Netsignalen lantaarnpalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wam013
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-02-2024
Hoi,

Ik heb een vraag, ik heb bij mij thuis overal fibaro z wave dimmers zitten sinds kort. Wat gebeurd er nu op het moment dat de straatverlichting schakelt in de straat dan beginnen al mijn lampen in huis te knipperen. Ik heb contact gehad met Enexis en die geven aan dat de lampen in de straat nog door een tf signaal worden geschakeld en die mogelijk invloed kunnen hebben op mijn zwave thuis. Maar hun doen er voorlopig nog niks aan.. mijn vraag is nu zijn er filters te krijgen voor in de meterkast om na je hoofdschakelaar dit eruit te filteren? En zo ja die ook nog leverbaar zijn?

Het gaat om een 1 fase aansluiting.

Ik had deze filters gevonden:
Xanura SFX40 Sperfilter
Filter fd10

Maar deze zijn nergens meer verkrijgbaar.. verder bij de technische unie konden ze me ook niet verder helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik dacht dat het TF signaal al landelijk was uitgezet?

https://www.enexis.nl/ove...ignaal-landelijk-uitgezet

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:12
Ja daar zijn filter voor. Het TF signaal is slechts enkele kHz en zeer lastig te filter.
Hiervoor zijn sinusfilters te krijgen, line reactor in het engels.

Het is goedkoper om betere lampen aan te schaffen. Ook het verlies van deze filters is best hoog.

Relevant: Flikkerende LED lampen tijdens TF/CAB (daltarief) signaal

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 13-02-2024 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:16

Aganim

I have a cunning plan..

Voor kleinverbruikers wel, voor openbare verlichting is dat afhankelijk van de netbeheerder. Stedin heeft TF bijvoorbeeld inmiddels wel volledig uitgefaseerd, maar daarvoor moest wel de schakeltechniek van de openbare verlichting in hun werkgebied vervangen worden. Dat heeft dus wel wat voeten in de aarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40

Theo

moederbord

jeroen3 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:47:
Ja daar zijn filter voor. Het TF signaal is slechts enkele kHz en zeer lastig te filter.
Hiervoor zijn sinusfilters te krijgen, line reactor in het engels.

Het is goedkoper om betere lampen aan te schaffen. Ook het verlies van deze filters is best hoog.

Relevant: Flikkerende LED lampen tijdens TF/CAB (daltarief) signaal
Het ToonFrequent signaal kan zelfs maar 228 Hz zijn. Dat valt in de meterkast niet weg te filteren. Dit valt ook niet weg te filteren bij een apparaat dan 230 volt nodig heeft.

@wam013 Wanneer het TF signaal echt gezeik geeft dan is het vervangen van je lampen idd het enige dat je kunt doen. Indien je driefase hebt kun je proberen de lampen op een andere fase aan te sluiten. Echter wanneer dit niks doet (of je enkelfase hebt) dan is vervangen de enige optie.
Het TF signaal filteren is gewoon extreem lastig; een goed filter kan -9 dB/decade filteren (decade is een factor tien in frequentie, dus van 10 naar 100 Hz is een decade, en van 10MHz naar 100 MHz is ook een decade). Maar omdat het TF signaal maar een half decade van de 50 Hz verwijderd is, en je nul demping wil hebben op 50 Hz is een filter gewoon extreem lastig waardoor je het TF signaal niet zomaar kunt wegfilteren.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:11
Misschien Fibaro vragen of er iets aan te doen is?
Dit effect staat letterlijk in de handleiding, bij de specificaties, dus ze kennen het probleem. Misschien weten ze ook oplossingen.
Pagina: 1