Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KUMASAN
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-07 12:45
Beste allemaal,

Ik weet niet of dit de goede topic is, dus alvast excuses als het niet zo is!

In maart ga ik verhuizen naar een nieuwe woning, dit woning is alleen mogelijk om internet via glasvezel of kabel te krijgen.

Ik zit nu bij Budget Thuis met ADSL en wanneer ik verhuizing wil doorgeven ben ik verplicht om een glasvezel te gebruiken, dit vind ik prima maar ik ben ook verplicht om de extra kosten te betalen en de extra kosten is alleen bekend wanneer ik akkoord zeg.

Zelf betaal ik nu €30,50 voor 100/10mbps maar als ik naar hun site gaan en op de nieuwe adres kijk dan is bij 100/100 mbps €42,50 met glasvezel. Ik vind het wel flink verschil voor zelfde download snelheid, ene groot verschil zal de upload zijn.

Mijn vraag is dus mag ze zomaar extra kosten vragen omdat ze ADSL niet meer gebruiken?

De nieuwe woning heeft nog wel de oude aansluiting voor ADSL.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat kost het je om op te zeggen wegens verhuizing?
Hoe lang loopt je contract nog?
Want meestal zijn dit soort contracten voor 1 of 2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25

timovd

Voorsprong door techniek

Hogere kosten provider bij verhuizing (glasvezel)
Het is gebruikelijk (ook bij andere providers) om de DSL-verbinding op te zeggen i.v.m. uitfasering koper.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

De interessante vraag is of er überhaupt nog koper verbindingen zijn op het nieuwe adres. Als dat wel het geval is kan je natuurlijk overstappen naar een andere provider als die het wel aanbied. Overigens check wel of de ADSL snelheid daar het zelfde is, want ADSL in niet gegarandeerd. Als het er niet ligt, tja dan krijg je geen koper meer. Je kan eens op een vergelijkings site kijken, zoals internetten.nl

Het was ook al in het nieuws of bij een consumenten programma, nieuws: 'Klanten zijn duurder uit als KPN kopernetwerk uitzet'

Overigens geeft KPN aan
Een glasvezelabonnement is niet duurder of goedkoper dan een abonnement via een ander netwerk.De prijs hangt af van welk abonnement je neemt en welke provider je uitkiest. Via onze providerpagina zie je welke providers abonnementen aanbieden op ons netwerk.
Maar in de praktijk ben je duurder uit verwacht ik en valt er niets tegen te doen. Je kan overstappen naar een andere provider voor de welkomst korting.
Ik weet niet wat er in je contact voorwaarden staat en of je contract vrij bent, maar een verhoging van 33% is niet een vergelijkbare dienst (voor het geval dat er een vergelijkbare clausule instaat als dat andere topic). Neem contact met ze op en vraag wat ze kunnen doen, en of je kan opzeggen... Je hebt nog tijd om een andere ISP te vinden.... (nadeel mailadressen etc etc)

[ Voor 16% gewijzigd door jeanj op 31-01-2024 11:57 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KUMASAN
@99ruud99 Mijn contract was een 2 jarige, deze loop nog t/m juni

@jeanj Van wat ik zie, er is nog de aansluiting in het huis maar geen enkele provider bied het meer aan voor een nieuwe gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-10 11:36
Waarom zou je op ADSL willen blijven?

Alles gaat over op glas, je hebt een glas aansluiting in huis..

Overigens is 42,50 op glas voor 100/100 prijzig. Voor ongeveer 50 euro heb je 1000/1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KUMASAN
@Duke of Savage Ik vind prima om over te stappen naar glas maar voor dat bedrag kan ik overstappen naar een andere provider. Die sneller en/of goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-10 11:36
KUMASAN schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:56:
@Duke of Savage Ik vind prima om over te stappen naar glas maar voor dat bedrag kan ik overstappen naar een andere provider. Die sneller en/of goedkoper zijn.
Ik zou sowieso adviseren om over te stappen naar een ISP ipv een reseller zoals Budget Thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 17:12
Om te beginnen ben je niets "verplicht", dat is grote onzin. Doorgaans heb je een contract afgesloten met een provider tegen een aantal voorwaarden. Lees die eens door, indien je verhuist naar een gebied waar het huidige product niet geleverd kan worden en je geen interesse hebt in een eventueel leverbaar alternatief op dat adres kan het contract in veel gevallen gewoon beëindigd worden. Daar is niets "verplicht" aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Duke of Savage schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:49:
Waarom zou je op ADSL willen blijven?

Alles gaat over op glas, je hebt een glas aansluiting in huis..

Overigens is 42,50 op glas voor 100/100 prijzig. Voor ongeveer 50 euro heb je 1000/1000.
Het is off topic, maar daar zit nou juist het probleem.
Zo'n 15-20 jaar geleden had je voor 17 euro onbeperkte internet toegang (in de vorm van 20mbs down ADSL sluiting). Je zou verwachten dat bij voldoende concurrentie, dit bedrag ongeveer het zelfde blijft dan wel daalt, en dat door technologische verbeteringen het product wordt verbeterd en dus meer snelheid krijgt. Misschien dat de investering voor glasvezel extra kosten met zich mee brengt, maar als je dat over 30 jaar afschrijft valt het ook wel weer mee. Als iemand inflatie daar tegen in wil brengen, kijk naar de mobiele markt, daar dalen de prijzen per GB wel, en krijg je ook 4G of 5G en zijn er ook hoge investeringen.
KUMASAN schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:20:
...
@jeanj Van wat ik zie, er is nog de aansluiting in het huis maar geen enkele provider bied het meer aan voor een nieuwe gebruiker.
Je provider levert op het KPN netwerk dacht ik, op een ander adres zag ik dat je met welkomst korting rond de 33 euro uit kan komen via KPN zelf. Je zou eens KPN kunnen benaderen, misschien is hun database nog niet geupdate.... Wel eerst zeker weten dat je je huidige contract kan stopzetten. Als het een ander netwerk is kan je met die ISP contact opnemen.... En elk jaar gaan overstappen(of er mee dreigen)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-09 12:22
Gewoon naar die club bellen en zeggen dat je wil opzeggen. Grote kans dat je naar een afdeling gaat die klanten probeert te behouden en net misschien wat meer mag/kan weggeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 16:49
Voor 42,50 kan je ook rechtstreeks bij KPN een 100/100 verbinding krijgen, i.p.v. via Budget. Evt. kan je dan zelfs nog combinatiekorting krijgen i.c.m. KPN mobiel of Simyo.

Wij zullen hier t.z.t. ook voor hetzelfde dilemma staan. We hebben nu nog 100/30 DSL bij Odido voor rond de €27, maar over een tijd gaat DSL hier uit. Dan zal Odido ons vermoedelijk naar de huidige prijsstelling willen rangeren (€45 voor 100/100).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Pagina: 1