Helaas is bij oplevering van onze nieuwbouwwoning de keuken leverancier failliet gegaan. Keuken is grotendeels wel geleverd gelukkig, maar we missen nog een achterwand. Na een halfjaartje wonen zonder achterwand, merken we toch dat we deze wel missen. Vooral achter de kookplaat ontstaan er wel wat saus spettertjes. Ondanks dat we geverfd hebben met Sigma Clean afwasbare verf, hebben we toch liever een achterwand. Ook achter de kraan blijft er wel wat water liggen, wat vervolgens richting de muur kruipt.
O.b.v. onze ervaring zouden we de achterwand tot de stopcontacten willen laten lopen, en van hetzelfde blad als ons werkblad (Silestone Blanco Zeus). Ik heb alles opgemeten en kom tot de volgende metingen:
:strip_exif()/f/image/X5eSJzHK0HNZFjmyMxyT795z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJrxu6od8OAjz34uGrg3bxTt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4StbFKqTRZNSaLsCkttsx489.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik toch nog wat vragen:
1. De rechterwand en de linkerwand kunnen volgens mij 1 stuk zijn. Echter in het midden zitten 3 hoogtes (links 25 cm, midden 8 cm en rechts 26 cm). Is het uberhaupt mogelijk om deze uit 1 stuk te laten bestaan? Of moeten dit 3 stukken worden?
2. Volgens mij moet ik i.i.g. de dikte van het blad aftrekken van de lengte, daar waar de delen samenkomen. Bijv lengte van 235 cm deel moet minus 1,2 cm (als het blad 1,2 cm is). Moet ik nog ergens anders rekening mee houden? Volgens mij kan ik beter een iets te kort blad hebben dan een iets te lang blad i.v.m. dat het niet strak tussen de wanden kan/mag?
3. Zijn er uberhaupt keukenzaken die voor een acceptabele prijs zo'n achterwand willen inmeten, leveren en plaatsen? Heb het idee dat ze daar niet altijd om staan te springen.
Alle tips/adviezen zijn welkom!
O.b.v. onze ervaring zouden we de achterwand tot de stopcontacten willen laten lopen, en van hetzelfde blad als ons werkblad (Silestone Blanco Zeus). Ik heb alles opgemeten en kom tot de volgende metingen:
:strip_exif()/f/image/X5eSJzHK0HNZFjmyMxyT795z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJrxu6od8OAjz34uGrg3bxTt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4StbFKqTRZNSaLsCkttsx489.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik toch nog wat vragen:
1. De rechterwand en de linkerwand kunnen volgens mij 1 stuk zijn. Echter in het midden zitten 3 hoogtes (links 25 cm, midden 8 cm en rechts 26 cm). Is het uberhaupt mogelijk om deze uit 1 stuk te laten bestaan? Of moeten dit 3 stukken worden?
2. Volgens mij moet ik i.i.g. de dikte van het blad aftrekken van de lengte, daar waar de delen samenkomen. Bijv lengte van 235 cm deel moet minus 1,2 cm (als het blad 1,2 cm is). Moet ik nog ergens anders rekening mee houden? Volgens mij kan ik beter een iets te kort blad hebben dan een iets te lang blad i.v.m. dat het niet strak tussen de wanden kan/mag?
3. Zijn er uberhaupt keukenzaken die voor een acceptabele prijs zo'n achterwand willen inmeten, leveren en plaatsen? Heb het idee dat ze daar niet altijd om staan te springen.
Alle tips/adviezen zijn welkom!