Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20
Hoi,

Ik begrijp dat bv Marktplaats sinds dit jaar gegevens aan de belastingdienst moet doorgeven voor de verkoop van spullen. Dit zou gaan over het verkopen van meer dan 30 items of als het bedrag hoger is dan 2000 euro. zie ook: Marktplaats en belasting

Nu heeft Tweakers zijn eigen Marktplaats (Vraag en Aanbod), maar gelden deze regels ook voor Tweakers?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:52
Het is volgens mij al 1000 x gemeld, maar alles wat je (waar dan ook) verkoopt en aangemerkt kan worden als extra inkomsten dien je te melden bij de Belastingdienst.
Dus niet als je huisraad of persoonlijke spullen verkoopt. Wel wanneer je spullen aankoopt en met winst (=inkomsten) weer doorverkoopt.
De vraag zoals je hem stelt lijkt er op dat je een mogelijkheid zoekt om 'ongezien' spullen te gaan verkopen zodat de Belastingdienst er niet achter komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:21
Volgens mij vraagt hij/zij dat niet maar wordt er gevraagd of Tweakers contact met de belastingdienst heeft over verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

ge-flopt schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:18:
Nu heeft Tweakers zijn eigen Marktplaats (Vraag en Aanbod), maar gelden deze regels ook voor Tweakers?
De basis is de EU wetgeving DAC7….. en de vraag is dus of v&a onder deze regelgeving valt.
Schat eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:08
Wat is er anders aan vraag & aanbod dan marktplaats?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

President schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:33:
De vraag lijkt me duidelijk: geeft Tweakers verkopen (vanaf een bepaald aantal of een bepaald bedrag) ook door aan de Belastingdienst?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
President schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:33:
Dat marktplaats een grote handelssite is en onder een vergrootglas ligt. V&A in Tweakers is daarentegen klein, zijn misschien wat uit beeld en hebben misschien niet eens de mogelijkheid om dit soort gegevens door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:07
Het is ook niet zo dat Tweakers de betaling regelt. Marktplaats en Ebay regelen de betaling ook voor je.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniel. schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:52:
Het is ook niet zo dat Tweakers de betaling regelt. Marktplaats en Ebay regelen de betaling ook voor je.
Maar dat is geen harde eis in de regelgeving, je kan op MP ook prima zelf de betaling regelen…..
Het lijkt er gewoon op dat Tweakers zich weereens niet aan de regels houdt, coockiewall iemand….

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 01-02-2024 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:07
Tweakers weet wel wat je verkoop lt maar voor welke prijs en of het daadwerkelijk verkocht is is wat anders of ze moeten je berichten af gaan maar dat is weer iets voor de privacy afdeling.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniel. schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:01:
Tweakers weet wel wat je verkoop lt maar voor welke prijs en of het daadwerkelijk verkocht is is wat anders of ze moeten je berichten af gaan maar dat is weer iets voor de privacy afdeling.
Daar kunnen ze zich wellicht achter verschuilen maar of dat stand houdt….

De beslisboom is: https://download.belastin...platformen-al4821z1ed.pdf

Je kan dus bij veilingen dat zeker wel stellen, en je zou ook kunnen stellen dat ze gewoon rapporteren als er meer dan 30 advertenties of meer dan een vraagprijs van €2000 wordt gevraagd. En al die zakelijke verkopers natuurlijk altijd rapporteren.

Rapporteren is natuurlijk slechts een signaal, geen belastingaanslag.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:18

Wokschotel

Op 6 wielen

ge-flopt schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:18:
Hoi,

Ik begrijp dat bv Marktplaats sinds dit jaar gegevens aan de belastingdienst moet doorgeven voor de verkoop van spullen. Dit zou gaan over het verkopen van meer dan 30 items of als het bedrag hoger is dan 2000 euro. zie ook: Marktplaats en belasting

Ja

Bor in "is tweakers aangesloten op DAC7 ?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:15
Op tweakers is iedereen toch anoniem. Vraag me af hoe tweakers informatie kan geven aan de belastingdienst als ze zelf geen persoonsgegevens hebben. (Geldt hetzelfde voor marktplaats eigenlijk zodra het buiten het betaalplatform om gaat.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Wat een ongekend wc-eend antwoord…. En dan ook gelijk het topic sluiten :-(.

