Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:27:
Met de opkomst van AI zal het werk van de 1e lijns helpdesk nog sneller verdwijnen. De klant krijgt eerst een aantal standaard stappen om te doorlopen, daarna komt AI even checken. Je zult echt iets moeten kunnen wil je toegevoegde waarde hebben bij (laaggeschoold) helpdeskwerk.
In tegendeel. Klant contact is de sleutel voor een goede relatie en verstandhouding met je klanten. En dat vindt grotendeels op de eerste lijn plaats. 2e en derde lijn hebben voornamelijk contact met vaste contactpersonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Blauwedraak schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:53:
[...]

Om in de IT te werken is alleen ITIL soms al genoeg. Het hangt een beetje van de praktijksituatie af en waarom een onderdeel is niet gelukt. Tegenwoordig is mbo juist moeilijker geworden, vroeger kon je onbeperkt herkansen. Tegenwoordig is dat niet meer toegestaan.

Er zijn heel wat mensen zonder volledige opleiding. Dat zijn voornamelijk jongeren schat ik zo in. Meestal zijn het vooral jongeren die enkel een berg met certificaten hebben als aanvulling op het middelbare schooldiploma. Ik heb het laatst nog opgezocht, 20% van Nederland heeft slechts vmbo afgerond. Een deel daarvan zijn zelfs hoogbegaafd. Maar in de praktijk is hoogbegaafd een niet bestaand begrip, niemand is hoogbegaafd, iedereen is in de praktijk gewoon een nummertje.
En wederom sla je de plank weer eens mis, want je kijkt weer eens niet verder dan je neus lang is.

Volgens de meest recente cijfers (2022; publicatie elk jaar eind februari), klopt het dat zo'n aantal met een VMBO, HAVO, VWO-onderbouw of MBO1 als hoogst behaald onderwijsniveau onder de gehele bevolking van 15 tot 75 jaar zo'n 18,3% is. Dat is dus niet voor enkel VMBO, maar dus ook HAVO, VWO-onderbouw, en MBO1. Maar je moet ook rekening houden met het gegeven dat we hier te maken hebben met een gemiddelde van de gehele bevolking, waarbij we dus ook de groepen die nog bezig zijn met vervolgopleiding, de 15-25 jarigen, meegerekend worden. Daarnaast was het in de oudere generaties ook niet ongewoon om na de middelbare school direct te werken, of een gezin te stichten. Zeker voor de groep van 55+ was er een deel niet leerplichtig en hoefde geen start kwalificatie te hebben.

Als we dan gaan kijken naar specifiek de 25 tot 35 jarigen, dan komt het percentage van bovenstaande groep op slechts 6,4% uit. En voor de duidelijkheid, hier zit niet alleen VMBO in, maar ook HAVO, VWO-onderbouw en MBO1. Ook onder deze groep zijn zo'n 56% hoogopgeleid. Met andere woorden, hebben een HBO of WO afgerond. Daaronder heb je zo'n 33% die HAVO, VWO, of MBO2-4 hebben afgerond als hoogst behaald onderwijsniveau.

Maar succes met je doctoraat die je ambieert, want het niveau dat je laat zien is bedroevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Blauwedraak schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:53:
[...]
Om in de IT te werken is alleen ITIL soms al genoeg. Het hangt een beetje van de praktijksituatie af en waarom een onderdeel is niet gelukt. Tegenwoordig is mbo juist moeilijker geworden, vroeger kon je onbeperkt herkansen. Tegenwoordig is dat niet meer toegestaan.
Ik vraag me af of je op basis van jouw kennis en ervaring hier heel zinvolle uitspraken over kunt doen.
Er zijn heel wat mensen zonder volledige opleiding. Dat zijn voornamelijk jongeren schat ik zo in. Meestal zijn het vooral jongeren die enkel een berg met certificaten hebben als aanvulling op het middelbare schooldiploma. Ik heb het laatst nog opgezocht, 20% van Nederland heeft slechts vmbo afgerond. Een deel daarvan zijn zelfs hoogbegaafd. Maar in de praktijk is hoogbegaafd een niet bestaand begrip, niemand is hoogbegaafd, iedereen is in de praktijk gewoon een nummertje.
Op basis waarvan trek je de conclusie dat hoogbegaafd "in de praktijk" een niet bestaand begrip is? (Zelfs in de meest basale definitie is het een IQ score van boven de 130 maar kijk je naar mensen als Tessa Kieboom, zijn er bredere definities geaccepteerd.)

