Outlook 2016 accepteert wachtwoord niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-04 00:58
Ik gebruik Microsoft Outlook 2016 en heb een account xx@outlook.com.
Sinds kort accepteert Outlook op geen van mijn Windows-apparaten het wachtwoord. De vraag om het wachtwoord komt steeds direct terug.
Ik kan met mijn gegevens wel inloggen via een browser op het web. Ook op mijn Android Telefoon werkt Outlook. Het probleem lijkt dus echt in Windows te zitten, vermoedelijk na een van de updates.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:43
Dit al geprobeerd?

"Open Outlook, Navigate to File > Account Settings. Select the exchange account and click on the Change. Now, click on the More Settings in the new dialogue box. In this tab, uncheck Always Prompt for logon credentials option"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb dubbele topic even gesloten, en reactie(s) van dat topic verplaatst naar deze :).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Question Mark schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:11:
[mbr]Ik heb dubbele topic even gesloten, en reactie(s) van dat topic verplaatst naar deze :). [/]
Wat is 'deze'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:35
Heeft volgens mij iets te maken met een aanpassing in hun "modern authentication".

Heb je al eens het account verwijdert en opnieuw toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Ja., Ik dacht even dat het de oplossing was. Maar al spoedig kwam de vraag om wachtwoord alweer terug.
Microsoft zelf heeft een ingewikkeld verhaal over 'App-wachtwoorden'. Daar is geen touw aan vast te knopen, Bovendien klopt de inhoud niet.

Het enige dat ik wil is in mijn outlook.com mail kunnen kijken met Outlook 2016 op de PC.
Voortdurend komt de vraag om het wachtwoord. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:04

rjong5

?

Is je wachtwoord recent gewijzigd?

Zo ja dan kan je proberen om evt oude items in "referentiebeheer" te verwijderen ( mocht die om een of andere reden niet bijgewerkt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

SambalBij

We're all MAD here

[Outlook 2016] Hotmail ineens niet meer mogelijk

Check de oplossingen daar eens?
(Is al een wat oud topic, maar dat is die Outlook versie ook ;))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
rjong5 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:47:
Is je wachtwoord recent gewijzigd?

Zo ja dan kan je proberen om evt oude items in "referentiebeheer" te verwijderen ( mocht die om een of andere reden niet bijgewerkt zijn
Ja, dat heb ik geprobeerd. De referentie verwijderd. Outlook maakt dan een nieuwe aan. Maar helaas komt steeds de vraag om het wachtwoord terug. Het merkwaardige is dat wanneer je het X keer (bijvoorbeeld 10) doet, hij het wachtwoord ineens (voor even) wel pakt.
Om vervolgens de volgende keer dat ik Outlook start de vraag weer tevoorschijn komt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
SambalBij schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:48:
[Outlook 2016] Hotmail ineens niet meer mogelijk

Check de oplossingen daar eens?
(Is al een wat oud topic, maar dat is die Outlook versie ook ;))
Het probleem van mij is dat ik wel mijn mails kan lezen via het inloggen met een browser, maar niet meer met Outlook 2016.
Het account en wachtwoord zijn er dus wel . Alleen kan Outlook geen verbinding krijgen met het account en blijft vragen om het wachtwoord.

Dit probleem is recent ontstaan; vermoedelijk na een update van Windows.
Het manifesteert zich daarbij op alle PC's en laptop's die ik heb met Windows10 .
Op de Android Telefoon en tablet werkt het allemaal wel.

Daar zouden dan toch meer mensen last van moeten hebben (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

"dit" topic...

Dat krijg je als je snel even iets doet tijdens je werk... ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Freek_2023 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:44:
Microsoft zelf heeft een ingewikkeld verhaal over 'App-wachtwoorden'.
Als de mail client geen moderne loginmethode kent, kan je per applicatie een los wachtwoord laten aanmaken.

https://account.microsoft.com/ ==> beveiliging => Extra beveiligingsopties => Maak een nieuw app-wachtwoord

