Help! een muis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoE
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-03-2024
Help! ;w
Ik hoor ook gepiep in mijn huis, zelf ben ik erg bang voor muizen. Ik heb zelf al geprobeerd om een diervriendelijke val te maken. Zonder succes. Nu zit ik er over na te denken om de muizen te laten bestrijden door een ongediertebestrijding, zoals [knip
Alleen heb ik hier geen ervaring mee.. Weet iemand of dit een goede prijs is?

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 05-02-2024 18:28 . Reden: Mogelijke spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 10:33
Ik heb deze gekocht en sinds dien geen last meer en ook niks meer gezien.

https://www.bol.com/nl/nl...it/9200000124565801/?s2a=

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

sten123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:50:

Om nou gepiep met gepiep te gaan bestrijden... :)
Ik ben nooit zo'n voorstander van die dingen. Ze verjagen ook vogels en veel kleine huisdieren hebben er ook last van.

Ongedierte betekent eigenlijk meestal maar 1 ding: eten en onderdak vlakbij elkaar. Wij wonen aan het water en als wij of de buren er een zooitje van maken... dan hebben we in no-time ratten. Dan heb je pas echt een probleem. Daar is zo'n schattig muisje niets bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 05-02-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

TimoE schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:45:
Help! ;w
Ik hoor ook gepiep in mijn huis, zelf ben ik erg bang voor muizen. Ik heb zelf al geprobeerd om een diervriendelijke val te maken. Zonder succes. Nu zit ik er over na te denken om de muizen te laten bestrijden door een ongediertebestrijding, zoals knip
Alleen heb ik hier geen ervaring mee.. Weet iemand of dit een goede prijs is?
Prima prijs, alleen het helpt wellicht alleen tijdelijk. Tip: neem een kat. (en therapie als je bang bent voor een muizen)

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 05-02-2024 18:29 . Reden: Mogelijke spam ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een eigen huis, voor jouw en je muis. (eigen topic)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Geen bijzondere prijs, rond de 150 euro (inclusief BTW) kwam ik vaker tegen toen ik het een keer nodig had.

Wat ik altijd wel bijzonder vind, is hoe mensen op een forum als Tweakers terecht komt voor een muizenplaag, het enige wat ik me kan bedenken is de pricewatch. :+

[ Voor 14% gewijzigd door FabianGTI op 05-02-2024 16:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
sten123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:50:

Ik werd een lange tijd gek van een piepend geluid die ergens vanuit de buren vandaan kwam.

Tot ik zag dat ze een soortgelijk kastje in hun tuin hadden geplaatst, en bij navraag bleek dat inderdaad een ultrasoon apparaatje te zijn tegen muizen...

Niet iedereen zal zo gevoelig zijn als ik voor geluiden, maar dat je er zelf niks van merkt betekent niet automatisch dat je buren dat ook niet doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hahn schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Ik werd een lange tijd gek van een piepend geluid die ergens vanuit de buren vandaan kwam.

Tot ik zag dat ze een soortgelijk kastje in hun tuin hadden geplaatst, en bij navraag bleek dat inderdaad een ultrasoon apparaatje te zijn tegen muizen...

Niet iedereen zal zo gevoelig zijn als ik voor geluiden, maar dat je er zelf niks van merkt betekent niet automatisch dat je buren dat ook niet doen.
Naast dat er alleen anekdotisch bewijs is dat die dingen überhaupt werken (het is niet wetenschappelijk bewezen dat het daadwerkelijk ongedierte afschrikt) zijn er inderdaad veel van die kastjes die binnen het hoorbare spectrum vallen, en helemaal dat van honden of katten, die kunnen er ook flink gek van worden.

Blijkbaar trappen er genoeg mensen in om ze nog interessant te maken om te produceren en verkopen, maar die dingen zijn veel schadelijker dan ouderwets vergif waarvan je weet dat het gevaarlijk is, netjes je handen na wast en dat alleen door muizen en ratten gegeten wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Dinictus208 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:18:
[...]
Tip: neem een kat. (en therapie als je bang bent voor een muizen)
Ja leuk, wij hadden nooit last van muizen en onze jonge poes neemt ze soms levend en soms dood mee naar binnen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:39
Ik sla ook even aan op die piep-apparaatjes. Die worden verkocht als niet hoorbaar voor mensen, maar zijn dat zeer zeker wel.

Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2007862 voor mijn ervaring.

Verder, succes met je huisgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat @Anoniem: 39993 al zei over voedsel en onderdak.
Neem een van de twee weg en je bent ze kwijt.
Zo'n piepding lost de oorzaak niet op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:50
Probeer eerst te vinden hoe ze binnen zijn gekomen (ze hebben maar een héél klein kiertje nodig om binnen te komen). Bij ons was er een rooster kapot, waardoor ze naar binnen konden komen. Anders kun je ze wel bestrijden maar heb je zo weer nieuwe muizen binnen.

Vervolgens kun je eerst aan de slag met diervriendelijke vallen, echter moet je deze snel legen, anders weet de rest van de groep dat ze daar niet bij moeten komen. 1 van de beste vallen kun je vast maken en vinden op youtube met een emmer en een plankje hout etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

jongetje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Ja leuk, wij hadden nooit last van muizen en onze jonge poes neemt ze soms levend en soms dood mee naar binnen :o
Klopt dat doen ze ook maar ze maken ook je huis muis vrij als ze erin zitten. Het is een beetje geven en nemen. ;)

Bij ons liggen er soms 3 op een rij met een stukje gras als decoratie (?) oid erbij.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:15
Dinictus208 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:33:
[...]

Bij ons liggen er soms 3 op een rij met een stukje gras als decoratie (?) oid erbij.
Salade bij het vlees?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 23:44
Ondanks dat ik zelf zeer sceptisch was over die ultrasone verjagers, heeft het bij ons in het geval van vleermuizen vanaf dag 1 gewerkt. Kan toeval zijn natuurlijk maar wij hebben nergens last meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou toch eerst kijken of het wel echt een muis is die je hoort, en of ie ook echt binnen zit.
Stop vervolgens alles wat eetbaar is in afsluitbare bakken en/of blikken.
En kijk inderdaad waar ze binnen kunnen komen, zodat je die openingen af kan sluiten.

En angst voor muizen is wel therapiewaardig... Zijn een hoop oplossingen voor. Hier wil je niet mee rond blijven lopen toch?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03
Diervriendelijke val heb ik ook geprobeerd, werkte bij mij toen ook niet.

Maar wat is er mis met gewoon een muizenval oude stijl?
https://www.bol.com/nl/nl...izengif/9300000023772309/

Beetje pindakaas als lokmiddel, verdeel ze over de verdieping waar de muis zit en volgende ochtend ben je er als het goed is van af. Ja, is dieronvriendelijk, maar je wil niet dat zo'n muis in je huis ergens de boel onder poept en pist. Je wil er zo snel mogelijk van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Ik woon letterlijk in een bos en heb dus allerlei dieren in huis waaronder muizen. De beste remedie die ik heb is de bucket trap, op Youtube zijn hier enorm veel voorbeelden van te vinden.

Er zijn mensen die een laag water in de emmer doen, dat doe ik niet. Ik zet de muizen uit ver van ons huis en de andere huizen.

- zorg dat de emmer groot genoeg is, vooral hoog genoeg.
- lok de dieren met brood, pindakaas, zelfs suikerklontjes en stukjes appel werken. Muizen eten alles.
- ik heb mijn emmer voorzien van een kartonnen klep, daar lopen ze op en als ze bij het lokmiddel komen vallen ze in de emmer, de klep slaat dicht d.m.v. een gewichtje aan de andere kant van de klep.

Voordeel is dat je veel muizen kunt vangen waar de meeste andere vallen snel vol zitten.

Verder moet je zorgen dat je huis schoon is, geen voedsel in het zicht, kruimels opruimen etc. Als er niks te halen valt is het niet zinnig om er te zijn + je val werkt effectiever als dat de enige voedselbron is in je huis.

[ Voor 18% gewijzigd door analogue op 06-02-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.