MagPi-lot - hoe is het afgelopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 12:15
Gewoon uit nieuwsgierigheid... maar hoe is het eigenlijk afgelopen met de pilot om artikelen van het Britse "MagPi" door te plaatsen?

Is dit inderdaad na twee artikelen een stille dood gestorven?
Bracht het wat jullie er van verwachten?
Is twee artikelen een lang genoeg lopende "serie" om al conclusies te trekken?
Was het een doorslaand succes en wilde MagPi zoveel meer geld zien dat het niet uit kon?
Was het te "niche" voor het Tweakers-publiek van tegenwoordig?

Zoveel vragen! En is het echt belangrijk om te weten als lezer? Nee, tuurlijk niet. Maar vragen kan altijd, en "geheim, want bedrijfsvoering" kun je altijd nog krijgen als antwoord.

Beste antwoord (via multiplexer op 22-10-2024 17:07)

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 12:19

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
We hebben inderdaad besloten na de eerste serie niet door te gaan met het publiceren van MagPi artikelen op Tweakers. We zagen aan de reacties dat niet iedereen begreep waarom we de artikelen in deze vorm op Tweakers publiceerden. Daarnaast is MagPi - uiteraard - sterk gericht op het gebruik Raspberry Pi's, terwijl voor veel van de projecten ook andere, goedkopere hardware gebruikt kan worden. Om een volledig beeld te geven zouden we de content vanuit onze redactie dus moeten aanvullen. Gezien alle andere artikelen waar we ons op focussen hebben we besloten dat niet te doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:05

3_s

Ik vond die wel leuk, idd.
Dus hier ook iemand die nieuwsgierig is :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
We hebben inderdaad besloten na de eerste serie niet door te gaan met het publiceren van MagPi artikelen op Tweakers. We zagen aan de reacties dat niet iedereen begreep waarom we de artikelen in deze vorm op Tweakers publiceerden. Daarnaast is MagPi - uiteraard - sterk gericht op het gebruik Raspberry Pi's, terwijl voor veel van de projecten ook andere, goedkopere hardware gebruikt kan worden. Om een volledig beeld te geven zouden we de content vanuit onze redactie dus moeten aanvullen. Gezien alle andere artikelen waar we ons op focussen hebben we besloten dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Moet toegeven dat het toch wel jammer is dat deze Pilot gestopt is. Deze artikelen horen namelijk inherent thuis op een tech-website als Tweakers. In de plaats daarvan krijgen we de laatste tijd sportuitslagen e.d. voorgeschoteld? Is het de bedoeling dat Tweakers meer en meer groeit naar de stijl en vorm van andere DPG nieuwskanalen?

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Opifex schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:30:
In de plaats daarvan krijgen we de laatste tijd sportuitslagen e.d. voorgeschoteld? Is het de bedoeling dat Tweakers meer en meer groeit naar de stijl en vorm van andere DPG nieuwskanalen?
Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'sportuitslagen en derdelijke'? Tweakers is en blijft een techsite. Sterker nog, de voornaamste reden dat we de MagPi artikelen niet blijven doorplaatsen is dat we uit de reacties opmaakten dat de content niet diepgaand/uitputtend genoeg was.

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Eric van Ballegoie schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:47:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'sportuitslagen en derdelijke'? Tweakers is en blijft een techsite. Sterker nog, de voornaamste reden dat we de MagPi artikelen niet blijven doorplaatsen is dat we uit de reacties opmaakten dat de content niet diepgaand/uitputtend genoeg was.
C.f.r. deze thread: Hoe is Formule 1 streaming "tech"?

Artikels over hoeveel kijkers de Formule 1 heeft (niet eens over het technische aspect van F1, wat nog wel passend zou zijn op Tweakers), of hoeveel een Netflix abbonement je deze week kost zijn vrij courant de laatste tijd. Hoezo hebben dit soort artikelen dan wel de "diepgang" die een techsite als Tweakers nodig heeft?

Dat de eerste artikelen misschien van een wat te laag niveau zijn voor de gemiddelde Tweaker kan ik inkomen, maar het zijn en blijven wel artikelen die thuis horen op een techsite. In tegenstelling tot de voorgenoemde. Bovendien, ik heb zonet eens de website van Mag-Pi geopend... er staan ook artikelen tussen die wél meer diepgang hebben en interessant zouden zijn voor Tweakers. Bijvoorbeeld hoe ze met een Raspberry Pi een wagen in de Braziliaanse Formula SAE (puur toeval) volledig autonoom hebben laten rijden met computervisie.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vraag heus niet om het terugkomen van de Mag-Pi artikelen als die echt niet bleken te werken op Tweakers. Het enige punt dat ik duidelijk probeer te maken is dat Tweakers elke dag een beetje verder begint weg te drijven van het zijn van een techwebsite en dichter komt bij de andere websites van DPG (HLN, AD, Dag Allemaal, ...). Dat is jammer.
Pagina: 1