Wat veroorzaakt deze luide en pijnlijke pieptoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 31.838 views

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:18
Hoop dat dit op de juiste plaats gepost wordt, zo niet hoor ik het graag!

Hoi allen,

Sinds dit weekend worden mijn vriendin en ik helemaal gek van een ontzettend hoge piep dit vanuit een van de tuinen van de onderburen lijkt te komen. We horen het met de ramen en deuren dicht en als we buiten op ons balkon zitten is knallende hoofdpijn binnen een paar minuten gegarandeerd. Binnen is het nog dusdanig aanwezig dat we beide het liefst met noise cancelling koptelefoons rondlopen. Te lang zonder en ook hier komt een hoofdpijn bij ons beide opzetten.

Navraag doen bij de buren is nog niet gelukt, we werken beide late diensten en wanneer wij thuis komen slapen de buren. 's Ochtends wordt de deurbel niet beantwoordt, dus ik vermoed dat ze dan al naar het werk zijn.

Voordat we een briefje door de deur gooien zou ik eerst graag willen weten waar we het over hebben, zodat ik iets gerichter vragen kan gaan stellen.

Ik heb met een app het geluid proberen te visualiseren om te kijken over wat voor frequenties we het hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2cowQhh6mnNf_htopu51W2Zy14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7BTV4QJpXTCZkPTRk2d31MV.jpg?f=fotoalbum_large

De hoge piep begint bij z`n 13khz en is dan ontzettend hoorbaar. Rond 18khz is het niet meer hoorbaar, maar de app geeft aan dat het nog verder doorloopt.

Heeft iemand een idee wat een dergelijk patroon op regelmatige basis kan produceren? Het is hoorbaar met intervallen tussen de ~15 seconden en ~5 minuten.

Alvast bedankt voor jullie input, het wordt gewaardeerd.

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
Apparaat om katten te verjagen.

https://www.bndestem.nl/o...-piep-mag-gebruikt-worden

Ze staan niet allemaal op 21KHz ingesteld.

[ Voor 67% gewijzigd door jadjong op 21-07-2020 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:50:
Of hangjongeren. Heel irritant, want best een aantal mensen hoort het gewoon. Niet alleen als je 15 bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 17:21
Mijn schoonmoeder heeft in de tuin een marter verjager. Ze horen het zelf niet meer, maar elke keer als we daar aankomen en langs de sensor lopen, heb ik ook maar 5 sec nodig om daar een beginnende hoofdpijn van te krijgen.
Zo'n ding zou niet continu aan moeten staan, maar op een sensor moeten werken. Sowieso is 13-18kHz in ieder geval niet acceptabel om continu aan te hebben. Daarboven is het nog steeds erg vervelend, want door resonantie (en aliexpress-kwaliteit electronica onderdelen) kan je het nog steeds horen als je er gevoelig voor bent.

Ik zou gewoon even vriendelijk vermelden dat je er last van hebt met het verzoek om even langs te komen en mee te tweaken naar alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En als je ze niet kunt bereiken (en je kunt er bij komen) zou ik het apparaat netjes uitschakelen en een briefje door de bus doen dat ze even contact met je opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
Dank voor jullie reacties!

Ik wist niet eens dat er apparaten bestonden die dmv geluid katten zouden moeten weren. Wat een verschrikkelijke dingen zeg. Dat mensen ze vrijwillig in de tuin zetten..

@SndBastard Je zegt dat een dergelijk apparaat ook gewoon een sensor zou moeten hebben? Nu lijkt het inderdaad alsof dat ding dag en nacht staat te brullen.

@sypie Hoe graag ik het ook zou willen doen ben ik bang dat ik daar geen vrienden mee ga maken. Is namelijk nogal aso volk wat hier beneden woont.. ;/ Zal dus even goed na moeten gaan denken hoe ik die vraag ga brengen.

Ik weet ook nog niet uit welke tuin het komt, dus zal toch echt even rond moeten gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 17:21
DutchBat_ schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:17:
@SndBastard Je zegt dat een dergelijk apparaat ook gewoon een sensor zou moeten hebben? Nu lijkt het inderdaad alsof dat ding dag en nacht staat te brullen.
Dat is een beetje een aanname aan mijn kant. De apparaatjes die ik ken hebben meestal gewoon een bewegingssensor, maar als ik zo even op bol.com kijk zie ik er ook een aantal zonder. Die staan bovenaan, want zijn goedkoper.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 16:24
[quote]DutchBat_ schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:17:

Ik wist niet eens dat er apparaten bestonden die dmv geluid katten zouden moeten weren. Wat een verschrikkelijke dingen zeg. Dat mensen ze vrijwillig in de tuin zetten..

Ik heb er 2 in de tuin, moeten mensen hun kat maar thuis houden. Die komen bij mij hun drol in de tuin doen, niet bij de eigenaar. Gisteren kwam er nog 1 mijn huis binnenlopen, en ik ben er goed allergisch voor, dus gelijk het apparaat weer aangezet.

Mijn verjager werkt met een bewegingssensor, dus staat niet continu aan, Jij de vrijheid om een huisdier te nemen, ik de vrijheid om hem uit mijn woonruimte te houden :-)

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

@MacIsCool hoewel ik het 110% met je eens ben, is dit wel een beetje off-topic natuurlijk.

@DutchBat_ kan je in de tuin kijken? Als het niet al te begroeid is dan kan je 'm waarschijnlijk zien staan, dan weet je het 100% zeker. Over het algemeen is het een plastic paaltje die in losse grond gestoken kan worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13

Yucon

*broem*

nst6ldr schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:43:
@DutchBat_ kan je in de tuin kijken? Als het niet al te begroeid is dan kan je 'm waarschijnlijk zien staan, dan weet je het 100% zeker. Over het algemeen is het een plastic paaltje die in losse grond gestoken kan worden.
Ach, het is maar een overweging, maar als ze hem zelf niet horen dan horen ze het ook niet als het batterijtje er niet meer in zit O-)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 19:25

mvz

muziek verslaafde

Die kattenverjagers zijn best asociaal eigenlijk, de meeste hebben een dusdanige detectie range, dat ‘ie al aan springt als je door de straat loopt. En als je hem kan horen is het ook niet bepaald zacht.. alsof iemand een naald midden in je hersens steekt.. m’n 9 maanden oude dochter gaat gelijk huilen in d’r kinderwagen..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Laatst online: 14-05 16:24
Yucon schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:49:
[...]

Ach, het is maar een overweging, maar als ze hem zelf niet horen dan horen ze het ook niet als het batterijtje er niet meer in zit O-)
Er zit ( bij mij ) ook een rood lampje in, gaat aan als hij geluid maakt. Anders zou ik het ook niet meer door hebben dat hij het doet ( tenzij een kind in de tuin loopt, die horen het gelijk )

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:05

Theo

moederbord

@sypie Hoe graag ik het ook zou willen doen ben ik bang dat ik daar geen vrienden mee ga maken. Is namelijk nogal aso volk wat hier beneden woont.. ;/ Zal dus even goed na moeten gaan denken hoe ik die vraag ga brengen.