Nergens op de site is er ook maar iets over te vinden terwijl het eerste rapportagemoment er nu toch echt is.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 02-02-2024 09:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:37
Interessante vraag, alleen jammer dat de reacties off-topic.
Verder lijkt het mij ook interessant

Worden persoonlijke gegevens zoals IBAN automatisch gelinkt aan gebruikersprofielen op V&A?
Welke persoonlijke gegevens deelt t.net met de belastingdienst?
Hoe vergaat t.net persoonlijke gegevens die niet gevraagd worden bij het aanmaken van een account?
Hoe wordt de privacy van gebruikers beschermd bij het delen van deze financiële informatie met de belastingdienst?
Wordt de informatie alleen gedeeld voor gebruikers die winst maken boven de 2000 euro, of geldt dit voor alle transacties ongeacht het bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Is de grens van 30 verkopen trouwens per platform?
Ik verkoop best veel spulletjes maar dat zijn allemaal spullen wat ik niet meer gebruik of van een hobby.
Soms is het meer waard geworden en dan maak ik wel winst ermee of nieuwe artikelen die ik krijg waar ik niks aan heb.
Maar hoe gaat de BD hiermee dan om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21

Qwerty-273

Meukposter

Bobo221 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:54:
Verder lijkt het mij ook interessant
Ik verwacht dat de informatie die de belastingdienst geeft aan verkopers over DAC7 daar de juiste antwoorden (in het algemeen) op geeft. Hoe dat precies binnen T.net wordt toegepast heb ik geen idee van (dit is een bericht op persoonlijke titel)
BD: DAC7 voor verkopers
Infographic: DAC7 in het kort (voor verkopers)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
NicoHF schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:43:
Is de grens van 30 verkopen trouwens per platform?
Ik verkoop best veel spulletjes maar dat zijn allemaal spullen wat ik niet meer gebruik of van een hobby.
Soms is het meer waard geworden en dan maak ik wel winst ermee of nieuwe artikelen die ik krijg waar ik niks aan heb.
Maar hoe gaat de BD hiermee dan om?
Niet per platform, maar totaal.

Het verbaast me een beetje dat men dit soort vragen stelt. De belastingregels zijn helemaal niet veranderd, alleen dat de platformen nu informatie gaan doorgeven. Als je zelf boven de waardes komt per jaar (30 artikels, 2000 euro), moest je het al lang doorgeven als het geen hobbymatig karakter meer heeft. Mensen die schoenen kopen en doorverkopen voor de winst doen dit niet als hobby, idem voor mensen die bijvoorbeeld pc’s opknappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59

Barrycade

Through the...

Voelt een beetje also de sjacheraars op zoek zijn om onder de radar te blijven.

Maar ik denk dat het toch snel duidelijk is wat je bent.

Bor zijn antwoord lijkt me toch vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Het gaat om de onzekerheid, niet alleen de sjacheraars.
Vanuit mijn retro hobby verkoop ik ook wel eens een en ander, omdat ik iets vervang door een onderdeel dat net er getrouwer is of beter is. Het oude mag dan naar de volgende eigenaar, zo blijft er wat roulatie in de hobby. Ik zou het erg knullig vinden als volgende jaar Meneer F. Iscus langs komt om belasting te heffen omdat ik 35 advertenties heb gemaakt voor een waarde van 500 euro (dus effectief 100 euro btw moet aftikken). Dus ja, het is ook als hobbyist fijn om duidelijkheid te hebben over deze kwestie.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Begrijpelijk maar lijkt mij zeer sterk dat er op dat niveau werkelijk wat mee gedaan wordt. En mocht het echt zo zijn, als het een hobby is en niet voor de winst dan kun je dat in zo’n geval ook nog wel beargumenteren.

Is toch niet eens werkbaar dit, alsof Tweakers weet wie je bent…

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 13:32
Daniel. schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:01:
Dit geldt ook voor Marktplaats dus daar zit geen verschil in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:47
Waterbeesje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:38:
Het gaat om de onzekerheid, niet alleen de sjacheraars.
Vanuit mijn retro hobby verkoop ik ook wel eens een en ander, omdat ik iets vervang door een onderdeel dat net er getrouwer is of beter is. Het oude mag dan naar de volgende eigenaar, zo blijft er wat roulatie in de hobby. Ik zou het erg knullig vinden als volgende jaar Meneer F. Iscus langs komt om belasting te heffen omdat ik 35 advertenties heb gemaakt voor een waarde van 500 euro (dus effectief 100 euro btw moet aftikken). Dus ja, het is ook als hobbyist fijn om duidelijkheid te hebben over deze kwestie.
Het maakt niks uit of Markplaats en of Tweakers het doorgeeft. Dat is alleen om te voorkomen dat je onder de radar blijft. In jouw geval ben je niet aan het handelen voor winst. Dus in principe nee je hoeft geen belasting te betalen. Ook niet als MP, Ebay, Tweakers het door geeft.