Natuurlijk zijn er hoogbegaafden op het vmbo, er zijn hoogbegaafden zonder afgeronde middelbare school. Er zijn ook hoogbegaafden met een PhD titel. Hoogbegaafden zijn best divers zeg maar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-04-2024
Sir_Lion schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:07:
[...]

En wederom sla je de plank weer eens mis, want je kijkt weer eens niet verder dan je neus lang is.

Volgens de meest recente cijfers (2022; publicatie elk jaar eind februari), klopt het dat zo'n aantal met een VMBO, HAVO, VWO-onderbouw of MBO1 als hoogst behaald onderwijsniveau onder de gehele bevolking van 15 tot 75 jaar zo'n 18,3% is. Dat is dus niet voor enkel VMBO, maar dus ook HAVO, VWO-onderbouw, en MBO1. Maar je moet ook rekening houden met het gegeven dat we hier te maken hebben met een gemiddelde van de gehele bevolking, waarbij we dus ook de groepen die nog bezig zijn met vervolgopleiding, de 15-25 jarigen, meegerekend worden. Daarnaast was het in de oudere generaties ook niet ongewoon om na de middelbare school direct te werken, of een gezin te stichten. Zeker voor de groep van 55+ was er een deel niet leerplichtig en hoefde geen start kwalificatie te hebben.

Als we dan gaan kijken naar specifiek de 25 tot 35 jarigen, dan komt het percentage van bovenstaande groep op slechts 6,4% uit. En voor de duidelijkheid, hier zit niet alleen VMBO in, maar ook HAVO, VWO-onderbouw en MBO1. Ook onder deze groep zijn zo'n 56% hoogopgeleid. Met andere woorden, hebben een HBO of WO afgerond. Daaronder heb je zo'n 33% die HAVO, VWO, of MBO2-4 hebben afgerond als hoogst behaald onderwijsniveau.

Maar succes met je doctoraat die je ambieert, want het niveau dat je laat zien is bedroevend.
De ironie, jij kan niet eens succesvol argument op papier zetten. Het percentage 35-jarigen met enkel vmbo is inderdaad heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Blauwedraak schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Het leeftijdsverschil met andere klasgenoten houdt mij tegen om voltijd te gaan studeren. Op dit punt is dat zo groot dat je het wel gaat merken. Ik heb het dan bijvoorbeeld over Maxwell en zij weten niet wat dat is. Dat verschil heb ik voorheen al gemerkt en dat verschil gaat alleen maar groter worden. Een heleboel mensen die nu stage lopen bij een IT-bedrijf weten niet eens hoe een netwerkkabel eruit ziet.
Dat is echt een non-issue. Ja het betekend dat ze mogelijk anders in het leven staan nog, maar verder is dat echt niet relevant. Maar wel onder één voorwaarde: Je moet jezelf niet superieur gaan vinden omdat je ouder bent. Als je bijvoorbeeld een groepsproject doet, dan zal je hun ook moeten respecteren en naar ze luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Blauwedraak schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:37:
[...]

Het percentage 35-jarigen met enkel vmbo is inderdaad heel klein.
Are you serious?! Dit is je reactie? Het is niet "35-jarigen", laat staan "35-jarigen met enkel vmbo". Het gaat erom dat jouw hele paragraaf gewoon incorrect is, en helemaal niets toevoegde. Wat probeerde je überhaupt te zeggen met de claim dat "slechts 20% heeft VMBO afgerond" (geparafraseerd)?

Probeerde je goed te praten dat je geen afgeronde opleiding hebt, terwijl je nog maar 20 bent? Wat is je punt ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
*knip* doe eens normaal

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 16-02-2024 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Op basis waarvan denk je dit oordeel over @Sissors te kunnen vellen?

PS Je hebt mijn vragen nog steeds niet beantwoord. :)

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 16-02-2024 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met de houding die hier langzamerhand zichtbaar wordt, is een gebrek aan ervaring of opleiding niet het probleem.

Je zult met mensen samen moeten werken, ook al vind je ze dom, vervelend of ronduit onuitstaanbaar. Als dit niet lukt, krijg je zelf vanzelf het deksel op de neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Blauwedraak schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:37:
[...]

De ironie, jij kan niet eens succesvol argument op papier zetten.
Wat voor argument denk jij dat ik probeerde te maken? Jij stelde, zonder bronnen, dat slechts 20% VMBO afgerond had (geparafraseerd). Dat heb ik met bronnen weerlegd.