Ik weet ook nog niet uit welke tuin het komt, dus zal toch echt even rond moeten gaan vragen.
Heb je babyboomers in de straat wonen? Grote kans dat zij zo'n pieper hebben staan.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12
Wat betreft die kattenverjagers, je hebt er ook bij die werken met lichtflitsen. De buurman van mijn moeder heeft zo'n eentje in de voortuin. Een stuk relaxter dan dat pokkelawaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-05 06:46
Het zou ook nog een apparaat kunnen zijn wat ze in de motorruimte van de auto hebben hangen om steenmarters te verjagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
segil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:23:
Wat betreft die kattenverjagers, je hebt er ook bij die werken met lichtflitsen. De buurman van mijn moeder heeft zo'n eentje in de voortuin. Een stuk relaxter dan dat pokkelawaai.
Weet niet wat ik me hier bij moet voorstellen, maar lijkt me niet zo'n succes om zo'n ding in de voortuin te zetten als er auto's langs rijden? :P

Daarnaast denk ik ook dat het gewoon een stukje onwetendheid is. Als het inderdaad om een kattenverjager gaat weten een hoop mensen niet dat er genoeg mensen zijn die deze toon ook gewoon horen.

[ Voor 18% gewijzigd door Black Eagle op 22-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 16:33
Vorig jaar had iemand bij ons in de buurt ook zo'n fijn apparaat neergezet. Gelukkig om ons heen meerdere "jonge" gezinnen die er last van hadden. Vre-se-lijk. Zo verschrikkelijk asociaal omdat degene die het apparaat bezit er vaak geen last van heeft maar de rest van de straat wel. Uiteindelijk in goed overleg dat ding eruit gekregen maar na een week was ik serieus van plan dat apparaat de grond in te trappen.

Anyway goed overleg kan dus een hoop oplossen en zou ik even afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Electromonkey op 22-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 00:25

Racing_Reporter

Contentmaker

Amens schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:26:
Het zou ook nog een apparaat kunnen zijn wat ze in de motorruimte van de auto hebben hangen om steenmarters te verjagen.
Unlikely. Grappig wel, ik moet denken aan de auto van mijn ouders. Die hebben er ook een ingebouwd (met überlelijke plastic switch bij het stuur :D ) maar daarbij is het devies dat hij juist incidenteel aan moet staan omdat die beestjes anders gewend raken aan het geluid en het vervolgens doodleuk negeren. Mis je alsnog je doel.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 09:12
@Black Eagle Hangt af van hoe het apparaat opgesteld staat en hoe 'ie getriggerd wordt. Zal wel werken op warmte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jadjong schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:50:

https://www.bndestem.nl/o...-piep-mag-gebruikt-worden

Ze staan niet allemaal op 21KHz ingesteld.
"De pagina kon niet worden gevonden" :?
edit:
De link is incompleet, er moet nog ~abfdbc59 achter, zie @CappieL hieronder :)

Overigens werken die hoge piep dingen niet tegen de (krolse) katten hier in de buurt :/

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-07-2020 10:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:26
even zoeken op "kattenverjager" : https://www.bndestem.nl/o...gebruikt-worden~abfdbc59/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 09:33

Kheos

FP ProMod
Kun je niet hetzelfde doen, maar dan omgekeerd?
Dus exact dezelfde toon, maar dan omgekeerde fases?
Die zouden elkaar moeten cancelen, dus geen hoorbaar geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Kheos schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:21:
Kun je niet hetzelfde doen, maar dan omgekeerd?
Dus exact dezelfde toon, maar dan omgekeerde fases?
Die zouden elkaar moeten cancelen, dus geen hoorbaar geluid meer.
Dat werkt natuurlijk alleen goed als je het anti-apparaat precies bij de bron zet. Anders is het onmogelijk om op een makkelijke manier de fase betrouwbaar om te draaien tov je eigen (variabele) positie. Daar zou je dan bijvoorbeeld een noise canceling koptelefoon voor kunnen gebruiken, maar die ga je natuurlijk niet constant opzetten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Electromonkey schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:28:
Vorig jaar had iemand bij ons in de buurt ook zo'n fijn apparaat neergezet. Gelukkig om ons heen meerdere "jonge" gezinnen die er last van hadden. Vre-se-lijk. Zo verschrikkelijk asociaal omdat degene die het apparaat bezit er vaak geen last van heeft maar de rest van de straat wel. Uiteindelijk in goed overleg dat ding eruit gekregen maar na een week was ik serieus van plan dat apparaat de grond in te trappen.

Mwah, ik heb er ook 2 in de tuin staan omdat ik het nog asocialer vond dat katten van buren in mijn tuin aan het schijten waren. Zit je in de zomer in de tuin, wordt je getrakteerd op de stank van kattenstront. En 's avonds zitten ze regelmatig te janken of maken ander lawaai (nog even los van de schade die katten veroorzaken door vogels e.d. te vangen).

Overigens staat het ding waarschijnlijk gewoon verkeerd ingesteld als je hem hoort. Voor honden en katten begint hij op 19,5kHz en dat is voor 99% van de mensen hoger dan ze kunnen horen. In het geval van de TS zit de piek rond 16kHz, wat te laag is voor een kattenverjager.

Maar, de versie die wij hebben (en dat is de meest verkochte variant) kent ook een stand voor vossen en knaagdieren, en die zit wel rond de 16kHz (knaagdieren is 13,5 - 17,5kHz, vossen is 15,5 - 19,5kHz). En hoewel ik zelf boven de 15kHz vrijwel niks meer hoor, hoor ik het apparaat in die standen wel. Lichtflitsen zijn compleet nutteloos bij katten, die trekken daar echt niks van aan.

Maar een enkele piek op 16kHz klinkt mij persoonlijk meer als een resonantie in een geschakelde voeding.

Overigens weet je zeker dat het bij de buren vandaan komt? Dergelijke hoge tonen zijn nagenoeg niet te lokaliseren door ons en kunnen overal vandaan lijken te komen.

@DutchBat_ Overigens vind ik persoonlijk je probleem in combinatie met je nickname wel weer goud, een vleermuis die last heeft van een hoge pieptoon :+

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 22-07-2020 10:44 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-05 13:14
Toen ik nog een krantenwijk had kwam ik ze regelmatig tegen. Als jochie van 15 kon ik ze ook vreselijk goed horen. Ik zag dat als een verzoek om de krant gewoon in de tuin te gooien, want blijkbaar wil je alles dat die toon kan horen weren.
Als ik ze tegenwoordig zie, zet ik ze uit, al zou ik ze het liefst gewoon stuktrappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:34:
[...]
Mwah, ik heb er ook 2 in de tuin staan omdat ik het nog asocialer vond dat katten van buren in mijn tuin aan het schijten waren. Zit je in de zomer in de tuin, wordt je getrakteerd op de stank van kattenstront. En 's avonds zitten ze regelmatig te janken of maken ander lawaai (nog even los van de schade die katten veroorzaken door vogels e.d. te vangen).
Daar zijn ook mensvriendelijke oplossingen voor. Gewoon citroenschillen, cacaodoppen of koffieprut tussen je planten leggen en er is geen kat meer te vinden in je tuin. Die geluidsverjagers zijn echt heel irritant voor veel mensen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Je buurman heeft de verkeerde versie gekocht. Verpakkingen lijken ook erg op elkaar...

Deze is voor katten en honden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JWNtl6cGmd-Ap2FX4Imh7KVT24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5mwT2PWO5PieXYXRGymdscb.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is voor buren en kleine kinderen, maar ze werken ook goed tegen hangjongeren, Barbeques en bruiloften. Ik heb er altijd eentje in mijn auto liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S2tCufX2ejIjabsjz5QO4OE8HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pr1TIFxh0NdePDzIvRMrXRrm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 22-07-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

scartissue schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Daar zijn ook mensvriendelijke oplossingen voor. Gewoon citroenschillen, cacaodoppen of koffieprut tussen je planten leggen en er is geen kat meer te vinden in je tuin. Die geluidsverjagers zijn echt heel irritant voor veel mensen.
Ligt ook maar net aan de kat. De katten die wij probeerde te weren trokken zich daar weer niks van aan. Ow, en het helpt niet echt tegen een kat die grind had uitgekozen als kattenbak |:( (en dat beest produceerde ook nog eens de meest stinkende stront die ik ooit heb geroken :r gelukkig zijn de eigenaren en daarmee dat beest inmiddels verhuisd).

