Niet-OLED Super-ultrawide of ultrawide monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Nieuwe monitor! Het liefste een ultrawide of super ultrawide. Ik werk veel met grote spreadsheets, en schermvullende applicaties. Mijn huidige 27" QHD voldoet daar eigenlijk niet voor. In die zin heeft een super ultrawide (32:9) de voorkeur, maar 21:9 is ook zeker een optie. 21:9 gebruik ik op kantoor en is voldoende. Daarnaast wil ik er ook op casual op gaan gamen. Omdat ik de monitor grotendeels voor statische content zal gebruiken, lijkt OLED mij geen goed idee.

Ik vind een gewoon LCD paneel (VA of IPS) prima. Ik wil wel zo veel mogelijk beeldkwaliteit voor mijn geld.

Wat is je budget?
1000 euro. Als het op een paar tientjes aankomt dan is dat geen probleem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een wensenlijstje:

• Geen heel erg game-uiterlijk. Ik vind het belangrijk dat de monitor enigszins strak is.
• Ingebouwde powerdelivery voor een laptop en eventuele upstream USB poorten zijn een plus, maar geen vereiste.
• Min 144Hz, extreem hoge refreshrate is ook weer niet nodig.
• Ik geef niet heel veel om zaken als overshoot etc. Ik vind uniformiteit van kleur belangrijker.
• Helderheid is wel belangrijk, mijn huidige monitor is met zo'n 336cd/m2 soms net te donker
• In het geval van 32:9 is het echt een must om een goede ingebouwde picture by picture / picture in picture mode te hebben

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Enerzijds met een nog te kopen desktop, anderzijds met laptop van werk.

Beste antwoord (via Thomas op 31-01-2024 10:46)

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik zou zo gauw geen monitor weten die aan jouw wensenlijstje voldoet, je vraagt om monitor die enerzijds heel zakelijk is en anderzijds behoorlijk gaming is, daar zit momenteel niet veel overlap tussen, al groeit die wel.

Als je kan wachten zou je kunnen overwegen te wachten op de aangekondigde Dell monitoren (nieuws: Dell 40"-120Hz-Ultrasharp krijgt resolutie van 5120x2160 pixels en Th...). Het 34 ich model komt dichtbij van je wensenlijstje en budget.

Als je niet wilt wachten zal je moeten aangeven welke wensen je echt wilt hebben en op welke wensen je consessies wil doen. Of een losse zakelijke en een gaming monitor aanschaffen dan hoef je niet of nauwelijks consessies te doen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik zou zo gauw geen monitor weten die aan jouw wensenlijstje voldoet, je vraagt om monitor die enerzijds heel zakelijk is en anderzijds behoorlijk gaming is, daar zit momenteel niet veel overlap tussen, al groeit die wel.

Als je kan wachten zou je kunnen overwegen te wachten op de aangekondigde Dell monitoren (nieuws: Dell 40"-120Hz-Ultrasharp krijgt resolutie van 5120x2160 pixels en Th...). Het 34 ich model komt dichtbij van je wensenlijstje en budget.

Als je niet wilt wachten zal je moeten aangeven welke wensen je echt wilt hebben en op welke wensen je consessies wil doen. Of een losse zakelijke en een gaming monitor aanschaffen dan hoef je niet of nauwelijks consessies te doen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
squaddie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:30:

Dankje voor de reactie! Ik merk ook dat het een behoorlijk lastige zoektocht is. Ik overweeg nu sterk de uitvoering: LG UltraGear 34GN850P-B Zwart. Lijkt min of meer de beste 21:9 ultrawide op de markt te zijn op dit moment. Uiterlijk kan ik mee leven en afwezigheid van een USB-C met power delivery is geen enorm probleem. Een andere optie die ik overweeg is uitvoering: Dell S3422DWG Zwart. Uiterlijk vind ik wat mooier, voor de rest een uitstekende monitor maar net iets minder dan de LG.

32:9 monitoren zijn qua kwaliteit nogal hit or miss lijkt. Ik heb zelfs overwogen mijn budget maar wat op te rekken voor bijvoorbeeld een Samsung Odyssey Neo G9, maar die heeft last van scanlines en (IMO) andere onacceptabele quality control issues. Dit lijkt hoe meer ik er over lees bovendien alle Samsung monitoren tot op zekere hoogte te plagen.

Voor nu denk ik dat het daarom de 34” LG of Dell wordt. Scheelt honderden euro’s t.o.v. vrijwel alle 32:9 monitoren en leveren als ik op de reviews en tests afga wel heel veel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 11:06
Zie ook even mijn topic, ik zocht hetzelfde en heb ook een 'tussen'oplossing gevonden. Mijne vandaag besteld dus kan het weekend ervaringen delen.

Monitor ter vervanging van 2 losse monitoren

[ Voor 14% gewijzigd door virtualJac op 02-02-2024 15:39 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 20:42
Thomas schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Dankje voor de reactie! Ik merk ook dat het een behoorlijk lastige zoektocht is. Ik overweeg nu sterk de uitvoering: LG UltraGear 34GN850P-B Zwart. Lijkt min of meer de beste 21:9 ultrawide op de markt te zijn op dit moment. Uiterlijk kan ik mee leven en afwezigheid van een USB-C met power delivery is geen enorm probleem. Een andere optie die ik overweeg is uitvoering: Dell S3422DWG Zwart. Uiterlijk vind ik wat mooier, voor de rest een uitstekende monitor maar net iets minder dan de LG.
Ik heb zelf de LG 34GN850P-B, als je de voet vervangt voor een monitor steun (en dat zou ik sowieso doen, want de voet is echt enorm), dan zie je niet dat het een gaming scherm is.

FWIW: Ik vond het scherm niet groot genoeg om 2x 27" te vervangen, dus daarom heb ik 1 van mijn oude schermen er gewoon naast gehangen. Ze zijn even hoog, zowel qua fysiek formaat als qua pixels (want beiden 1440p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
virtualJac schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:18:
Zie ook even mijn topic, ik zocht hetzelfde en heb ook een 'tussen'oplossing gevonden. Mijne vandaag besteld dus kan het weekend ervaringen delen.

Niet-OLED Super-ultrawide of ultrawide monitor
Yes, ik had jouw topic ook al gevonden! Ik neig zelf naar de Dell, omdat het een uitstekend VA paneel is voor een enigszins normale prijs (pak 'm beet 450 euro). In de toekomst kan ik dan zonder al te veel pijn een keer upgraden naar iets groters. Volgende week hak ik een knoop door.
Flapwaaier schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:38:
[...]

Ik heb zelf de LG 34GN850P-B, als je de voet vervangt voor een monitor steun (en dat zou ik sowieso doen, want de voet is echt enorm), dan zie je niet dat het een gaming scherm is.

FWIW: Ik vond het scherm niet groot genoeg om 2x 27" te vervangen, dus daarom heb ik 1 van mijn oude schermen er gewoon naast gehangen. Ze zijn even hoog, zowel qua fysiek formaat als qua pixels (want beiden 1440p).
Hier gelukkig al een monitorarm hangen, scheelt inderdaad een hoop.
Pagina: 1