[XP] SB value

Pagina: 1
Acties:

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:53
Nu heb ik al een paar topics door gelezen met SB 1024 en XP
problemen.... kortom geen geluid bij XP.
Geen enkele bied de oplossing voor mijn probleen. Zelf heb ik laaste drivers en Live ware gedownload.

Conclusie -> Er is geen SoundBlaster in uw systeem aangetroffen :'(.
Hoewel windows een in heeft staan.
Misschien zijn er ook wel losse drivers, niet die update drivers, zoals ik ze heb.

Heeft er iemand op een rare manier dat kreng aan de praat gekregen? Of is gewoon de oplossing een Terratec DMX Fire te kopen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Ik heb Windows XP Pro, en ook een SB Life Value, nog geen probleem gezien. :) Ook heb ik gewoon geluid.
Mieschien is het gewoon een bug in die XP final.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien overbodig, maar druk voor de grap je soundblaster live eens goed aan. Misschien ligt het daaraan.

Verwijderd

Ik heb ook een SB Live!. Geen problemen.

• The_Greater
Ik draai dus ook nog dual boot met Windows ME. En daar draaid hij wel..

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• The_Greater
Ik wordt hier modeloos van.
Ik koop wel een Terratec DMX.
Tenminste als die maar werkt..
Wie heeft er nog meer problemen met XP.
Enzo ja, welke mamaplankje, chipset en geluidskaart heb je.

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 14:45

Thyzz

-=leeg=-

De liveware van creative werkt niet goed
die komt pas in oktober uit.... zie tweakers.net

Er staat daar ook een link daar eventuele drivers die ik ook heb geinstaleerd die het wel goed doen.
Ik heb namelijk ook een Sb live Value

www.fdrsoft.fr.fm

of direct naar het .exe bestandje fdrsoft-sb.exe
Noticeable changes are: Instead of version: 5.1.2535 (XP WDM) these are v3507.0.0.0 with file date of 08/10/2001. This version also replaces the devldr32.exe that seems to be unstable on most systems with a new creative version 1.0.0.21
ik heb nu absoluut geen problemen meer

5325wp

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Op woensdag 26 september 2001 18:10 schreef Crash_neo het volgende:
De liveware van creative werkt niet goed
die komt pas in oktober uit.... zie tweakers.net

Er staat daar ook een link daar eventuele drivers die ik ook heb geinstaleerd die het wel goed doen.
Ik heb namelijk ook een Sb live Value

www.fdrsoft.fr.fm

of direct naar het .exe bestandje fdrsoft-sb.exe
[..]

ik heb nu absoluut geen problemen meer
Of liveware 3 installen en dan de originele devldr32.exe uit drivers.cab terugzetten (via dos ofsow).. Dan werkt het perfect *D

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 14:45

Thyzz

-=leeg=-

Bij mij wilde die liveware 3 niet eens installeren

5325wp

• Cybertroy
  • Laatst online: 09-09 23:36
Hiero ook de SB live! 1024, maar geen problemen gezien. Sterker nog ik kon niet eens wat doen, voor dat ik het wist stonden de drivers al op het systeem en draaide de SB prima (heb ook de finale XP)
Dus snap niet waarom de SB het op jou systeem niet doet....

Verwijderd

Ook hier geen problemen met XP final Prof. , SbLive 1024 werd gewoon gepakt.

Nieuw liveware komt binnenkort uit, (voor XP meende ik) dus nu al nieuwe geluidskaartkopen is denk overbodig :)

Verwijderd

sorry voor het opschoppen van zo'n oud topic maar ik heb precies hetzelfde probleem als de topicstarter... ik heb al van alles geprobeerd en ook bij de nieuwe liveware installeren vind hij de kaart niet. ook de linkjes doen het niet meer :( kunnen jullie helpen???

• The_Greater
Probeer eens maar om een andere Live kaart hebt. Die van mij werkte ook niet in andere systemen waar XP op stond, maar werkte wel onder WinME. Het blijft een raar zooitje.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 15:59:
sorry voor het opschoppen van zo'n oud topic maar ik heb precies hetzelfde probleem als de topicstarter... ik heb al van alles geprobeerd en ook bij de nieuwe liveware installeren vind hij de kaart niet. ook de linkjes doen het niet meer :( kunnen jullie helpen???
Paar trefwoorden (zie GoT search en google) welke een mogelijke oplossing kunnen bieden:
-IRQ (delen gaat niet goed)
-Foute herkenning (Je kaart wordt als iets anders herkent)
-Onboard geluid (als je dit hebt, moet het UIT staan bij een extra geluidskaart, zie bios).