Maar gezien de specifieke frequentie die @DutchBat_ hoort en meet, zal dit geen kattenverjager zijn.
Klagen over die dingen is dan ook verder offtopic.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:26
Moet ineens denken aan de drogisterijen vroeger, die hadden steevast een CRT hangen voor de beveiliging en als kind kon ik die krengen vaak goed horen.

[/offtopic]

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Nu gaat het redelijk offtopic, maar ik garandeer je dat dat niet (altijd) werkt.
In mijn vorige tuin heb ik werkelijk alles rond gestrooid wat maar zou moeten werken, maar het bleef een openbaar katten toilet.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de besproken apparaatjes de oplossing zijn, maar ik snap wel de wanhoop, ik kon letterlijk niet meer in mijn eigen tuin zitten vanwege de stank.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

mvz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:01:
Die kattenverjagers zijn best asociaal eigenlijk, de meeste hebben een dusdanige detectie range, dat ‘ie al aan springt als je door de straat loopt. En als je hem kan horen is het ook niet bepaald zacht.. alsof iemand een naald midden in je hersens steekt.. m’n 9 maanden oude dochter gaat gelijk huilen in d’r kinderwagen..
Het zijn misschien asociale systemen, maar het is de enige legale oplossing voor een veel asocialer probleem.
Mensen die huisdieren nemen en vervolgens andere mensen met het probleem opzadelen.
Ik waardeer het niet als een kat mijn huis of tuin in loopt en zelf hoor ik die dingen toch niet.
Als ik last van katten zou hebben, nam ik ook deze systemen in gebruik.

Tip: Als je weet dat je dochtertje daar niet tegen kan en je weet dat op een bepaalde route die dingen aanwezig zijn, kun je overwegen een stukje om te lopen.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 10:23
T.C schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:35:
[...]

Het zijn misschien asociale systemen, maar het is de enige legale oplossing voor een veel asocialer probleem.
Mensen die huisdieren nemen en vervolgens andere mensen met het probleem opzadelen.
Ik waardeer het niet als een kat mijn huis of tuin in loopt en zelf hoor ik die dingen toch niet.

Tip: Als je weet dat je dochtertje daar niet tegen kan en je weet dat op een bepaalde route die dingen aanwezig zijn, kun je overwegen een stukje om te lopen.
Maar hoe zit het met de mensen die geen huisdieren hebben, die zadel je ook op met geluidsoverlast (waaronder volgens mij de TS), die hebben maar pech gehad?

[ Voor 0% gewijzigd door Jef61 op 22-07-2020 17:14 . Reden: Typo ]

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-05 13:14
deepbass909 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:07:
[...]
Maar gezien de specifieke frequentie die @DutchBat_ hoort en meet, zal dit geen kattenverjager zijn.
Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat een schakelende voeding zulke hoge volumes haalt waar TS blijkbaar zelfs hoofdpijn van krijgt. Weet niet welke vermogens de onderburen aan het buck/boosten zijn maar het lijkt mij te vroeg om te zeggen dat het geen katten/jongeren/whateververjagers zijn en dat zelfs als offtopic te bestempelen.

@ TS: zou er proberen achter te komen of ze een beeldbuis-TV hebben! Die kunnen nog wel eens flink piepen.

[ Voor 8% gewijzigd door ikwilwp8 op 22-07-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C

T.C

Jef61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Maar hoe zit het met de mensen mensen die geen huisdieren hebben, die zadel je ook op met geluidsoverlast (waaronder volgens mij de TS), die hebben maar pech gehad?
Het is inderdaad vervelend dat de TS er last van heeft, dat wens ik niemand toe.

Echter als het een keuze is tussen katten en honden die mijn tuin vol schijten of zelfs mijn woning binnen lopen, of iemand anders heel misschien last heeft van een piep...... weet ik wel waarvoor ik kies.
Ik zou wel deftige goedgekeurde dingen kopen en geen goedkope aliexpress dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eerste even bij jezelf thuis alle stroom uitschakelen in de meterkast om uit te sluiten dat je het zelf niet per ongeluk veroorzaakt. Daarna gedegen onderzoek doen en meten en daarmee naar je buren gaan om de situatie uit te leggen en kijken of ze zo'n dierenverjager hebben. Zij zullen dit niet extra doen en waarschijnlijk horen ze ook niet wat jij hoort. Ze zullen misschien niet begrijpen dat jij er overlast van ondervindt, omdat ze zelf niets horen, dus met wat meetbewijs kun je ze makkelijker overtuigen. Als ze meewerken, dan zou je eens kunnen kijken of uitschakelen verschil maakt. Het zou mooi zijn wanneer je dat met je meetapp ook voor de buren inzichtelijk kan maken.

Kijk ook eens naar auto's. Daar worden ook weleens van die verjagers ingebouwd om steenmarters te weren. Deze hebben, volgens mij, geen bewegingssensor en piepen dus constant. Misschien heeft er iemand één in de auto of misschien hebben de buren zo'n autoding aangesloten op een adapter en in de tuin geplaatst. Een goede verjager met bewegingssensor is volgens mij ook niet zo vreselijk duur, dus je zou je buren kunnen aanbieden om samen een goede te kopen om ze wat gunstiger te stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
[...]

Maar hoe zit het met de mensen mensen die geen huisdieren hebben, die zadel je ook op met geluidsoverlast (waaronder volgens mij de TS), die hebben maar pech gehad?
Hetzelfde kan je zeggen van alle drempels en andere voertuig slopende snelheidsmaatregelen. Die zijn ook alleen neergelegd voor mensen die zich niet aan de snelheid willen houden, maar iedereen heeft er last van.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ikwilwp8 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat een schakelende voeding zulke hoge volumes haalt waar TS blijkbaar zelfs hoofdpijn van krijgt. Weet niet welke vermogens de onderburen aan het buck/boosten zijn maar het lijkt mij te vroeg om te zeggen dat het geen katten/jongeren/whateververjagers zijn en dat zelfs als offtopic te bestempelen.

@ TS: zou er proberen achter te komen of ze een beeldbuis-TV hebben! Die kunnen nog wel eens flink piepen.
Mijn eerste vraag is daarom ook of het wel 100% zeker is dat het bij de buren vandaan komt. Hoge tonen dragen sowieso niet zo ver.

Maar om hoofdpijn te krijgen van hoge tonen, heb je geen harde volumes nodig. Een zakte, constante hoge toon kan dat ook veroorzaken.

Vroeger zou ik overigens richting de TV wijzen, een PAL-tv werkt met een horizontale frequentie van 15,625 kHz (exact wat de TS hoort), maar die zijn zo goed als uitgestorven.
Andere bron van hoogfrequente pieptonen zijn tegenwoordig LED-lampen, vooral in combinatie met dimmers. Ik heb in huis minimaal 1 lamp die net aan hoorbaar piept bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
[...]

In het geval van de TS zit de piek rond 16kHz, wat te laag is voor een kattenverjager.

....

Maar een enkele piek op 16kHz klinkt mij persoonlijk meer als een resonantie in een geschakelde voeding.

Overigens weet je zeker dat het bij de buren vandaan komt? Dergelijke hoge tonen zijn nagenoeg niet te lokaliseren door ons en kunnen overal vandaan lijken te komen.
Het is niet perse zo dat de piek rond de 16kHz zit, volgens mij. De piep begint bij 13kHz en loopt dan optot z`n 20kHz. Tenminste, dat is wat ik kan meten met die app. Die piek die in de eerste screenshot te zien is puur een momentopname. De tweede screenshot laat heel goed zien dat de piep oploopt van 13kHz tot ~20kHz.
[...]

