16:
[...]

Starlink zou (mits je de schotel kan huren) mijn voorkeur hebben.

Ik heb zelf starlink
[SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie
Thanks! Ik ga dat topic eens doornemen. Maakt het qua bereik nog uit waar je in NL woont? Wij komen in de kop van Overijssel te wonen in een wat kleiner dorp.

En wat bedoel je met "mits je de schotel kan huren"? Als ik die optie op de Starlink website voorgeschoteld krijg is dat mogelijk lijkt mij? Of zitten er nog achteraf checks in die het al dan niet mogelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
nicodier schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:24:
Je kunt Ziggo bellen om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten. Je ziet dan af van eventuele promotiekorting.
Oeh, dat is ook wel een interessante dan. Promotie maakt me niet uit. Then again, Starlink lijkt me als tweaker wel gaaf om uit te proberen, kan ik in ieder geval opscheppen zeggen dat ik dat ook eens gehad heb. :P

Maar het is wel de meest veilige optie om Ziggo maandelijks opzegbaar te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26
Kan je je telefoon niet gewoon in hotspot modus zetten? Scheelt je gedoe met niet bereikbaar/sim wissel en 5g modem. Gewoon hele dag aan de stroomkabel en wellciht af en toe een 20gb limiet door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Anoniem: 1986520 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:50:
[...]

Goed punt, ik ga er inderdaad vanuit dat het redelijk soepel verloopt, maar wie weet duurt het nog erg lang.

Denk dat als het klopt dat Ziggo maandelijks opzegbaar telefonisch af te sluiten is en Starlink ook zonder contract te gebruiken is, dat ik die beide eens ga overwegen. Starlink omdat het me ook gaaf lijkt, Ziggo als veilige optie. Van Ziggo weet ik in ieder geval dat ik ook een paar weken voor verhuizing dat nog af kan sluiten, alles ligt er al en wordt ook door de huidige bewoners gebruikt, dus dat lijkt me alleen een administratief iets en het modem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
brokenp schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:00:
Kan je je telefoon niet gewoon in hotspot modus zetten? Scheelt je gedoe met niet bereikbaar/sim wissel en 5g modem. Gewoon hele dag aan de stroomkabel en wellciht af en toe een 20gb limiet door
Ja alleen met een gezin van 4 ben ik bang dat het bereik niet afdoende is, zeker niet als ik straks op de werkkamer zit te werken en er afhankelijk van dag/tijdstip anderen thuis zijn en in de woonkamer zitten.

Lijkt mij niet dat een telefoon hotspot dat soort afstanden/verdiepingen weet te overbruggen zoals een router/AP dat doet, toch? Vandaar dat ik dacht aan een centraal AP met 5G module.

Hoe dan ook, ik denk inmiddels wel gezien alle antwoorden dat het Starlink of Ziggo maandelijks opzegbaar wordt. Wel zo makkelijk die laatste of wel zo gaaf die eerste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:54:

[...]

Nu je het zegt, ik weet het niet zeker nee. Maar als ik een postcodecheck doe zie ik dat daar alleen "standaard internet" beschikbaar is met het abo van 100/10 Mbit/s maar met waarschuwing erbij dat op mijn adres alleen 10/1 Mbit/s gehaald kan worden.

Maar als dat geen ADSL is, wat dan? KPN heeft naar mijn weten toch alleen telefonie en glasvezel? Wij hebben nu (huidige woning) KPN glasvezel maar op het nieuwe adres is glasvezel KPN niet hun "servicegebied", Delta voert dat daar uit.
Op langere afstanden van een kabelverdeler of centrale kan je met VDSL ook 10mbit halen.

Stuur me eens per DM de postcode/huisnummer van het nieuwe adres, dan kan ik eens kijken wat mijn systeem zegt wat er daar precies beschikbaar is (ik ben KPN monteur).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:57:
[...]

<>
En wat bedoel je met "mits je de schotel kan huren"? Als ik die optie op de Starlink website voorgeschoteld krijg is dat mogelijk lijkt mij? Of zitten er nog achteraf checks in die het al dan niet mogelijk maken?
Ik had ergens eens gelezen dat ze dat niet meer deden, maar blijkbaar wel, als je het kan bestellen komt het goed en sowieso is er een proefperiode van twee weken dacht ik.

Je moet dus wel vrij zicht hebben, dus geen hoge bomen of flats richting zuiden. Je kan dacht ik vooraf al met de app testen wat die er van vindt.