Dat is dus NIET het password waar je mee inlogt in de webmail en waar je MFA mee gebruikt etc. En alleen gebruikt voor deze mail client.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aanvulling: Outlook 2016 krijgt sinds 2020 alleen nog extended support, geen vernieuwingen meer. En per oktober 2025 ook geen beveiligings-updates. Dan wil je overgestapt zijn naar een nieuwere versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freek_2023
Dit werkt niet.
Na 'Beveiliging' moet ik eerst naar "Geavanceerde Beveiligingsopties' om de keuze 'Extra Beveiligingsopties' te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7XVCcyxvJDiPl9PD4EQbG7hACQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pWK3mKmOt3Ck1bhFHocHads8.png?f=fotoalbum_large

En eenmaal daar zie ik geen mogelijkheid om een 'App wachtwoord' te maken voor mijn Outlook.com:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60_WNAWi9hYF7Jo22fUBHmqm9hg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tRAZNsKxBa799VcNFvZl3dxL.png?f=fotoalbum_large.

l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-05 22:05
Om app wachtwoorden te kunnen genereren moet je eerst 2 factor aanzetten. Rechts onder extra beveiliging.
Maar je kunt je de moeite besparen.
Ik ben al 3 dagen bezig om van dat wachtwoord geneuzel af te komen.
Alle oplossingen die ik kon vinden uitgeprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Klopt. Ik heb dat ook allemaal al geprobeerd. Je rolt van het ene probleem in het andere.
Wat even hielp is het profiel verwijderen en een nieuwe aan te maken.
Maar dan klopt de outlook agenda niet meer en is met geen mogelijkheid meer in Outlook te krijgen ('Alleen deze computer', staat er dan).
Maar na verloop van tijd wordt wederom om het wachtwoord gevraagd.
Ik heb het maar anders opgelost: de App "OneCalendar", die gebruik maakt van het outlook e-mail adres en agenda.

Dat Outlook is een rampenApp geworden. Vroeger werkte dat allemaal, maar Microsoft is daar in combinatie met Windows mee aan het rommelen gegaan,
Met een sterke drang over te schakelen naar Office 365. Met OneDrive. Ik heb dat een tijdje geprobeerd, maar daar gaat ook van alles fout (synchronisatie problemen, gegevens kwijt, rare ordening van foto's die niet te wijzigen zijn)

Dus ging ik terug naar Outlook 2016.En sinds kort dat wachtwoord gedoe.
Ik gebruik het nu dus nog wel, maar zonder een Microsoft Outlook.com account en een extern agenda programma.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Ik behelp me nu met een combinatie van Outlook New en Outlook 2016

Outlook New werkt probleemloos alleen is het een slap aftreksel van de Windows App, maar ik kan niet zonder omdat Outlook 2016 met handmatig aangemaakte accounts weliswaar geen wachtwoord meer vraagt maar geen Agenda en Contactpersonen koppelt.

Dus Outlook 2016 voor alleen email
En Outlook New voor agenda en contactpersonen

Zonder contactpersonen kan ik in Outlook 2016 dus alleen maar reply-en zonder email adres in te typen omdat ie bij nieuwe mail niet in het adresboek kan opzoeken.

Dat Outlook New is zo'n aftands programma met zoeken, regels, spam dat met 2 programma's werken nog niet te vermijden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Frie2 op 06-02-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/campbell.scot/wp-content/uploads/2021/01/3.png?fit=934%2C366&ssl=1

Ziet je loginscherm er uit als links of rechts?

In het geval van links:

Deze registry settings schakelen modern authentication in in Outlook 2016, wel even een backup maken van je register voor je ze toepast

Sluit alle office progamma's

Plak deze code in een tekstvak, sla het op als een .reg bestand ipv .txt en dubbelklik op het opgeslagen bestand.

Herstart de PC en log opnieuw in

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity]
"Version"=dword:00000001
"EnableADAL"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Exchange]
"AlwaysUseMSOAuthForAutodiscover"=dword:00000001

[ Voor 77% gewijzigd door ImNotnoa op 06-02-2024 15:40 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Jammer maar helaas.