T.C schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:35:
[...]

[...]

De morele discussie tussen een kattenverjager of katten in je tuin zou ik inderdaad graag in het midden laten. Van beide kanten lijkt me wat te zeggen. Punt is dus inderdaad dat we zelf geen huisdieren hebben, maar wel met vrij heftige overlast opgescheept zitten.

Gisteravond kwam ik met een gesprekje met de buren naast ons erachter dat ook zij en hun kleine kinderen er veel last van ondervinden. Het zou in mijn ogen niet zo mogen zijn dat 1 iemand die last heeft van katten, mensen hier voor gaat straffen die er niks aan kunnen doen.
nst6ldr schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:43:

Ik heb nog niks kunnen vinden wat hier op lijkt. Al heb ik door wat rond googlen wel een idee waar ik naar moet zoeken.
ikwilwp8 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Dat lijkt mij dus ook.

Beeldbuis-TV lijkt mij ergens ook onwaarschijnlijk. Ik kan me niet voorstellen dat een TV elke keer netjes een patroon van 13kHz tot 20+ kHz doorloopt en daarna stopt.
Constructieve bijdrage, dankjewel. Het geluid komt 100% van buiten en uit een van de tuinen beneden. Wanneer we op de rand van ons balkon staan is het nog harder te horen dan wanneer we meer richting onze woning gaan en het zicht op de tuinen verwijnt. Auto`s staan daar niet in de buurt dus ook dat is min of meer uitgesloten.

Ik heb er dus ook zeker geen probleem mee dat iemand een dergelijke oplossing gebruikt voor een (katten / ongedierte) probleem wat hij of zij ervaart. Maar dat moet in mijn ogen dan wel op een reële manier geïmplementeerd worden en hoeft zeker niet dag en nacht geluid te produceren.

Ik hoop dat ik een deze dagen de buren eens te pakken krijg. Door hun tuinen heen gaan lopen opzoek naar de bron is niet helemaal mijn stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

... en kattenschrik? Werkt hier geen van allen :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

sypie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:09:
En als je ze niet kunt bereiken (en je kunt er bij komen) zou ik het apparaat netjes uitschakelen en een briefje door de bus doen dat ze even contact met je opnemen.
Bij buren die je niet kent 'inbreken', lijkt me een slecht idee. Eerst briefje (incl 06 en mailadres), dan wachten. Dan klagen bij de gemeente en benadrukken dat het ding continu aan staat: hoofdpijn = acute overlast, en bij langdurig aan staan risico op permanente gehoorschade.

Of als ze op https://www.telefoonboek.nl/personen/ staan gewoon bellen.
begint hij op 19,5kHz en dat is voor 99% van de mensen hoger dan ze kunnen horen.
Dan zijn er 175000 mensen in NL die er wel last van hebben. En op elk huizenblok een aantal.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Holy moly!

Welkom in Nederland; "ik kattenstront? Dan krijgt de hele buurt van mij migraine!"

Ik snap dat je niet happy word van kattenstront. Maar wat nu als je buren geen katten hebben?

Katers kunnen volgens mij enorme territoria's hebben.

Dan ben je toch zelf net zo erg voor je buren als dat die persoon is wiens kat in jouw tuin komt?

Stadsvolk 8)7

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 17:14
BroederM schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:14:
Holy moly!

Welkom in Nederland; "ik kattenstront? Dan krijgt de hele buurt van mij migraine!"

Ik snap dat je niet happy word van kattenstront. Maar wat nu als je buren geen katten hebben?

Katers kunnen volgens mij enorme territoria's hebben.

Dan ben je toch zelf net zo erg voor je buren als dat die persoon is wiens kat in jouw tuin komt?

Stadsvolk 8)7
Beetje kortzichtig. Het is niet 100% zeker dat de buren een verschrikker hebben, en de kans is heel groot dat ze hem zelf niet eens horen.

Ik zou ook niet vrolijk worden van katten in mijn tuin (sterker nog, ik heb een hekel aan katten), maar ik weet uit ervaring hoe vervelend zo'n verschrikker kan zijn. Waarschijnlijk doen de buren het niet eens bewust.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Mijn vader had ze tegen de muizen in de schuur. En was er echt niet bewust van dat die voor sommige mensen, vaak de jongeren, wel hoorbaar was. Degene die hij had werkte ook continue.

Toen ik jong was werd ik er echt gek van en trok ik hem er telkens uit. Tegenwoordig hoor ik het niet meer. Voordelen van ouder worden, je gehoor gaat ook achteruit.

Offtopic: ik heb schrikdraad in de tuin tegen de katten werk fantastisch en staat de laatste 2 jaar niet eens meer aan. De katten herinneren het zich zéééér goed... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Electromonkey schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:28:

En anders kun je vast wel een geluidsoverlast melding doen bij de politie in dit soort gevallen?
Als de bewoner niet mee wil werken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Knul schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Beetje kortzichtig. Het is niet 100% zeker dat de buren een verschrikker hebben, en de kans is heel groot dat ze hem zelf niet eens horen.

Ik zou ook niet vrolijk worden van katten in mijn tuin (sterker nog, ik heb een hekel aan katten), maar ik weet uit ervaring hoe vervelend zo'n verschrikker kan zijn. Waarschijnlijk doen de buren het niet eens bewust.
Toch is het vreemd dat die dingen toegestaan zijn. Ze zijn wel heel aselectief in het verjagen. Ik stel me zo voor dat beschermde dieren als vleermuizen er ook niet blij mee zijn, net als de binnenkat van de andere buren. Of de baby in z'n wiegje waarvan niemand weet waarom het een huilbaby is.

Het is niet zo heel anders dan permanent je hand op de claxon van je auto te houden. En het heeft ook zo z'n redenen dat dat verboden is.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 22-07-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:36:
[...]

En anders kun je vast wel een geluidsoverlast melding doen bij de politie in dit soort gevallen?
Als de bewoner niet mee wil werken.
En misschien anders ook 144 bellen?
Want als ze het binnen bij de bovenburen kunnen horen, dan kunnen de (binnen)katten en honden in de buurt het ook horen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 09:00
Fly-guy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Nu gaat het redelijk offtopic, maar ik garandeer je dat dat niet (altijd) werkt.
In mijn vorige tuin heb ik werkelijk alles rond gestrooid wat maar zou moeten werken, maar het bleef een openbaar katten toilet.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de besproken apparaatjes de oplossing zijn, maar ik snap wel de wanhoop, ik kon letterlijk niet meer in mijn eigen tuin zitten vanwege de stank.
Ik zou de buren dit aanraden >:) :

YouTube: How to stop cats going on your car - The best cat video ever!

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

[...]

Ligt ook maar net aan de kat. De katten die wij probeerde te weren trokken zich daar weer niks van aan. Ow, en het helpt niet echt tegen een kat die grind had uitgekozen als kattenbak |:( (en dat beest produceerde ook nog eens de meest stinkende stront die ik ooit heb geroken :r gelukkig zijn de eigenaren en daarmee dat beest inmiddels verhuisd).

De vraag is dan ook: wat is wel en wat is niet een kattenverjager?
In principe zou een kattenverjager een dermate hoog geluid moeten genereren, dat zelfs kinderen het nauwelijks zouden horen. Echter.... er is helaas een hoop Chinese meuk op de markt, wat ook piept maar verder houdt de gelijkenis bijna op.

