Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dennisdn schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:13:
[...]

Mijn werkgever geeft mij niet te veel werk en mijn werkgever eist niet eens dat ik voor een klant de telefoon op neem.

Het zal vast met functies te maken hebben. Als je van 9 tot 5 op kantoor moet zitten en bereikbaar zijn, dan is het een deel van werk om bereikbaar te zijn. Voor andere functies zoals de mijne is een telefoon alleen voor noodgevallen en komt een telefoontje nooit uit. Dat weet degene die belt ook wel, en dus vind ik het arrogant en bijna asociaal om te verwachten dat ik mijn leven even op pauze zet omdat een beller iets wil.
Geen idee wat voor werk je doet (kan me voorstellen dat een chirurg niet tijdens z'n operatie gebeld wordt), maar "mijn leven even op pauze zet"? Je bent aan het werk toch? Een zakelijk belletje is dan toch gewoon werk?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Van een aantal posts in deze thread krijg ik een klein beetje de rillingen. Ik snap dat je niet altijd gebeld wil of kan worden, en ik snap heel erg goed dat je op je privételefoon geen meuk van je werkgever wil hebben. Wij hebben overigens de keus, je mag een mobiel van de zaak aanvragen maar het hoeft niet. Je mag altijd een SIM aanvragen.

Maar waar ik dus een klein beetje de rillingen van krijg is het gevoel van 'ikke ikke ikke, en mijn collega kan stikken als hij/zij niet het communicatiemiddel gebruikt wat bij mij past". Ik vind het soms ook vervelend om gebeld te worden als ik bijvoorbeeld iets aan het reviewen ben. Maar kom op zeg...je bent toch collega's van elkaar? Waarom zou je niet even je collega te woord willen staan? Hebben jullie dan zulke vervelende collega's?
Tsurany schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Omdat het mij volledig uit m'n concentratie haalt en ik dus niet alleen de tijd van het telefoontje verlies maar ook weer enkele minuten bezig ben om terug te keren naar waar ik mee bezig was. Er is een reden dat ontzettend veel bedrijven over stappen naar het gebruik van Teams, Slack of andere chat methoden. Het zorgt voor een asynchrone communicatie waarbij iedereen zelf kan kiezen wanneer hij wel of niet kan reageren. Sommigen reageren direct, anderen als het hen uit komt. Als je dan gebeld wordt weet je dat het echt urgent is.
Het hangt wellicht ook af van je type werkzaamheden en het type vragen die je kan verwachten. In mijn geval zit ik veelal in telefonische vergaderingen, review werk, schrijven van beleidsstukken etc. etc. Een telefoonje komt mij nooit goed uit. Maar als een collega een vraag heeft, dan neem ik daar de tijd voor. Ik vind dat a) collegiaal en b) voorkomt het veel e-mails of Teams-berichten heen en weer.

Maar goed, YMMV. Ik vind in de basis dat mijn tijd even belangrijk is als de tijd van mijn collega die een vraag heeft. En als die collega ervoor kiest om te bellen, dan neem ik de telefoon op als ik daar op dat moment tijd voor heb. En anders kan de telefoon ook gewoon op stil.

p.s.: en ik word dus weer gek van Teams-berichten omdat er dan weer iets staat te knipperen op mijn scherm. Zo is er altijd wel wat ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Rizzi op 05-02-2024 15:52 ]

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rizzi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:35:

