Ik durf niet te zeggen in hoeverre de keytravel (hoe ver een toets ingedrukt kan worden) impact heeft, maar een plat toetsenbord is eigenlijk niet natuurlijk. Wil je het echt ergonomisch aanpakken, dan kun je eigenlijk beter naar een tented keyboard overstappen. Die zijn alleen wel flink aan de prijs, zeker als je ze niet zelf in elkaar zet/soldeert. Hier een paar voorbeelden. Maar ik heb zelf bijvoorbeeld een lotus58, zie foto hieronder. Deze is ook aan te passen om schuin te zetten. Zo kom je dichter bij de natuurlijke rotatie van je onderarm/hand. Daar moet ik wel bij zeggen dat het wel wat tijd kost om weer snel te leren typen, het is wel echt anders namelijk.
Om nog een paar opties te geven, deze Nederlandse webshop verkoopt ook allemaal kits die met een "tenting puck" en een mini tripod schuin gezet kunnen worden. Kijk niet direct naar de prijs, het is ook hier niet extreem goedkoop zodra je andere onderdelen hebt. Voordeel is wel dat daar ook veel low-profile opties zijn indien dat gewenst is. Er zijn ook flink wat andere opties, maar dit is wel waar het op lijkt. Laat het vooral weten als je nog vragen hebt.
Edit: Wat bedoel je hier precies mee?
Om ook nog wat muis suggesties te geven, ook hier weer, verticaal is beter dan horizontaal, kijk dus eens naar iets als een mx vertical of mx lift. Of als echt vrij recht niet kan wennen, iets uit de mx master serie vind ik persoonlijk ook al een stuk natuurlijker vasthouden dan de gemiddelde kantoormuisjes.
Om nog een paar opties te geven, deze Nederlandse webshop verkoopt ook allemaal kits die met een "tenting puck" en een mini tripod schuin gezet kunnen worden. Kijk niet direct naar de prijs, het is ook hier niet extreem goedkoop zodra je andere onderdelen hebt. Voordeel is wel dat daar ook veel low-profile opties zijn indien dat gewenst is. Er zijn ook flink wat andere opties, maar dit is wel waar het op lijkt. Laat het vooral weten als je nog vragen hebt.
Edit: Wat bedoel je hier precies mee?
Sommige gaming borden hebben nog een usb passthrough, maar draadloos is dat voor zover ik weet niet echt te vinden. Ik kan mij ook niet helemaal voorstellen hoe dat zou moeten werken. Met het extra stroomverbruik en de flinke extra bandbreedte.Belangrijke eigenschappen is dat ik hem naar verschillende werkplaatsen moet meenemen, en daarom het liefst verbonden met een USB dongel en liefst met een USB poort.
Om ook nog wat muis suggesties te geven, ook hier weer, verticaal is beter dan horizontaal, kijk dus eens naar iets als een mx vertical of mx lift. Of als echt vrij recht niet kan wennen, iets uit de mx master serie vind ik persoonlijk ook al een stuk natuurlijker vasthouden dan de gemiddelde kantoormuisjes.
[ Voor 19% gewijzigd door MatthijsBoog op 02-02-2024 15:16 ]