Een Mosquito, tegen hangjongeren, produceert bijvoorbeeld 17kHz en een goede kattenverjager zit boven de 20kHz en dat is echt bijna niet waarneembaar voor mensen. Die Chinese troep (die je dus ook gewoon via bol.com kunt bestellen en niet alleen via ali) haalt de 17 kHz soms nog niet eens. Die zijn nog erger dan een Mosquito. En de gemiddelde koper van zo'n ding is 50+ en is dat deel van het geluidsspectrum al zo goed als kwijt, dus die heeft niets door.

Dus als je ergens een heel hoge pieptoon uit een tuin hoort komen, dan weet je dat er iemand woont die te krenterig was om een fatsoenlijk apparaatje te kopen. :) Ik ben inmiddels de 40 gepasseerd. Mijn oren zijn best goed, maar ook weer niet fantastisch. Ik hoor die meuk ook steeds vaker. Maar vooral voor kinderen is het echt extreem storend.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-07-2020 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:26
Die apparaatjes moeten echt verboden worden. Het geluid dringt overal doorheen en is in de wijde omtrek te horen. Ik begrijp dat katten vervelend zijn, maar dat is naar mijn mening een ander soort ongemak dan de piep die voor sommige mensen te horen is.

Het voordeel is dat die dingen vrij makkelijk te saboteren zijn. De eigenaar heeft het vaak niet door, die hoort het verschil toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:27
Ik hoor op m'n hardlooproute ook al jaren zo'n piep als ik langs een bepaalde flat loop. Blij dat ik daar niet woon.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T.C

T.C

DutchBat_ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Het is niet perse zo dat de piek rond de 16kHz zit, volgens mij. De piep begint bij 13kHz en loopt dan optot z`n 20kHz. Tenminste, dat is wat ik kan meten met die app. Die piek die in de eerste screenshot te zien is puur een momentopname. De tweede screenshot laat heel goed zien dat de piep oploopt van 13kHz tot ~20kHz.

De morele discussie tussen een kattenverjager of katten in je tuin zou ik inderdaad graag in het midden laten. Van beide kanten lijkt me wat te zeggen. Punt is dus inderdaad dat we zelf geen huisdieren hebben, maar wel met vrij heftige overlast opgescheept zitten.

Gisteravond kwam ik met een gesprekje met de buren naast ons erachter dat ook zij en hun kleine kinderen er veel last van ondervinden. Het zou in mijn ogen niet zo mogen zijn dat 1 iemand die last heeft van katten, mensen hier voor gaat straffen die er niks aan kunnen doen.
Dus als ik kattenoverlast heb en een kattenverjager plaats, is dat om andere mensen te straffen?
Zo kun je ook tegen zaken aankijken.

Als mijn auto op een parkeerplaats staat en iemand anders kan niet meer op dezelfde parkeerplaats staan, is dat ook straffen van andere mensen?

Ik zou de katten willen verjagen als ik er erge overlast van zou hebben, maar dan loop je tegen de volgende dingen aan:
- Luchtbuks mag (terecht) niet,
- Gif tegen katten mag (terecht) ook niet,
- Koekjes helpen niet,
- Melk en vis trekken juist katten aan,

Dan blijven 2 dingen over:
- Baan opzeggen, zodat ik ze kan natspuiten als ze in mijn tuin schijten (gaat niet lukken want geld nodig),
- Katten verjager,

Ik zou zo'n ding dus niet plaatsen om buren te straffen, ze kunnen waarschijnlijk niets aan de overlast doen.
Dat ze er last van hebben is vervelend, maar het is ook vervelend als ik overlast van katten zou hebben.
Op een gegeven moment

Heb last gehad van 2 zwerfkatten.
Bovenbuurman was ze doodleuk aan het voeren, maar nam ze niet in huis.... want onrein of zoiets. Ongepaste smileys en racisme mag je achterwege laten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 22-07-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Sjurm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:25:
Die apparaatjes moeten echt verboden worden. Het geluid dringt overal doorheen en is in de wijde omtrek te horen. Ik begrijp dat katten vervelend zijn, maar dat is naar mijn mening een ander soort ongemak dan de piep die voor sommige mensen te horen is.

Het voordeel is dat die dingen vrij makkelijk te saboteren zijn. De eigenaar heeft het vaak niet door, die hoort het verschil toch niet :+
Onze buren hebben er 1 in de voortuin staan en die merken het inderdaad helemaal niet als iemand hem uitzet. Pas als ze weer in de tuin bezig zijn en zien dat hij uit staat, zetten ze hem weer aan. :)

Maar bij veel mensen loop je niet zomaar even de achtertuin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
T.C schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Dus als ik kattenoverlast heb en een kattenverjager plaats, is dat om andere mensen te straffen?
Zo kun je ook tegen zaken aankijken.
Het is meer dat je er onbedoeld anderen overlast mee bezorgd. Je hebt op z'n minst een plicht om een geschikte verjager te gebruiken, dus een die wél op de juiste frequentie werkt, en niet verder draagt dan je eigen tuin.

Ben benieuwd wat TS uiteindelijk vindt en of er een betere oplossing gevonden kan worden. Kattenpoep kan inderdaad enorm ruiken en ondraaglijk worden om naast te zitten.Bij ons had ook een kat z'n kattenbak gemaakt van een niet-betegeld stuk in de brandgang. Afdekken met een plank was gelukkig voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Delakhan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:34:
Mijn vader had ze tegen de muizen in de schuur. En was er echt niet bewust van dat die voor sommige mensen, vaak de jongeren, wel hoorbaar was. Degene die hij had werkte ook continue.

Toen ik jong was werd ik er echt gek van en trok ik hem er telkens uit. Tegenwoordig hoor ik het niet meer. Voordelen van ouder worden, je gehoor gaat ook achteruit.

Offtopic: ik heb schrikdraad in de tuin tegen de katten werk fantastisch en staat de laatste 2 jaar niet eens meer aan. De katten herinneren het zich zéééér goed... >:)
Waar heb jij dat spul vandaan gehaald? Want ik ben hier ook wel klaar met die k.t beesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Anoniem: 162126 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Waar heb jij dat spul vandaan gehaald? Want ik ben hier ook wel klaar met die k.t beesten.
Een echte tweakert bouwt iets op basis van een rpi en tensorflow :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Yucon schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Een echte tweakert bouwt iets op basis van een rpi en tensorflow :7
Als ik dat doe gaat het stinken van al die dooie katten in de tuin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:25

Punkrocker

Mostly harmless

Ik zie het al. Allemaal "dierenliefhebbers" hier....

Onze overburen hadden ook zo'n onding. Meestal zat er een kat bij die nieuwsgierig was waar dat geluid vandaan komt.
Onze kat was te lui om bij anderen zijn behoefte te doen. Die kattenbak bij ons was ver genoeg lopen. Kwam dan ook nooit buiten onze tuin.
Hij hoorde dat ding overigens wel maar maakte zich er niet druk om. Mijn vrouw wel, die werd er wakker van en deed pijn aan haar oren. Ik heb teveel concerten bezocht zonder oordopjes dus ik hoor het niet.

Op 4 oktober adverteert Conrad meestal met "Doe je kan een plezier en koop zo'n ding. Werkt voor geen meter!" En dat klopt meestal werken ze niet om ze weg te jagen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 09:48
[...]

Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan vogelpoep tegen m'n ramen. Kattenstront vergaat binnen een paar dagen als de kat het goed begraaft. Voor de vogelpoep moet ik een glazenwasser laten komen en betalen (of schoonmaakgereedschap kopen). Je mag in je handjes klappen dat er een drol in je tuin ligt. Die is zo opgeruimd. Die vogelpoep daarintegen blijft maanden plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 09:48
Anoniem: 162126 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:38:
[...]