Verwijderd

Aan het IRQ ligt het niet. ander pci slot werkt niet en ook mijn netwerk kaart en tv kaart eruit en in een van die slots -> werkt nog niet

De kaart word goed herkend SB live Value in de vorige computer (win98) werd hij ook als value herkend en deed het.

Onboard geluid staat uit.

vooral dat liveware de kaaart niet herkend lijkt veel voor te komen ook op de creative forums hebben veel mensen er last van maar niemand heeft een oplossing.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:39:
Aan het IRQ ligt het niet. ander pci slot werkt niet en ook mijn netwerk kaart en tv kaart eruit en in een van die slots -> werkt nog niet

De kaart word goed herkend SB live Value in de vorige computer (win98) werd hij ook als value herkend en deed het.

Onboard geluid staat uit.

vooral dat liveware de kaaart niet herkend lijkt veel voor te komen ook op de creative forums hebben veel mensen er last van maar niemand heeft een oplossing.
Dus: liveware herkent de kaart niet. Windows wel? In dit geval zou ik gewoon verschillende drivers proberen. Update zoiezo al je drivers.

Herkent windows XP zelf de geluidskaart ook niet en je hebt geprobeerd wat ik eerder gepost heb, dan weet ik het ook niet meer.

Verwijderd

Geluidskaart word iederekeer herkend door windows. Waar kan ik die andere drivers vinden die het wel zouden doen dan? creative heeft alleen de laatste en van de bovengenoemde (franse) site word ik niks wijzer.

• The_Greater
Heb je de live kaart al gebrobeerd in een andere systeem?

Verwijderd

Ja hij komt uit een win98 systeem waar hij het zonder problemen deed.

• The_Greater
Ik bedoel in een andere systeem met Windows XP. Net als hier boven ^^^ bleek mijn kaart onder geen andere systeem met Windows XP tewerken. Toen heb ik 2 andere Value kaarten geprobeerd in mijn systeem van anderen. En deze werkten meteen!

Verwijderd

Ik heb een SB Live! 1024, en deze geeft wel geluid onder XP.

Deze kaart geeft bij mij alleen redelijk vaak een krakend geluid, voornamelijk in games als Unreal Tournament. Dit is een redelijk bekend probleem met deze kaart.

Volgens mij komt dit voornamelijk voor in combinatie met sommige VIA chipsets.
En de slechte driver support van Creative tegenwoordig! :?

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik had laatst een SB Live 5.1 Digital gekocht, drivers geinstalleerd ervoor voor een Player 5.1 ( ik vroeg een SoundBlaster Live! Player 5.1 ) maar toen kreeg ik deze voor hetzelfde geld >:) en de drivers geinstalleerd ervoor ( nee niet die van CD ) van de creative site, deze dus : http://nl.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

En heb uit die lijst drivers geselecteerd voor een SB Live! Player 5.1 en ze doen het prima in XP en ook .NET.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Ik ga hem morgen proberen bij een vriend van mij. ik begin me af te vragen of al dit geklooi het wel waard is ik heb nu een onboard cristal fusion kaart (don't ask) en samen met mijn versterker geeft dit nog best goed geluid.

Verwijderd

Bij een anders systeem op winXP doet hij het ook niet. precies hetzelfde probleem.

Verwijderd

Ik had een pci128, en die krijg ik onder win XP ook niet aan de praat. Ik heb een live! gekocht als oplossing, dat werkt ook :)

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-08 11:22
Onboard geluid uit? waarom zou dat dan uit moeten staan, bij mij staat ie gewoon aan EN een sblive 1024 no problemo´s!

• The_Greater
Net als mij... een nieuwe geluidskaart... ben ik bang voor

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wil jij hier jouw chip nr. posten dan kan ik je heeel misschien helpen :) (topicstarter dus :) )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

ik heb een live en hij doet het niet

CT4830 no way dat ik een nieuwe ga kopen dan doe ik wel met onboard geluid... dit is een SCHANDE van creative

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:17 ]

• The_Greater
Is het ook. Toen nog heel duur voor betaald. Ik heb van ellende die kaart in duizend stukken gegooid.

Verwijderd

Ik heb op zoveel forums mensen gezien met (precies) dezelfde problemen zou nou niemand dit opgelost hebben? het slaat gewoon nergens op dat je een nieuwe kaart moet kopen terwijl hij het gewoon hoord te doen :( way to go creative

• The_Greater
Hoe lang heb je de kaart al dan? Heb je wel eens een andere live kaart geprobeerd in jouw systeem? Probeer hem maar eens om teruilen.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Greater op 15-01-2003 07:50 ]

Verwijderd

Nee ik heb nog geen andere live kaart geprobeerd de kaart is al oud maar heeft altijd in een ander systeem gezeten. Ik weet geeneens meer waar ik die kaart vandaan heb :P
Pagina: 1