Maar waar ik dus een klein beetje de rillingen van krijg is het gevoel van 'ikke ikke ikke, en mijn collega kan stikken als hij/zij niet het communicatiemiddel gebruikt wat bij mij past". Ik vind het soms ook vervelend om gebeld te worden als ik bijvoorbeeld iets aan het reviewen ben. Maar kom op zeg...je bent toch collega's van elkaar? Waarom zou je niet even je collega te woord willen staan? Hebben jullie dan zulke vervelende collega's?
Omdat het mij volledig uit m'n concentratie haalt en ik dus niet alleen de tijd van het telefoontje verlies maar ook weer enkele minuten bezig ben om terug te keren naar waar ik mee bezig was. Er is een reden dat ontzettend veel bedrijven over stappen naar het gebruik van Teams, Slack of andere chat methoden. Het zorgt voor een asynchrone communicatie waarbij iedereen zelf kan kiezen wanneer hij wel of niet kan reageren. Sommigen reageren direct, anderen als het hen uit komt. Als je dan gebeld wordt weet je dat het echt urgent is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53
Het is wel interessant om te zien dat iedereen de boodschapper de schuld geeft. Of het nu mail, telefoon, Slack of Teams is, steeds is er wel wat mee. Maar het gaat niet om het medium maar om de manier van de boodschap.
Vaak genoeg dat ik geconcentreerd ergens aan werk en dan gebeld word. Dan neem ik niet op (vooral als het mijn manager is, die heeft de neiging om te bellen voor futiliteiten). En dan bel ik al die mensen aan het einde van de dag terug.
Wij hebben wel een telefoonbeleid, maar je krijgt dan een iphone SE uit het jaar kruik. Die hoef ik niet, ze kunnen me dan net zo goed op mijn prive mobiel bellen. Heb toch onbeperkt minuten. Het enige irritante is dat die niet gekoppeld is aan het adresboek dat door HR geupdate wordt, dus ik herken vaak de nummers niet.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Homeland schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:50:
[...]

Dus op je werk laptop browse je ook nooit prive?...
Iets prive opzoeken op Google is in mijn hoofd heel iets anders dan mijn werkgever de toestemming geven dat hij op afstand mij kan tracken, het apparaat kan wissen, en kan zien wat ik er allemaal op installeer.

Men moet zich meer gaan realiseren dat ook mobiele apparaten tegenwoordig onder werkgereedschappen vallen. Het ligt er natuurlijk aan wat je met je werkgever hebt afgesproken.

Maar ik vind het niet meer dan normaal, dat als ik voor mijn werkgever bepaalde apps/diensten moet gebruiken, en daarvoor rechten nodig zijn in de telefoon, ik daar ook een telefoon voor in gebruik krijg van die werkgever.

Ik ben zelf Systeembeheerder, beheer uiteraard ook een 100-200 tal mobiele apparaten en ik kan je vertellen, als je ziet wat er mogelijk is met die tracking software, ik kan mij indenken dat men er enigszins huiverig op is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Rizzi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:35:
Maar waar ik dus een klein beetje de rillingen van krijg is het gevoel van 'ikke ikke ikke, en mijn collega kan stikken als hij/zij niet het communicatiemiddel gebruikt wat bij mij past".
Valt wel mee toch? Ik denk dat veel zaken geen fatsoenlijk communicatieprotocol hebben en/of dat deze niet gevolgd word. Ook hier verloopt dat soms nog moeizaam, maar elke dag een beetje beter. Het is sowieso iets waar we ook pas een maand of 4 echt mee bezig zijn.

Wij werken intern met Slack tussen development en support, alle overige communicatie verloopt via Teams. Is er een externe partij bij betrokken dan verloopt het via e-mail.

Het werkt een stuk prettiger dan dat het voorheen deed, mensen zijn beter aangesloten en worden minder (vaak) gestoord. Bellen heeft inmiddels bij de meesten het punt bereikt dat het not-done is, tenzij er letterlijk of figuurlijks iets in de fik staat en er direct ingegrepen moet worden.

Even op teams vragen of een ander tijd heeft en/of tijd wil maken zorgt voor een hoop rust, een telefoon welke begint te rammelen is een flink stuk dwingender.

Er zijn er maar 2 welke (nog altijd) lijken te denken dat "geen in-gesprek toon = beschikbaar", en dat zijn ook precies de 2 welke zelf nogal hard van stapel lopen als je ze een keer stoort. Van een zelfs al een keer gezeik gekregen dat ik niet opnam, terwijl ik in een geplande meeting zat met een externe partij. Opeens wist die Teams wel te vinden, waar het bericht uiteraard was "WAAROM NEEM JE NIET OP???". :+

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 05-02-2024 17:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dennisdn schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:19:
[...]

