[Outlook 2016] Hotmail ineens niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:30
Gisteren heb ik met mijn prive hotmail account verbinding gemaakt met Teams om een vergadering bij te wonen.

Geen idee of dat gerelateerd is, maar eigenlijk direct daarna was mijn Hotmailaccount niet meer beschikbaar in Outlook 2016. Het is eigenlijk te toevallig

Ik kreeg een mail
Verbind Outlook 2016/Outlook 2013 opnieuw met Outlook.com zodat u weer e-mail ontvangt

Beste Outlook.com-gebruiker,

Om de upgrade naar het nieuwe Outlook.com te voltooien, is het noodzakelijk dat u Outlook 2016 of Outlook 2013 opnieuw met uw Outlook.com-account verbindt. Het lijkt erop dat u uw Outlook.com e-mailaccount nog niet opnieuw hebt verbonden. Als gevolg hiervan synchroniseren uw e-mails van Outlook.com niet langer met uw Outlook-bureaubladversie.
Wat u moet doen: Verbind uw Outlook-bureaubladversie opnieuw met uw Outlook.com-account zodat u weer e-mail ontvangt.
Stapsgewijze instructies en hulp bij het opnieuw verbinden van uw account vindt u op de officiële ondersteuningssite van Microsoft op https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=837697.

Zodra u opnieuw bent verbonden, zullen uw Outlook.com e-mails weer synchroniseren met uw Outlook-bureaubladversie. Uw Outlook.com e-mailaccount is nog altijd actief en al uw berichten blijven via uw webbrowser toegankelijk.
Wij begrijpen dat het opnieuw moeten verbinden van uw account onprettig is. Hierdoor profiteert u echter volop van de voordelen van het nieuwe Outlook.com. We vertrouwen erop dat u de voordelen en de prestaties zult waarderen. Als u vragen hebt die niet in bovenstaand ondersteuningsartikel worden beantwoord, neem dan contact op met klantondersteuning op https://support.office.com/home/chat.

Bedankt dat u Outlook.com gebruikt.

Met vriendelijke groet,
Het Outlook.com-team
Veelgestelde vragen:
V. Wat gebeurt er als ik na de upgrade Outlook 2016 of Outlook 2013 niet opnieuw met Outlook.com verbind?
A. Zolang u niet opnieuw verbindt, worden uw Outlook.com e-mails niet gesynchroniseerd met Outlook 2016 of Outlook 2013. U blijft via de webbrowser altijd toegang tot uw Outlook.com e-mails houden.
V. Moet ik Outlook 2016 of Outlook 2013 opnieuw met elk niet-Outlook.com-account verbinden (Exchange, Office 365, Gmail, enz.)?

A. Nee, u moet alleen Outlook 2016 of Outlook 2013 opnieuw met uw Outlook.com-accounts verbinden.
V. Waar kan ik om hulp vragen als ik problemen heb met het opnieuw verbinden van Outlook 2016 of Outlook 2013 met mijn Outlook.com?
A. Raadpleeg voor stapsgewijze instructies over het opnieuw verbinden van uw account, de helpartikelen op https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=837697. Als u vragen hebt die niet in bovenstaand ondersteuningsartikel worden beantwoord, neem dan contact op met klantondersteuning op https://support.office.com/home/chat.
Volgens mij is dit nogal verouderd ook...

Vervolgens op allerlei manieren geprobeerd om de account opnieuw toe te voegen (diverse googlehits, veel oude pagina's uit 2017 etc), maar het lukt niet meer. Mijn postvak is en blijft leeg en ik krijg alleen na een minuut deze mail

Als ik de standaardprocedure volg om mijn account toe te voegen krijg ik eerst de outlook vensters, daarna het Outlook authenticatie venster om nogmaals mijn wachtwoord in te voeren en daarna direct een pagina "Deze pagina is onbereikbaar"

Zojuist mijn wachtwoord gewijzigd, maar nu krijg ik dat laatste ook niet meer.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LicqhUs3IyWNvwCvT-ZGBB3O8NE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OnOepVRUSbvo4By4E3T38GFD.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 01-05-2020 10:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50

g0tanks

Moderator CSA
Als je in Windows naar Control Panel gaat en dan Mail (Microsoft Outlook 2016) opzoekt en opent kom je in het Mail Setup scherm waar je accounts kan beheren. Lukt het daar misschien wel om je account toe te voegen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, ook geprobeerd. Uiteindelijk kom je dan in hetzelfde "account" scherm als via Outlook, en daar heb ik ook dat na het invoeren van mailadres en wachtwoord ik het auth. venster van Hotmail in beeld krijg en vervolgens can't reach this page

Kan het zijn dat mijn account is omgezet naar "iets anders" na het aanmelden bij teams?

