Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vaillant VHR 45/5-5 (EK-NL) ecoTEC plus zonder boilervat

Pagina: 1
Acties:

• Fbuijzen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 07:57
Wij hebben op dit moment een Remeha Calenta 40c CW6 uit 2011 (met ingebouwd 40L warm water vat) icm met een Techneco Elga uit 2020. Dit werkt allemaal naar behoren. De CV gebruikt echter ~0.7 m3 gas per dag om het boiler vat warm te houden. Als ik de CV op eco stand zet werkt het warm water niet meer en komt er nadat de 40L op zijn alleen maar koud water uit. Heb van alles geprobeerd maar helaas kan ik geen oplossing vinden.

Mijn broer heeft recent een volledige warmtepomp laten installeren en nu kan ik zijn 3 jaar oude CV overnemen, een Vaillant VHR 45/5-5 (EK-NL) ecoTEC plus. Deze stond geinstalleerd icm met een 120 liter boilervat de Vaillant VIH R 120/6 H R1 uniSTOR exclusive.

Op de plek waar onze CV staat past de 120 liter boiler niet en zullen wij het dus moeten doen met alleen de CV. Is het mogelijk om deze te gebruiken zonder het aparte boiler vat? En hebben we dan wel nog voldoende warm tap water mogelijkheden? Dat het wat langer duurt voordat het warm is maakt niet uit, zolang het wel maar gewoon werkt. Indien het niet mogelijk is, zijn er oplossingen die weinig ruimte innemen?

Met onze huidige CV kunnen wij op twee plekken tegelijk douchen. Is dat ook nog mogelijk met alleen de Vaillant CV?

Dank!

14350 Wp Solaredge | Techneco Elga 5 kW HWP | Tosot Airco x 2 | Renault Zoe '17 | Volvo XC60 '24

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:22

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Installatiehandleiding:
https://www.vaillant.nl/p...oor-versturen-1598364.pdf

Voor douchewater lijkt altijd een voorraadvat nodig.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Fbuijzen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 07:57
Thx! Zoiets dacht ik ook te lezen maar leek me ergens wel apart…

Of ik zou er dan een elektrische boiler aan vast moeten hangen maar dat kost dan weer veel meer dan het gas wat ik onnodig verbruik.

14350 Wp Solaredge | Techneco Elga 5 kW HWP | Tosot Airco x 2 | Renault Zoe '17 | Volvo XC60 '24