Hogere kosten provider bij verhuizing (glasvezel)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jote
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb momenteel internet (DSL) van Budget alles in één en het contract loopt nog een jaar.
Ik ga verhuizen naar een gebied waar alleen glasvezel beschikbaar is en de DSL aansluiting dus niet mogelijk is. Daardoor zouden de kosten voor het internet een stuk hoger komen te liggen. Het liefst zou ik willen opzeggen, omdat ik eigenlijk ook niet helemaal tevreden ben over de huidige provider. Dit staat in de algemene voorwaarden:

6.3 Zowel u als Budget Alles-in-1 kunnen de Overeenkomst ontbinden indien i) u komt te overlijden of ii) u binnen Nederland verhuisd bent naar een locatie waar Budget Alles-in-1 de Dienst of een vergelijkbare dienst niet kan leveren omdat het door Budget Allesin-1 geëxploiteerde of gebruikte netwerk geen bereik heeft of anderszins niet is voldaan aan de voor de Aansluiting noodzakelijke voorwaarden. Een verhuizing naar het buitenland kwalificeert als een voortijdige contractbeëindiging als bedoeld in Artikel 6.5 van
deze Algemene Voorwaarden.

Zou ik me op deze bepaling kunnen beroepen om in deze situatie het contract te kunnen opzggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:54
Wij weten je nieuwe adres immers niet, dus doe even de Budget Alles-in-1 postcodecheck voor je nieuwe adres :). Het lijkt er op dat ze alleen via DSL-leveren?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jote
Aansluiting in huidige woning is DSL.
In nieuwe woning is glasvezel.
Als ik verhuizing doorgeef bij Budget Alles-in-1 dan wordt aangegeven:
Op je nieuwe adres is geen koperlijn aanwezig. Je kunt er alleen glasvezel internet gebruiken. Je betaalt daarvoor wel iets meer

Ze kunnen dus wel glasvezel leveren, maar dan ga ik meer betalen. Zou dat een geldige reden kunnen zijn om het contract te ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:24
Wat is iets meer qua kosten? Paar euro of 10-20-30 euro per maand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jote
10 euro p.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:24
10 euro is een groot verschil, maar ik zou ze bellen en dit voorleggen. Mogelijk willen ze je 10 euro/maand korting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 21:38
Als ze dezelfde snelheid kunnen leveren als wat nu leverbaar is, wat in het geval van glasvezel ook altijd het geval zal zijn, kun je je hierop waarschijnlijk niet beroepen. Je bent een contract, van ik vermoed 2 jaar aangegaan, waar een extra korting of ander 'cadeau' bij hoort wat je bij een 1 jarig contract niet had gekregen en maakt nu zelf de keuze om tijdens de looptijd van je overeenkomst te verhuizen. Ik zou zo'n verzoek als behandelaar weigeren, maar ik ben dan ook een klootzaak. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent al niet tevreden, zeg je. Opbellen, afkopen, nieuwe glas-provider zoeken en gebruik maken van "nieuwe klant korting".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kan je niet gewoon opzeggen in verband met een verhuizing?

Immers is een verhuizing bij de meeste providers ook gewoon het aangaan van een nieuw contract met de op dat moment geldende voorwaarden.

En misschien ook interessant om te weten. Hoelang loopt je abonnement nog?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 03-01-2024 00:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

rens-br schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 00:31:
Kan je niet gewoon opzeggen in verband met een verhuizing?

Immers is een verhuizing bij de meeste providers ook gewoon het aangaan van een nieuw contract met de op dat moment geldende voorwaarden.