Er staat bijv. Exchange Activesync achter de mailaccount

Verder had ik 2-step aanstaan met een auth. app, maar ik krijg helemaal geen authenticatievraag. Dus de 2-step opnieuw ingesteld, nu krijg ik helemaal geen hotmailpopup meer, maar moet continue mijn ww. opnieuw invoeren (zonder resultaat).

En nu 2-step weer uitgeschakeld, en nu krijg ik weer de hotmail ww-popup, met weer hetzelfde resultaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Stefke op 01-05-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 10:17
heb je al een oplossing? ik heb het ook al enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, ik heb MS gecontact, die haalden office weg (..) en dat lostte het probleem niet op. Toen de help maar afgebroken.

Nadat ik MS Office opnieuw geinstalleerd had kreeg ik exact dezelfde schermen (ondanks dat ik registry had opgeschoond etc).

Ik heb geprobeerd om mijn 2-fact auth opnieuw in te stellen, toen kreeg ik een venster om mijn 2-fact code op te geven, en kreeg ik daarná bovenstaand scherm (can't reach)

Gebruik nu Outlook niet meer, want ik krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is Hotmail ADAL of Legacy? Heb je je account als ADAL of Legacy toegevoegd? Heb je het account al proberen toe te voegen in een andere userprofile? Wat gebeurt er als je in Outlook ADAL forceert, of juist Legacy forceert?

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 06-05-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Volgens mij is hotmail al enkele jaren Exchange (a la outlook.com).

Hoe forceer je legacy?

(en dan nog: waarom stopt het ineens met werken, ik werkte al zeker 2 jaar op deze manier, en er is aan mijn account niks gewijzigd (*)

(*)d.w.z. Outlook ging moeilijk doen nadat ik me met mijn hotmail prive account had aangemeld bij Teams. Geen idee dus of dat er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ADAL kun je als volgt uitschakelen, als het ingeschakeld is:
code:
1
2
[HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity]
"EnableADAL"=dword:00000000
Of andersom, als het uitgeschakeld was en je wilt het inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
k heb die key niet in mijn registry, wel een identity:
f8cdef31-a31e-4b4a-93e4-5f571e91255a_1:live.com:00067ffe809ad896_ADAL
welke mijn hotmailaccount bevat. Kan ik die niet gewoon wegpleuren en dan opnireuw aanmelden?

Hoe maak ik anders ook weer zo'n key aan?

edit: heb ze allemaal weggepleurd (identities met mijn hotmailaccount er in), maar dat maakt iig niet uit. Blijf tegen dezelfde fout aanlopen

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 07-05-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 10:17
bij deze de oplossing. 2 register sleutels toevoegen en account opnieuw toevoegen en hij doet het weer
https://www.theictguy.co....-for-password-office-365/
heeft me een halve dag gekost maar dan heb je ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Helaas, voor mij geen fix, beide sleutels toegevoegd

Hij vraagt nu wel om een wachtwoord voor "MicrosoftAccount\mijn@hotmail.com"

Maar mijn wachtwoord voor hotmail werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
stefijn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:09:
Helaas, voor mij geen fix, beide sleutels toegevoegd

Hij vraagt nu wel om een wachtwoord voor "MicrosoftAccount\mijn@hotmail.com"

Maar mijn wachtwoord voor hotmail werkt niet.
Kun je daar nog wel mee inloggen op "www.hotmail.com"?

edit;
Mogelijk, ondanks dat het Hotmail is en geen Office365, gerelateerd aan Outlook vraagt steeds om wachtwoord ?

