Windows 11 install op Acer Predator Orion 9000-600 uit 2018

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-08-2024
Hoi,

Ik probeer op een nieuwe NVME windows 11 te installeren op mijn Acer Predator. Via USB stick via mIcrosoft verkregen ISO gebrand met Rufus, zonder opties aan te zetten ala tpm 2.0 etc.

Setup gaat gewoon soepel, maar na eerste reboots, irq,s less or equal, pfm reference counts, irql gt zero at system, pfn list corrupt, allerlei blue screens. Uiteindelijk alle harde schijven verwijderd en 1 wellicht exotische ram module. Herinstall, maar het blijft drama. Bios gereset naar standaard waardes ivm overclocking, maar nog steeds blue screens na verse install, krijg nieteens mogelijkheid om ook maar een wachtwoord aan te maken voor admin.

Wat heb ik gedaan om te troubleshooten, alle disks verwijderd behalve de nieuwe nvme, ram modules eruit gehaald, behalve de originele van Acer, usb devices eruit gehaald, bios gerest naar default.

Maar helaas lijkt dit alles niet te werken.

Stop ik mijn oude nvme erin met Windows 10, geen punt, draait en begint meteen te gillen dat ik prima kan upgraden naar windows 11, en dat wil ik ook wel, echter dan wel met een verse install in plaats van een overschreven install.

Iemand wellicht nog ideeen omtrent dit issue ? Op zich niet wereldschokkend om met windows 10 verder te werken, want het werkt prima, maar ik wil graag copilot proberen op windows 11 en te 2e loopt de support van windows 10 natuurlijk ook een keertje af.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Kloon je W10 eens naar je nieuwe nvme ssd, als die ook instabiel is, is je ssd gaar en mag-ie terug.

Welke ssd heb je gekocht?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
nelizmastr schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:40:
Kloon je W10 eens naar je nieuwe nvme ssd, als die ook instabiel is, is je ssd gaar en mag-ie terug.

Welke ssd heb je gekocht?
Zal vanmiddag eens even een kloon laten maken, heb helaas geen nvme-nvme kopieer ding, wel sata dus dat zal ik even uit besteden.

Heb een WD Black SN770 2TB gekocht. Er zit nu een 1 TB Samsung 970 Pro in. (windows 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
MediaCreationTool van Microsoft gebruiken op een schone usb stick. ben je rufus niet voor nodig :)

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

optie 2: "Installatiemedia voor windows 11 maken"

stapjes doorlopen, en dan met die usb stick een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:03
PFY schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:58:
Zal vanmiddag eens even een kloon laten maken, heb helaas geen nvme-nvme kopieer ding, wel sata dus dat zal ik even uit besteden.
Als je genoeg ruimte beschikbaar hebt op andere opslag kan je natuurlijk ook clonen via een image.
Eventueel:
SSD plaatsen en clonen oude SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
SuPaToLL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:04:
MediaCreationTool van Microsoft gebruiken op een schone usb stick. ben je rufus niet voor nodig :)

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

optie 2: "Installatiemedia voor windows 11 maken"

stapjes doorlopen, en dan met die usb stick een keer proberen.
Heb ik vanavond geprobeerd, blijft ook bsod,s geven.
Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
Lees net dat de nvme van WD Black SN770 2TB PCI Express 4.0 x4 is terwijl het mainboard van de Acer een Z370 lijkt te zijn met PCI Express 3.0 x4 en de Samsung 970 Pro ook PCI Express 3.0 x4 is.

Kan dit ermee te maken hebben ?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1788168;1169473/

https://www.intel.com/con...ipset/specifications.html
Pagina: 1