Het is niet advertenties >35 of totaal €2000 = direct belasting. Het gaat nog steeds om de basis regel, ben je aan het handelen voor de winst of ben je niet meer nodige dingen aan het verkopen.
Een oude auto van €10000 verkopen op marktplaats omdat je een nieuwe hebt gekocht is ook niet belastingplichtig.

30x een oud kastje kopen, verven en verkopen wel. Ook al zou je maar €100 hebben verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 18:52
Is het niet zo dat Tweakers kan vallen onder pijler 2 van de checklist?

1. Is er sprake van een platform? Lees: Worden klanten en verkopers bij elkaar gebracht via software (bijvoorbeeld een website of app)? Ja

2.Betreft het een uitzondering? Lees: Gaat het om software die alleen gebruikt wordt om: betalingen uit te voeren; en/of
gebruikers door te verwijzen naar een ander platform; en/of advertenties te plaatsen. Ja

Tweakers verwerkt geen betalingen, en kan ook niet aantonen dat een transactie heeft plaatsgevonden. Tweakers falicilteert alleen een digitaal advertentie bord.

Daar komt naast dat Tweakers de persoonsgegevens die moeten worden aangeleverd aan de Belastingdienst helemaal niet verzameld.

Mocht Tweakers er toch onder vallen, is er nog steeds niks gevreesd, want het gaat om winst maken. Als je dus geen winst maakt is er niks aan de hand. Je kan nog steeds hobbymatig spullen verkopen. Alleen handelaren moeten belasting betalen omdat het om een inkomen gaat.

In dit opzicht is er geen verandering t.o.v. bestaande wetgeving. :)

Edit 1:

Ik vraag mij wel af hoe Tweakers de benodigde rapporten zou moeten gaan opstellen. En wat er gaat gebeuren als de gebruiker aangeeft dat de gegevens niet correct zijn.

Bijvoorbeeld: er wordt via V&A afgesproken dat er voor een bepaald bedrag een laptop wordt gekocht. De koper komt langs maar ziet in samenspraak met de verkoper af van de koop, bijvoorbeeld omdat het toch niet is wat hij of zij zoekt. Op Tweakers staat via de DM dat er wel een koop heeft plaatsgevonden. Echter zijn er geen betaalgegevens om dit te verifieren. Tweakers maakt een rapport op en geeft aan dat er een koop heeft plaatsgevonden. De verkoper ziet dit en maakt bezwaar, de gegevens zijn namelijk niet correct, want er heeft geen koop plaatsgevonden. Het rapport is niet accuraat.

Of de verkoper geeft in een later stadium aan een gedeeltelijke of gehele cash terugbetaling te hebben gedaan. Bijvoorbeeld omdat er een gebrek is ondekt en de verkoper over zijn hart heeft gestreken.

Dat lijkt mij behoorlijk wat FTE voor DPG om dergelijke rapportages te gaan aanpassen, en hoe ga je om met bewijslast en vereisten? :+

Edit 2:

Aan het begin van elk kalenderjaar stuurt uw platformexploitant een overzicht met gegevens van de transacties per kwartaal over het vorige kalenderjaar. Voor de verkoop van goederen is er een drempel. Hebt u meer dan 30 transacties verricht of een hogere tegenprestatie ontvangen dan € 2.000 per jaar? Dan moet het platform over u rapporteren.

Beoordeel het overzicht dat u ontvangt. Ziet u dingen die niet kloppen? Geef dat dan door aan de platformexploitant.
:o

[ Voor 43% gewijzigd door Michael van S op 15-02-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:21
Iedereen zal van zichzelf wel weten of hij een ''verdiener'' is met zijn verkoop/doorverkoop van spullen en handelen of dat je 1x in 5 jaar je zolder heb opgeruimd en 31 artikelen via marktplaats heb verkocht en 1000 euro binnen heb geharkt. en of dat nou 26 artikelen zijn en 3200 euro en of 35 artikelen 2800 euro , via tikkie en of cash maakt echt allemaal niet uit. Volg je gevoel, en wanneer je denkt of gaat twijfelen of je niet een keer winstbelasting of omzetbelasting moet gaan betalen , ben je vaak al te laat :D

