Magna Aqua (AroStor) Error 01 - Compressor overbruggen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stvos
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 12:08
Beste,

Ik heb hier thuis al enige tijd een Bulex Magna Aqua 200/3 warmtepomp boiler staan, dit is een Vailant AroStor kloon.

Sinds vanavond levert deze geen warm water meer, het toestel geef error code ERR 01 aan op het display. Na het weghalen van stroom blijft ook deze foutcode terug tevoorschijn komen.

Volgens de handleiding heeft deze melding te maken met een storing die compressor related is waardoor de warmtepomp uitgeschakeld is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50MXl7hfzBOX5TzG9j5udvrIp4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SCrU1rey0WKfnPz3R6nS5T6b.png?f=fotoalbum_large

Een technieker kan pas over een 10-tal dagen komen wat met 2 kinderen in huis niet wenselijk is - zo lang wachten - .

Daar het toestel ook een elektrische weerstand heeft: weet er iemand of het mogelijk is om de compressor te overbruggen en deze enkel op elektrische weerstand te laten draaien voorlopig? Volgens de handleiding lijkt het mij dat enkel de WP uitgeschakeld is en dat de elektrische weerstand het nog zou moeten doen..

Wanneer ik het PV MAX contact sluit (waardoor hij normaal zijn elektrische weerstand aanschakelt) gebeurt er niets momenteel.

Iemand een idee om ons toch voorlopig uit het koude water te halen?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:39

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Heb je een linkje naar de handleiding? Bij mijn Auer (andere kloon) is dat een kwestie van Elec.mode op On zetten.
Er lijkt een slechte batch te zijn, zie ook Vaillant Warmtepompboiler AroStor VWL problemen

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stvos
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 12:08
Ondertussen het noodbedrijf kunnen starten. Mocht er nog iemand achter zoeken en asap zijn koud vat willen opwarmen met de weerstand: als je elek. mode activeert in het menu blijft het programma nog prio nemen..
Heb hem van vorstvrij naar ganse dag eco gezet en toen speong het element aan.

Het probleem dat ik heb lijkt me idem zoals beschreven in dat topic. Ook Bulex Magna Aqua’s lijken mij geimpacteerd.. Na een productiefout in hun Genia Air mono blocken Wps nu ook nog dit.. Heb het een beetje gehad met de Vaillant groep.

Ze waren ooit beestig goed in gasketels, ze moeten nu omschakelen naar technologieen die ze niet meer door en door kennen met dit als resultaat: miserie..