Maar als Ziggo per maand kan is dat ook een goede optie.
Ik heb een tijdje ook met thetering KPN gewerkt via een telefoon en die dan via een AP weer aan de rest van mijn netwerk gehangen, werkte ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:02:
[...]

Goed punt, ik ga er inderdaad vanuit dat het redelijk soepel verloopt, maar wie weet duurt het nog erg lang.

Denk dat als het klopt dat Ziggo maandelijks opzegbaar telefonisch af te sluiten is en Starlink ook zonder contract te gebruiken is, dat ik die beide eens ga overwegen. Starlink omdat het me ook gaaf lijkt, Ziggo als veilige optie. Van Ziggo weet ik in ieder geval dat ik ook een paar weken voor verhuizing dat nog af kan sluiten, alles ligt er al en wordt ook door de huidige bewoners gebruikt, dus dat lijkt me alleen een administratief iets en het modem opsturen.
Ach dat Starlink. Als je er 10 minuten mee gespeeld hebt is het nieuwe er ook wel af. Er komt een UTP kabeltje uit waar internet op zit. Big fucking deal….

Het hele concept erachter is natuurlijk wel super-interessant. Ze zetten ff in twee jaar tijd de gehele maritieme sector op zijn kop. Maar het product wat je uiteindelijk gebruikt? Meh, daar is niks interessant aan. Antennetje uitklappen en gaan.. Dat ding moet trouwens buiten staan hè. Dus je moet ergens ook weer naar binnen met je kabel. Het stroomverbruik is ook niet gering.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 18-02-2024 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04
Hier vorig jaar hetzelfde dilemma gehad. Huis werd opgeleverd in juni. We wilden natuurlijk glasvezel en dat zou dan in augustus opgeleverd worden. Voor de zekerheid toch maar voor Ziggo gekozen en dat kon ik in de week dat ik de sleutel had meteen installeren. Uiteindelijk hadden de buren pas in december glasvezel. En maar klooien met KPN "noodpakketten" in de tussentijd... Ik zit nog een half jaartje Ziggo uit maar heb dan geen enkele downtime gehad.

Overigens heb ik een jaar off-grid gewoond en daar ook thuisgewerkt met 5G, dat is te doen, maar als je de keus hebt zou ik het overslaan...

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 18-02-2024 22:14 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Voordeel van Ziggo is natuurlijk wel dat je gelijk ook tv hebt, dat biedt Starink niet aan. Verbruik is gemiddeld 40W van Starlink overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04
Foutje... kan weg.

[ Voor 95% gewijzigd door Ramon op 18-02-2024 22:13 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:34:
[...]

Ach dat Starlink. Als je er 10 minuten mee gespeeld hebt is het nieuwe er ook wel af. Er komt een UTP kabeltje uit waar internet op zit. Big fucking deal….
Dat is ook wel weer zo, maar toch. Op die manier kan je enerzijds alles ook wel kapot praten, nietwaar? Tesla Model S Plaid: ach je gooit er wat stroom in en zit in 2 sec op de 100 km/u, big fucking deal. :P

Maakt het niet per se minder gaaf, ook al is het meer op de achtergrond qua werking, want het is natuurlijk juist niet de bedoeling dat je als gebruiker er heel veel anders aan merkt mag ik hopen. ;)
Het hele concept erachter is natuurlijk wel super-interessant. Ze zetten ff in twee jaar tijd de gehele maritieme sector op zijn kop. Maar het product wat je uiteindelijk gebruikt? Meh, daar is niks interessant aan. Antennetje uitklappen en gaan.. Dat ding moet trouwens buiten staan hè. Dus je moet ergens ook weer naar binnen met je kabel. Het stroomverbruik is ook niet gering.
Dat met naar binnen werken is wel een dingetje ja, niet dat het enorm moeilijk is, maar omdat ik zo vaste kabels gewend ben, had ik er even niet bij stilgestaan wat dit praktisch betekent.

Stroomverbruik is 40W lees ik hieronder, dat is inderdaad niet gering maar ook niet schokkend vind ik zelf. Een beetje router/modem verbruikt ook zo 10W. Zou wel een argument zijn als ik het voor altijd zou kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:51:
Hier vorig jaar hetzelfde dilemma gehad. Huis werd opgeleverd in juni. We wilden natuurlijk glasvezel en dat zou dan in augustus opgeleverd worden. Voor de zekerheid toch maar voor Ziggo gekozen en dat kon ik in de week dat ik de sleutel had meteen installeren. Uiteindelijk hadden de buren pas in december glasvezel. En maar klooien met KPN "noodpakketten" in de tussentijd... Ik zit nog een half jaartje Ziggo uit maar heb dan geen enkele downtime gehad.