Michael van S schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:27:
Is het niet zo dat Tweakers kan vallen onder pijler 2 van de checklist?
Het is al lang duidelijk dat Tweakers gewoon onder de richtlijn valt en dus moet rapporteren….. ze lijken alleen niet van plan ook maar iets te delen over hoe ze aan de richtlijn gaan voldoen. Wat de schijn wekt dat ze dus weer eens niet aan de wetgeving voldoen, net zoals met de coockiewall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael van S
Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Het is al lang duidelijk dat Tweakers gewoon onder de richtlijn valt en dus moet rapporteren….. ze lijken alleen niet van plan ook maar iets te delen over hoe ze aan de richtlijn gaan voldoen. Wat de schijn wekt dat ze dus weer eens niet aan de wetgeving voldoen, net zoals met de coockiewall.
Kan je dan uitleggen waarom Tweakers dan onder deze richtlijn valt? Ik stel namelijk dat waarschijnlijk niet zo is (met argumenten) ;)

Michael van S schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Kan je dan uitleggen waarom Tweakers dan onder deze richtlijn valt? Ik stel namelijk dat waarschijnlijk niet zo is (met argumenten) ;)

Dus omdat ze dat zelf, met hun verder nietszeggende, antwoord al hebben bevestigd.

Verder vindt ik dat je argumenten niet kloppen. Het is tenslotte veel meer dan alleen een advertentieplatform, het faciliteert ook de communicatie tussen koper en verkoper, er is iets als een veilingsfunctie, enz.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 15-02-2024 14:09 ]

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 17:41
Dat proces is beschreven op de site van de belastingdienst https://www.belastingdien...len-over-internetverkopen

Lijkt me idd lastig te bewijzen of iets verkocht is of niet en voor welk bedrag. Zeker als je in geval van marktplaats, de betaling niet via marktplaats laat lopen.

Off topic: Volgens mij hebben ze bij de belastingdienst wel wat anders aan hun hoofd zoals het afhandelen van de toeslagen affaire, het innen van de corona steun etc. En natuurlijk het realiseren van de meer jaren visie https://www.rijksoverheid...belastingdienst-2020-2025

• Michael van S
Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Dus omdat ze dat zelf, met hun verder nietszeggende, antwoord al hebben bevestigd.
De reactie van Bor neem ik niet aan voor waar, als je aan DPG vraagt of ze voldoen aan EU regelgeving, zullen ze uiteraard zeggen dat ze aan alles voldoen of zullen gaan voldoen, alleen maar vanuit een compliance gedachte. We weten helemaal niet of hij wel de juiste vragen heeft gesteld, en of het hoofdkantoor de vraag wel heeft begrepen.
Verder vindt ik dat je argumenten niet kloppen. Het is tenslotte veel meer dan alleen een advertentieplatform, het faciliteert ook de communicatie tussen koper en verkoper, er is iets als een veilingsfunctie, enz.
Er is meer, maar is dat relevant voor de DAC7 vereisten? Het gaat in DAC7 om de rapportage verplichting, maar Tweakers kan helemaal niet rapporteren want ze hebben de informatie niet om dat te doen. Er is geen enkele manier om de UserID's te koppelen aan een echt persoon, tenzij ze gebruikers gaan identificeren.

Stel voor dat ze de gebruikers wel kunnen gaan identificeren, is er nog steeds niks te melden. Verder dan er is waarschijnlijk iets verkocht, voor waarschijnlijk deze prijs is natuurlijk volstrekt onvoldoende.

Marktplaats en Vinted handelen betalingen af en kunnen ook zien of er iets wordt teruggestuurd of geannuleerd. Tweakers komt niet verder dan een vermoeden van verkoop, en op basis van die gegevens kan je niet rapporteren via DAC7.

Michael van S schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:29:
Het gaat in DAC7 om de rapportage verplichting, maar Tweakers kan helemaal niet rapporteren want ze hebben de informatie niet om dat te doen. Er is geen enkele manier om de UserID's te koppelen aan een echt persoon, tenzij ze gebruikers gaan identificeren.
Sterke argumenten… maar de hele richtlijn is nou net bedoeld dat ze een inspanning gaan doen zodat ze wel de informatie hebben om te gaan rapporten. MP en Vinted hadden/hebben die informatie ook niet maar zijn die wel aan het verzamelen.

Voor MP gelden exact dezelfde argumenten die je hier gebruikt. Betalen en verzenden daar is optioneel, de rest is identiek.