Op zich is dat allemaal met DualSim te regelen. Die heb ik geautomatiseerd dat het werknummer om 08.00 aan gaat, en om 18u weer uit. Dat scheelt een extra telefoon in leven houden (opladen, niet vergeten mee te nemen etc).
Geprobeerd, vond ik niet prettig werken.

Plus dat ik dan nog steeds MDM op mijn privé device toe zo moeten staan en *dat* vind ik zelf niet prettig. (Ook al mag MDM enkel gaan over werkgerelateerde data en apps.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Jeroenneman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:01:
[...]

Tja, ik weet niet wat je dan verwacht. Hoe wil je dat mensen je benaderen dan?

Ik probeer zelf m'n mails netjes te beantwoorden met eventueel een korte "kom er vrijdag aan toe" of "ik pak het volgende week op".

Maar helemaal geen antwoord en mail gewoon laten liggen? Dan gaan mensen dus (wat mij betreft terecht) bellen. En dat wil ik niet, en jij waarschijnlijk ook niet.
Nou ja, ik ontkom er niet aan. E-mail behandelen hoort dan bij mijn werk maar ís niet mijn werk. Er zijn nu eenmaal vaak belangrijker zaken die mijn tijd en aandacht nodig hebben. Veruit de meeste mensen die mij mailen weten dat wel dus snappen best dat e-mail geprioriteerd wordt, zitten ook vaak in hetzelfde schuitje. En sommige dingen lossen zichzelf op of achteraf konden ze het zonder je hulp ook.

En als het dan echt nodig is sturen ze wel een extra mail, app, of bellen ze even (sorry, was ik vergeten, stuur me ff een mailtje, dan kijk ik er naar :+ )

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
SuPaToLL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:50:
[...]

Iets prive opzoeken op Google is in mijn hoofd heel iets anders dan mijn werkgever de toestemming geven dat hij op afstand mij kan tracken, het apparaat kan wissen, en kan zien wat ik er allemaal op installeer.

Men moet zich meer gaan realiseren dat ook mobiele apparaten tegenwoordig onder werkgereedschappen vallen. Het ligt er natuurlijk aan wat je met je werkgever hebt afgesproken.

Maar ik vind het niet meer dan normaal, dat als ik voor mijn werkgever bepaalde apps/diensten moet gebruiken, en daarvoor rechten nodig zijn in de telefoon, ik daar ook een telefoon voor in gebruik krijg van die werkgever.

Ik ben zelf Systeembeheerder, beheer uiteraard ook een 100-200 tal mobiele apparaten en ik kan je vertellen, als je ziet wat er mogelijk is met die tracking software, ik kan mij indenken dat men er enigszins huiverig op is. :+
Dit begon over 2FA waarvoor je je eigen telefoon gebruikt, dat is letterlijk gewoon een extra regel in een Authenticator app die je mogelijk toch al gebruikt voor andere prive accounts. Dan heeft je werkgever echt totaal geen toegang tot je telefoon.

Overigens is, zeker bij Android, het instellen van een werkaccount makkelijk en dat is dan een afgeschermde omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-10 10:59
Ik ben terug gegaan van Slack/Email/Teams naar whatsapp en telefoon op bureau. 1,5 jaar geleden.

Ja dat was wel even wennen. Allemaal zakelijke berichten op mijn prive whatsapp. Ik nog geprobeerd de organisatie naar een ander plan te krijgen door het voordeel van Slack tov whatsapp uit te leggen maar men wil gewoon echt niet anders...

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:15
unezra schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:31:
[...]
Plus dat ik dan nog steeds MDM op mijn privé device toe zo moeten staan en *dat* vind ik zelf niet prettig. (Ook al mag MDM enkel gaan over werkgerelateerde data en apps.)
Ja die begrijp ik wel. Heb daarom Outlook maar van telefoon gedaan, het enige waar wij MDM voor nodig hebben. Vervangen voor een webapp van Office365 op het homescreen want dat mag dan weer wel zonder MDM.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 05-02-2024 19:46 ]

Pagina: 1 2 Laatste