En misschien ook interessant om te weten. Hoelang loopt je abonnement nog?
Dit hoor ik vaak op verjaardagen idd, net als over energiecontracten. Dat is niet zo, een (rechts)persoon gaat een contract aan, geen huis. Verhuis je, dan verhuist je contract in principe gewoon mee.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:47
gjtm schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:23:
Als ze dezelfde snelheid kunnen leveren als wat nu leverbaar is, wat in het geval van glasvezel ook altijd het geval zal zijn, kun je je hierop waarschijnlijk niet beroepen. Je bent een contract, van ik vermoed 2 jaar aangegaan, waar een extra korting of ander 'cadeau' bij hoort wat je bij een 1 jarig contract niet had gekregen en maakt nu zelf de keuze om tijdens de looptijd van je overeenkomst te verhuizen. Ik zou zo'n verzoek als behandelaar weigeren, maar ik ben dan ook een klootzaak. :)
Als ze voor dezelfde prijs dezelfde snelheid kunnen levwr heb je absoluut gelijk.
Als ze meer gaan vragen lijkt het mij dat opzeggen wel mogelijk is.
TS kan op zijn minst aangeven zijn huidige abbonement voor de huidige prijs voort te willen zetten. De provider kan in theorie namelijk prima de glasvezel afknijpen om d huidige snelheid te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:27
Hoe zit het met de snelheid? Krijg je voor die 10 euro per maand meer ook een veel hogere snelheid? Zo ja dan is er ook nog wel wat voor te zeggen dat het duurder is.
Of je dat nodig hebt is dan weer de volgende vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
De download snelheid blijft gewoon hetzelfde als wat in het contract staat. Die word op koper misschien niet gehaald. Op glasvezel zal die wel gehaald worden.

Maar toch word de prijs 10 euro duurder. Dat is normaal. Al die budget providers hebben dat. Die kunnen op koper goedkoper leveren omdat ze voor een verbinding over koper bij KPN minder hoeven te betalen. Dat prijsvoordeel rekenen ze door aan de klant.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Heb je budget al gebeld 3n gevraagd wat zij hierin kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Geen idee wanneer je een overeenkomst aangegaan bent, 10.4 uit hun huidige voorwaarden:
10.4 Indien u verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op uw nieuwe postcode niet geleverd kan worden).

In dat geval zijn u en Budget Alles-in-1, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot beëindiging
Je zou met een hoger termijnbedrag een nieuwe overeenkomst aangaan, en dat hoef je niet te doen. Maar goed, bel ze en leg de situatie voor. Een hogere prijs (buiten eenmalige verhuiskosten van een paar tientjes om) zou ik niet akkoord mee gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2024 09:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25

timovd

Voorsprong door techniek

EWK schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 00:41:
[...]

Dit hoor ik vaak op verjaardagen idd, net als over energiecontracten. Dat is niet zo, een (rechts)persoon gaat een contract aan, geen huis. Verhuis je, dan verhuist je contract in principe gewoon mee.
Dit klopt inderdaad.
Ik ben vorig jaar ook van VDSL naar glas gegaan omdat er DSL niet meer werd afgesloten (ik betaalde barweinig voor mijn aansluiting). Mijn contract had ik al vele jaren, dus wellicht een andere situatie dan bij de TS. Als ze niet het zelfde (DSL) kunnen leveren, lijkt mij dat wel een goede reden om het abonnement te beëindigen en een nieuw contract (met welkomstkorting o.i.d.) aan te gaan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Nickname55 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:47:
Maar toch word de prijs 10 euro duurder. Dat is normaal.
Nee, dat is niet normaal.

TS heeft een contract. De provider kan niet zomaar eenzijdig de voorwaarden voor dat contract veranderen ten nadele van TS. En dus kan TS gewoon opzeggen.

Dat de provider hogere kosten heeft is niet het probleem van de klant en is dus ook zeker geen reden om zomaar de klant meer te laten betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:50
De provider kan niet bieden wat er in jouw huidige contract staat voor die prijs, dus dan heb je het recht om op te zeggen lijkt mij (maar: ik ben geen jurist ;) ). Wat je nog kán doen is hen bellen, en kijken of je kan aansturen op een korting voor de resterende maanden, zodat je in praktijk hetzelfde blijft betalen als nu voor de restant-contracttijd. Gezien de kortingen die veel nieuwe klanten krijgen is de kans best aanwezig dat ze dat doen.

PS: Er vanuitgaande dat je sowieso weer internet neemt in je nieuwe woning, en dat dus sowieso glasvezel wordt: hoeveel euro goedkoper ga je dan vinden als je naar een andere provider gaat? Zet dat zoden aan de dijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:51
Ik heb dit gehad met Delta toen ik ging verhuizen.
Ik heb ze gebeld om aan te geven per dan en dan ga ik wonen op een nieuw adres. (En ik dus op wilde zeggen)
Ze vroegen het nieuwe adres en gaven toen aan "Ja daar leveren we inderdaad dit product niet, dus we ontbinden het contract dan per die en die datum".

