Division schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:46:
Bij mijn huidige en vorige werkgever valt me op dat onze teams niet meer communiceren via telefoon of whatsapp, maar enkel nog via Teams, Slack of email. Huidige werkgever biedt zelfs geen werktelefoon meer aan om communicatie via teams te stimuleren.
Ben benieuwd of dit ook bij jullie het geval is. Ik moet zeggen dat het een stuk fijner is om alle communicatie op de laptop te laten en geen telefoontjes en voicemails meer bij te hoeven houden. Tien a vijf jaar geleden ging er nog best veel communicatie via telefoon of whatsapp. Is dat aan het veranderen?
Ik denk dat het aan het veranderen is idd.
Nu zal ik het er meteen bij zeggen: niet alle functies hebben dezelfde vereisten... bij mijn werkgever hebben de logistieke diensten nog een mobiel gsm-nummer, simpelweg omdat die mensen niet constant bij hun PC zitten.
De meeste andere diensten daarentegen... daar wordt de werknemer eigenlijk de vrije keuze gelaten, als we maar bereikbaar zijn.
Ik werk er nu bij na 21 jaar en zeker voor de eerste 10, 15 jaar hadden we allen een vaste lijn met vast nummer. (verkort nr. voor intern) daarna zijn we overgstapt op een keuze tussen ofwel een mobieltje van het werk, of via zo'n VOIP systeem
Ik heb zelf een aantal jaar die VOIP gebruikt via PC, maar dat systeem werd op den duur dus geplaagd door -jawel- spam en phishing oproepen.
Dus zelf besloten om dat ding niet meer te gebruiken en uitsluitend via Teams bereikbaar te zijn, dit ook in m'n e-mail-handtekening gezet... Dit nu al zo'n 3 jaar... is tot nu toe het meest praktische gebleken. Feit is ook dat mijn functie als webmaster zich hiertoe wel leent, ik ben toch steeds bij m'n PC, gebruik Teams sowieso voor andere functies en heb echt geen andere communicatielijn nodig, nog zo simpel (en efficiënt)