Als ik dat doe gaat het stinken van al die dooie katten in de tuin :+
Voor dit soort dierenbeulen zijn genoeg dierenliefhebbers te vinden die voor jouw overschot ook graag een gat graven... >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik wist niet dat die dingen bestonden en zie opeens een hele goede use case met betrekking tot mijn bovenburen (studentenwoning) die het normaal vinden na 10 uur 's avonds nog te blijven socializen op het balkon tot diep in de nacht })

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:41
Dit is misschien niet een goede toevoeging aan de discussie maar waarom is het nog toegestaan dat men z'n kat vrij buiten laat lopen. Houd dat beest gewoon binnen of doe een tuigje om zodat hij de tuin niet kan verlaten.

Ik heb zelf ook katten gehad vroeger en ja die liepen ook vrij door de buurt, achteraf denk ik ook dat ik dat niet had moeten doen.

Ik vind het ook oneerlijk tegen hondenbezitters. Die moeten hondenbelasting betalen en dat beest kunnen ze niet even door de buurt laten banjeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die dingen werken ook niet altijd. Mijn overbuurman had ook zo'n ding om onze kat uit zijn tuin te houden, maar op een gegeven moment zag ik de kat gewoon op zijn motorkap liggen, terwijl dat apparaat als een malle aan het piepen was. Ze geven er geen f*ck om, net als dat mensen met tinnitus aan de tonen gewend raken. ;)

Maar mijn stappenplan in geval van de TS zou zijn:
Brief in de bus met verzoek om even langs te komen voor uitleg van dat apparaat in de tuin.

Als dat niet helpt dat ding zelf even loskoppelen van zijn stroom, en brief in de bus met nadruk op 'horendol'

De volgende stap heb ik nog niet over nagedacht. Ik ga maar uit van een goede verhouding met de buren.
Maar probeer ook na te denken aan alternatieven. Misschien is met geur wat katten of marters weg moet jagen.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 22-07-2020 17:07 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

evilution schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:42:
Ik wist niet dat die dingen bestonden en zie opeens een hele goede use case met betrekking tot mijn bovenburen (studentenwoning) die het normaal vinden na 10 uur 's avonds nog te blijven socializen op het balkon tot diep in de nacht })
In Amsterdam Centraal hebben ze in de nacht ook een goede oplossing om jongeren en zwervers te weren uit de stationshallen: Ze draaien dan gewoon Efteling muziek :+

Taratataatatatatadaaaaaaa >:)

offtopic:
Ik ben niet verantwoordelijk voor psycho-terroristische muzikale oorwurmen na het lezen van deze post :+

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 22-07-2020 17:11 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RichardKim06 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:00:
Dit is misschien niet een goede toevoeging aan de discussie maar waarom is het nog toegestaan dat men z'n kat vrij buiten laat lopen. Houd dat beest gewoon binnen of doe een tuigje om zodat hij de tuin niet kan verlaten.

Ik heb zelf ook katten gehad vroeger en ja die liepen ook vrij door de buurt, achteraf denk ik ook dat ik dat niet had moeten doen.

Ik vind het ook oneerlijk tegen hondenbezitters. Die moeten hondenbelasting betalen en dat beest kunnen ze niet even door de buurt laten banjeren.
Mijn katten komen niet buiten tenzij ik ervoor kan zorgen dat ze de tuin niet uit kunnen. In principe huiskatten dus.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:32
De misvatting hier in is dat katten geen weet hebben van de sociale structuur die wij als mensen hanteren. Waar wij een schutting zien en weten dat het een privé ruimte is, ziet de kat een manier om bij dat vogeltje te komen.

Katten zijn dieren en die houd je niet 24 uur per dag binnen. Zet vaak genoeg mijn vraagtekens als iemand zegt dat zijn/haar kat binnen blijft omdat het "toch geen buiten kent".

Neemt niet weg dat je het vervelend vind en dan is zo een verjager een goede oplossing.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Punkrocker schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:05:
Ik zie het al. Allemaal "dierenliefhebbers" hier....
Als je een buitenkat hebt ben je alles behalve een dierenliefhebber. Wat mij betreft worden buitenkatten verboden, en zijn mensen met buitenkatten het toppunt van egoïsme door kleinere wilde dieren bloot te stellen aan extreme vormen van dierenmishandeling. Complete vogelsoorten zijn met uitsterven bedreigd door dit soort mensen. Sowieso, dat het nog wordt geaccepteerd dat een niet-inheems roofdier met sadistische neigingen met gigantische aantallen wordt losgelaten op onze fauna vind ik wonderbaarlijk, en dat mensen het "natuur" durven te noemen is op z'n minst verwarrend.

Als je geen manier hebt om je kat bezig te houden dan had je geen huisdier moeten kopen die veel aandacht nodig heeft. Daar moet je de natuur en andere buurtbewoners niet mee lastigvallen.

Overigens ben ik geen voorstander van kattenverjagers, niet alleen schetst @DutchBat_ een scenario zonder winnaars, als het een duurder model was dan hadden vogels ook dat signaal af laten gaan. Dan zit je alsnog voor een groot deel van de dag met pijn in je vullingen.

Wat dat betreft ligt de oplossing van dit probleem bij de mensen die het introduceren, maar daar zijn mensen te egoïstisch voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

CuBras schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:23:
[...]

De misvatting hier in is dat katten geen weet hebben van de sociale structuur die wij als mensen hanteren. Waar wij een schutting zien en weten dat het een privé ruimte is, ziet de kat een manier om bij dat vogeltje te komen.

Katten zijn dieren en die houd je niet 24 uur per dag binnen. Zet vaak genoeg mijn vraagtekens als iemand zegt dat zijn/haar kat binnen blijft omdat het "toch geen buiten kent".

Neemt niet weg dat je het vervelend vind en dan is zo een verjager een goede oplossing.
Wat een onzin. Wij hebben hier 2 katten en die zijn van hun leven nog nooit buiten geweest en zo te zien hebben ze daar ook totaal geen behoefte aan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 21:43
[...]

Ik vind zo'n apparaat neerzetten en er dan blijkbaar vanuit gaan dat er niemand last van heeft omdat je het zelf niet hoort nogal kortzichting. Je weet in iedergeval dat kinderen/jongeren er last van hebben, vrij asociaal eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Nou enige oplossing ala het tweakers forum is ga maar vast verhuizen want dit wordt toch nooit opgelost :+.

Een overleg lijkt me het makkelijkste, heb zelf ook meermaals overwogen om zo';n ding aan te schaffen omdat ze hier gewoon doodleuk de overloop onder zeiken. Iets met wat is asociaal.... De buurman die maatregelen neemt of de buurvrouw die het probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vj_slof schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Voor dit soort dierenbeulen zijn genoeg dierenliefhebbers te vinden die voor jouw overschot ook graag een gat graven... >:)
hehe, maar ik bedoelde dat ik gewoon niet kundig genoeg ben, niet dat ik perse teveel power erop zou zetten hoor. O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 15-05 21:34
Als je een buitenkat hebt ben je alles behalve een dierenliefhebber. Wat mij betreft worden buitenkatten verboden, en zijn mensen met buitenkatten het toppunt van egoïsme door kleinere wilde dieren bloot te stellen aan extreme vormen van dierenmishandeling.
Hoe vaak eet je vlees?
Rij je auto?
Ga je wel eens op vakantie met het vliegtuig?
Heb jij een makkelijk te onderhouden tuin?
Koop je nooit niks voordat het echt stuk of versleten is?