Oftewel, gewoon even bellen en netjes je verhuizing doorgeven, als ze niet het contract door kunnen zetten dan vragen om opzegging per die datum zonder afkopen enz.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Venraiden4K schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:33:
Ik heb dit gehad met Delta toen ik ging verhuizen.
Ik heb ze gebeld om aan te geven per dan en dan ga ik wonen op een nieuw adres. (En ik dus op wilde zeggen)
Ze vroegen het nieuwe adres en gaven toen aan "Ja daar leveren we inderdaad dit product niet, dus we ontbinden het contract dan per die en die datum".

Oftewel, gewoon even bellen en netjes je verhuizing doorgeven, als ze niet het contract door kunnen zetten dan vragen om opzegging per die datum zonder afkopen enz.
Maar dat is in dit geval dus anders. TS geeft aan dat op het nieuwe adres wel geleverd kan worden, maar via glas ipv DSL. Dus budget kan leveren, dus lijkt me dat je niet onder het contract uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 09:00

liberque

Vrijzinnig!

IJsbeer schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Maar dat is in dit geval dus anders. TS geeft aan dat op het nieuwe adres wel geleverd kan worden, maar via glas ipv DSL. Dus budget kan leveren, dus lijkt me dat je niet onder het contract uit kan.
TS heeft een contract van X euro per maand. Als Budget kan leveren voor datzelfde bedrag op het nieuwe adres via eender welke technologie dan heeft TS geen poot om op te staan. Moet TS meer gaan betalen dan wat er in contract staat dan kan Budget dus niet onder dezelfde voorwaarden leveren en moet hij gewoon onder het contract uit kunnen. Je zou die 10e per maand maar net niet kunnen missen en daardoor je rekeningen niet meer kunnen betalen. (en nee: verhuizen hoeft niet altijd een keus te zijn)

Dus of Budget geeft korting zodat de maandelijkse prijs hetzelfde blijft of ze beeindigen het contract.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 09:02
IJsbeer schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Ze kunnen dan inderdaad glas leveren, wat sneller is dan DSL. Maar dan moeten ze het wel leveren voor de prijs die hij nu ook betaald. Als ze dat niet kunnen, dan kunnen ze dus niet leveren wat hij nu heeft (vergelijkbare dienst) en zie ik geen probleem om op te kunnen zeggen. Ze kunnen je niet verplichten naar een duurder abonnement te gaan omdat je bent verhuisd.
Ik gok er ook op dat als je de verhuizing doorgeeft dat ze of glas leveren voor de prijs die je voor dsl had of aangeven dat ze geen dsl kunnen leveren en je eventueel kunt overstappen naar glas of kan opzeggen.

edit: ik moet de volgende keer eerst ff kijken of er niet nog een reactie onderstaat die hetzelfde zegt :P

[ Voor 20% gewijzigd door SunnieNL op 03-01-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb een aantal jaar geleden bij precies dezelfde provider om precies dezelfde reden opgezegd. Ze deden aan de telefoon alsof het niet mogelijk was maar per brief opgezegd en dit werd geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Als ik vandaag een DSL abbonement heb met maximale snelheid van 100/25 voor 25 euro per maand en ik verhuis en de provider geeft aan dat enkel glas kan met 500/500 voor 35 euro per maand, spreken we dan nog over een "vergelijkbare diens"?

Ik vind van niet. De technologie is anders, de maximale snelheden zijn anders, de prijs is anders, ... . Niet van dit alles past nog in de originele overeenkomst die met de ISP is afgesloten. Als het vergelijkbaar zou zijn dan zouden er nog overeenkomsten moeten zijn. Maar die zijn er niet. Ja, het is internet.

Het feit dat de belangrijke eigenschappen zo hard veranderen, of dat de prijs procentueel zeer sterk stijgt lijken mij sowieso valide argumenten om te vragen het contract bij verhuis op te zeggen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1