Overigens heb ik een jaar off-grid gewoond en daar ook thuisgewerkt met 5G, dat is te doen, maar als je de keus hebt zou ik het overslaan...
Denk wel dat ik ook die kant op ga. Ziggo ligt er al sinds 2022, wordt nu door de huidige bewoners ook al gebruikt en zal dus makkelijk 'aangesloten' kunnen worden. Modem/router neerzetten+activeren, eigen router erachter en klaar.

Ik ga morgen maar eens met Ziggo bellen wat een maandelijks opzegbaar abo kost voor de laagste snelheid. Als dat de normale prijs is, kies ik daarvoor, als ze meer rekenen omdat het maandelijks opzegbaar is, ga ik het daar even van af laten hangen en berekenen tov 1 jaar met de kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
franssie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:55:
Voordeel van Ziggo is natuurlijk wel dat je gelijk ook tv hebt, dat biedt Starink niet aan. Verbruik is gemiddeld 40W van Starlink overigens.
Tv, wat is dat? ;) Zonder gekheid: ik heb sinds een jaar of 6/7 geen traditioneel tv-pakket meer. NPO Plus met een paar streamingdiensten en that's it voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Conclusie: bedankt allemaal, ik ben eruit. 99% kans dat ik voor Ziggo ga, misschien dat ik in een gekke bui toch nog besluit voor Starlink te kiezen, maar praktisch gezien is het toch een stapje minder, met name dat doet me toch wel terugdeinsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MooDyBLueS schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:40:
[...]

Tv, wat is dat? ;) Zonder gekheid: ik heb sinds een jaar of 6/7 geen traditioneel tv-pakket meer. NPO Plus met een paar streamingdiensten en that's it voor ons.
Hier hetzelfde, npo via DVT-B en streaming. Maar dacht, dat argument was nog niet genoemd. Dus je kan de coax vervangen door UTP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die 40watt is ook idle. Bij slecht weer of meer verkeer schiet het verbruik omhoog.

Starlink lijkt me leuk als je geen andere keuze hebt. Hier is er gewoon Ziggo, lijkt me een nobrainer dan. Starlink is ook fors duurder en de support is minder. Bij Ziggo krijg je gewoon binnen een dag of 2 een nieuwe modem als dat ding stuk gaat.

Wij gebruiken Starlink zakelijk maar de support is dramatisch. Een kapotte dish betekent vaak gewoon een nieuwe kopen omdat er gewoon 0 support op zit en een replacement soms weken kan duren met allerlei discussies erbij. En zakelijk gezien kan dat niet uit, dan is een nieuwe kopen gewoon goedkoper.

[ Voor 92% gewijzigd door FreakNL op 18-02-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FreakNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:51:
Die 40watt is ook idle. Bij slecht weer of meer verkeer schiet het verbruik omhoog.
Valt best mee. Hier tussen de 40, 45 Watt. Alleen bij echte vorst wat extra om de schotel warm te houden.
Wat heb je tegen Starlink dat je er zoveel over zegt te weten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb er niks tegen. Sterker nog , in sommige omstandigheden een prima product. Maar niet als je gewoon de optie tot glasvezel/kabel breedband hebt, heeft gewoon weinig tot geen meerwaarde in dat geval.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 18-02-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dan glas ben ik mee eens. Ziggo verschillen we van menig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Voor de gemiddelde internetgebruiker is ziggo beter dan Starlink. Zelfs voor de gemiddelde Tweaker.

Ik ben een echte tweaker en werk ook in de IT infra. Maar ik ga hier thuis echt niet over van Ziggo naar Starlink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24

BHQ

- Starlink €50/mnd met €10/mnd huur voor apparatuur en eenmalig €23, volgens adrescheck beschikbaar en geen contract dus maandelijks opzegbaar, lijkt me op zich ook een leuke optie om te proberen
Bedenk je wel dat de latency hier hoger ligt dan Ziggo of KPN DSL. Dat kan nadelig zijn voor zaken als werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06 18:24
evenwifi.nl ?

is maandelijks opzegbaar.
Pagina: 1