Juist jouw paragraaf daarover laat gewoon zien dat je niet de kwaliteit bezit om een doctoraat te halen. Naar mijn mening niet eens om HBO te halen. Ook je reacties geven sterk die indruk.

Je probeert de bal terug te kaatsen door simpelweg te stellen dat ik zogenaamd geen succesvol argument op papier (op een digitaal forum op internet?) kan zetten, zonder dat je daarvoor enige onderbouwing geeft. Juist het geven van een onderbouwing is wat je moet doen op het HBO en WO. Ik heb jouw een uiteenzetting gegeven waarom jij ernaast zat, bovenop de bronnen met cijfers.

Maar goed, jij bent diegene hier die een doctoraat ambieert, dan verwacht ik echt wel veel beters van jou. Ikzelf heb mijn WO papiertje al lang binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
Schuey schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:48:
Met de houding die hier langzamerhand zichtbaar wordt, is een gebrek aan ervaring of opleiding niet het probleem.

Je zult met mensen samen moeten werken, ook al vind je ze dom, vervelend of ronduit onuitstaanbaar. Als dit niet lukt, krijg je zelf vanzelf het deksel op de neus.
Ja, en omgekeerd ook. Als mensen niet met mij samenwerken zullen ze niet zien waar ik toe in staat ben. Zij kunnen dan geen HTML en dan hebben ze mooi pech gehad, met zo'n houding zoeken ze het maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
Sir_Lion schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:49:
[...]

Wat voor argument denk jij dat ik probeerde te maken? Jij stelde, zonder bronnen, dat slechts 20% VMBO afgerond had (geparafraseerd). Dat heb ik met bronnen weerlegd.

Juist jouw paragraaf daarover laat gewoon zien dat je niet de kwaliteit bezit om een doctoraat te halen. Naar mijn mening niet eens om HBO te halen. Ook je reacties geven sterk die indruk.

Je probeert de bal terug te kaatsen door simpelweg te stellen dat ik zogenaamd geen succesvol argument op papier (op een digitaal forum op internet?) kan zetten, zonder dat je daarvoor enige onderbouwing geeft. Juist het geven van een onderbouwing is wat je moet doen op het HBO en WO. Ik heb jouw een uiteenzetting gegeven waarom jij ernaast zat, bovenop de bronnen met cijfers.

Maar goed, jij bent diegene hier die een doctoraat ambieert, dan verwacht ik echt wel veel beters van jou. Ikzelf heb mijn WO papiertje al lang binnen.
Het is niet "jouw geven", het is "jou" geven. Helaas, je kennis van de taalkunde is zwakker dan dat van mij. Een WO-master stelt niet zo heel veel voor, zoals ik al schreef. Ik heb mijn WO studie ook gewoon gevolgd en weet precies hoe alle algoritmes werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Blauwedraak op 16-02-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het deksel op de neus. Als niemand met jou samen wil werken, dan is het niet jammer voor die mensen. Die zijn blij dat ze van je af zijn, en je voordat je proeftijd voorbij is alweer thuis zit. Neem dit nu gewoon voor waarheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
Schuey schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:51:
Het deksel op de neus. Als niemand met jou samen wil werken, dan is het niet jammer voor die mensen. Die zijn blij dat ze van je af zijn, en je voordat je proeftijd voorbij is alweer thuis zit. Neem dit nu gewoon voor waarheid aan.
Dat is obvious, maar die gedachtegang is wederzijds. Ik ben dan natuurlijk ook blij dat ik weer thuis ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Blauwedraak schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:50:
[...] Ik heb mijn WO studie ook gewoon gevolgd en weet precies hoe alle algoritmes werken.
Uit eerdere posts meen ik begrepen te hebben dat je je havo niet hebt afgemaakt.
Nu heb je het over dat je een wo studie hebt gedaan.

Wat is het echte verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
unezra schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Uit eerdere posts meen ik begrepen te hebben dat je je havo niet hebt afgemaakt.
Nu heb je het over dat je een wo studie hebt gedaan.

Wat is het echte verhaal?
Je blijft doorvragen maar je weet niet hoe oud ik ben. Wat probeer je precies te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 19:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat op slot, aangezien de TS vooral zit te trollen en de discussie dus nergens meer toe leidt.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.