Kleine kamer met stroom verwarmen (geen split airco)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik heb een kamer in het huis (15m2) die ik af en toe zou willen verwarmen, hier kan geen split airco (geen mooie plek voor buitenunit).

Verwarmen zou in de koude maanden 2x keer per week zijn op stroom (ivm overscho)

Ik neig naar een elektrische kachel maar wellicht zijn er andere adviezen ? Of een aankooptip voor een efficiënte verwarming.

Koelen zou een Nice to have zijn maar echt minimaal gebruikt worden (daarom ook geen noodzaak voor airco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een klein kacheltje met een thermostaat erin van Mill gekocht bij Coolblue. Ziet er nog redelijk netjes uit en verwarmt mijn kantoor van 20m2 uitstekend op de koude dagen. Ook gratis ivm salderen en overschot, want op die koude dagen leveren de panelen niet zoveel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo’n split unit kan zo ongeveer 20-25 meter uit elkaar staan.

Heb je dan geen mogelijkheid? Want met COP 1 verwarmen is zonde, daarnaast gaat kou ook in muren en andere objecten zitten en een kamer onder de 15 laten zorgt weer voor andere ongemakken, mogelijk ook schimmels etc…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Vorkie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 07:25:
Zo’n split unit kan zo ongeveer 20-25 meter uit elkaar staan.

Heb je dan geen mogelijkheid? Want met COP 1 verwarmen is zonde, daarnaast gaat kou ook in muren en andere objecten zitten en een kamer onder de 15 laten zorgt weer voor andere ongemakken, mogelijk ook schimmels etc…
Onder de 15 graden komt het echt niet; het is meer. Dat af toe iets warmen moet zijn dan 17 graden voor het comfort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:14
Is het echt om de kamer op temperatuur te houden of om het voor een persoon behaaglijk te hebben anders zou je ook eens aan een infrarood paneel kunnen denken.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:25
Hier is al eens eerder een topic over geweest: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228930

In het kort komt het erop neer. Als het een kleine ruimte is welke incidenteel verwarmd moet worden dan kan zo'n kacheltje van de action ruim uit. In bovenstaand topic staan wel wat reken voorbeelden.

Hier draait zo'n kacheltje op mijn dochter haar kamer. 17 euro bij de action en hij wordt 3x per week gebruikt voor een totaal van 30 minuten. Op standje 2 dus 1250W.

Koop een airco (WP) voor 500-600 euro en laat die instaleren zit je zo op 1000 eu. Tegen de tijd dat je voor €983 aan stroom hebt verbruikt dan ben je al ruim met pensioen.

Ben je daarentegen elke dag voor 8 uur thuis aan het werk dan kan zo'n WP zeker wel uit. Maar zoals @wd200 al aangeeft is dat zeker niet de beodeling. Ga naar de Action en koop zo'n convector voor 17-19 euro. Ideaal voor dit soort situaties.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Infrarood paneel van boven en een elektrische deken in de rug werkt ook wel.

@wd200 wat ga je er doen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1