Ontbreken van informatie is natuurlijk gewoon geen excuus. Dat was het voor die eerdere raportages vanuit bijvoorbeeld banken ook niet. Die zijn ook niet voor hun plezier alle fiscale info zoals TIN nummers aan het verzamelen geslagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 15-02-2024 14:38 ]

Michael van S schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:29:
Stel voor dat ze de gebruikers wel kunnen gaan identificeren, is er nog steeds niks te melden. Verder dan er is waarschijnlijk iets verkocht, voor waarschijnlijk deze prijs is natuurlijk volstrekt onvoldoende.
Weleens bedacht dat rapporten over vanuit een derde partij veelal een factor waarschijnlijk kent…. Neem de rapportages over verdachte transacties. Die zijn allemaal als een mate van waarschijnlijk te classificeren.

Daarom is ook de stelling dat je als belastingplichtige de werkelijkheid moet aangeven, ontvangen gegevens behandelt de fiscus ook alleen als signaal :-).

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Meh, het nietszeggende antwoord zegt zelfs zo weinig dat ie niet eens echt bevestigd dat ze (moeten) rapporteren. Dat ze aan geldende regelgeving voldoen en DAC7 toepassen kan er ook toe leiden dat ze in het flow-diagram van DAC7 geen rapportageplicht hebben. Dan voldoe je dus wel aan DAC7 maar hoef je niet te rapporteren. Beide smaken zijn imho mogelijk op basis van de reactie van Bor ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv9iNkEyISBIsrgntxUbr0oMVh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FXjtgQYUG2vAv9kyINLXYqux.png?f=fotoalbum_large
(bron)

IANAL, maar ik zie twee mogelijkheden om op "geen DAC7 rapportageplicht" uit te komen. Voldoe je toch mooi aan DAC7 ;).
1) Je zou V&A als apart stukje software binnen Tweakers kunnen zien die alleen gebruikt wordt om advertenties te plaatsen (vraag 2)
2) Je zou kunnen beargumenteren bij vraag 4 dat "Is het bedrag dat de verkoper voor de tegenprestatie
ontvangt redelijkerwijs bekend bij het platform?" niet opgaat omdat communicatie niet verplicht via Tweakers verloopt.

[ Voor 43% gewijzigd door naitsoezn op 15-02-2024 14:58 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Michael van S
Voor MP gelden exact dezelfde argumenten die je hier gebruikt. Betalen en verzenden daar is optioneel, de rest is identiek.
Vooralsnog gaat het bij V&A alleen om het tonen van advertenties, dat je met elkaar kan praten over de advertentie is logisch. Vinted en Marktplaats bieden echter een volledige one-stop-shop om transacties te voltooien. Je kan zelfs je spullen laten bezorgen of een geschil aanmaken waarnaar Marktplaats of Vinted beslissen of iemand zijn geld krijgt.

Tweakers heeft geen inzage in de transactie, dus kan ook niet aangeven of er een transactie heeft plaatsgevonden, en al helemaal niet als een transactie contant plaatsvindt.

Vooralsnog een advertentie platform, tenzij ze V&A compleet omgooien, transacties weten te bevestigen / controleren en een hele batterij aan mensen aannemen om rapporten te controleren en te corrigeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Michael van S op 15-02-2024 14:59 ]

• Michael van S
Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:35:
[...]

Ontbreken van informatie is natuurlijk gewoon geen excuus. Dat was het voor die eerdere raportages vanuit bijvoorbeeld banken ook niet. Die zijn ook niet voor hun plezier alle fiscale info zoals TIN nummers aan het verzamelen geslagen.
Nee dat snap ik, maar ik neem de stelling in dat Tweakers dus afvalt bij criteria 2 van de flowchart.

Tweakers is al zo bare-bones als kan worden. Als Tweakers volgens jou doorgaat bij criteria 2 van de flowchart, welke platformen kunnen dan wel "legitiem" afvallen bij criteria 2? Ik ken ze niet.. :/

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:38
In de v&a FAQ staan wat regels rondom onderhandelen en zakelijke verkopers zijn toegestaan.

Je kunt beargumenteren dat v&a dus niet louter een advertentie platform, maar ook een onderhandel platform is. Gevolg is dus dat het wel doorgaat in de chart. Tweakers weet ook de geadverteerde prijs en dus de beoogde prijs van de verkoper.

Hiermee zou je kunnen concluderen dat Tweakers dus wél moet rapporteren Indien verkopers in ieder geval de intentie hebben om regelmatig iets te verkopen, of als er voor meer dan 2000 euro aan spullen wordt aangeboden.

Uit de FAQ haal ik ook dat Tweakers geen belastinginspecteur gaat spelen, maar dat het aan de verkoper zelf is om door te geven of en hoeveel winst is gemaakt.
Pagina: 1