Ervaring met bioscoopje in een kelder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Deze week een nieuwe woning gekocht met een kelder van 4 bij 2,2 meter! En ongeveer 240cm hoog (Kurk droge betonnen bak) Nu leek het mij super leuk om hier een mini bioscoopje te maken met 2x 3 stoelen! (De standaard bioscoop klapstoelen) .. iemand die dit al eens gedaan heeft? En zou dit passen? Ik heb een goede beamer welke met gemak dan 80inch scherm kan maken. Maar hoe dicht is het nog acceptabel om daar op te zitten. Daarnaast zit er nog een trap in, wat ook wat van de ruimte inneemt

Heb de sleutel nog niet, dus alleen de bezichtigingen en de plattegrond 🙈 maar ben nu al benieuwd of jullie dit zien als haalbaar plan en of er gelijksoortige projecten zijn ter inspiratie en voor tips

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAGPVh4ajBs5ck16x38KG_QSstE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lYyeOj6Am4NuRCS8j1TrcUxw.png?f=fotoalbum_large

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Ha ha, als je inspiratie zoekt:

ShittyOldMan's homecinema droom wordt werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik heb dezelfde plannen. En wat ik heb ontdekt is dat Amerikanen hier best ver in kunnen gaan (en bovengenoemde hier op Tweakers) ;) . Genoeg over te vinden via Google. Maar een goede uitwerking is enorm belangrijk, als je het tenminste serieus wilt aanpakken.
Je moet kennis hebben van apparatuur, speakers, akoestiek, beeld, techniek etc.
Het ontwerp is enorm belangrijk. Je wilt niet je net geplaatste plafond opentrekken omdat je een foutje hebt gemaakt qua layout of plaatsing.
Dus ben benieuwd welke reacties je hier nog meer krijgt.
Fijn dat jouw kelder kurkdroog is. Die van ons moet ik eerst nog eens mee aan de slag qua vochtigheid. :+

[ Voor 3% gewijzigd door CPM op 17-02-2024 23:15 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 17:59
Ik zou eerst kijken naar voldoende ventielatie en koeling.
Al die apparatuur en mensen word snel warm.

En die trap ja die zit wel in de weg daar.
Maar op youtube is genoeg inspiratie aanwezig.