Ik heb deze stappen ondernomen:

- Bovenstaande registry settings toegepast
- Opnieuw aanmelden om registry settings te laden
- Email accounts verwijderd
- Referentiebeheer Windows-referenties naar email accounts verwijderd
- Voor elk te koppelen outlook account een nieuwe app password gegenereerd
- Accounts aangemaakt met app password (per account werd pw 1x gevraagd > onthouden aangevinkt)

Kon nu Outlook gebruiken, afsluiten en weer starten zonder wachtwoord in te geven.
Maar na 1e reboot was het weer mis.
Hij blijft terugkomen met wachtwoord vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Het wordt nog iets erger: ik dacht ik ga met mijn Windows 10 Pro terug naar een lokaal Administrators Account. Dan ben ik dat outlook.com account kwijt.
Microsoft heeft deze keuze er uit gehaald. Op heel veel hits op internet staat dat je
"In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account" moet aanklikken.
Dit staat er evenmin.

Ook bij 'family en andere gezinsleden' wordt om een Microsoft Account gevraagd. Of moet je er eentje aanmaken.
Het lijkt warempel wel op een virus zo langzamerhand,

Is het wellicht iemand gelukt terug te gaan naar een lokaal Account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
ImNotnoa schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:35:
[Afbeelding]

Ziet je loginscherm er uit als links of rechts?

In het geval van links:

Deze registry settings schakelen modern authentication in in Outlook 2016, wel even een backup maken van je register voor je ze toepast

Sluit alle office progamma's

Plak deze code in een tekstvak, sla het op als een .reg bestand ipv .txt en dubbelklik op het opgeslagen bestand.

Herstart de PC en log opnieuw in

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity]
"Version"=dword:00000001
"EnableADAL"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Exchange]
"AlwaysUseMSOAuthForAutodiscover"=dword:00000001
Dit werkt niet. Outlook blijft na herstart om het wachtwoord vragen. Na ca 10 keer invullen pakt hij hem soms wel. Na herstart van Outlook weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
1. Via het Microsoftportaal een App-wachtwoord genereren en het daar mee proberen.

App-wachtwoorden gebruiken met apps die verificatie in twee stappen niet onde....

2. Cached Credentials leeggooien

Close Outlook and press the Windows + R keys
Type control keymgr.dll in the Run dialog box and press Enter.

In the Windows Credentials Manager, locate the Outlook credentials.
It should have your email or login details.

Click on the credential and then click Remove to clear the cached credentials.

Mocht het dan nog niet werken hoor ik het wel.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Hier werkt het op een gegeven moment goed. Na alle acties die genoemd zijn.
Ik kon Outlook afsluiten en weer opstarten zonder wachtwoord vraag.

Maar de dag erna begint het liedje weer van voor af aan.

Ik ben nu wel verlost van steeds tussendoor weer wachtwoorden in te moeten voeren.

Die registry aanpassing die ImNotnoa hierboven gaf werkte bij mij averechts. Daarna kon ik ww in blijven geven. Die heb ik dus teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Dit werkt al niet. Meestal kloppen die Microsoft Support Pagina's niet of omdat er gewoon iets anders op het scherm staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOBXp-ZrD78WESDylbB3Tvj5i-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WVfsxpjXebmmrtQAoVjMriMu.png?f=fotoalbum_large

Als ik de link naar de pagina "Grondbeginselen van beveiliging ..etc" volg, en me aanmeld bij het account, dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7XVCcyxvJDiPl9PD4EQbG7hACQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pWK3mKmOt3Ck1bhFHocHads8.png?f=fotoalbum_large
En geen "meer beveiligingsopties", laat staan "App-wachtwoorden".
Ik heb nog even gekeken bij Geavanceerde beveiligingsopties. Maar dan komt er meteen een vreemd verhaal over 2-traps beveiliging en Microsoft Authenticator App.

.

[ Voor 16% gewijzigd door Freek_2023 op 09-02-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Frie2 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:05:
Hier werkt het op een gegeven moment goed. Na alle acties die genoemd zijn.
Ik kon Outlook afsluiten en weer opstarten zonder wachtwoord vraag.

Maar de dag erna begint het liedje weer van voor af aan.

Ik ben nu wel verlost van steeds tussendoor weer wachtwoorden in te moeten voeren.