Allemaal slecht voor het milieu mens en dier, dat is toch wel het toppunt van egoïsme dat de mens bovenaan de voedsel keten staat.
Wat een makkelijke manier van denken om maar even elke kattenhouder te veroordelen, je kan overal wel iets slechts in vinden, maar we zijn samen op deze aardkloot. leven en laat leven. En anders eerst naar jezelf kijken voordat je mensen voor egoïst uitmaakt.

Ik ga niet op vliegvakantie, ik rij geen auto, voor dank mag ik de hele dag iedereens uitlaatgassen inademen en met een mondkapje op als sardientje in de drukte van het OV mijzelf verplaatsen. Wat zijn mensen toch egoistisch xD, maar ik heb wel katten, die in 99,99% van de tijd enkel in mijn tuin komen en netjes in de kattenbak hun behoefte doen, en die andere 0,01% zijn de natuur driften. Ja heel misschien die paar keer dat ze 3 dagen weg bleven ze ergens anders hun behoefte hebben gedaan. Maar is die hond die de hele dag staat te blaffen achter in de straat dan niet wat vervelender? Vogels, insecten die schijten allemaal in de tuin. Dat is wel acceptabel? en een kat ineens niet, omdat hij van een medemens is.

Leven en laat leven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

T-Forever schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:18:
[...]

[whatabout]

[whatabout]

[anecdote en false equivalence]
En dit is waarom ik me normaalgesproken niet uitlaat hierover, omdat niet recht valt te maken wat krom is krijg ik altijd van die drogredenen terug.

Ja, het is egoïstisch, je zadelt een hele buurt met een probleem op omdat je lui bent om je kat te vermaken.

Nee, wilde dieren die overlast geven zijn niet gelijkwaardig want die worden veelal afgemaakt. Ongediertebestrijders rukken uit voor muizen, ratten, vogels, mollen, enzovoort, maar niet katten.

En nee, als je geen GPS aan die kat heb bevestigd weet je niet wat hij uitspookt. Dat mijn-kind-doet-dat-niet syndroom is heel typisch voor eigenaren van buitenkatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:32
-tom-562 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Wat een onzin. Wij hebben hier 2 katten en die zijn van hun leven nog nooit buiten geweest en zo te zien hebben ze daar ook totaal geen behoefte aan.
Probeer maar eens, wedden dat ze daarna telkens weer naar buiten willen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 14-05 22:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zag ergens op internet een kattenverjager met deze 3 knopjes:
  • Een draaiknopje dat begint met de stand "caution these sounds may disturb people"
  • Een schuifschakelaartje met standen "Motion Sensor", "Constant" en "Const.Sweep"
  • Een schuifschakelaartje met standen "24 HR", 'Day" en "Night"
Die van jouw buren staat dan waarschijnlijk in de stand "Const.Sweep".

Ik weet overigens uit ervaring dat het moeilijk is om de bron van een piep te vinden, vaak moet je in meerdere woningen gaan luisteren om te bepalen welke buren het zijn en soms lukt het zelfs dan nog niet eens.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 15-05 21:34
nst6ldr schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:41:
[...]

En dit is waarom ik me normaalgesproken niet uitlaat hierover, omdat niet recht valt te maken wat krom is krijg ik altijd van die drogredenen terug.

Ja, het is egoïstisch, je zadelt een hele buurt met een probleem op omdat je lui bent om je kat te vermaken.

Nee, wilde dieren die overlast geven zijn niet gelijkwaardig want die worden veelal afgemaakt. Ongediertebestrijders rukken uit voor muizen, ratten, vogels, mollen, enzovoort, maar niet katten.

En nee, als je geen GPS aan die kat heb bevestigd weet je niet wat hij uitspookt. Dat mijn-kind-doet-dat-niet syndroom is heel typisch voor eigenaren van buitenkatten.
Jij noemt een goed argument een drogreden zodat je geen goed tegenargument hoeft te geven, ook weer lekker makkelijk!

Pas als wilde dieren overlast/schade veroorzaken worden ze opgeruimd, jij mag niet zomaar wilde dieren gaan afmaken daar zijn ook gewoon regels aan verbonden, lekkere zwart wit aannames die je doet. maar de wereld is grijs . Heeeel misschien geeft een kat dus geen overlast en schade, en ben jij maar gewoon een zuurpruim. Anders zouden we ze gewoon opruimen want dat gaat zo gemakkelijk blijkbaar.

Als iemand zich niet kan indenken dat 'buiten onder toezicht' niet hetzelfde is als 'deur open en lekker verder gaan waar ik mee bezig ben', kan ik vrij weinig aan doen, dat is iets met de waard en zijn gasten. En trouwens, katten zijn slimme dieren, die kun je heel goed aanleren ergens niet te komen. Maar naar een aanvallende schreeuwende ver(voor)oordeler zullen weinig mensen luisteren. Dus dan snap ik die kat wel die in je tuin schijt >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 12:44
AW_Bos schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Die dingen werken ook niet altijd. Mijn overbuurman had ook zo'n ding om onze kat uit zijn tuin te houden, maar op een gegeven moment zag ik de kat gewoon op zijn motorkap liggen, terwijl dat apparaat als een malle aan het piepen was. Ze geven er geen f*ck om, net als dat mensen met tinnitus aan de tonen gewend raken. ;)
ik heb dus last van tinnitus maar ook van die waardeloze dingen als kattenverjagers.

Ik wordt fysiek onwel als bepaalde tonen in mijn omgeving aanwezig zijn.
Ik hoef deze tonen niet te horen!

Kattenverjagers heb ik eigenlijk altijd last van. Gelukkig hoor je ze bijna altijd maar het blijven gewoon kut dingen.
Mijn tip als je last hebt van katten in je achtertuin. Plaats van die draaidingen op je schutting. Hierdoor kunnen ze niet in de tuin komen. en als ze er wel inkomen zitten ze vast. Kan je het beest vangen en het kreng naar de dierenarts brengen om zijn chip te checken.

Overigens als je geen andere manieren hebt om met de buren in contact te komen. Je kan deze hoge tonen daadwerkelijk wel lokaliseren. (ik heb er helaas geen moeite mee)
En ik ben bereid om dan bij iemand in zijn tuin die dingen gewoon uit te zetten hoor.

Of gewoon s'avonds/s'nachts ze een keer wakker maken. en vragen of ze het kut ding uit kunnen zetten.
onder het motto "wie niet horen kan, moet maar voelen"? :P

[ Voor 4% gewijzigd door demonic op 22-07-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Onder het motto wie niet horen kan, moet maar voelen

Denk dat je bij mij dan een bak water die ik normaal voor de katten te verjagen heb staan als cadeau krijgt in de nacht :P.

Zoals ik al eerder zij het probleem ontstaat ergens en dat is meestal niet bij degene die dat apparaat plaatst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:17

D4NG3R

kiwi

:)

CuBras schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:23:
[...]
Katten kunnen prima naar buiten zonder de grenzen van de tuin te hoevel verlaten, het hele probleem is dat het veel mensen simpelweg niet interesseert omdat ze er zelf geen hinder van hebben. Op exact dezelfde manier dat het mensen met verjagers niet interesseert dat anderen er last van hebben, omdat ze er zelf geen hinder van hebben.

