Huurder verbruikt extreem veel energie, wat te doen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Real schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:37:
[...]

Interessant vonnis dat gestegen energieprijzen en een lang lopende all-in overeenkomst betrof:

Rb. Amsterdam 14 maart 2022, ECLI:NL:RBAMS:2022:1179

Kantonrechter: niet onredelijk, want stijgende prijzen te voorzien bij aanvang en dus moet dat als voorzien worden beschouwd voor wat betreft de hoogte van de all-in prijs.
Komt natuurlijk niet helemaal overeen. Als de woning redelijk geisoleert is en je ziet gewoon dat de verwarming open staat en de ramen open staan en de huurder weg is dan is dat wel een wat andere casus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
Eepwa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:44:

De grap is dat ik van deze trucjes van de huurder op de hoogte ben omdat hij dit bij een vorige huurder ook heeft gedaan.
Daar ging hij 's morgens op pad voor zijn werk en zette voor vertrek nog even de warmwater kraan aan, thermostaat op 25 en het raam los.
Wat bedoel je hier nu precies? Dat de huidige huurder dit bij een vorige verhuurder ook gedaan heeft? Als dat het geval is: hoe weet je dit, en waarom heb je jouw vriend dan niet gewaarschuwd vooraf zodat hij het contract hier op kon aanpassen voor deze huurder bij hem ging huren?

Of bedoel je dat een vorige huurder dit ook gedaan heeft bij de huidige verhuurder (jouw vriend)? In dat geval: waarom is jouw vriend dan zo onhandig om wéér zo'n slecht dichtgetimmerd contract aan te bieden aan een huurder?

Of bedoel je iets heel anders? Oprechte vraag hoor, no offense verder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 14-02-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Valorian schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Wat bedoel je hier nu precies? Dat de huidige huurder dit bij een vorige verhuurder ook gedaan heeft? Als dat het geval is: hoe weet je dit, en waarom heb je jouw vriend dan niet gewaarschuwd vooraf zodat hij het contract hier op kon aanpassen voor deze huurder bij hem ging huren?

Of bedoel je dat een vorige huurder dit ook gedaan heeft bij de huidige verhuurder (jouw vriend)? In dat geval: waarom is jouw vriend dan zo onhandig om wéér zo'n slecht dichtgetimmerd contract aan te bieden aan een huurder?

Of bedoel je iets heel anders? Oprechte vraag hoor, no offense verder ;)
Het kan natuurlijk zijn dat deze huurder het bij een vorige verhuurder ook deed en dat hij daar pas later achter kwam. Gewoon dat het ter sprake kwam ergens in de kroeg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:05:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat deze huurder het bij een vorige verhuurder ook deed en dat hij daar pas later achter kwam. Gewoon dat het ter sprake kwam ergens in de kroeg ofzo.
Dat zou kunnen ja. Maar of dat zo is kan alleen TS aangeven. Hoe dan ook is het een vreemd verhaal allemaal, met een amateuristisch huurcontract (het zo formuleren als nu gedaan is is vragen om problemen...) en als er zoveel 'onmin' is tussen de twee partijen als hier het geval lijkt dan zal er vast ook een 'andere kant zijn van het verhaal'. Ik hoop dat iedereen hier in ieder geval lering uit kan trekken m.b.t. het opstellen van een goed huurcontract waar zowel huurders als verhuurders op kunnen terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:22
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 14-02-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 14-02-2024 16:38 . Reden: Qoute is geknipt ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
Marzman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Wat een onzinantwoord. Dat kan niet, mag niet en waar haal je een Pool vandaan die dat zou willen?
Waarom zou dat niet kunnen? Ik zou het zelf wel doen als ik in de situatie zat van de verhuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
tmtx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Ik zou het zelf wel doen als ik in de situatie zat van de verhuurder.
Als je een huurcontract hebt als huurder waar in staat dat jij huurt en wat jij huurt (welke ruimtes) dan kan een verhuurder daar niet ineens meer huurders aan toevoegen zonder dat huidige contract open te breken (waar instemming van de huurder voor nodig is). Jouw "oplossing" komt zo'n beetje overeen met elke andere vorm van huurder pesten, dan kan je ook voorstellen om de energie of het water af te laten sluiten, om als verhuurder om de haverklap naar binnen te gaan, om noodzakelijke reparaties niet meer uit te voeren, et cetera. Allemaal ogenschijnlijk effectieve manieren om een huurder weg te jagen, maar ook manieren om in een rechtzaak alles tegen je te krijgen met flinke boetes als gevolg.

Geheel los van het bovenstaande is jou opmerking overigens ook onnodig stigmatiserend, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
tmtx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Dat kan niet omdat er al een huurcontract is waar al een huurder op staat.

Contract=contract en daar kom je niet zomaar onderuit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
DutchKel schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:17:
[...]

Dat kan niet omdat er al een huurcontract is waar al een huurder op staat.

Contract=contract en daar kom je niet zomaar onderuit.
*knip*

[ Voor 20% gewijzigd door twain4me op 14-02-2024 16:35 . Reden: illegaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11

timovd

Voorsprong door techniek

Ivow85 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:56:
[...]

Als je het taalkundig gaat bekijken dan staat hier dat het gebruik van gas water en licht is inbegrepen. En dat daarvoor een bedrag van €75 per maand betaald wordt.

De hoeveelheid gas/water/licht die is inbegrepen wordt in deze zin niet beperkt door het genoemde bedrag.
Toch even mierenn**ken dan. Taalkundig moet je betalen voor elektrische verbruikers behalve licht. :+

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Maar goed dat jij dan geen huizen verhuurd. Zoals @Valorian al zei dan krijg je rechtszaken tegen je en die verlies je dan zeker met boetes en schadevergoedingen waarmee de huurder er nog meer op vooruit gaat.

Misschien is de huurder daar nu juist op uit dat de verhuurder een verkeerde keuze maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 14-02-2024 16:35 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Deze gaat met pensioen, slotje
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.