[ Voor 17% gewijzigd door Rensjuh op 07-05-2020 17:17 ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
harrybeuker schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:20:
bij deze de oplossing. 2 register sleutels toevoegen en account opnieuw toevoegen en hij doet het weer
https://www.theictguy.co....-for-password-office-365/
heeft me een halve dag gekost maar dan heb je ook wat :P
Ik had hetzelfde probleem, ook vanaf begin mei 2020, en het aanmaken van de EnableADAL register key heeft het opgelost. Ik had geen connectie met Teams gemaakt zoals de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffyke84
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-10-2021
Even ter bevestiging: 'k had het zelfde probleem, en de EnableADAL key heeft het opgelost, zonder account opnieuw toevoegen of wat dan ook. Gewoon Outlook sluiten, regedit doen, Outlook terug starten.

Thx harrybeuker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodyB
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:58
Hier sinds vanmorgen ook hetzelfde gedonder met Outlook 2019 en een hotmail account. Net als voorgaande berichten: opgelost met EnableADAL key toevoegen.
Ook hiervandaan kudo's voor @harrybeuker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rensjuh schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:16:
[...]

Kun je daar nog wel mee inloggen op "www.hotmail.com"?

edit;
Mogelijk, ondanks dat het Hotmail is en geen Office365, gerelateerd aan Outlook vraagt steeds om wachtwoord ?
Hotmail is volgens mij wel al heel lang een Exchange/O365 account (ik ken de details niet) Je logt ook in op outlook.live.com

Anyway, ja het wachtwoord werkt op hotmail.com website (al ga ik direct naar outlook.live.com). Heb nu ook alle opgeslagen credentials verwijderd, maar maakt ook niks uit.

Bij het aanmaken van een emailaccount krijg ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1pOOajTx3p80YU-TkxoDmlJHCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1Ln0uXfrB6FXlxtcmKUQP4p.jpg?f=fotoalbum_large
en hij blijft om een ww vragen

Daarna meteen dit in Credential Manager
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/us4gIBU6vgmlu6_ZTsCahB3WuhY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bxqHJzM0D9fIDaPmVmWHDDJ0.jpg?f=user_large
:(

edit: op teams kan ik ook nog steeds inloggen (windows app), met het wachtwoord

[ Voor 41% gewijzigd door Stefke op 08-05-2020 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
Mocht iemand een oplossing hebben houd ik me aanbevolen, heb er ook last van. Mijn google fu leert dat het te maken heeft met hoe oud je hotmail/outlook account is, en MS zal wel iets aangepast hebben:

https://answers.microsoft...bc-43b9-ba7e-628557722b9c
I've made a simple experiment. I've created a new hotmail account today and added to Outlook 2016 through the traditional way, selecting "Automatic Configuration". The account worked properly, both email and calendar.

Then I added my 15 or more years old hotmail account doing the exact same process. Again, the pop up asking for my credentials showed up and after filling the fields an pressing log in, the "cannot reach this page" pop up showed up. After closing the pop up, the only message in the inbox was "Reconnect bla bla" and the calendar was empty.

The interesting thing here is that when I open the "Account Settings" window, the emails are added to Outlook with different Types. While the new account is added as a Microsoft Exchange account, the old one is added as Exchange ActiveSync. Look at the image below, specifically the last 2 accounts in the list.

Image

We all now that Exchange ActiveSync is no longer supported so is quite clear that the solution is to add the old hotmail account as a Microsoft Exchange account. The problem is that when adding an account through Manual setup, there is no option for "Microsoft exchange" for Outlook 2016. Searching in google I found out that there is this option for Outlook 365. Look at the image below.
Image

Searching in google again I found out that the only way to add a Microsoft Exchange account in Outlook 2016 is through automatic discovery, but doing that the account is recognized as Exchange ActiveSync. Adding my old Hotmail account as IMAP is not a solution since IMAP won't show the calendar.

So... I have no clue how to proceed.
EDIT: Over registry fix heengekeken, die werkt voor mij. Als je al een nieuw profiel had, weggooien. Anders werkt het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 09-05-2020 14:27 ]

Pagina: 1