Die registry aanpassing die ImNotnoa hierboven gaf werkte bij mij averechts. Daarna kon ik ww in blijven geven. Die heb ik dus teruggedraaid.
Ik ben er maar mee gestopt. na zeeën van tijd te hebben gespendeerd en suggesties van forumleden te hebben uitgevoerd (dank voor de bijdragen!), heb ik het Outlook e-mail adres verwijderd uit Outlook.
En mijn andere e-mail adressen daar laten staan en dat werkt allemaal prima.
Ik gebruikte het outlook e-mail adres hoofdzakelijk voor de agenda, en dat blijft wel werken met externe software (OneCalendar).
Er zit gewoon iets goed fout in de combinatie Outlook-Windows-Account.

Wel is het me gelukt om van het Windows Account een 'Local Administrator'' account te maken. Dan ben ik ook verlost van Windows-aanmeld-wachtwoord-vragen..

Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten. Kan ik dat wellicht zelf of moet een moderator dat doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Freek_2023 op 10-02-2024 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Freek_2023 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:32:
[...]

[Afbeelding]
En geen "meer beveiligingsopties", laat staan "App-wachtwoorden".
Ik heb nog even gekeken bij Geavanceerde beveiligingsopties. Maar dan komt er meteen een vreemd verhaal over 2-traps beveiliging en Microsoft Authenticator App.
Klik op de rechter tegel Geavanceerde beveiligingsopties
Daar kun je 2 factor aanzetten
Pas daarna krijg je de link te zien om app passwords aan te maken.

Als 2FA niet aan stond zou je ook geen app passwords nodig hebben.

Niet verwonderlijk dat je er geen effort meer in steekt.
Ik voer elke dag wel per account een of twee keer het wachtwoord in.
Alternatieve programma's hebben voor mij toch meer nadelen of onhandigheden dat ik die toch maar niet gebruik.

Op Internet zijn vele meldingen wereldwijd te vinden over dit wachtwoord geneuzel,
Probleem schijnt bij MS onder de aandacht zijn, dus hoop op een patch of update dat het opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman Prosje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 19:16
Hier hetzelfde probleem (11-10-2024)
Microsoft biedt nog steeds geen oplossing hiervoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Herman Prosje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:16:
Hier hetzelfde probleem (11-10-2024)
Microsoft biedt nog steeds geen oplossing hiervoor. :(
Kan je concreet aangeven wat je hebt gedaan? Zoals MFA aan, app specifiek password aangemaakt en die ingevoerd, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Bij mij was uiteindelijk de enige uitweg het installeren van Office 365.
Misschien is dat wel de doelstelling van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman Prosje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 19:16
F_J_K schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:05:
[...]

Kan je concreet aangeven wat je hebt gedaan? Zoals MFA aan, app specifiek password aangemaakt en die ingevoerd, etc?
Is al opgelost door nieuwe Windows 10 update.
Na deze update werkte Windows helemaal niet meer goed.
Veel commando's in CMD (Opdrachtprompt) werkten niet meer waar door ik Windows 10 meer kon repareren.
Ook nog systeem herstel gebruik, doe ik normaal nooit omdat ik met Windows 10 daar nare ervaringen mee heb.
Na Systeem Herstel OS compleet in de war, dus maar even een schone installatie gedaan.
Afijn, had dit al 4 jaar niet gedaan, nu werkt alles weer super.
Wel nieuwe versie MS Office (2024) geïnstalleerd omdat MS Office 2016 en binnenkort ook 2019 niet meer ondersteunt worden.
Ik had eerst Office 2016 eerst nog er op gezet, maar outlook 2016 accepteerde het wachtwoord nog steeds niet ondanks schone OS installatie, met Outlook 2024 werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Maar iets als een app-specifiek wachtwoord wil je dus zeker nog proberen. Je normale wachtwoord zal nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:50
Komt dat niet gewoon omdat basic authentication uit is geschakeld?
App-wachtwoorden werken dan ook niet meer.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07

nelizmastr

Goed wies kapot

Dracoz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:43:
Komt dat niet gewoon omdat basic authentication uit is geschakeld?
App-wachtwoorden werken dan ook niet meer.
Klopt. MFA is verplicht, basic auth is uit en app wachtwoorden ook. Alleen nog clients met modern auth kunnen nog verbinden, Outlook 2016 werkt al niet meer met (zakelijke ) MS365 als je nu migreert, dus nieuwe Office is sowieso al verstandig.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1