Onze katten kunnen de tuin lekker door, maar deze niet uit d.m.v. een volgdraad: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HoxlHbfnYjc-V2J0NsRT-mbNy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YP4jlUzz3x9ZGiexKBVLYZhn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xCC-M_SjlQHh8bxnUfsej1omqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gQtb8cIE0nCDe45mxLGTnfO0.png?f=fotoalbum_large

Ook hier was er een buur welke besloot dat het een leuk idee was om zo'n verjager in de tuin te zetten, prettig om je huisdieren in de stress te zien terwijl ze nog nooit een poot buiten de tuin hebben gezet. :F :F

Dat ding is letterlijk de vijver ingegooid nadat 4 verschillende gezinnen zijn komen klagen en er geweigerd werd het apparaat uit te zetten. (Niet door mij mind you, maar het zou niet lang meer geduurd hebben voordat ik bij die stap aan zou zijn gekomen)

Maar goed, dit begint meer op een 'ik haat katten' topic te lijken dan iets waar de TS iets aan heeft; Niet toevallig iemand welke een ventilator of A/C of ander wazige electronica uit de kast heeft getrokken? 13-16kHz is ver onder wat verjagers horen te doen, en ruimschoots binnen het gehoorbereik van zelfs oudere mensen.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 22-07-2020 22:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
Naja je hebt een app waarmee je het kunt detecteren en je mobiel bent, dus kwestie van deels afschermen en richting zoekend in de richting van de meeste DB's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Punkrocker schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:05:
Op 4 oktober adverteert Conrad meestal met "Doe je kan een plezier en koop zo'n ding. Werkt voor geen meter!" En dat klopt meestal werken ze niet om ze weg te jagen.
Haha, heb vandaag net eentje binnen van Conrad. De aanleiding was overigens niet dit topic dat ik net pas tegen ben gekomen.

Zal de buren over een paar dagen eens vragen of ze er iets van merken. Zelf hoor ik het ding in ieder geval niet.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 21:13

Aganim

I have a cunning plan..

D4NG3R schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:29:
[...]

Onze katten kunnen de tuin lekker door, maar deze niet uit d.m.v. een volgdraad: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Sorry voor het offtopic gaan, maar bedankt! Op termijn wil ik gaan kijken om twee Siberen in huis te halen, handige manier om ze wel in de tuin te laten zonder overlast voor anderen of een volledige ren te hoeven bouwen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpelFaut
Ik heb het geluid terug kunnen leiden naar 2 met schutting omheinde tuinen. In beide kan ik vanaf het balkon kijken maar heb dus het apparaatje nog niet kunnen ontdekken. Inderdaad de app voor gebruikt, zoals @gekkie zegt.

Contact met de scheef-onderburen is nog niet gelukt. Ga maar eens een briefje door de bus gooien met de vraag om contact met me op te nemen.
Uit het aantal reacties en de discussie die hier is ontstaan blijkt dat er duidelijk 2 kampen zijn. Iets om rekening mee te houden als ik toch contact weet te leggen.

Iedereen bedankt voor jullie input!

Edit: Mocht er een update zijn dan laat ik het weten.

[ Voor 4% gewijzigd door SpelFaut op 22-07-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]Maar een enkele piek op 16kHz klinkt mij persoonlijk meer als een resonantie in een geschakelde voeding.
SMPS's zitten te switchen op 50kHz tot zelfs 800 kHz. Zeker niet onder de 20kHz. Gezien de meetresultaten van de TS in de opening van het topic moet het een verjager zijn.

Die hoge tonen zijn juist goed te lokaliseren (*). Aan de TS: probeer te ontdekken of je smartphone een richtingsgevoeligheid heeft voor die tonen. kantel en draai je phone rond en kijk met de app die je al gebruikt of er in een bepaalde richting een piek te zien is.

(*) tenzij je last hebt van reflecties,maar dat lijkt me niet waarschijnlijk in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 08:18

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Dat een kat in mijn tuin kakt is tot daar aan toe, maar dat die zich als een Duitser moet gedragen die na 75 jaar nog steeds niet doorheeft dat het vrede is, is een ander verhaal. Als ik schuttersputjes wil, graaf ik ze zelf wel. Continue weer planten om zeep geholpen...

De oplossing: bodembedekkers. Scheelt nog water geven ook :) Op de plekken waar de tuin nu 'overwoekerd' is, heb ik geen kak meer gezien. Druk op de laatste paar plekken nog wat sate prikkers de grond in en over het algemeen ben je van het gedonder af :)

Mocht dat niet helpen, dan maar een Starwars Musquito Defense System gaan overwegen op standje 'kat van de buren' O-)

Ik heb die geluidsdingen ook overwogen, maar niet gekozen vanwege de honden die de buren hebben. Beetje gezond verstand en je snapt echt wel dat het geluid niet bij een schutting stopt.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het primaire doel hier is achterhalen wat voor een apparaat het zou kunnen zijn en hoe we daar vanaf kunnen komen. Niet over hoe vervelend katten zijn en hoe je die het beste kunt weren ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Dit wordt niet het zoveelste katten-losloop-topic. De eerstvolgende die hier over doorgaat kan een sanctie verwachten.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 14-05 22:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

DutchBat_ schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:49:
Ik heb het geluid terug kunnen leiden naar 2 met schutting omheinde tuinen. In beide kan ik vanaf het balkon kijken maar heb dus het apparaatje nog niet kunnen ontdekken.
Kijk eens in de buurt van het schuurtje of de achterdeur: het apparaat dat ik beschreef, doet het maar een paar uur op batterijen dus zal in de praktijk aangesloten zijn met een adaptertje in een stopcontact.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Zullen we het vriendelijk houden? Dank.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 23-07-2020 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpelFaut
Succes! Vanmiddag was ik vrij en heb ik bij de twee 'verdachte' tuinen aangebeld. De eerste had zelf katten dus daar was het onwaarschijnlijk. De tweede onderbuurman was van de leeftijd waarvan je kon verwachten dat hij zelf de frequenties niet hoorde.

Het verhaal uitgelegd en gevraagd of ik even in zijn tuin naar de apparaatjes mocht gaan kijken. Hij gaf aan veel last te hebben van de katten in zijn tuin en dat ze er daarom stonden. Hij had geen idee dan mensen ze ook konden horen.

Er bleken twee in de tuin te staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWtQvI7eYxel6MAnZ-uPNn2kUYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LP1f1YknQOYuL5ujXTeEyyH8.jpg?f=user_large

Die enkel een aan/uit knop had.

En deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuXTMEUsRQ-iynBx9mj8YmOdx04=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vDSGppQ3zhe846zOY2b4qfnB.jpg?f=user_large

https://www.bol.com/nl/p/...ssensor/9200000097132108/

Welke instelbaar was. Hier hebben ik in overleg met de buurman aan de knoppen gedraaid totdat ikzelf de piep niet meer hoorde, maar nog wel meete op mijn telefoon. Zo rond de 19kHz. +

Ook de gevoeligheid van de sensor was instelbaar en deze hebben we iets naar beneden bijgesteld. Hopelijk horen de katten nog wel en heb ik de buurman niet wederom opgezadeld met een kattenbak als achtertuin.

Daarnaast aangeboden of we samen niet in een duurder/ kwalitatief betere verjager konden investeren. Eentje die op een hogere frequentie zou werken, maar dat hoefde niet.

Hij leek niet zo blij met het hele verhaal, maar leek mijn kant gelukkig wel te begrijpen.
aawe mwan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 06:00:
[...]

Kijk eens in de buurt van het schuurtje of de achterdeur: het apparaat dat ik beschreef, doet het maar een paar uur op batterijen dus zal in de praktijk aangesloten zijn met een adaptertje in een stopcontact.
Eén was op batterijen, de andere heeft een ingebouwd zonnepaneeltje.

Voorlopig opgelost, we kunnen weer zonder hoofdpijn op ons balkon zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Fijn dat het opgelost is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit wordt niet het zoveelste katten-losloop-topic. De eerstvolgende die hier over doorgaat kan een sanctie verwachten.