Ik heb 2 laptops gekocht , hp 255 g9 inclusief windows 11 pro, staat ook op de doos. Helaas is het nog een oude versie 21h1, dus usb stick erin en 23h2 er op. Geen productcode uit de bios blijkbaar want ik moet zelf productcode invoeren. Komt vaker voor, zelf goede versie aangeven en wordt op basis van hardware automatisch geactiveerd. Maar dat gebeurd niet. Activeren lukt dus niet en ik krijg Foutcode 0xc004f213. Hoe kan ik de laptops nu activeren zonder licenties te moeten kopen?
Vraag
Alle reacties
Weet je zeker dat je de juiste versie hebt geïnstalleerd & de juiste code gebruikt? Dubbelcheck bij de verkoper.ewal schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:53:
zonder licenties te moeten kopen?
Using the Windows Activation troubleshooter - Microsoft Support
Anyway, ik verplaats je vraag even van CSA naar de Windows-buren, aangezien het om Windows zelf gaat
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ja, ik weet zeker dat ik de goede versie heb
Heb je het ook eens geprobeerd met Windows Home of deze dan wel wordt geactiveerd?ewal schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:53:
Ik heb 2 laptops gekocht , hp 255 g9 inclusief windows 11 pro, staat ook op de doos.
HP 255 15.6 inch G9 Notebook PC
Normaal zou bij een OEM UEFI installatie automatisch de juiste Windows versie ook gedetecteerd/geïnstalleerd moeten worden.Besturingssysteem: Windows 11 Home – HP raadt Windows 11 Pro aan voor zakelijke gebruikers
Met Showkeyplus geeft ie aan dat er geen key in de bios zit. De geïnstalleerde sleutel is een "standaard sleutel", vereist een digitale licentie voor activering, die pakt hij dus online niet automatisch.The_Doman schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:06:
[...]
Heb je het ook eens geprobeerd met Windows Home of deze dan wel wordt geactiveerd?
HP 255 15.6 inch G9 Notebook PC
[...]
Normaal zou bij een OEM UEFI installatie automatisch de juiste Windows versie ook gedetecteerd/geïnstalleerd moeten worden.
Heel raar.. Ik had dus vanuit de oudere versie een upgrade naar 23h2 moeten uitvoeren, want hij was goed geactiveerd. Echter, dit zou betekenen dat je nooit een clean install kan doen.
Ik heb geen home geprobeerd, ik weet zeker dat er pro op stond. Heb de laptops al helemaal up to date , dus wil het eigenlijk ook niet proberen. Desnoods moet ik er een nieuwe pro key bij doen, maar ik blijf het raar vinden.
Kan je geen image backup maken dan?
Dat doe ik altijd als ik met dit soort situaties te maken heb of wat wil testen met een bepaalde configuratie.
Hulp gevraagd bij maken van image van schijf
Je kan altijd een schone installatie uitvoeren als Windows 10/11 eenmaal geactiveerd is.
TenForums: Win10 Pro - Digital Activiation - Not Linked to MS Account
Stond er nog wat nadere informatie bij de laptop wat betreft de Windows Pro licentie?
Gewoon even als test Home installeren, deze zal wel automatisch geactiveerd worden neem ik aan.
Dan upgraden naar Pro met de "generic key"?
Dat doe ik altijd als ik met dit soort situaties te maken heb of wat wil testen met een bepaalde configuratie.
Hulp gevraagd bij maken van image van schijf
Je kan altijd een schone installatie uitvoeren als Windows 10/11 eenmaal geactiveerd is.
TenForums: Win10 Pro - Digital Activiation - Not Linked to MS Account
Stond er nog wat nadere informatie bij de laptop wat betreft de Windows Pro licentie?
Gewoon even als test Home installeren, deze zal wel automatisch geactiveerd worden neem ik aan.
Dan upgraden naar Pro met de "generic key"?
Als het echt niet lukt en je weet toch zeker dat je een Pro licentie hebt gekocht zijn er nog "alternatieve" manieren om toch te activeren.Nielson schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:02:
Je kunt proberen de upgrade naar Pro te starten met deze generic Pro upgrade key: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T. Voordat je op Start klikt even de internet connectie verbreken. Nadat de upgrade voltooid is kun je je eigen key gebruiken om te activeren.

Het lijkt wel op deze situatie?
HP Community: Windows is not activated (HP255 G9)
Maar als de laptop eenmaal geactiveerd was (Home of Pro) moet je toch ook weer een schone installatie kunnen uitvoeren natuurlijk.
HP Community: Windows is not activated (HP255 G9)
Kijk nog eens goed je laptop/productcodes na?The HP specs for the product number you posted indicates that it came from the factory with FreeDOS, not Windows.
HP 255 15.6 inch G9 Notebook PC | HP® Africa
That means there is no Windows product key in the BIOS, and you will have to provide your own Windows product key to activate Windows.
Maar als de laptop eenmaal geactiveerd was (Home of Pro) moet je toch ook weer een schone installatie kunnen uitvoeren natuurlijk.
Pagina: 1